Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Blafverbod: Goed of niet?

+17
Lady Starstruck
Surya
Paper Crown
SarahKey
Moira
Luce
Razz
M-G
Stranger
Tania
Sorella
Arwyn
Chocoholic
Willem
Bazinga
Sam
mzcharlotte
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 5:00

ROTTERDAM - Het zogenaamde blafverbod gaat definitief door. Dat heeft de gemeenteraad donderdagavond besloten. Baasjes van overlastgevende blaffende honden kunnen een boete verwachten die kan oplopen tot maximaal 2.250 euro.
Het amendement om het blafverbod te schrappen kreeg geen steun in de raad. GroenLinks, SP, D66 en een deel van Leefbaar Rotterdam ondersteunden het amendement maar konden geen meerderheid vormen.

De Algemene Plaatselijke Verordening (APV) wordt nu aangepast om de boetes mogelijk te maken. Volgens de gemeente zorgen aanhoudende blaffende honden voor veel overlast. Via deze regel moeten burenruzies en irritaties worden voorkomen.

Bron: http://www.dichtbij.nl/rotterdam-centrum-noord/regionaal-nieuws/artikel/2879779/blafverbod-vindt-definitief-doorgang.aspx?utm_source=newsitem&utm_medium=twitter&utm_campaign=shares




Wat vinden jullie hiervan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  mzcharlotte vr 21 jun 2013 - 5:10

Bij continue geblaf kan ik het me eigenlijk wel voorstellen, maar het is de vraag hoe de wethandhavers overlast beoordelen. Want de één is gevoeliger voor geluid/geblaf dan een ander. Je kan er natuurlijk ook niet altijd wat aan doen dat je hond blaft. Ik vind het een lastige kwestie.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Sam vr 21 jun 2013 - 5:12

Honden blaffen vaak niet voor niets. Bv aandacht tekort, verveling ofzo.
Nu zullen veel baasjes wel andere manieren zoeken om ze monddood te maken.

Voor de buurt snap ik het wel. Heel irritant, aanhoudende blaffende honden.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Bazinga vr 21 jun 2013 - 5:21

Ja, aanhoudend en in een tuin bijv. snap ik 't wel, maar onze hond blaft ook wel 's, uit enthousiasme en als-ie niet goed genoeg begroet wordt (in zijn ogen laughcry ) en hij slaat aan bij onheil, maar dat ligt aan z'n aard. Daar kan je geen boete voor geven, vind ik.

't Is niet dat zo dat we 'm de hele dag in de tuin laten en 'm daar lekker laten huilen en blaffen. Hoor ik trouwens ook niet in mijn buurt! Hoor alleen af en toe een hond aanslaan, maar er lopen dan ook genoeg katten rond waar een hond om kan blaffen.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Willem vr 21 jun 2013 - 5:33

Ik vind het nogal onnatuurlijk. Ik begrijp best dat overlast erg vervelend is, maar dat is toch doelgerichter op te lossen dan maar met geldboetes te gaan smijten?
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 5:37

Ja, laten we allemaal massaal honden stoppen om hond te zijn.

Ik ben eerder voor onderzoek doen naar de oorzaak waarom honden blaffen. Is een hond de hele dag alleen? Spreek de eigenaren daar dan op aan. Wordt het niet verbeterd? Dan volgen er sancties. Een blafverbod vind ik meteen heel dieronvriendelijk klinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Chocoholic vr 21 jun 2013 - 5:40

Willem schreef:Ik vind het nogal onnatuurlijk. Ik begrijp best dat overlast erg vervelend is, maar dat is toch doelgerichter op te lossen dan maar met geldboetes te gaan smijten?

+1, ik vind het ook maar een rare actie. Hetzelfde zou zijn als je boetes uitdeelt aan ouders met kinderen die langdurig lawaai maken..
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Surya vr 21 jun 2013 - 5:57

Bizar. Wanneer is het overlast dan? Ik kan het me voorstellen dat het vervelend is wanneer een hond hele dagen blaft, maar voor hetzelfde geld hebben mijn buren er last van als mijn honden een uutje alleen zijn en blaffen.
What's next? Boetes voor kinderen die geluid maken? Huilende baby's?

Men zou eens gewoon wat meer tolerant moeten zijn en niet zoveel last van een ander moeten hebben.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 6:09

Ik had heel lang geleden een schoonmoeder die een hondje had dat ooit geschopt was door een inbreker. Bij vreemden ging hij dus altijd blaffen, net zolang als je er was. Ik was ook een vreemde voor hem, zelfs na 3 jaar nog. Alleen echt de directe familie zag hij niet als vreemd. Ze probeerde van alles om hem gerust te stellen maar er was geen land mee te bezeilen. Ze zette hem uiteindelijk vaak in een aparte kamer waar hij rustig kon worden en na een hele lange tijd viel hij dan in slaap. Echt zo zielig! En ja soms kwamen de buren dan klagen. 'Uw hond blaft'. Ze zei dan altijd zoiets als; 'Oh vervelend voor u, ik zal hem wel laten afmaken' en dan waren die mensen altijd erg verbaasd haha. Daarna praatte ze er gewoon over, legde ze het uit en gaf ze aan dat ze het ook vervelend vond. Het ís ook gewoon vervelend maar soms heb je het helaas niet in de hand... En inderdaad, waar leg je dan de grens? Een buurvrouw met een huilbaby word je toch ook niet blij van...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Arwyn vr 21 jun 2013 - 6:18

De hond van onze onderburen doet niks anders dan blaffen en dan echt hard. En dan bedoel ik echt hard. Vrienden van ons woonden in de flat naast ons en zelfs zij hoorden die hond blaffen. Laat staan hoe hard het is als je er vlak boven woont.. Gekmakend is het soms.
Voor mij klinkt zo'n verbod dus juist best goed eigenlijk, haha. Natuurlijk, honden blaffen, dat is geen probleem, maar zo erg als deze..
Ben er alleen bang voor wat er met de hond in kwestie gebeurd als baasjes daadwerkelijk de boete krijgen. Het helpt misschien wel als stok achter de deur om er echt wat aan te doen. In ons geval zou het al heel erg helpen als de buren hun hond met bakken energie eens uit gaan laten in plaats van hem in hun voortuin zijn behoefte te laten doen. Maar ja, dwing ze maar eens dat te gaan doen. Misschien dat ze het wel zouden doen als het ze anders zoveel geld zou kosten. Ik ben alleen wel bang dat er genoeg mensen zijn die hun hond maar naar het asiel doen of aan een boom vast binden of zo als ze die boete krijgen..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Sorella vr 21 jun 2013 - 7:55

Sam schreef:Honden blaffen vaak niet voor niets. Bv aandacht tekort, verveling ofzo.
Nu zullen veel baasjes wel andere manieren zoeken om ze monddood te maken.

Voor de buurt snap ik het wel. Heel irritant, aanhoudende blaffende honden.

Dit inderdaad. Krijgen die arme beesten allemaal een blafband om met alle gevolgen van dien. Of gewoon een schop Sad
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Tania vr 21 jun 2013 - 8:01

Ik vind deze regel nogal raar want het lijkt me bijna niet te controleren of een hond even blaft of een hele dag. Maar ik vind wel dat hondeneigenaren wat meer rekening mogen houden met hun buren. Ik heb ook naast mensen gewoond waarvan hun hond de hele dag blafte als ze weg waren en dat is echt ontzettend irritant na een tijdje. En die mensen werkten gewoon de hele dag dus soms zat die hond ook bijna de hele dag te blaffen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Stranger vr 21 jun 2013 - 8:08

Een stimulans voor blafbanden en andere dieronvriendelijke middelen...
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  M-G vr 21 jun 2013 - 13:29

Ik snap dat mensen niet blij worden van een blaffende hond maar meestal is er wel een reden voor en helaas niet altijd een reden die zomaar op te lossen is. Ik vind het dan ook een belachelijke regel om hondenbezitters te bestraffen als een hond blaft en zijn nog zoveel meer dingen waar mensen last van hebben waar ga je de grens dan leggen. Er zijn inderdaad zoals al eerder genoemd ook gezinnen met huilbaby's, die bestraf je toch ook niet? Onze honden (nou ja die van mijn vader dan) kunnen ook best blaffen als er een onbekende binnenkomt of als ze een andere hond voorbij zien lopen of gewoon af en toe uit speelsheid tegen elkaar. Als een hond de hele nacht aan het blaffen is dan is er vast iets anders aan de hand dan iets dat "gewoon" op te lossen is maar om nou direct weer moet boetes te smijten? Nee dat vind ik ook weer overdreven. Overigens vind ik wel dat je iets moet (proberen te) doen aan een hond die de hele dag of nacht aan het blaffen is want dat doen ze (voor zover ik weet) niet voor niets de hele dag / nacht)
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Razz vr 21 jun 2013 - 20:09

Aan de ene kant vind ik dit toch best een goede reden. Je buren zullen maar een hond hebben die heel de dag door blaft als hun zijn werken. Daar wordt je echt wel hartstikke knetter gek van! Kijk een keer blaffen kan en dat is helemaal niet erg. Onze bovenburen hebben ook een hond en als de deurbel gaat is echt het huis te klein en raakt dat beest compleet overenthousiast. Maar de hele dag of nacht door is echt niet grappig lijkt mij.

Maar aan de andere kant dat beestje blaft niet voor niets en hij kan ook niks anders om zich te 'laten horen' maar dan is het aan de baasjes om te kijken waarom en voor je hond en je buren te kijken hoe je het kan verminderen of op kan lossen.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Luce vr 21 jun 2013 - 20:14

Hele rare maatregel.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Moira vr 21 jun 2013 - 23:34

Ik denk dat de asiels een golf nieuwe honden krijgt hierdoor. Misschien dat ze het iets anders aan kunnen pakken met deze regel. Bijvoorbeeld met een stappenplan werken. Eerst alleen een waarschuwing. Tweede keer verplicht naar cursus en daarna pas die boete.

Aan de ene kant vind ik het ook fijn dat er iets aan gedaan wordt. Een hond die de hele dag jankt en blaft, daar word ik echt gek van. Heb het dus al eens meegemaakt en het beinvloedde toch wel een deel van mijn leven. 's Avonds niet goed in slaap kunnen komen, 's nachts regelmatig wakker schrikken en 's ochtends vroeg weer wakker geblaft worden.. En als ik dan overdag thuis aan het studeren was, kon ik me na een tijdje echt niet focussen. Vind het geen probleem dat de hond blaft als hij enthousiast is door thuiskomen baasjes of spelen ofzo. Maar echt heel de dag, om gek van te worden.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  SarahKey vr 21 jun 2013 - 23:44

En dan nu nog een verbod voor schreeuwende en krijsende kinderen na 21:00 uur.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Lady Starstruck za 22 jun 2013 - 0:17

Luce schreef:Hele rare maatregel.

Inderdaad. Welkom in betuttelend Nederland.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Sam za 22 jun 2013 - 0:20

SarahKey schreef:En dan nu nog een verbod voor schreeuwende en krijsende kinderen na 21:00 uur.

En vóór 09.00 uur Wink
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Paper Crown za 22 jun 2013 - 1:36

Sam schreef:
SarahKey schreef:En dan nu nog een verbod voor schreeuwende en krijsende kinderen na 21:00 uur.

En vóór 09.00 uur Wink
En rondrennende kleuterburen die de hele dag van voor naar achteren stuiteren.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Surya za 22 jun 2013 - 3:42

Paper Crown schreef:
Sam schreef:
SarahKey schreef:En dan nu nog een verbod voor schreeuwende en krijsende kinderen na 21:00 uur.

En vóór 09.00 uur Wink
En rondrennende kleuterburen die de hele dag van voor naar achteren stuiteren.

En pratende buren in de tuin na 22.00 uur.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Lady Starstruck za 22 jun 2013 - 3:45

Surya schreef:
Paper Crown schreef:
Sam schreef:
SarahKey schreef:En dan nu nog een verbod voor schreeuwende en krijsende kinderen na 21:00 uur.

En vóór 09.00 uur Wink
En rondrennende kleuterburen die de hele dag van voor naar achteren stuiteren.

En pratende buren in de tuin na 22.00 uur.

Lawaaierige bovenburen hahaha Laughing
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Ayla za 22 jun 2013 - 3:55

Ik vind dat er wel eerst gewaarschuwd moet worden, ik denk dat veel mensen niet weten dat hun hond blaft / huilt want dat gebeurt niet als ze thuis zijn. Ik moest ook van de buurvrouw horen dat onze hond op een hele dag alleen veel blaft en huilt dat doet hij niet als we thuis zijn. Ik vind het ook heel erg vervelend dus nu gaat hij voortaan met Elena mee naar mijn zus, die past dan op.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  SarahKey za 22 jun 2013 - 18:55

Lady Starstruck schreef:
Surya schreef:
Paper Crown schreef:
Sam schreef:
SarahKey schreef:En dan nu nog een verbod voor schreeuwende en krijsende kinderen na 21:00 uur.

En vóór 09.00 uur Wink
En rondrennende kleuterburen die de hele dag van voor naar achteren stuiteren.

En pratende buren in de tuin na 22.00 uur.

Lawaaierige bovenburen hahaha Laughing

Iedereen moet gewoon altijd zijn klep houden! Of je nu een baby, dier of mens bent. Ja probleem opgelost Very Happy

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Blafverbod: Goed of niet? Empty Re: Blafverbod: Goed of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum