Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Snel weer honger

4 plaatsers

Ga naar beneden

Snel weer honger Empty Snel weer honger

Bericht  Gast zo 2 jun 2013 - 10:53

Ik probeer gezond te eten en ook vrij regelmatig. Voor ontbijt iets van yoghurt, tussendoor fruit/mueslireep, voor lunch 4 boterhammen, tussendoor fruit/sultana en als avondeten een grote portie warm eten met veel groente. Maar ik heb dus heel snel weer honger. Als ik vol zit van het avondeten, heb ik serieus na een uur weer trek en na 2 uur ook echt weer honger. Ik ga dan vaak snoepen, maar dat is natuurlijk niet goed. Ik heb het trouwens ook na het ontbijt en tussendoortje, om half 11 heb ik honger en vaak heb ik om half 12 mn lunch al op.
Heeft iemand een idee hoe dit kan komen en wat ik er tegen kan doen? Ik wil eigenlijk niet meer gaan eten, maar de halve dag met honger rondlopen is ook niet handig.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Snel weer honger Empty Re: Snel weer honger

Bericht  Gympie zo 2 jun 2013 - 11:04

Ik denk dat het door de suiker komt. In bijvoorbeeld een sultana zit best wat suiker en nadat je dat gegeten hebt, gaat je lichaam na zo'n twee uur weer zeuren om meer suiker (honger dus). Hetzelfde met fruit(suikers). Dus misschien je tussendoortjes aanpassen? Een gekookt eitje bijvoorbeeld vult heel lang.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Eris zo 2 jun 2013 - 11:12

Meer (goede) vetten en eiwitrijke voeding eten, dit geeft langer een verzadigd gevoel. Eet bijvoorbeeld meer kipfilet, eieren, avocado, noten, bonen, spliterwten, kikkererwten etc.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast zo 2 jun 2013 - 11:32

Ik zou sowieso met een steviger ontbijt beginnen.

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir do 6 jun 2013 - 2:12

Ontbijten met havermoutpap, tussendoor fruit met een handje nootjes erbij, producten met suiker laten staan, volkoren of spelt brood met pindakaas, salade tussen de middag met avocado, feta, tomaatjes, event rijst/bonen etc. Natuuryoghurt, gekookt eitje, rauwkost tussendoor.
Zoek eens op glycemische index, hoe lager hoe langer verzadigd.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Punk'd do 6 jun 2013 - 2:17

Inderdaad meer eiwitten. Je klinkt ook echt als een eiwittype als je de hele dag door 'honger' hebt op het menu wat je nu eet. Volgens mij krijg je ook behoorlijk wat glucose/fructose binnen door al het fruit, brood en bijvoorbeeld sultana.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven