Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

+10
maiadebij
Petteflet
Darius
Liadan
LMCurious
CareBear
Susan
bella
meisjesmama
Rainbow
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Rainbow di 30 nov 2010 - 23:34

Ik ben er vrijdag achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Helemaal fantastisch natuurlijk dat het weer gelukt is. Ik vond de geboorte van mijn zoon best wel heftig en moest de maand erna enorm wennen aan m'n nieuwe leven. Nou vroeg ik me af wat jullie als heftiger hebben ervaren: de overgang van geen naar 1 kind of van 1 naar 2 of meer kinderen?
Rainbow
Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 19
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 23:37

Ik vond van 1 naar 2 kinderen het zwaarste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 23:37

Ik heb dan wel nog geen kind maar ik denk van 0 naar 1, gewoon omdat je daarvoor nog helemaal niet weet hoe het is om een kindje te hebben. En als ik erover nadenk misschien ook van 2 naar 3 of 3 naar 4 omdat er dan vaak een andere auto en huis moet komen etc. Maar goed, i wouldn't know, is een gokje smile

Gefeliciteerd trouwens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  meisjesmama di 30 nov 2010 - 23:46

Gefeliciteerd! Ik vond zelf de overgang van 1 naar 2 kids het zwaarste.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Rainbow di 30 nov 2010 - 23:46

Lieskuh schreef:Ik vond van 1 naar 2 kinderen het zwaarste.
Waarom?
Rainbow
Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 19
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Rainbow di 30 nov 2010 - 23:48

meisjesmama schreef:Gefeliciteerd! Ik vond zelf de overgang van 1 naar 2 kids het zwaarste.
Bedankt Very Happy Waarom vond het zwaar om van 1 naar 2 kinderen te gaan?
Rainbow
Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 19
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 0:24

Ik van 1 naar 2....
toen merle net geboren was zei ik tegen mijn vriend ohh jee deze praat niet...(haha) Ik moest zo wennen aan weer helemaal terug naar af gaan. Een kindje wat niet verteld als er iets is en alleen kan huilen. Daarnaast nog een kindje wat ineens haar aandacht moet gaan leren delen met een kindje (wat zij misschien niet eens had gewild zeg maar)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  bella wo 1 dec 2010 - 0:35

Hier geen moeite gehad van 1 naar 2.
Ik vond juist dat je dan al zoveel weet, en de 2e ging vrij snel in het ritme mee.
En dat vond ik met de eerste juist zo zoeken!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Susan wo 1 dec 2010 - 0:37

Ik vond het allebei wel heftig. Van 0 naar 1 omdat alles compleet nieuw is en ik het allemaal heel erg eng vond, van 1 naar 2 omdat het dan echt heel druk wordt en je vooral met een baby en een peuter nauwelijks nog tijd overhoudt en je soms gewoon niet weet hoe je je aandacht moet verdelen.

Niet echt een opbeurend antwoord misschien, maar het went wel om er twee te hebben, net als dat je eraan gewend bent geraakt om er eentje te hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  CareBear wo 1 dec 2010 - 0:40

Van 0 naar 2? Wink

Nee, geen idee dus Very Happy

CareBear
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 60
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 0:43

Zeker van 1 naar 2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 0:48

Ik heb beide tot nu toe niet als zwaar ervaren, het een vond ik persoonlijk niet zwaarder dan het andere. Ok, nu ik 2 peuters heb lopen en zwanger ben, kan ik ze soms wel eens achter het behang plakken, maar het valt me alles mee tot nu toe.

Straks ga ik van 2 naar 4, en dat lijkt me wel erg druk. De oudste is dan nog geen 4. Maar goed, probeer er maar nuchter tegenover te staan, ook dat zien we dan wel weer. Zwaar zal het vast wel worden, maar ik kan er toch niks aan veranderen. We zullen het wel zien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 0:52

De oudste was 2,5 toen de jongste geboren werd. Die was dus al best wel zelfstandig (en zindelijk bijvoorbeeld). En dan val je ineens weer helemaal terug in het baby gebeuren terwijl je er nog een ondernemende dreumes van 2,5 bij hebt. Dat vond ik heel zwaar, leuk natuurlijk maar ook zwaar en vermoeiend. Ik kon zelf ook niet meer rusten 's middags na de bevalling omdat de oudste niet meer sliep 's middags. Dus je bent 's nachts aan het voeden, krampjes, boeren weer even slapen en voila tegen 7 uur was de ander weer wakker. Dat vond ik erg zwaar. Zeker omdat de jongste niet doorsliep tot hij 9 maanden was en daarna altijd een slechte slaper is gebleven. Daarnaast neem je 1 kindje makkelijk overal mee naartoe, met 2 wordt dat een heel ander verhaal. Zeker als de een niet meer slaapt 's middags en de ander wel. En in het begin zelfs meerdere keren per dag slaapt. Dat vond ik een hele beperking ineens. Dat was het wel in een notendop. Het is hartstikke leuk 2 kinderen maar van 1 naar 2 vond ik echt zwaarder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  LMCurious wo 1 dec 2010 - 1:00

Gefeliciteeerd.

ik denk dat het afhankelijk is van hoe je zelf je dingen doet nu. Ik was nooit zo van het precies uitstippelen wanneer ik wat ging doen enzo. Werkte ook heel onregelmatig. Dus toen wij een kindje kregen veranderde er heel veel. Ik bleef flexibel, en paste mijn dingen aan aan Joris zijn ritme. Ik ging op vaste tijden werken. En had dus de overige tijd met ons kindje. Wij hadden een heel makkelijk kindje wat zeker in het begin overal sliep, op regelmatige tijden wilde eten, en weinig aandacht vroeg verder. Dus ik vond dat echt 100% meevallen. Ik keek gewoon elke keer wanneer hij wilde slapen, en ging dan als hij wakker werd wandelend boodschappen doen enzo. Als hij sliep deed ik het huishouden.
Dadelijk met een tweede lijkt me veel heftiger. Nu zijn er dadelijk 2 met een eigen ritme, dus ergens zullen aanpassingen gedaan moeten worden. Want als ze allebei op andere tijden willen slapen, blijft er weinig tijd over om even weg te gaan met ze. Maar ik denk wel dat ook dat wel weer went. Verder zijn er dan natuurlijk 2 die aandacht vragen. Ik ben heel benieuwd hoe eht strakjes gaat als je even met de baby wilt spelen, denk dat Joris dan best jaloers kan worden. Maar goed, dat zal hij ook moeten leren.

Ik bereid me in elk geval voor op het ergste, dan kan het alleen maar meevallen!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 1:04

@ Rainbow: Gefeliciteerd!

Ik denk dat van 0 naar 1 het zwaarst is omdat je alles nog moet leren. Ikzelf heb het gevoel dat ik met een tweede kindje veel relaxter om zal gaan. We zullen zien Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 1:17


Ik vond van 0 naar 1 zwaarder dan van 1 naar 2. Ik merk dat ik veel makkelijker een manier heb gevonden om met de babytijd om te gaan dan de eerste keer. Maar misschien is Thije ook wel wat makkelijker dan Fenne als baby (niet dat zij moeilijk was trouwens hoor, maar hij is wel echt een lieve goedzak haha).

Wat ik wél zwaarder vond was hoogzwanger zijn terwijl er nog een kleintje is waar je voor moet zorgen. Ik denk dat ik die periode tot nu toe het zwaarst vond.

Het enige waar ik nu soms tegenaan loop is inderdaad dat je minder mobiel bent dan met 1 kind, en dat het frustrerend is als ze eens tegelijk huilen.

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Liadan wo 1 dec 2010 - 1:43

Ik weet het nu natuurlijk nog niet, maar ik denk dat ik van 1 naar 2 ook het zwaarst ga vinden straks. Ik vond van 0-1 helemaal niet zwaar. Het lijkt me vooral heel zwaar om de aandacht tussen mijn 2 kinderen straks goed te verdelen. 1 van de redenen dat ik eerder nog niet aan een tweede toe was was dat ik bang was dat ik mijn dochter niet meer genoeg aandacht zou kunnen geven en daar kan ik nu nog wel tegenop zien.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 2:01

ik vond het van 0 naar 1 kindje zwaarder dan van 1 naar 2,

GEwoon omdat ik eerst totaal niet wist hoe alles zou zijn met een kindje, nu is het wel wat drukker maar ik ben meer gewend met alles

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  meisjesmama wo 1 dec 2010 - 3:23

Rainbow schreef:
meisjesmama schreef:Gefeliciteerd! Ik vond zelf de overgang van 1 naar 2 kids het zwaarste.
Bedankt Very Happy Waarom vond het zwaar om van 1 naar 2 kinderen te gaan?
Ik vond het lastig om de aandacht te verdelen. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ze allebei in het begin veel gehuild hebben. De jongste kon rustig 3 uurtjes huilen en die nam ik dus veel op schoot maar ik had er ook nog 1 die rond liep en aandacht wilde.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Rainbow wo 1 dec 2010 - 3:38

Dus als ik het zo lees vinden de meest van 1 naar 2 kinderen het meest zwaar. Wij hebben er voor gekozen om vrij vlot weer zwanger te worden zodat we minder het idee hebben weer terug bij af te zijn zeg maar. Sam is 1 jaar en 8 maanden als de baby wordt geboren en slaapt waarschijnlijk dus nog 's middags. Hij slaapt nu nog lekker twee keer per dag dus kan ik, mocht ik daar behoefte aan hebben, ook even m'n rust pakken.
Verder ben ik bezig met afstuderen en zal ik hier in mei mee klaar zijn. Het plan is dat ik daarna lekker een half jaar tot een jaar thuis blijf bij Sam en de baby. Dit idee geeft mij ook wel rust moet ik eerlijk zeggen angel
Rainbow
Rainbow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 19
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Darius wo 1 dec 2010 - 4:06

Ik zit nu toch wel wat in de stress door deze 'geruststellende' woorden....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Susan wo 1 dec 2010 - 4:35

Darius schreef:Ik zit nu toch wel wat in de stress door deze 'geruststellende' woorden....
Nee joh, zo erg is het nou ook weer niet. Er zijn ook mensen die de overgang van 1 naar 2 helemaal niet moeilijk vinden, bij wie de baby meteen in het ritme meedraaide, maar zo heb ik het niet ervaren. Het is natuurlijk ook wel afhankelijk van meerdere factoren. Je moet er gewoon niet van tevoren vanuit gaan dat het peanuts is, want dan kan het alleen maar tegenvallen, maar je moet ook niet gaan doemdenken. Miljoenen moeders zijn je voorgegaan met een tweede kind, dus jij kan het ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Petteflet wo 1 dec 2010 - 4:36

Ik denk dat het in mijn geval lastiger is om van 1 naar 2 te gaan, dan van 0 naar 1. Op het moment dat hier namelijk een 2e komt, heeft Luka geen middagslaapje meer nodig en moet ik dus weer heel erg wennen aan het niet meer zo de deur uit kunnen. Ook lijkt het mij erg lastig om weer aan de huiltjes te gaan wennen, de doorbroken nachten enz.
Luka is dan tenslotte al 4, dus al redelijk zelfstandig.

Al heb ik trouwens vorige week 2 dagen op mijn neefje gepast (is 1 jaar) en vond dat niet heel erg vermoeiend. Luka en neefje hielden elkaar bezig en dat hoefde ik dus niet meer te doen. Ook hielp Luka mij erg goed met alles, dus op dat punt wordt het misschien wel makkelijker.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  maiadebij wo 1 dec 2010 - 5:05

Ik vond zeker van 0 naar 1 zwaarder! N sliep lastig het eerste jaar en alles was zo nieuw... J werd ook geboren toen N 20 maanden was en draaide vrij snel mee in het ritme. Ook is het zeker een voordeel dat N nog slaapt tussen de middag en liggen ze er allebei 's avonds om 19 uur in waardoor ik redelijk wat tijd voor mezelf heb. De overgang van 1 naar 2 is mij enorm mee gevallen!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 5:18

.


Laatst aangepast door Arden op wo 2 maa 2011 - 4:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2? Empty Re: Wat is heftiger: van 0 naar 1 kind of van 1 naar 2?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum