Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rondreis Italië

+8
Fred
Exogenesis
Tsjip
Bliss
Snirp
Marin
Amber-
Sam
12 plaatsers

Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Rondreis Italië

Bericht  Sam ma 22 apr 2013 - 6:40

Wij hebben het idee opgevat om als huwelijksreis een rondreis door Italië te gaan doen in 2/3 weken. Alleen weet ik niet of dat het dat wel voor ons is, vriend weet t zeker Wink

Het idee is dan om erheen te vliegen, cabrio te huren en van mooie plaats naar mooie plaats te rijden. In elk hotel de huwelijkssuite en overal een dag of 3/4 blijven.

Maar... Heeft iemand ooit zoiets gedaan? Of lijkt dit je leuk?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Amber- ma 22 apr 2013 - 6:47

Heb het nog nooit gedaan maar lijkt me echt super!!!
En Italië is echt een heel mooi land. Ben tijdens verschillende vakanties in meerdere steden geweest o.a. rome, pisa, florence, sienna, luca, verona. Erg mooi!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Sam ma 22 apr 2013 - 8:42

Ik ben er nog nooit geweest. Vriend is helemaal dolenthousiast.
Ik twijfel of we niet toch voor bv Curacao, Mexico, Amerika ofzo zouden moeten gaan. Of het niet te simpel is.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Marin ma 22 apr 2013 - 23:50

Oh dat is ook mijn droom huwelijksreis! Alleen dan met de old timer van m'n schoonvader ipv cabrio huren.

Ik zit nu in de trein dus kan niet heel goed reageren maar zal vanmiddag even uitgebreid antwoorden! Klinkt iig heel erg leuk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Snirp ma 22 apr 2013 - 23:56

Wat een geweldig idee!
Ik ben met mijn vriend vorig jaar 4 weken door Italië getrokken.
De veelzijdigheid van het land is zo mooi!
Sienna heeft mijn hart gestolen, daarnaast de mooie meren en natuurlijk het lekkere eten smile

Grappig, wij zijn soms ook aan het brainstormen over onze huwelijksreis, en dachten ook aan Curacao.
Maar waarschijnlijk wordt het toch een iets actievere vakantie, als in rondreizen en niet elke dag met onze kont op het strand :P
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Marin di 23 apr 2013 - 4:24

Ben ik weer smile

Lijkt me dus zeker een leuk idee! Ik zou zelf heel graag naar de wat noordelijke kant van Italie willen, omdat ik zelf al zo vaak in Toscane ben geweest. Juist naar plaatsen zoals Parma en Modena, omdat die zo veel met eten te maken hebben (parmaham, parmezaanse kaas, balsamico) want dat past echt bij ons.

Maar als je nog nooit in Italie bent geweest is denk ik Toscane juist heel erg geschikt. Florence, Arezzo, Siena (m'n favoriet!), en nog zo veel meer mooie steden. In de steden kan je dan in hotels slapen, maar ik vind het juist in Toscane zo mooi om wat meer op het platteland te zitten, in zo'n ouderwetse stenen borgo, met uitzicht over de heuvels. Dat is zo onbeschrijflijk mooi daar. Dat vind ik nou echt op en top romantiek:

Rondreis Italië Borgo-lucignanello

Rondreis Italië 1651_2_Borgo-Beccanella

Rondreis Italië 99730331_1


Die laatste heb ik ook echt bezocht nabij Montepulciano en was zo mooi! I love you

Dat zou ik doen, als ik mocht kiezen, en dan op dagtochtjes naar steden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Sam di 23 apr 2013 - 5:26

Mijn vriend is dus echt dolenthousiast. En ik zei nog tegen m toen ik het vertelde 'word maar niet te enthousiast, want ik weet niet of ik het wel wil' laughcry

Normaal zijn we echt van het op het strand liggen. Maar dat kan in Italië toch ook wel een deel van de tijd? En dan van plaatsje naar plaatsje toe.
Jullie verhalen klinken iig heel leuk!
En Marins foto's zijn geweldig.

Vriends hobby is oude Vespa's opknappen, dus dat past in t plaatje.

Ben gewoon bang dat het misschien te simpel is om als huwelijksreis te doen..
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Bliss di 23 apr 2013 - 5:38

Ik als groot Italië-liefhebber zou het echt meteen doen! Gaaf! Ik wil ook! Toscane is aanrader idd: Florence, Siena, Lucca... Love it! I love you

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Marin di 23 apr 2013 - 5:40

Wel nee joh, wat is daar nou simpel aan? Je kunt zoiets zo luxe maken als je zelf wilt natuurlijk. Desnoods huur je een Ferrari, hoe Italiaans wil je 't hebben?! (OK, dat is waarschijnlijk te duur, maar toch, voor 't idee).

Ik zou zoiets echt als op en top genieten zien, en dat lijkt me het belangrijkste.

Je zou bijv ook een paar dagen nog naar Elba (eiland nabij Toscane) kunnen om af te sluiten, da's ook zo mooi voor het strand.

Rondreis Italië Images?q=tbn:ANd9GcRNtsVgPrQRIcKpDvJ0Hyjtra868AXNKldA1X8hJFmepYYJoXO5
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Sam di 23 apr 2013 - 6:16

Ik ga al jullie plaatstips opschrijven, ben nl nog nooit in Italië geweest Embarassed
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Snirp di 23 apr 2013 - 6:17

Wij hebben in Italië ook gewoon aan het strand gelegen.

Inclusief mooi zeezicht vanaf de camping:
Rondreis Italië 428869_10150952319400736_557561571_n

En ook bij mij is Sienna echt favoriet, wat een mooie stad!
Rondreis Italië 405433_10150952298010736_1410102388_n

Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Snirp di 23 apr 2013 - 6:17

Sam schreef:Ik ga al jullie plaatstips opschrijven, ben nl nog nooit in Italië geweest Embarassed

Haha, ik tot vorig jaar ook nooit smile
Op mijn FB staan nog meer foto's, moet je me evt. maar even PM'en!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Sam di 23 apr 2013 - 6:20

Ik heb geen Facebook thumbdown
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Marin di 23 apr 2013 - 6:20

Dan nog kan je foto's bekijken via de link! Ik PM je zo ook wel wat links van mijn foto's als je dat leuk vindt smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Sam di 23 apr 2013 - 6:21

Ja leuk!!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Snirp di 23 apr 2013 - 6:22

Sam schreef:Ik heb geen Facebook thumbdown

Ik PM je de link inderdaad wel, en zal het album openbaar zetten smile
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Sam wo 24 apr 2013 - 5:11

http://www.agriturismoinitalie.nl/Nl/home/index.php

Zoo leuk!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Tsjip wo 24 apr 2013 - 5:54

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Italië! Ik had het helemaal gehad met onze vliegvakanties en ik wilde graag wat anders. Nu gaan we heerlijk met eigen auto 2 weekjes weg.
Eerst wilde ik ook een rondreis maken. Ik wilde dan graag naar Milaan, Venetië, Pisa, Lucca, Florence, Sienna, Rome, Pompeii, Napels en eindigen in Sorrento. Maar nu ik zwanger ben zag ik dat niet meer zo zitten. Wij zijn dan toch zo dat we alles in die steden willen zien dus rust nemen wij dan nauwelijks. En misschien heb ik het dan juist wel nodig.

Nu gaan we een weekje naar Toscane. Op een uurtje van Florence, Pisa, Lucca en Sienna af. De tweede week zitten we tussen Rome en Napels in. Dus wel een beetje rond maar met meer rust tussendoor. We verblijven beide weken in een appartementje op het platteland met een zwembad. Dus een dag rustig bij het appartement blijven is ook mogelijk.

Ik ben heel benieuwd want op de foto's ziet alles er zo mooi uit!

Wij hebben trouwens geboekt bij eurorelais.nl. (Oh en als je lid bij euroclix bent moet je via hun boeken. 2000 clix per boeking)

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Exogenesis wo 24 apr 2013 - 6:10

Wij zijn ook naar Toscane geweest, paar jaar geleden. We verbleven in een villa bij Luca en zijn van daaruit naar Pisa, Sienna, Florence en nog wat steden geweest. Italië is een heerlijk land met vele mogelijkheden. Doen!!!
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Fred wo 24 apr 2013 - 7:19

Vergeet een bezoekje aan Assisi niet. Zeker nu de paus de naam heeft aangenomen van Fransicus is die plaats extra speciaal geworden naast dat het mooi op een heuvel ligt en prachtige smalle straatjes en uitzicht heeft. Venetie vond ik ook mooi. Met name als je een wijk in gaat waar de gemiddelde tourist niet komt. Siena is ook prachtig. Voor Rome en het Vaticaan moet je zeker een paar dagen voor uittrekken. De vulkaan Venusius beklimmen en pompeij kan in een dag.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Sorrento wo 24 apr 2013 - 20:05

Tsjip schreef:
Eerst wilde ik ook een rondreis maken. Ik wilde dan graag naar Milaan, Venetië, Pisa, Lucca, Florence, Sienna, Rome, Pompeii, Napels en eindigen in Sorrento.

I love you


Ik heb ooit per trein door Italië gereisd, van Milaan via o.a. Rome, Napels (vanuit daar naar Pompeii en Sorrento geweest), Cosenza (beetje saai en niet aan zee) naar Sicilië (Catania - heel erg leuk I love you , Palermo en Trapani).

Als je van plan bent om een beetje zuidelijk te gaan, zou ik zeker de oversteek naar Sicilië nog even maken. Echt een heel leuk eiland vond ik dat!

Als je van strand houdt zou ik, als je van plan bent Rome aan te doen, er zeker voor kiezen om 's ochtends en 's avonds de bezienswaardigheden te bekijken en 's middags de metro (of auto, maar metro is makkelijker denk ik) naar Ostia te pakken - een klein dorpje/stadje aan zee. Goed toeven daar.

Napels vond ik persoonlijk wel leuk om gezien te hebben, maar niet de allerleukste stad in Italië. Wèl een goede uitvalsbasis. Pompeii, Sorrento en Poligano liggen er bijvoorbeeld in de buurt.

Verder denk ik dat je het allemaal zo luxe kan maken als je het zelf wil en op die manier kan het zeker een honeymoonwaardige reis worden :-) Als je het leuk vindt om aan het strand te liggen zou ik vooral de kaart even goed bekijken en kijken welke plaatsen er aan of vlakbij zee liggen en daarna even zoeken op internet of de steden je buiten de ligging om ook leuk lijken.

Oooooh, ik ben weer helemaal enthousiast! Ik had eigenlijk andere plannen voor deze zomer, maar nog niets geboekt, misschien ga ik wel gewoon weer naar Italië. Lovely. :cheering:
Sorrento
Sorrento
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 230
Registratiedatum : 05-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Sure do 25 apr 2013 - 22:04

Te simpel? In wiens ogen? Een huwelijksreis hoeft toch niet per se naar een ver exotisch eiland te gaan. Het gaat er volgens mij vooral om dat jullie als bruidspaar genieten van elkaar en van de vakantie!

Italië is by far mijn favoriete vakantieland! Je hebt er alles waar ik van hou: zon, prachtige natuur, mooie steden, cultuur, vriendelijke mensen en heerlijk eten! Toscane is inderdaad prachtig en er worden hier al veel interessante steden genoemd. Minder toeristisch maar daarom juist leuker vind ik de streek Umbrië. Leuk om te bezoeken: Montepulciano, Perugia, Gubbio en mijn favoriet Cortona. Overigens heb je in Italië heel veel meren én de zee, dus opties genoeg als jullie ook een paar dagen willen relaxen.
Sure
Sure
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 76
Registratiedatum : 14-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  luisa zo 28 apr 2013 - 21:31

Er zijn vast al meerdere topics over Italie. Ik raad je aan eerst goed te bedenken wat jullie willen, strand/meer/bergen/steden en hoeveel km je max wilt rijden. Dan is het vervolgens makkelijker om een mooie route te plannen. Het strand van Ostia, bij Rome zou ik juist niet aanraden. Over het algemeen is het niet zo'n mooi strand en de zee niet zo schoon. Maar goed, voor een dag prima natuurlijk. Zuidelijker is het zoveel mooier (vooral bij de kust van Sorrento), of juist aan de andere kant (adriatische zee). In de buurt van Rome heb je ook een aantal mooie meren, daar zou ik dan eerder een dagje heen gaan. Lago Bracciano bijvoorbeeld.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Sam wo 31 jul 2013 - 8:39

Nou dit gaat hem worden. Ben om geraakt door jullie verhalen.
Minimaal 3 weken rondreizen van plek naar plek. Willen vliegen op Venetië en daar paar dagen zijn. Uiteindelijk vanuit Pisa weer terug vliegen. Dus alles wat daartussen ligt is mogelijk.

Duss.. Mocht iemand nog tips hebben over uitzonderlijke plaatsjes, wijnboerderijen, agriturismos, evt hotels? Laat het me weten. Aan de eerdere tips hebben we al heel veel.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  *Bloempje* wo 31 jul 2013 - 23:47

Wat een leuk idee! Very Happy 

Wij zijn vorig jaar vanuit Corsica in Italië beland, met de boot aangekomen in Livorno. Vanaf daar met de auto richting Pisa en zaten toen een paar dagen in Levanto, een dorpje in een baai met strandje. Vanaf daar kun je via een oud (inmiddels geasfalteerd) treinspoor wandelen naar het volgende dorpje.

Maar wat nog het leukste en mooiste is, is de Cinque Terre! 5 bergdorpjes die tegen de rotsen zijn gebouwd en waarbij je via een speciaal aangelegd pad langs de rotsen van dorp naar dorp kunt lopen Very Happy Zo gaaf!

Kan ook met een treintje heen en weer en overal uitstappen. Hebben wij 1x gedaan omdat er een stuk pad dicht was vanwege het slechte weer wat er was vlak voor wij er zaten.

http://www.italiaansebloemenriviera.nl/cinqueterre.html
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rondreis Italië Empty Re: Rondreis Italië

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum