Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel tv kijkt je kind?

+27
LMCurious
Earane
Pineco
Twellie
Lonely Goatherd
Happydobby
hellowkitty
Parel
PapillonRose
Sanne
La Senza
Printje
Liadan
Darius
Tania
Annemie
Aimee
_Lana_
CCC
SarahKey
Parisienne
Filoria
Pussycat
Steep
Slakje
Manderijn
Linda
31 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Linda ma 15 apr 2013 - 3:40

We zijn de laatste tijd een beetje makkelijk geworden met dochter naar de tv laten kijken. Eerst vanwege de zwangerschap en nu vanwege zoon.

Ik sprak laatst iemand die haar kinderen maar 20 minuten per dag tv liet kijken. Meer vond ze niet verantwoord. Daar zitten wij dus dik overheen. laughcry
Ik voelde me echt een beetje een ontaarde moeder toen ik dat hoorde.

Hoe zit dat bij jullie?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Manderijn ma 15 apr 2013 - 3:43

Nou meer dan 20 minuten red is sowieso, maar het is per dag echt verschillend. Vandaag is een mooie dag, en zijn ze veel buiten. Kijken ze nagenoeg geen tv. Maar kan best zijn dat ze morgen wel een uur, of ook wel 2 kijken. Niks ontaards aan hoor!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Slakje ma 15 apr 2013 - 3:45

Als ze naar het kv gaat; max een halfuurtje, op woensdag en in de weekends vaak wel meer dan 2u. De tv staat gewoon altijd op, soms op tekenfilmpjes, soms op dingen dat we zelf willen kijken.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Steep ma 15 apr 2013 - 3:46

Verschilt per dag. Vaak ochtends ned 3 voor 20 min. Dan ontbijt en aankleden, hond uitlaten, fruit eten, soms dan bumba maar vaak de radio (peuter en kleuter zender). Als ik ga koken dan kijkt hij wel tv en na het eten ook. Dan douchen en slapen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Pussycat ma 15 apr 2013 - 3:50

Het ligt eraan... de situatie is nu ook wat anders dan anders door zwangerschap.
Zoals nu is het eigenlijk supermooi weer om naar buiten te gaan, maar pff heb echt geen puf daarvoor.
En zij is op het moment helemaal into hello kitty dus vraagt regelmatig om een dvd op te zetten. Die kijkt ze nu dan ook.

Maar ze gaat 2 ochtenden naar de psz dus dan kijkt ze al niet Wink Sowieso kijkt ze niet elke dag. Maar als ze kijkt wel langer dan 20 minuten. En straks als het mooi weer is en ik bevallen ben dan zullen we ook weer meer buiten zijn. Als het rotweer is dan ben je ook sneller geneigd om tv te kijken vind ik.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Filoria ma 15 apr 2013 - 3:57

Nu elke ochtend 45 minuten, de rest van de dag niets meer.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Parisienne ma 15 apr 2013 - 4:06

Gemiddeld wel meer dan 2 uur per dag. N. heeft graag haar ontbijt, tussendoortjes, fruit en haar drinken voor de tv. Wij komen dus wel uit op iets meer dan 2 uur op een dag. Ik heb er geen problemen mee. Als de tv niet aanstaat heb ik wel bijna altijd de radio zachtjes aanstaan. Ik vind het altijd zo ongezellig als er niks te horen is.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  SarahKey ma 15 apr 2013 - 4:45

S kijkt geen 20 minuten tv per dag, vind ik nog onnodig voor zo'n klein mannetje. S kijkt 2-3 keer in de week 's ochtends sesamstraat in bed. Maar alleen als hij zelf wakker word, vaak zijn we al te laat Laughing Als hij geen sesamstraat heeft gekeken kijken we nijntje voordat we gaan eten. 2-3 filmpjes. Maar met dit mooie weer word de tv helemaal niet aangezet, dan is 1 van ons met hem buiten voor het eten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 4:51

Ongeveer een half uurtje per dag. Thomas de trein en Dirk Scheele vindt ze erg leuk. Op dagen dat ze erg hangerig is en eigenlijk alleen maar bij me wil zijn staat de tv weleens wat langer aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  CCC ma 15 apr 2013 - 7:14

N. kijkt Ă©Ă©n of twee keer per week een dvd'tje van Max en Lotte of Woezel en pip. Deze zijn niet langer dan 30 min. max. Ik ben zelf ook niet echt een tv kijker en vind het prima dat het zo nu en dan gebeurd maar hoeft echt niet elke dag.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  _Lana_ ma 15 apr 2013 - 7:15

Mijn kinderen kijken nooit tv. Ze zijn altijd zo druk met andere dingen. Ze talen er niet naar.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Aimee ma 15 apr 2013 - 7:17

Luuk kijkt elke ochtend 5 minuten tv terwijl hij zijn fles leeg drinkt. Verder zet ik hem wel eens met een bakje fruit voor de tv terwijl ik stofzuig en opruim. En terwijl ik kook, als hij niet echt gezellig is. Denk max. een half uur tot een uur per dag.
Maar ik ben niet per definitie tegen tv kijken voor kindjes, dus als het hem meer gaat interesseren mag hij van mij best wat meer/langer kijken.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Annemie ma 15 apr 2013 - 7:18

Gemiddeld 4 uur per dag, maar nou met dit mooie weer ongeveer 2 uurtjes denk ik. Ik kijk zelf ook veel tv en mijn vriend ook. Mijn zoontje kent sommige reclames zelfs al uit zijn hoofd Embarassed
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Tania ma 15 apr 2013 - 7:22

Mijn zoontje kijkt tv als hij uit bed komt totdat we allemaal aangekleed zijn en gegeten hebben. Dan gaat de tv uit tot we gaan lunchen, dat doen we vaak met de tv aan. Dan mag hij meestal tv kijken tot M. wakker wordt omdat hij zelf vaak nog wel moe is maar niet wil slapen, zo heeft hij toch een rustmoment. Dan mag de tv weer aan als ik ga koken zodat ik dat even rustig kan doen. Als het straks echt lekker weer is zullen we in de middag wel in de tuin zitten in plaats van tv kijken.
M. kijkt af en toe mee maar die vindt de tv niet zo boeiend.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Darius ma 15 apr 2013 - 7:27

P kijkt alleen op de I-pad, dat is alleen in de ochtend een half uurtje als hij vroeg wakker is en bij ons in bed komt. L kijkt nu tussen de middag als P en E in bed liggen een klein uurtje tv op de bank.
E kijkt eigenlijk niet bewust.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Liadan ma 15 apr 2013 - 7:46

Y. kijkt als ze niet heeft afgesproken vaak op woensdag en vrijdagmiddag 1,5 uur televisie (maar valt dan ook regelmatig in slaap op de bank). In het weekend kijken ze vaak in de ochtend 1,5 uur.
K. kijkt vaak in de ochtend een uur tv als we Y. net naar school gebracht hebben, daarna niet meer of in de middag nog wat korte filmpjes op youtube.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Printje ma 15 apr 2013 - 9:02

Het ligt voornamelijk aan het weer, als eht erg slecht weer is soms (veel) te lang, andere dagen kijkt hij bijna geen tv. N vindt de tv machtig interessant haha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  La Senza ma 15 apr 2013 - 9:07

Mijn zoontje kijkt alleen Bob de Bouwer op de laptop. Iets anders hoeft hij niet te zien. Hij mag max 2 a 3 filmpjes zien a 10 minuten. Maar nu ben ik ziek en aangezien ik morgen alleen met hem ben denk ik dat hij de hele dag Bob de Bouwer mag kijken. Ik sta alleen op om brood voor hem te maken, luiers enzo zet ik allemaal binnen handbereik van de bank.
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Sanne ma 15 apr 2013 - 9:09

_Lana_ schreef:Mijn kinderen kijken nooit tv. Ze zijn altijd zo druk met andere dingen. Ze talen er niet naar.

Hier hetzelfde. Nou is het ook zo dat ik zelf vrijwel geen tv kijk, dus dat dit is gewoon niet zo interessant hier in huis. Ik weet niet eens of er leuke programma's zijn voor kindjes van 1, zo weinig zijn we er mee bezig.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  PapillonRose ma 15 apr 2013 - 9:24

Dan ben ik ook ontaard hoor Linda Wink Ze kijkt hier sowieso wel een uur per dag, vaak meer. Meestal rond het ontbijt een halfuurtje, en 's avonds kijken we altijd samen Sesamstraat. Maar vaak staat hij toch wat langer aan, of wil ze tussendoor nog een dvdtje kijken. Niet dat ik dit altijd goed vind, maar regelmatig ook wel. Ze vindt het veel te interessant helaas, komt vaak vragen of de tv aan mag. Ik beperk het wel, anders keek ze misschien wel de hele dag als het soms aan haar lag, maar ze kijkt wel teveel voor mijn gevoel.

Nu het weer ook weer beter lijkt te worden vind ik het hier een goed moment om eens te kijken of we wat kunnen minderen qua tv. Dat ze kijkt vind ik trouwens prima, maar wat minder mag van mij eigenlijk wel.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Printje ma 15 apr 2013 - 9:27

R weet zelf precies hoe hij de tv en de mediabox moet aanzetten hahaha. Dan 'vraagt' hij mama mag ik tv kijken jawel he lieve mama... piep hoor ik dan..tv aan.

Ik heb er in de lente/zomer meer 'problemen' mee dan in de winter. Ik vind buitenspelen nu veel belangrijker, en R gelukkig veel leuker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Parel ma 15 apr 2013 - 9:29

Ik ben helemaal ontaard, vaak staat de tv hier constant aan als ik vrij ben, ik vind dat zelf ook leuk en gezellig. Ze heeft er nog niet heel erg veel mee, misschien als ze er door gehypnotiseerd raakt dat ik dan maatregelen ga nemen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 9:51

Hier werd ook geen tv gekeken door T, gewoon omdat ze het niet interessant vond en ik het niet nodig vond. Tot man een keer een dag alleen thuis was met haar en nickjr werd ontdekt. Als het aan t zou liggen zou de tv nu wel de hele dag aanmogen, maar we houden het dus op ong een half uurtje per dag. Meer vind ik norma gesproken bij ons ook echt niet nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  hellowkitty ma 15 apr 2013 - 10:00

De tv staat wel vaak aan. Maar denk dat zij 3 kwartier kijkt. Als ik even bezig ben met afwassen of koken zet ik haar in de kinderstoel voor de tv. Als die aan staat op onze zenders kijkt ze niet eens.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Happydobby ma 15 apr 2013 - 10:44

Paar minuten soms.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel tv kijkt je kind? Empty Re: Hoeveel tv kijkt je kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum