Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden? Empty Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden?

Bericht  PapillonRose wo 3 apr 2013 - 19:27

Zoals het er naar uitziet wil ik toch gaan verhuizen over een paar weken, naar een huis met tuin. Nu vroeg ik me af of de mama's die met kinderen zijn verhuisd nog tips hebben bij het verhuizen, hoe je het zo makkelijk mogelijk maakt voor je kindje. Omdat je toch hoort en leest dat een verhuizing een hele impact kan hebben op zo'n kleintje.

Ik heb al wel bedacht dat ik haar zoveel mogelijk wil betrekken bij het inpakken en opruimen in het oude huis, zodat ze dat kan zien, en waar mogelijk bij het klussen in het nieuwe huis. En ik wil haar iets van een koffertje of doos laten inpakken waar ze dan haar belangrijkste spulletjes zelf in mag doen. En afscheid nemen van het huis als we weggaan.

Nog iets wat handig is, zowel praktisch gezien als voor het omgaan met de verhuizing?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden? Empty Re: Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden?

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 19:57

Zorgen dat je maar 1 oppas hebt eigenlijk, want als ze op het moment van klussen heen en weer geslingerd worden snappen ze er helemaal niks meer van. Oh en alvast een paar keer gaan kijken bij het nieuwe huis. En als je eenmaal over bent ook bij het oude huis gaan kijken als er andere mensen in wonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden? Empty Re: Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden?

Bericht  PapillonRose wo 3 apr 2013 - 20:35

Oja, dat zijn ook goede tips, bedankt! Als het goed is ze met klussen straks of in het huis als het kan, of bij mijn moeder wanneer er dingen gebeuren waar ze niet bij kan blijven. En wat een goed idee, in het oude huis gaan kijken als er nieuwe mensen wonen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden? Empty Re: Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden?

Bericht  loesje wo 3 apr 2013 - 20:47

wij zijn 2 maanden terug verhuist dus weet er alles van smile

laat je kind bij een vast oppas
laat je kind veel kijken bij het nieuwe huis als je aan het klussen bent zo went zij aan het nieuwe huis
laat haar door het huis lopen en vertellen waar iedereen slaapt en wat haar kamer word
pak een doos samen met haar in waar haar spulletjes in zitten en neem die samen met haar mee naar het nieuwe huis.

succes!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden? Empty Re: Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden?

Bericht  Filoria wo 3 apr 2013 - 22:40

Tomas was 2,5 toen we verhuisden. Hij vond het fijn als we opsomden welke spullen er allemaal mee zouden gaan. Verder hebben we in een van de kamers in het nieuwe huis een logeerbedje gezet, zodat we konden klussen tijdens zijn middagdutje. Het viel ons allemaal erg mee hoor!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden? Empty Re: Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden?

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 22:43

Ik ben vorige week verhuist net mn 2 kinderen. Mijn zoon had er niet veel moeite mee. Hij was erbij toen de nieuwe bewoners van het oude huis langs kwamen. Hij mocht zelf de kleur van zn nieuwe kamer uit kiezen.
Ze slapen allebei wel een stuk slechter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden? Empty Re: Verhuizen met een kindje: waar rekening mee houden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum