Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

+4
La Senza
Pomodori
Nyx
Lejow
8 plaatsers

Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 2:35

De topic titel zegt het al, tot hoeveel jaar terug kan de belasting aanslagen sturen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Nyx za 9 maa 2013 - 2:36

Vijf jaar.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 2:47

Nyx schreef:Vijf jaar.

Had ik het toch goed.
Mijn moeder heeft vorig jaar een aanslag gekregen over 2006.

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Nyx za 9 maa 2013 - 2:52

Dan zou het net verjaard moeten zijn. 2006 - 2012 = 6 jaar.

Of

Aangifte van 2006 moest in 2007 worden gedaan. 2007 - 2012 = 5 jaar.

Google even gebruikt, begon zelf te twijfelen.

Hoe lang kan de fiscus terugkomen

De fiscus mag niet tot in den treure doorgaan met het opleggen van een navordering. De maximale periode bedraagt 5 jaar. Over het jaar 2010 heeft de dienst dus tot 2015 de tijd om alsnog op de eerdere definitieve aanslag terug te komen.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Pomodori za 9 maa 2013 - 3:08

Let hier wel bij op, het gaat om de definitieve aanslag. Als haar definitieve aanslag inkomstenbelasting destijds is opgelegd op 31 oktober 2007 dan hebben zij tot 31 oktober 2012 om erop terug te komen. Er wordt gerekend vanaf de datum dat de Belastingdienst een definitieve aanslag heeft vastgesteld.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 3:53

Pomodori schreef:Let hier wel bij op, het gaat om de definitieve aanslag. Als haar definitieve aanslag inkomstenbelasting destijds is opgelegd op 31 oktober 2007 dan hebben zij tot 31 oktober 2012 om erop terug te komen. Er wordt gerekend vanaf de datum dat de Belastingdienst een definitieve aanslag heeft vastgesteld.

Ok, ja dat weet ik niet.
Ze hebben een of andere belastingpipo waar ze geld aan betalen, maar die naar mijn idee geen flikker uitvoert. En wat hij doet, is niet goed.... :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  La Senza za 9 maa 2013 - 4:07

Hoezo denk je eigenlijk dat hij niks uitvoert? Is dat niet aan te tonen? Ik zou het geld terugvragen (of doet hij het gratis) en iemand anders een tweede check laten uitvoeren.
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 4:26

La Senza schreef:Hoezo denk je eigenlijk dat hij niks uitvoert? Is dat niet aan te tonen? Ik zou het geld terugvragen (of doet hij het gratis) en iemand anders een tweede check laten uitvoeren.

Ik moet het op de woorden van mijn moeder aannemen, maar volgens hem hadden ze een brief gekregen van de belasting dat ze 8000 euro terug zouden krijgen. En kwam er drie weken later ineens een brief van de belasting dat ze nog een aanslag kregen over 2006.
Ze krijgen na al die jaren nog steeds geen huurtoeslag en zorgtoeslag, en het lijkt me dat je dat toch ook wel regelt.
Geld terug vorderen zijn ze nu mee bezig, maar omdat mijn moeder en stiefvader om de beurt in het ziekenhuis liggen (en beide ook op het randje van de dood gelegen hebben), komt er gewoon steeds wat tussen.

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Viva za 9 maa 2013 - 7:57

Ik krijg bijna het idee dat dat mannetje hun huurtoeslag en zorgtoeslag ontvangt. Het is echt supermakkelijk om dat zelf te regelen, gewoon via toeslagen.n inloggen met je digi D en je kan het zo invoeren.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 8:01

Viva schreef:Ik krijg bijna het idee dat dat mannetje hun huurtoeslag en zorgtoeslag ontvangt. Het is echt supermakkelijk om dat zelf te regelen, gewoon via toeslagen.n inloggen met je digi D en je kan het zo invoeren.

Mijn moeder en haar man kunnen dit helaas echt niet zelf.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Tania za 9 maa 2013 - 8:05

Lejow schreef:
Viva schreef:Ik krijg bijna het idee dat dat mannetje hun huurtoeslag en zorgtoeslag ontvangt. Het is echt supermakkelijk om dat zelf te regelen, gewoon via toeslagen.n inloggen met je digi D en je kan het zo invoeren.

Mijn moeder en haar man kunnen dit helaas echt niet zelf.

Maar jij kan het toch voor ze aanvragen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 8:13

Tania schreef:
Lejow schreef:
Viva schreef:Ik krijg bijna het idee dat dat mannetje hun huurtoeslag en zorgtoeslag ontvangt. Het is echt supermakkelijk om dat zelf te regelen, gewoon via toeslagen.n inloggen met je digi D en je kan het zo invoeren.

Mijn moeder en haar man kunnen dit helaas echt niet zelf.

Maar jij kan het toch voor ze aanvragen.

Ja, maar dan moet ik wel de papieren hebben, de jaaropgaves enzo.
Die liggen nu bij die Sjappie, daar gaat mijn stiefopa nu achteraan.
Het is ook nog best ingewikkeld geweest, omdat mijn stiefvader een eigen zaak heeft/had, maar dit nooit goed van de grond gekomen is door alles wat hen overkomen is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  girli za 9 maa 2013 - 8:36

Ik dacht dat je op toeslagen.nl kon vinden op welk rekeningnummer de toeslag(en) binnen komen? Ik kon het net niet vinden, maar je zou op die manier het rekeningnummer kunnen "wijzigen". Als je dan de melding krijgt dat het gewijzigde rekeningnummer hetzelfde is, weet je zeker dat het op de goede rekening binnenkomt. Anders heb je het gelijk gewijzigd.

Daarnaast zou ik ook, mocht je denken dat die man de zaak oplicht, de wachtwoorden van de Digi-D veranderen. Dan kan hij daar niets meer mee.


Laatst aangepast door girli op za 9 maa 2013 - 21:15; in totaal 1 keer bewerkt
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 8:56

Dat is een goede girli.
Ik ga morgen mijn moeders Digi D vragen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  La Senza za 9 maa 2013 - 9:18

Lejow schreef:
La Senza schreef:Hoezo denk je eigenlijk dat hij niks uitvoert? Is dat niet aan te tonen? Ik zou het geld terugvragen (of doet hij het gratis) en iemand anders een tweede check laten uitvoeren.

Ik moet het op de woorden van mijn moeder aannemen, maar volgens hem hadden ze een brief gekregen van de belasting dat ze 8000 euro terug zouden krijgen. En kwam er drie weken later ineens een brief van de belasting dat ze nog een aanslag kregen over 2006.
Ze krijgen na al die jaren nog steeds geen huurtoeslag en zorgtoeslag, en het lijkt me dat je dat toch ook wel regelt.
Geld terug vorderen zijn ze nu mee bezig, maar omdat mijn moeder en stiefvader om de beurt in het ziekenhuis liggen (en beide ook op het randje van de dood gelegen hebben), komt er gewoon steeds wat tussen.

Oh jeetje. Dat klinkt idd niet echt als zuivere koffie.
Je kunt het nu ook bij de SNS bank laten doen, kost wel 75 euro maar denk dat dat wel iets betrouwbaarder is. Ik hoop dat je de papieren snel krijgt van die oetlul.
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  mzcharlotte za 9 maa 2013 - 19:36

Ik zou het ook door een officiele instantie laten doen. Ik ga ervan uit dat dit een 'mannetje' is die via via bij jullie terecht is gekomen? Mijn man had zo een boekhouder voor zijn eigen bedrijf, jaren geleden, die is er met al zijn belastinggeld vandoor is gegaan - samen met zijn/mijn mans bedrijfsleider.

Ook FNV (als ze lid zijn) kan de belastingaangifte voor je verzorgen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Lejow za 9 maa 2013 - 22:49

Ja, jaren geleden toen mijn stiefpa nog een eigen zaak had is hem dat ook overkomen.

Waar ze deze Sjappie vandaan hebben weet ik niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen? Empty Re: Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum