Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mallorca - wat weet jij voor mij?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Gast wo 13 feb 2013 - 4:09

Eind mei ga ik in m'n eentje een week naar Mallorca. Dat heb ik besloten, maar ik moet nog tickets en slaapplek boeken en me ook nog wat meer inlezen.

Wie van jullie is er geweest? Ging je alleen of met iemand anders? Waar zat je? Beviel het? Wat heb je allemaal gedaan?

Ik ga buiten het toeristenseizoen, dus dat vind ik heel fijn. Ik wil een vakantie waarin ik met een cocktail onder een palmboom op het strand kan zitten, maar ik houd ook erg van geschiedenis, cultuur en natuur. Er moet iets te ontdekken zijn. Wat zouden jullie me aanbevelen? En op welke plek kan ik het beste een slaapplek zoeken: Palma, Alcudia of juist iets heel anders?

Vertel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Blond wo 13 feb 2013 - 4:17

Leuk leuk! Ik ben in oktober met een vriendin geweest. Wij zaten in Club Martha's, in Cala d'or. Ik geloof dat de bijnaam van Cala d'or "Kaal en dor" is, maar ik vond het een prima plek. Er zijn heel veel kleine baaitjes in de buurt waar je kunt zonnen en zwemmen. Geen massatoerisme. Veel leuke restaurantjes die spotgoedkoop zijn. Elke avond lekker gegeten (ook een paar avonden zelf gekookt). Club Martha's heeft ook een animatieprogramma. En dat is echt leuk, elke avond hebben ze musicals, of optredens. Doen ze echt leuk.

Wij zijn 1 dag naar Palma de Mallorca geweest. Daar kan je de kathedraal bezoeken, en er ligt nog een fort op een heuvel. Wij hadden te weinig tijd om dat laatste te bezoeken, omdat we met de "public bus" naar Palma gingen en heel erg op de tijd moesten letten. Ik zou aanraden om twee dagen voor Palma uit te trekken, er is teveel te zien/doen voor 1 dag.

Ook zijn we een ochtend naar de leermarkt van Inca geweest. Leuk om rond te lopen. Als laatste hebben we een bustour over het eiland gedaan (geregeld door de hostess), waarbij we naar Sineu gingen (ook een markt) en Pollenca gingen. Laatste is echt prachtig, je hebt daar het noordelijkste punt. Ook op een hele hoge klif geweest.

Verder hebben wij vooral veel gerelaxt, in de zon gelegen met een boek en een sangria.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Gast wo 13 feb 2013 - 4:24

Haha, kaal en dor. Dat ligt in het oosten van het eiland, toch?

Zijn die baaien gewoon goeie stranden, niet van die kiezels enzo? En, nu komt een hele domme vraag: hoe zorg ik dat ik met een cocktail en boek onder een strandpalmboom op een ligbed beland? Ik heb dat nog nooit gedaan, maar ik heb dat beeld in m'n hoofd. Ik moet en zal dat doen, maar ik weet niet hoe... Hoe kom ik aan al die ingrediënten? Biedt een hotel dat aan? Kun je dat op het stand fixen? Help me :-).

Ja, is het eten lekker, ja? Niet te cheap? Ik ga jouw hotel 'ns opzoeken, leuke tip.

Oké, er is dus een bus. Rijdt die het eiland rond oid? En weet jij of scooters ook makkelijk te huren zijn?

Die leermarkt klinkt fabulous. I loooove local stuff.

Sorry voor al m'n vragen, maar ik ben zo nieuwsgierig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Blond wo 13 feb 2013 - 4:54

Ja prima stranden! Gewoon mooi zand, met een blauwe zee. Geen kiezels gezien Mallorca - wat weet jij voor mij? 561177. Alleen van die cocktail, dat weet ik ook niet helemaal. Ik heb alleen op Curacao met een cocktail op een strandbedje gelegen omdat ze je daar op het strand bedienen. Heb ik op Mallorca niet gezien eigenlijk. Wel altijd van die kleine tentjes bij het strand waar je sowieso ijsjes kan kopen. Cocktails bij het zwembad van Club Martha's kan wel trouwens!

Ja eten was lekker! Alleen de sardines, die ik in Portugal zo heerlijk vond, waren niet lekker op Mallorca. Verder het eten wel. Rond de 10-15 euro heb je al een goede avondmaaltijd. (Wij waren zo'n 20 euro p.p. kwijt met sangria en toetje).

De "public bus" rijdt naar veel plekken, sowieso naar Inca, Palma de Mallorca en Sineu. Andere plaatsen vast ook, maar niet naar gekeken. Wel goed opletten hoe laat hij terug gaat. Van scooters weet ik niets, je kon wel OVERAL auto's huren (niet duur), scooters kunnen vast ook wel.

En de leermarkt was echt leuk! Ik heb daar een klein leren tasje gekocht, gigantisch op kunnen afdingen Mallorca - wat weet jij voor mij? 561177.
Oh en je moet echt Churros proberen, een soort gefrituurd deeg ding met suiker, heerlijk. Verkopen ze op die marktjes overal.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Susan wo 13 feb 2013 - 5:01

Bij de Witte Boekenmarkt hebben ze een heel mooi boek over kunst en cultuur op Mallorca, het kostte volgens mij maar iets van 5,99. Ik heb het zelf niet genomen omdat het voor ons wel echt een gezinsvakantie wordt en we niet heel veel culturele dingen zullen doen, maar voor jou is het denk ik wel wat, Rood. Het is een heel groot, dik boek.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Gast wo 13 feb 2013 - 5:07

Blond, ik ben nu al verliefd op je tasje, dat weet ik zeker. Churros staat genoteerd.

Ja, ik had heel graag met een auto het eiland afgetourd, maar ik heb dan nét m'n rijbewijs nog niet, denk ik. Maar goed, genoeg vervoermogelijkheden dus.

Wat ik me nou afvraag: hoe groot is het eiland? Kun je het in twee uurtjes rondrijden of is het toch wel een stuk groter? En ben je nog in de bergen geweest?

Susan, dank je voor de tip. Ik ben inderdaad van plan om dit weekend ergens een gids of een Lonely Planet aan te schaffen. Denk je dat ik dat boek dat jij noemt ook bij De Slegte kan vinden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Susan wo 13 feb 2013 - 5:21

Ik bedoel dit boek. Ik weet niet of ze het ook bij de Slegte hebben, je kunt het wel online bestellen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Blond wo 13 feb 2013 - 5:25

Eiland is best groot, in 2 uur kan je het zeker niet rondrijden. Bergen ben ik niet geweest, was een andere eilandtour. Wij kozen voor die tour met die markt in Sineu.

Dit is trouwens dat uitzicht van die klif:
Mallorca - wat weet jij voor mij? DSC00394
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Gast wo 13 feb 2013 - 5:26

O, wat een gaaf boek. De tekst spreekt me al heel erg aan. Dankjewel, Susan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Gast wo 13 feb 2013 - 5:29

Wowie, prachtige foto zeg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Chocoholic wo 13 feb 2013 - 7:53

Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me heerlijk om er een weekje alleen heen te gaan. Ik zie me ook al op een strandbedje liggen met een stapel goede boeken. Cool Ik vind het in ieder geval stoer dat je het doet, ik weet niet of ik het echt zou doorzetten namelijk. Wink
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Marsy28 wo 13 feb 2013 - 9:58

Ik heb een jaar op Mallorca gewerkt als hotel entertainer en ben in Club Martha's toen maand opgeleid. Vond het hotel verder helemaal niks bijzonders, er zijn wel betere! Daarna ben ik geplaatst in Cala Ratjada, dat ligt een klein stukje van Cala D'or af. Leuk uitgaansleven, jongeren, maar niet te druk. Hele mooie rotsen en stranden. Aanrader dus!! Zijn op zich wel veel Duitsers maar dat is wel beetje overal zo (behalve Alcudia, daar zijn veel Engelsen, vind het plaatsje alleen niet zo leuk). Je zou eens kunnen kijken op Neckermann bijv.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Punk'd wo 13 feb 2013 - 23:06

Jaah churros!! Lekker!!

En nog zo'n spaans heel zoet broodje. Ben de naam even kwijt.. Echt je tanden vallen uit je mond als je een hap neemt, maar zo heerlijk voor een keer :P

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Blond wo 13 feb 2013 - 23:10

Indigo schreef:Jaah churros!! Lekker!!

En nog zo'n spaans heel zoet broodje. Ben de naam even kwijt.. Echt je tanden vallen uit je mond als je een hap neemt, maar zo heerlijk voor een keer Mallorca - wat weet jij voor mij? 253468018

Ensaimada??
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mallorca - wat weet jij voor mij? Empty Re: Mallorca - wat weet jij voor mij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum