Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw afstudeer topic!

+2
sonly
Chocoholic
6 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Nieuw afstudeer topic!

Bericht  Chocoholic do 7 feb 2013 - 1:01

In het andere afstudeer topic is er al ruim 3 maanden niet meer gereageerd en er zijn vast anderen die net als mij pas zijn begonnen met afstuderen, of er nog midden inzitten. Ik ben erg benieuwd!
Welke studie doe je en wat houdt je opdracht in?

Ik doe I.BMS (I.nternational B.usiness and M.anagement S.tudies) Mijn opdracht is het onderzoeken van een specifieke product-markt combinatie voor in de educatieve toerisme branche. Ik ben pas echt deze week begonnen, dus zit nu midden in het project plan schrijven. Yes
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  sonly do 7 feb 2013 - 4:12

Ik! Soort van, ik ga eerst afstuderen en dan nog een externe minor doen.
(Tenminste, dat is mijn planning.)

Ik doe p.edagogiek en om af te studeren moet je minimaal 1 minor van je eigen opleiding doen. Ik wou in eerste instantie beginnen met een externe minor, maar de minor die ik wou doen ging niet door. Ik ga dus eerst die van mijn eigen opleiding maar doen (die moet sowieso toch). En ondertussen hopen dat die minor die ik wil doorgaat en anders even kijken voor welk alternatief ik ga.
Ik moet nu een onderzoek doen en dan uiteindelijk een eind assessement gesprek. (Dan ben ik dus al een soort van afgestudeerd maar moet nog 30 punten halen met een andere minor).
Ik ben nu dus ook bezig met het project plan/plan van aanpak. Mijn onderzoek gaat over rouwverwerking op een basisschool. Een specifieke probleemstelling ben ik nog mee bezig om die op te stellen. In mijn hoofd zit het al wel, op papier krijgen vind ik altijd wat lastiger.
Opdracht is behoorlijk vrij. Je moet zelf een instelling zoeken en polsen waar er dan eventueel een onderzoek naar gedaan kan worden en dit vervolgens vorm geven. Het moet natuurlijk wel onder je minor onderwerp vallen, maar ik vind dat qua onderwerpen echt heel erg breed. (De minor die ik doe heet sp.ecifieke opvo.edingssituaties)
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  Fortissimo do 7 feb 2013 - 4:16

Ik doe iets met rechten (noem de naam van mijn opleiding niet, die is nogal vrij specifiek). Mijn afstudeeropdracht is om voor een organisatie uit te zoeken hoe zij een sluitende aanpak kunnen vormen voor een probleem. (Ik hou het lekker vaag, maar wil het niet te googlen hebben! Wink ) Tevens moet hier uit rollen hoe zij dit probleem kunnen voorkomen en of zij eventueel ook nazorg moeten bieden.

Ik ben in december begonnen en de planning was om in april klaar te zijn. Dit ga ik denk ik niet redden, want mijn onderzoeksvoorstel is nog niet goed gekeurd, dankzij een trage docent die er niks van begrijpt.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  Chocoholic do 7 feb 2013 - 10:28

Sonly, dat lijkt me een heftig onderwerp! Wel heel fijn dat je opdracht verder vrij is, dan kan je echt alle kanten nog op. En als ik het goed begrijp zal je het onderzoek dus wel voor een specifiek bedrijf (instelling of school) uitvoeren? Heb je al een idee bij welke hiervan je gaat polsen of ze je de mogelijkheid willen geven?

Fortissimo, je houd het inderdaad goed mysterieus Cool Maar het klinkt in ieder geval als een opdracht waarbij je veel verschillende dingen mag onderzoeken/beschrijven, dat maakt het wel erg compleet lijkt me. Yes Maar dat onderzoeksvoorstel is nog niet je project plan dan? Want als je er nu nog niet 'echt' aan kan beginnen, lijkt me dat heel frustrerend!
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  Kowalski do 7 feb 2013 - 11:03

Ik doe Human Movement Sciences aan de VU en begin nu met mijn onderzoek (en dat is tevens het master-afstudeerproject). Ik zie er alleen tegenop omdat de begeleiders geen vertrouwen in ons hebben Nieuw afstudeer topic! 1270000679 (misschien ergens wel realistisch, maar toch Nieuw afstudeer topic! 394967).
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  Fortissimo do 7 feb 2013 - 11:06

Chocoholic schreef:Sonly, dat lijkt me een heftig onderwerp! Wel heel fijn dat je opdracht verder vrij is, dan kan je echt alle kanten nog op. En als ik het goed begrijp zal je het onderzoek dus wel voor een specifiek bedrijf (instelling of school) uitvoeren? Heb je al een idee bij welke hiervan je gaat polsen of ze je de mogelijkheid willen geven?

Fortissimo, je houd het inderdaad goed mysterieus Cool Maar het klinkt in ieder geval als een opdracht waarbij je veel verschillende dingen mag onderzoeken/beschrijven, dat maakt het wel erg compleet lijkt me. Nieuw afstudeer topic! 3079029344 Maar dat onderzoeksvoorstel is nog niet je project plan dan? Want als je er nu nog niet 'echt' aan kan beginnen, lijkt me dat heel frustrerend!

Dat is mijn projectplan ja. Hierin stel je de centrale vraag en de deelvragen smile Die heb ik maandag op gestuurd. Verder ben ik begonnen met het uitwerken van de 1e deelvraag.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  Chocoholic vr 8 feb 2013 - 23:06

Kowalski, waarom zou de begeleiding weinig vertrouwen in jullie hebben? Wat houdt je opdracht in?

Fortissimo, ah dan snap ik wat je bedoeld. Ik moest namelijk beginnen met een onderzoeksvoorstel waar al globaal de onderzoeksvragen instaan, en dat werk je dan uit in het projectplan.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  Natural do 14 feb 2013 - 9:06

Ook ik hoop dit jaar af te studeren.
Ik doe de opleiding Social Work en volg mijn laatste studiejaar deeltijd.
Ik zou samen afstuderen met een vriendin, maar de opdrachtgever kwam er later pas achter dat het onderzoek enige jaren geleden al eens is uitgevoerd.
Heb nu een opdracht bij mijn werkgever. Mijn ideevoorstel is goedgekeurd. Dit weekend wil ik mijn afstudeervoorstel afmaken. De eerste kans om de scriptie in te leveren, is 16 mei. Dat ga ik dus never nooit redden. Alleen al het idee dat ik vertraging heb, verlamt me om me erin te storten.
Hoop dat dit gevoel verandert als ik eenmaal begonnen ben.
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  Chocoholic za 16 feb 2013 - 6:59

Wat stom dat die opdrachtgever er zo laat achter kwam Natural, had hij geen andere opdracht voor jullie kunnen verzinnen? Wel fijn dat je nu in ieder geval via je werk kan afstuderen. Jij werkt dus naast het afstuderen? Dan kan ik me goed voorstellen dat je het er benauwd van krijgt, vervelend!
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  Chocoholic zo 17 maa 2013 - 4:12

Alweer even geleden dat er hier iets gepost is, hoe gaat het met iedereen?

Ik zit echt middenin het desk research doen voor mijn deelvragen. Het kost heel veel tijd, en het is heel frustrerend als ik niet vind wat ik nodig heb voor mijn scriptie. Maar ik zit in ieder geval nog op schema, en dat houd me gerust. Yes
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  Chocolate Cookie zo 17 maa 2013 - 9:54

Ik weet niet of je met het MBO nu ook echt afstudeert. Maar goed, ik hoop eind dit jaar mijn diploma te halen. Moet nog 2 examens doen en een stage van ong. 640 uur.

Ik heb al eerder stage gelopen van ca. 200 uur. Heb daar alleen mijn uren nooit van terug gehad. Hopelijk lukt dat nog zodat ik korter stage kan lopen!
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  Natural za 23 maa 2013 - 5:31

Chocoholic, ik zie nu pas dat je destijds op mijn bericht hebt gereageerd.
Fijn dat je nog op schema ligt. Dat lijkt me wel een geruststelling.

In tegenstelling tot mijn eerdere bericht ga ik toch proberen om mijn scriptie in mei in te leveren. Ik ben bezig met het beantwoorden van mijn deelvragen middels literatuurstudie en het afnemen van interviews. Heb vandaag een nieuwe planning gemaakt. Het wordt aanpoten, maar ik zie een kleine kans dat het me gaat lukken.

De frustratie bij de literatuurstudie is herkenbaar! Wanneer moet jij het inleveren?
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  sonly di 21 mei 2013 - 1:59

Even uppen!!

Hoe ver zijn jullie?
Ik heb inmiddels een deel van de onderzoeksgegevens terug. Ik heb beide enquêtes die ik houd verlengt omdat er erg weinig respons op kwam. Voor 1 van de enquêtes heeft dit al wel voordeel opgeleverd (in ieder geval 1 persoon heeft de enquête nog ingevuld na het opnieuw versturen). Ik heb een groepsinterview gehouden onder een aantal leerlingen van de basisschool, dit vond ik erg leuk. De kinderen konden erg goed hun mening geven over het onderwerp en ik vond het leuk om te zien hoe goed ze over alles nadachten.

Nu moet ik er alleen nog 1 goed lopend verslag van alles maken. Dat betekent typen en goed concentreren. (Erg lastig, want ik ben veel te graag bezig met allerlei andere dingen)

Domper voor mij: Ik had de andere minor graag bij een andere opleiding gedaan, helaas gaat die minor wéér niet door, waardoor ik toch uitgekomen ben bij een minor van mijn eigen opleiding. Dat betekent wéér een onderzoek doen. (voordeel is dat ik dan wel al een keer een PVA & onderzoeksverslag heb gemaakt en dus beter weet hoe het moet)
Dus nu maar oriënteren op bij welke instelling ik dit dan zou willen doen...
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  Chocoholic di 21 mei 2013 - 3:23

Sonly, goed bezig ben je! Heb je een bepaalde hoeveelheid enquêtes die je ingevuld wilt hebben? En wat leuk dat je een groep kinderen hebt kunnen interviewen, lijkt me best bijzonder om dat te doen voor je onderzoek. Yes Wel jammer dat die externe minor niet door gaat, maar gelukkig heb je inderdaad al wat ervaring in het onderzoek doen nu, dan loopt het die keer misschien nog wel smoother.

Natural, gaat het je lukken om je scriptie deze maand nog in te leveren?

Chocolate Cookie, hoe gaat het met je stage?

En Kowalski en Fortissimo, hoe is het daar?

Hier gaat het goed! Ik heb ondertussen kwantitatieve onderzoeksdata verkregen via een survey en kwalitatieve data via personal interviews. Dit heb ik geanalyseerd en ben nu druk bezig met het schrijven van mijn scriptie. Vandaag heb ik het resultaten hoofdstuk afgemaakt en zal ik beginnen aan de conclusies en aanbevelingen. Over 2,5 week moet het ingeleverd worden. Het einde komt in zicht! :cheering:
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuw afstudeer topic! Empty Re: Nieuw afstudeer topic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum