Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

+16
Sun88
Rouge
Caroow
Mari
Urban Naked
Penny Blossom
Kowalski
Muus
Le Chat Noir
Paper Crown
Rovine
Antibes
Zora
Stranger
Highway
Toet
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Toet do 17 jan 2013 - 12:14

Al zolang ik me kan herinneren kan ik mijn bed niet uit komen 's morgens, ik heb al vanalles geprobeerd maar niks helpt. En nu wordt het nog een stukje erger.. Ik word namelijk niet meer wakker van mijn wekker(s)

Vanochtend bijvoorbeeld had ik de wekker om 9 uur gezet en toen ik om 10 uur wakker werd had ik pas 1 x gesnoozed, ik heb dus 55 minuten lang door het piepen van mijn wekker geslapen en hem slechts één keer tussendoor uitgedrukt. Zo gaat het regelmatig de laatste tijd. Ik snooz ook gewoon in mijn slaap volgens mij, in ieder geval heel onbewust, gerust een uur lang.
Ik word er echt gek van, is er überhaupt een oplossing voor? Zou ik hiervoor bij de huisarts terecht kunnen?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Highway do 17 jan 2013 - 12:26

Je kunt evt wel met de huisarts overleggen of je een slaaponderzoek oid kunt krijgen, maar of hij/zij daarin meegaat. Wordt je wel uitgerust wakker en ga je wel op tijd naar bed e.d.? Je zegt dat je alles hebt geprobeerd dus waarschijnlijk heb je al meerdere wekkers geprobeerd? Een andere misschien superirritante wekker?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Toet do 17 jan 2013 - 12:32

Highway schreef:Je kunt evt wel met de huisarts overleggen of je een slaaponderzoek oid kunt krijgen, maar of hij/zij daarin meegaat. Wordt je wel uitgerust wakker en ga je wel op tijd naar bed e.d.? Je zegt dat je alles hebt geprobeerd dus waarschijnlijk heb je al meerdere wekkers geprobeerd? Een andere misschien superirritante wekker?

Als ik eenmaal wakker ben, ben ik wel uitgerust. Ik zorg dat ik 8 uur voor ik op moet staan op bed lig dus dat zou genoeg moeten zijn (en is het ook, want ik ben overdag nooit moe). Ik merk trouwens wel dat als ik geen wekker zet, ik pas na 10 uur slapen wakker word, terwijl ik voorheen genoeg had aan 6/7 uurtjes slaap. Ik heb inderdaad qua wekkers al alles geprobeerd, ik zou in ieder geval niet meer weten wat ik er zelf nog aan kan doen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Stranger do 17 jan 2013 - 12:47

Heb je al wel eens een wake-up light geprobeerd?
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Highway do 17 jan 2013 - 12:53

Toet schreef:
Highway schreef:Je kunt evt wel met de huisarts overleggen of je een slaaponderzoek oid kunt krijgen, maar of hij/zij daarin meegaat. Wordt je wel uitgerust wakker en ga je wel op tijd naar bed e.d.? Je zegt dat je alles hebt geprobeerd dus waarschijnlijk heb je al meerdere wekkers geprobeerd? Een andere misschien superirritante wekker?

Als ik eenmaal wakker ben, ben ik wel uitgerust. Ik zorg dat ik 8 uur voor ik op moet staan op bed lig dus dat zou genoeg moeten zijn (en is het ook, want ik ben overdag nooit moe). Ik merk trouwens wel dat als ik geen wekker zet, ik pas na 10 uur slapen wakker word, terwijl ik voorheen genoeg had aan 6/7 uurtjes slaap. Ik heb inderdaad qua wekkers al alles geprobeerd, ik zou in ieder geval niet meer weten wat ik er zelf nog aan kan doen.

10 uur is wel langer dan gemiddeld maar er zijn wel mensen die het nodig hebben in bepaalde perioden in hun leven. Misschien komende tijd rekening houden met 10 uur slapen en kijken of dat wat uitmaakt? Wel vervelend. Mijn man heeft het ook maar hij slaap ook te weinig, ik mag hem elke ochtend wakkerschudden want anders verslaapt hij zich dagelijks.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Toet do 17 jan 2013 - 13:06

Stranger schreef:Heb je al wel eens een wake-up light geprobeerd?

Jep. Ook geen succes helaas.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Zora do 17 jan 2013 - 19:05

En een andere wekkertoon? Ik schrik me altijd helemaal dood van een nieuw geluid, terwijl ik soms door mijn oude wekker gewoon heenslaap en niks merk.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Antibes do 17 jan 2013 - 19:28

Kun je wel goed inslapen en doorslapen?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Rovine do 17 jan 2013 - 19:49

Mijn vriend heeft dat ook, wordt van niks wakker. Hij heeft een compilatie van alles wat herrie maakt op zijn telefoon gezet en elke minuut gaat er iets nieuws af. Verder heeft hij vrij doorschijnende gordijnen, al helpen die in de winter niet veel.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Paper Crown do 17 jan 2013 - 20:01

O, dit heeft mijn broertje ook! Hij heeft vanalles geprobeerd! Zijn 2 wekkers springen met 2 min verschil aan en gaan dus de hele tijd door, tv springt aan en zijn telefoonwekker waarbij hij ook nog balletjes in gaten moet laten vallen zodat zijn wekker van de tel stopt maar niets helpt! Hij is zelfs in zijn slaap in staat de batterij uit de telefoon te halen haha.

Wat bij helpt, zodra ik 't hoor mijn bed uit te springen. Kan je niet zo'n doe wekker kopen? Een die een balletje schiet en pas stopt als 't balletje weer op de wekker is?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Le Chat Noir do 17 jan 2013 - 20:23

Een enorm harde, irritante wekker aan de andere kant vd kamer?

Denk niet dat je huisarts hier iets mee kan..
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Muus do 17 jan 2013 - 21:01

Ik heb dat ook heel lang gehad, en nu ook nog wel eens als ik heel erg moe ben. Bij mij werkt een wake-up light erg goed. Maar dat heb je al geprobeerd zie ik. Ook net het licht en geluid op het sterkste?

Wat ik echt een dooddoener vind: mijn man beweert dat het een stukje discipline is.. laughcry

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Kowalski do 17 jan 2013 - 21:09

Muus schreef:Ik heb dat ook heel lang gehad, en nu ook nog wel eens als ik heel erg moe ben. Bij mij werkt een wake-up light erg goed. Maar dat heb je al geprobeerd zie ik. Ook net het licht en geluid op het sterkste?

Wat ik echt een dooddoener vind: mijn man beweert dat het een stukje discipline is.. Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. 394967

Inderdaad zeg! Als je gewoon niet wakker wordt heb je vrij weinig aan discipline Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. 1270000679
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Penny Blossom do 17 jan 2013 - 21:22

Ik zou niet zeggen dat het discipline is, maar wel gewenning.
Een voorbeeld: Ik wordt van mijn eigen wekker op de eerste seconde wakker. Deze staat heel zacht.
Mijn vriend heeft een wekkerradio die hard staat. Ik hoor zijn wekker nooit. Echt nooit. Maar macht ik nu zelf een vroege dienst hebben en voor de zekerheid ook zijn wekker zetten, dan hoor ik hem wel (en bent ik stront chagrijnig omdat dat ding zo hard staat).
Wat ik zeggen wil, probeer je gedachte te veranderen. Nu denk je (denk ik): owjee, ik hoor mijn wekker niet meer. Probeer te denken bijvoorbeeld: als ik mijn wekker hoor ben ik wakker.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Urban Naked do 17 jan 2013 - 22:16

Je kunt aan de hand van een app als Sleep Cycle eens kijken hoe je slaapt, waar je diepe slaap zit en waar je korte slaapjes. Die app kun je ook zo instellen dat hij je op een voor jou goed moment wekt.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Antibes do 17 jan 2013 - 22:22

Toet schreef:
Highway schreef:Je kunt evt wel met de huisarts overleggen of je een slaaponderzoek oid kunt krijgen, maar of hij/zij daarin meegaat. Wordt je wel uitgerust wakker en ga je wel op tijd naar bed e.d.? Je zegt dat je alles hebt geprobeerd dus waarschijnlijk heb je al meerdere wekkers geprobeerd? Een andere misschien superirritante wekker?

Als ik eenmaal wakker ben, ben ik wel uitgerust. Ik zorg dat ik 8 uur voor ik op moet staan op bed lig dus dat zou genoeg moeten zijn (en is het ook, want ik ben overdag nooit moe). Ik merk trouwens wel dat als ik geen wekker zet, ik pas na 10 uur slapen wakker word, terwijl ik voorheen genoeg had aan 6/7 uurtjes slaap. Ik heb inderdaad qua wekkers al alles geprobeerd, ik zou in ieder geval niet meer weten wat ik er zelf nog aan kan doen.

Sta je altijd op dezelfde tijd op? Het is wel een deel discipline wat dat betreft, dat als je een vast ritme aanhoudt, je lichaam zich daar ook beter op instelt. Dus zeg altijd om 23:00 naar bed en om 08:00 weer op. Ook als je vrij bent of weekend hebt.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Toet do 17 jan 2013 - 23:28

Zora schreef:En een andere wekkertoon? Ik schrik me altijd helemaal dood van een nieuw geluid, terwijl ik soms door mijn oude wekker gewoon heenslaap en niks merk.

Ja dat doe ik ook, ik zet standaard iedere dag een andere toon op mijn wekker.

Rovine schreef:Mijn vriend heeft dat ook, wordt van niks wakker. Hij heeft een compilatie van alles wat herrie maakt op zijn telefoon gezet en elke minuut gaat er iets nieuws af. Verder heeft hij vrij doorschijnende gordijnen, al helpen die in de winter niet veel.

Haha, dit ga ik ook proberen.

Paper Crown schreef:
Wat bij helpt, zodra ik 't hoor mijn bed uit te springen. Kan je niet zo'n doe wekker kopen? Een die een balletje schiet en pas stopt als 't balletje weer op de wekker is?

Ja die heb ik! Het helpt wel iets maar nog niet helemaal, sowieso hoor ik dat ding ook pas na 20 minuten ofzo, dan ga ik hem zoeken (echt nog half in slaap/onbewust) en kruip zo weer terug mijn bed in. Vervolgens kan ik me ook niet meer herinneren dat dat is gebeurd. Deze gebruik ik alleen als ik iets heel belangrijks heb, om te voorkomen dat ik eraan gewend raak.

Le Chat Noir schreef:Een enorm harde, irritante wekker aan de andere kant vd kamer?

Heb ik al, heeft totaal geen zin, beetje hetzelfde verhaal als hierboven. Het duurt land voordat ik wakker word van het geluid en ik zet de wekker gewoon uit in mijn slaap.

Urban Naked schreef:Je kunt aan de hand van een app als Sleep Cycle eens kijken hoe je slaapt, waar je diepe slaap zit en waar je korte slaapjes. Die app kun je ook zo instellen dat hij je op een voor jou goed moment wekt.

Ik vraag me af in hoeverre zo'n app 'echt' is maar ik kan het natuurlijk altijd proberen, ga hem zo downloaden.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Toet do 17 jan 2013 - 23:30

Penny Blossom schreef:Ik zou niet zeggen dat het discipline is, maar wel gewenning.
Een voorbeeld: Ik wordt van mijn eigen wekker op de eerste seconde wakker. Deze staat heel zacht.
Mijn vriend heeft een wekkerradio die hard staat. Ik hoor zijn wekker nooit. Echt nooit. Maar macht ik nu zelf een vroege dienst hebben en voor de zekerheid ook zijn wekker zetten, dan hoor ik hem wel (en bent ik stront chagrijnig omdat dat ding zo hard staat).
Wat ik zeggen wil, probeer je gedachte te veranderen. Nu denk je (denk ik): owjee, ik hoor mijn wekker niet meer. Probeer te denken bijvoorbeeld: als ik mijn wekker hoor ben ik wakker.

Dat klopt zeker, ik weet het. Als ik echt uit bed moet lukt het meestal ook wel (of nouja, eergisteren werd ik ook om 9.00 wakker terwijl ik om half 9 op school had moeten zijn maar dat even terzijde) als ik niet écht uit bed moet, dus als ik vrij ben, kan ik mijn wekker wel zetten maar het is totaal nutteloos. Ik slaap dan overal doorheen, alsof ik al slapende toch weet dat ik er niet echt uit hoef.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Toet do 17 jan 2013 - 23:33

Antibes schreef:

Sta je altijd op dezelfde tijd op? Het is wel een deel discipline wat dat betreft, dat als je een vast ritme aanhoudt, je lichaam zich daar ook beter op instelt. Dus zeg altijd om 23:00 naar bed en om 08:00 weer op. Ook als je vrij bent of weekend hebt.

Nee dat niet en dat is ook onmogelijk aangezien ik onregelmatig werk en vaak 's avonds op stap ben.
Je vroeg ook of ik goed in slaap kom en goed doorslaap. Dat is niet het geval, ik heb zeker drie kwartier tot een uur -soms langer- nodig om in slaap te vallen. Volgens mij slaap ik daarna wel goed door. Eens in de zoveel tijd heb ik wel zo'n nacht dat ik continu wakker word maar dat is niet structureel het geval.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Mari do 17 jan 2013 - 23:41

Een tril wekker, een wekker voor mensen die doof zijn of slecht horen, of diep slapen.

Tril je bed uit laughcry
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Toet do 17 jan 2013 - 23:42

Mari schreef:Een tril wekker, een wekker voor mensen die doof zijn of slecht horen, of diep slapen.

Tril je bed uit laughcry

Serieus, dat wil ik hebben haha, waar haal je dat?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Mari vr 18 jan 2013 - 1:04

Ik had het op google gevonden, volgens mij heb je verschillende aanbieders als je op tril wekker zoekt. Nou opzoek naar 1 die het gevoel van een orkaan weergeeft. Laughing
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Caroow vr 18 jan 2013 - 1:12

Als ik niet mijn bed uit hoef dan slaap ik ook gewoon door mijn wekker heen. Ik word uit mezelf nooit zomaar wakker, pas na een uur of 14 Rolling Eyes Gelukkig woon ik samen en maakt mijn vriend me wakker.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Rouge vr 18 jan 2013 - 1:28

Een trilwekker, daar kan je echt niet doorheen slapen. Die is echt irritant. Maar wel prijzig, ik krijg het vergoed omdat ik slechthorend ben. Maar gebruik hem nooit, heb een man...haha
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Rouge vr 18 jan 2013 - 1:29

Dan zou ik gewoon langs een hoorstudio gaan, of idd googlen.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger. Empty Re: Je bed niet uit kunnen maar dan nog iets erger.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum