Hypotheek, medisch dossier depressie aaaahhh
+10
Floor
Fearie
Coccinelle
xxjojootjexx
Tania
Luce
Linda
Lonely Goatherd
Sam
Lonne
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hypotheek, medisch dossier depressie aaaahhh
Hoi,
Ik ben behoorlijk gestresst op het moment. We hebben het voorlopig koopcontract getekend voor "ons" huis. Nu moesten we een medische verklaring invullen voor hypotheek en verzekering. Nu heb ik dus een brief gekregen dat ze mijn medisch dossier willen opvragen over mijn depressie vorig jaar. ( dat nu helemaal is afgerond bij de psycholoog en goed gaat) Dus bel ik mijn psycholoog om haar op de hoogte te stellen, zegt ze dat ik goed moet na denken of ik dat wel wil omdat het dan voor altijd geregristreerd zal blijven. Maar nu bel ik de hypotheek adviseur en die zegt kort gezegt, niet mee werken, geen hypotheek.... Grrrr!!
Wat moet ik doen, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben behoorlijk gestresst op het moment. We hebben het voorlopig koopcontract getekend voor "ons" huis. Nu moesten we een medische verklaring invullen voor hypotheek en verzekering. Nu heb ik dus een brief gekregen dat ze mijn medisch dossier willen opvragen over mijn depressie vorig jaar. ( dat nu helemaal is afgerond bij de psycholoog en goed gaat) Dus bel ik mijn psycholoog om haar op de hoogte te stellen, zegt ze dat ik goed moet na denken of ik dat wel wil omdat het dan voor altijd geregristreerd zal blijven. Maar nu bel ik de hypotheek adviseur en die zegt kort gezegt, niet mee werken, geen hypotheek.... Grrrr!!
Wat moet ik doen, heeft iemand hier ervaring mee?
Lonne- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Hypotheek, medisch dossier depressie aaaahhh
Je krijgt echt geen hypotheek als je het niet inlevert.
Dus het is voor jezelf beslissen wat je belangrijker vindt.
Dat stukje privacy of je hypotheek.
Dus het is voor jezelf beslissen wat je belangrijker vindt.
Dat stukje privacy of je hypotheek.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Als je niet meewerkt, krijg je idd geen overlijdensrisicoverzekering, en zonder dat geen hypotheek waarschijnlijk. Maar ik ben een hoopvol voorbeeld, ik heb gewoon de vragenlijst naar waarheid ingevuld (incl. de 3 jaar depressie) en alhoewel ze er inderdaad iemand nader naar hebben laten kijken (terwijl mijn man direct werd geaccepteerd), kwam al heel snel het bericht dat ik ook gewoon geaccepteerd ben.
Overigens is het ook nog een optie dat ze je tegen een hogere premie willen verzekeren, het is niet alleen maar accepteren of afwijzen.
Dus ik zou het gewoon doen en dan zie je vanzelf wel wat eruit komt rollen.
Overigens is het ook nog een optie dat ze je tegen een hogere premie willen verzekeren, het is niet alleen maar accepteren of afwijzen.
Dus ik zou het gewoon doen en dan zie je vanzelf wel wat eruit komt rollen.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Het gaat inderdaad om de overlijdensrisico verzekering.
Een overlijdensrisicoverzekering is niet altijd verplicht icm hypotheek. Het is natuurlijk wel verstandig om er een te nemen.
Mocht je meer info willen, mag je me pben. Kan ik vriend vragen.
Een overlijdensrisicoverzekering is niet altijd verplicht icm hypotheek. Het is natuurlijk wel verstandig om er een te nemen.
Mocht je meer info willen, mag je me pben. Kan ik vriend vragen.
Sam- Kletskop
Ik ben ook gewoon eerlijk geweest over mijn depressie bij het afsluiten van onze levensverzekering. Ik betaal wel meer premie dan m'n man, maar ik wilde er niet over liegen. Overal staat immers vermeld dat ik onder behandeling ben geweest.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik snap nooit zo goed waarom je het jezelf zo moeilijk wilt maken in dit soort gevallen. Ik ben ook depressief geweest maar dit is afgerond. Dus waarom zou ik het mezelf dan moeilijk maken door te zeggen dat ik een depressie heb gehad. Gevolg: medische keuring met hogere premie waarschijnlijk. Terwijl ik allang niet meer depressief ben. Je hoeft niet áltijd 100% eerlijk te zijn...
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Omdat het misschien wel overal bekend is?
Ik heb verhalen gelezen waar er bij overlijden niet werd uitgekeerd omdat men niet eerlijk was geweest. Dat risico zou ik zelf niet willen lopen, maar dat is een keus die iedereen voor zich moet maken.
Ik heb verhalen gelezen waar er bij overlijden niet werd uitgekeerd omdat men niet eerlijk was geweest. Dat risico zou ik zelf niet willen lopen, maar dat is een keus die iedereen voor zich moet maken.
Linda- Ratel
Bekend waar? Medische gegevens mogen niet worden vrij gegeven zonder toestemming van de patient.
Luce- Kletskop
Huisarts, maatschappelijk werk, psycholoog, verloskundige enz.
Ze mogen het inderdaad niet zomaar vrij geven. Maar als iemand komt te overlijden, dan lijkt het me wel dat ze dingen gaan onderzoeken of uitsluiten voordat ze overgaan tot uitbetaling. Wat de exacte voorwaarden daarvan zijn weet ik niet.
Ze mogen het inderdaad niet zomaar vrij geven. Maar als iemand komt te overlijden, dan lijkt het me wel dat ze dingen gaan onderzoeken of uitsluiten voordat ze overgaan tot uitbetaling. Wat de exacte voorwaarden daarvan zijn weet ik niet.
Linda- Ratel
Dan nog moet er toestemming gegeven worden.
Luce- Kletskop
Luce schreef:Dan nog moet er toestemming gegeven worden.
De nabestaanden neem ik aan? En als ze dat niet doen? Wordt er dan wel gewoon uitgekeerd? Dat zou ik wel vreemd vinden.
Linda- Ratel
Dat lijkt mij wel. Bij de eerste keuring heb je aangegeven geen depressie te hebben gehad. Dat betekent niet dat je dat in de toekomst dus sowieso niet krijgt.. Iedereen kan depressief worden. Dus als jij dood gaat en je hebt het niet ingevuld, dan weten zij niet beter dan dat je geen depressie hebt gehad. Dus waarom zouden ze dat dan ineens gaan onderzoeken als je dood gaat? Sowieso moeten je nabestaanden toestemming geven en als die dat niet doen houdt het op.
Luce- Kletskop
Ik vraag me af of het echt zo simpel werkt. Maar nogmaals, ik heb er zelf geen verstand van. Ik zal eens kijken of ik er informatie over kan vinden, ben toch wel benieuwd.
Linda- Ratel
Luce schreef:Dat lijkt mij wel. Bij de eerste keuring heb je aangegeven geen depressie te hebben gehad. Dat betekent niet dat je dat in de toekomst dus sowieso niet krijgt.. Iedereen kan depressief worden. Dus als jij dood gaat en je hebt het niet ingevuld, dan weten zij niet beter dan dat je geen depressie hebt gehad. Dus waarom zouden ze dat dan ineens gaan onderzoeken als je dood gaat? Sowieso moeten je nabestaanden toestemming geven en als die dat niet doen houdt het op.
Bij ons in de voorwaarden staat gewoon dat je na het overlijden mee moet werken aan het onderzoek naar het vaststellen van de doodsoorzaak en dat als je dat niet doet ze niet hoeven uit te keren. Dus als jouw nabestaanden geen toestemming geven dan krijgen ze ook geen geld.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Dat zou dan alleen voor zelfmoord moeten gelden?
Luce- Kletskop
Luce schreef:Dat zou dan alleen voor zelfmoord moeten gelden?
Hoe bedoel je?
Als ze jouw dossier inzien om je doodoorzaak te bepalen, kunnen ze ook zien dat je depressie hebt gehad voordat je de verzekering afsloot. En in de voowaarden staat ook dat als je niet alle gevraagde gegevens naar waarheid hebt ingevuld ze niet uitkeren bij overlijden.
Tania- Ratel
Luce schreef:Dat zou dan alleen voor zelfmoord moeten gelden?
En dat is opzich best een aannemelijks iets als iemand last heeft van depressies.
Mensen kunnen ook zelfmoord plegen zonder dat het direct duidelijk is dat het om zelfmoord gaat. Het lijkt me dat een verzekeringsmaatschappij dan wel de doodsoorzaak wil weten.
Linda- Ratel
Je kunt ook vragen of ze de dekking kunnen uitsluiten wanneer er sprake is van overlijden door een aan depressie gerelateerde doodsoorzaken.
@luce, als er niet wordt meegewerkt aan het onderzoeken van doodsoorzaak of wanneer achteraf blijkt dat de formulieren niet juist zijn ingevuld, wordt er niet uitgekeerd.
@luce, als er niet wordt meegewerkt aan het onderzoeken van doodsoorzaak of wanneer achteraf blijkt dat de formulieren niet juist zijn ingevuld, wordt er niet uitgekeerd.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Ik weet dat er voor erfelijke aanleg pas vragen gesteld mogen worden als het om een te verzekeren bedrag boven de € 250.000 gaat (pas verhoogd). Tot dat bedrag moeten ze je gewoon accepteren zonder premieverhoging. Ik weet niet of de regels v.w.b. een depressie in het verleden anders zijn maar je zou eens kunnen zoeken op de wet medische keuringen en het protocol verzekeringskeuringen.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Bij bijvoorbeeld zelfmoord wordt er geen geld uitgekeerd als dit niet gemeld is.
Sam- Kletskop
En hoe zit het dan als je te dik bent? Krijg je dan ook speciale voorwaarden?
Vrienden van ons zijn beide (te) dik en gaven enkele jaren geleden aan dat hun hypotheekverstrekker had geëist (?) dat ze gingen afvallen? Vond het een apart verhaal, doen ze dat echt?
Vrienden van ons zijn beide (te) dik en gaven enkele jaren geleden aan dat hun hypotheekverstrekker had geëist (?) dat ze gingen afvallen? Vond het een apart verhaal, doen ze dat echt?
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Fearie schreef:En hoe zit het dan als je te dik bent? Krijg je dan ook speciale voorwaarden?
Nee dat is echt onzin (mits je 300 kg ofzo weegt). Weeg je dat, dan krijg je een verhoogde premie.
Sam- Kletskop
Sam schreef:Fearie schreef:En hoe zit het dan als je te dik bent? Krijg je dan ook speciale voorwaarden?
Nee dat is echt onzin (mits je 300 kg ofzo weegt). Weeg je dat, dan krijg je een verhoogde premie.
Ik kreeg ook een hogere premie omdat ik te zwaar ben, maar ik weeg echt geen 300 kilo.
Tania- Ratel
Je hoeft geen 300 kilo te wegen voor een verhoogde premie. Bij overgewicht heb je wel (vaak) een verhoogde premie maar dat is niet pas vanaf 300 kilo.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Floor schreef:Je hoeft geen 300 kilo te wegen voor een verhoogde premie. Bij overgewicht heb je wel (vaak) een verhoogde premie maar dat is niet pas vanaf 300 kilo.
En hoe berekenen ze dat je overgewicht hebt dan? Mijn vriend is 42 kilo afgevallen en zal dus nu gezonder zijn ivm een premie dan 42 kilo zwaarder.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» medisch dossier
» Opvragen medisch dossier
» maximale hypotheek vs. afgesloten hypotheek
» Aaaahhh
» Medisch secretaresse
» Opvragen medisch dossier