Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buik slapen

+6
Nijntje
Clapperdie
Luce
Liadan
Snack a Jack
Limburg85
10 plaatsers

Ga naar beneden

Buik slapen Empty Buik slapen

Bericht  Limburg85 vr 28 dec 2012 - 17:33

Het lijkt er op dat R een buikslaper is. Welke maatregelen hebben jullie genomen bij een buikslaper?

Hij heeft sinds zijn geboorte (na het ziekenhuis) niet in z'n bed willen slapen, het begon eerst met overdag wel en 's nachts niet maar uiteindelijk beide niet meer. Als hij plat ligt komt alles omhoog waardoor hij pijn krijgt en gaat huilen/krijsen en spugen (ook na lang recht op gehouden te hebben, dit doen we al omdat boeren lang duurt en hij erg last heeft van krampen, andere voeding en hoofdeinde omhoog ook al geprobeerd). Met het gevolg dat ik al weken maar 2 tot 3 uur slaap omdat hij alleen maar op onze buik slaapt.
Nu had mijn man hem op z'n buik gelegd en hij heeft zowaar 4 uur achtereen geslapen in z'n bed. Alleen vind ik het geen fijne gedachten dat hij op z'n buik ligt ondanks dat die erg sterk met z'n nek is.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Snack a Jack vr 28 dec 2012 - 18:37

Wij hebben een aerosleep gekocht.
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Limburg85 vr 28 dec 2012 - 18:43

Is dat wat anders dan een matje van Nanycare? Sorry ben er niet in thuis. Zag dat ik deze tm 31-12 nog vergoed krijg.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Snack a Jack vr 28 dec 2012 - 18:51

Ja, bij de aerosleep kunnen ze door blijven ademen mochten ze met hun hoofd in het matras liggen. Ik vond het ook doodeng om hem op zijn buik te laten slapen. Hij slaapt wel door sinds hij op zijn buik slaat.
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Liadan vr 28 dec 2012 - 20:20

Wij hadden een aerosleep en we legden geen knuffels bij hem in bed, verder hebben we niks anders gedaan. Ik moest de eerste week ook even wennen dat hij op zijn buik lag maar daarna vond ik het helemaal niet eng meer, hij legde zijn hoofd ook steeds netjes naar opzij.
Nu is hij nog steeds een buikslaper, hij slaapt nooit op zijn rug altijd buik of soms zij.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Luce vr 28 dec 2012 - 20:26

Ik heb een nannycare. Zou geen Aerosleep kopen, zonde van je geld. Je kunt het bedje trOuwens ook iets verhogen aan 1 kant. Kregen wij als tip toen onze jongste veel voeding terug gaf.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Clapperdie vr 28 dec 2012 - 20:30

Wij hebben een aerosleep toplaag. Ik ben er erg blij mee. T slaapt Maartens hoe het hem uitkomt. Stel dat zijn hoofdje wel naar beneden ligt dan kan hij gewoon door ademen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Liadan vr 28 dec 2012 - 20:31

Ik hoor wel vaker dat een aerosleep zonde van het geld is, ik had er 1 gekocht toen ik zwanger was van mijn dochter. De verkoper zei tegen me: 'je kind is toch je kostbaarste bezit' en toen had ik 'm gekocht Rolling Eyes .
Maar ik heb wel zelf uitgeprobeerd door met mijn gezicht op een gewoon matras te gaan liggen en op de aerosleep en ik kon op de aerosleep toch echt nog makkelijker ademhalen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Luce vr 28 dec 2012 - 20:42

Mjah. Ik weet niet. Ik vind dat zulke geldklopperij..
Zeker nadat er ook nog eens aangetoond is dat het weinig effect zou hebben. Ik geloof jou ook wel hoor, maar vraag me dan af wat voor matrasje je eerst had. Ik heb hetzelfde gedaan en merkte weinig verschil. Een vriendin van me had er 1 en ik had me weer bang lopen maken dus toen wilde ik zien wat nou het verschil was. Maar zij moest ook helemaal zo'n dure hoes hebben enzo. Jij ook?

B slaapt hier trouwens wel eens met zijn hoofd zowat in het matras en hij kan nog steeds ademen haha. En zo niet, dan houdt de nannycare m wel in de gaten haha! Kreeg 'm helemaal vergoed van de verzekering smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Liadan vr 28 dec 2012 - 20:48

Ik vind het ook wel geldklopperij hoor, je betaalt er niet bepaald weinig voor. Wij hebben een aerosleep topper met 2 aerosleephoeslakentjes en het andere matras was een goedkoop ikea matras.
En het zal ook wel meer mijn gevoel zijn geweest dan dat het echt zoveel beter is, maar het gaf mij wel een veiliger gevoel en dat was me ook wel wat waard.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Nijntje vr 28 dec 2012 - 20:48

ik zou dan zoiezo de nanycare nog aanschaffen via je verzekering. Baat het niet dan schaadt het niet.

Wij hebben hem ook en hij was wel handig. Als je kind langer dan een bepaalde tijd (weet ff niet meer precies hoelang) geen ademhalingsreactie heeft, geeft dat ding een signaal af.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Lonely Goatherd vr 28 dec 2012 - 20:53

Ik zou die Nannycare dan kopen. Wij hebben een ander sensormatje en ik ben er nog steeds erg blij mee.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Limburg85 vr 28 dec 2012 - 20:54

Mijn andere R slaapt ook heel veel op z'n buik, maar dat was pas toen die ouder was.

Vannacht en vanochtend ben ik steeds wezen kijken, had geen rust en vanochtend had die zelf z'n hoofd naar de andere kant gedraaid dat is dus wel een geruststelling maar ik ga straks even m'n zorgverzekering bellen of als ik hem nu bestel nog vergoed krijg omdat ik m'n pakket per 1 januari heb gewijzigd en dan krijg je hem niet vergoed.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Limburg85 vr 28 dec 2012 - 20:55

Was trouwens wel heerlijk dat hij eindelijk wat langer had geslapen in z'n bedje.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Luce vr 28 dec 2012 - 20:56

Daar heb je ook gelijk in Liadan. Het gaat ook om je gevoel. Zo heb ik natuurlijk een nannycare voor mijn gevoel. Terwijl ik dat bij de oudste ook niet had en die leeft ook nog Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Printje vr 28 dec 2012 - 22:01

Snack a Jack schreef:Wij hebben een aerosleep gekocht.

Hier hetzelfde.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Slakje vr 28 dec 2012 - 22:05

Wij hebben ook een aerosleep.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Sanne vr 28 dec 2012 - 22:41

H. slaapt ook regelmatig op haar buik. Een aerosleep had ik al voor het ledikant, maar omdat ze eerst in de co-sleeper lag, heb ik daarvoor ook een mini-aerosleep voor gekocht. Dat gaf mij een veilliger gevoel, terwijl ze altijd prima in staat was (en is) om haar hoofd op te tillen. Nu slaapt ze ook vaak op haar buik, maar de aerosleep ligt niet meer in haar ledikant. Ze kan terugrollen (al doet ze dat niet en gaat ze meestal huilen, dan moet ik haar even omdraaien).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 22:46

De oudste sliep hier een tijd op haar rug en zij (afwisselend i.v.m. voorkeurshouding) en zodra ze kon rollen (vrij vlot) is ze op haar buik gaan slapen. Meestal met haar handjes onder haar gezicht, zo kwam ze ook nooit met haar gezicht in het matras of ze keek naar de zijkant.
De jongste heeft een tijd ingebakerd gelegen, daarna kon hij rollen en is hij ook op zijn buik gaan slapen. Als hij al sliep....

Wij hebben hier verder geen maatregelen voor getroffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 23:01

Hier hebben ze allebei de eerste tijd ingebakerd gelegen, en sindsdien slapen ze op hun buik. Wij hebben geen sensormatje of aerosleep, wel overwogen maar eigenlijk nooit gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Buik slapen Empty Re: Buik slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum