Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doet best pijn..UPDATE

+7
Ella
Jasmine
Toet
Tania
Niekske
chipa
Annemoontje
11 plaatsers

Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Doet best pijn..

Bericht  Annemoontje wo 19 dec 2012 - 1:19

Ik moet even wat van me afschrijven..

Ik ben al een paar jaar in dienst van bedrijf A. en via dat bedrijf werk ik dagelijks al een paar jaar bij bedrijf B, om het zo maar even kort uit te leggen. Ook al kom ik vanuit een ander bedrijf, er was nooit geen verschil te merken. Het waren echt mijn collega's en ze waren ook heel blij met me. Ik hoorde er gewoon bij.

Maar vandaag was het toch wel erg pijnlijk. Het blijkt dat ze met zijn allen lootjes voor kerst getrokken hadden en vandaag voor mijn neus allemaal cadeaus onder de kerstboom gelegd werden. Ik wist van niks en niemand heeft mij dan ook maar iets gevraagd de afgelopen weken. Het gaat me niet om de cadeaus maar vond het erg tegen vallen dat er door niemand over werd gesproken. En dat iedereen vanochtend in een opperbeste humeur was, de ceadeutjes onder de boom legde waar ik gewoon bij was en die aan het bewonderen waren, deed me best pijn.

Ik heb ook even moeten janken op de plee, omdat het gewoon confronterend was dat ik er blijkbaar niet bij hoor. Ik ben ook zwanger, dus dat zal ook wel meespelen in hoe ik me voelde. Maar vind het toch rot, want zelfs collega's die daar soms wel maanden tot een half jaar niet komen daar waren uitgenodigd. Kijk en dan als ik daar pas een jaar ofzo zou werken, dan had ik het wel begrepen, maar ik werk er al een paar jaar. Had dit gewoon niet zien aankomen vandaag.

Ik weet niet wat ik hier mee wil, moest het echt even kwijt.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  chipa wo 19 dec 2012 - 1:21

hug kan hetze heel goed voorstellen hoor, dat je daar verdrietig om bent. Zeker een heel onaardig actie van je collega's.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Niekske wo 19 dec 2012 - 1:23

Ow dat vind ik ook echt niet leuk, ik zou me hetzelfde gevoeld hebben als jij nu! Werk je misschien maar een dag in de week daar ofzo? Nja, dan nog, als je toch al jaren in die groep werkt... ik zou toch wel willen weten waarom ze jou erbuiten hebben gelaten eigenlijk, kun je niet luchtig een opmerking maken zoals 'oh dat ziet er leuk uit, al die cadeautjes, ik had ook wel mee willen doen!'. Is er niet één collega daar waar je het heel goed mee kan vinden waaraan je kan zeggen dat je ervan baalt? Hopelijk kun je ergens even je hart luchten of is er een plausibele verklaring ofzo, anders vind ik het echt een rare actie... sterkte vandaag meis! hug
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Annemoontje wo 19 dec 2012 - 1:47

Dank jullie wel meiden! Ik kom daar dus echte elke dag. Ben ook nooit ziek, ben er gewoon altijd.
Niemand heeft er met mij over gesproken de afgelopen tijd. Echt niemand heb ik er ook iets over horen zeggen. Vandaag ook, iedereen deed net of z'n neus bloedde, bij wijze van, niet één iemand vroeg of zei iets daarover tegen mij vandaag. Vind dat echt zo raar.

Ik ben nu thuis, hoefde alleen de ochtend gelukkig. Ik wil wel gaan proberen er subtiel iets van te zeggen, maar vind dat zo lastig. Ik wil het wel gaan proberen, want ik wil toch wel weten waarom mij niks is gevraagd.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Tania wo 19 dec 2012 - 1:52

Weet je echt zeker dat ze je expres niet mee hebben laten doen? Ik kan me dat echt niet voorstellen als je elke dag gewoon fijn werkt met iemand. Kan me goed voorstellen dat je daar verdrietig van wordt, ik zou me ook behoorlijk buitengesloten voelen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Toet wo 19 dec 2012 - 1:54

Jeetje wat gemeen zeg, ik zou daar ook verdrietig over zijn! Ik zou zeker iemand om uitleg vragen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 1:56

Tania schreef:Weet je echt zeker dat ze je expres niet mee hebben laten doen? Ik kan me dat echt niet voorstellen als je elke dag gewoon fijn werkt met iemand. Kan me goed voorstellen dat je daar verdrietig van wordt, ik zou me ook behoorlijk buitengesloten voelen.

Ja en al helemaal als er mensen die er al maanden/weken niet komen gewoon meedoen en jij die er dagelijks komt niet. Ik zou ook aan iemand met wie je het goed kan vinden een gesprek aangaan en melden dat je het erg jammer vind dat hier niks over is gecommuniceerd naar jou toe en of hier een verklaring voor is.

edit, is er misschien geen mail uitgegaan wie er mee wilden doen e.d. en dat jij deze niet gehad hebt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Jasmine wo 19 dec 2012 - 2:04

Dat is niet leuk nee. Helemaal als blijkt dat ze jou er bewust buiten hebben gehouden. Ik zou in elk geval uit willen vinden of het op een misverstand berust of niet.

hug Ik hoop dat jij vanavond jouw cadeau krijgt, in de vorm van een mooie echo.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Ella wo 19 dec 2012 - 2:25

Nee dat is zeker niet leuk, zwanger of niet ik had dit ook echt niet leuk gevonden.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Rush wo 19 dec 2012 - 2:27

Lily schreef:

edit, is er misschien geen mail uitgegaan wie er mee wilden doen e.d. en dat jij deze niet gehad hebt?
Dit dacht ik ook. Dat kan namelijk bij ons ook voor komen. Wij hebben 1 e-mailadres waar alle medewerkers en het management onder vallen. Uitzendkrachten bijv. komen daar niet in voor en moeten dan een aparte e-mail krijgen, tenzij het niet voor hen bestemd is natuurlijk.

Omdat jij via een ander bedrijf bij hun werkt, is dat misschien ook wel zoiets geweest?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Annemoontje wo 19 dec 2012 - 2:37

@ Tania Ja inderdaad, ik krijg echt steeds meer het idee dat ik bewust niet ben gevraagd nu ik erover nadenk. Is best gek eigenlijk als iedereen erover zwijgt, zelfs op de dag zelf. Ik zal nu anders tegen ze aankijken en zie ook op tegen morgen als ik de verhalen moet aanhoren als ze het met elkaar erover hebben.

@ Toet Inderdaad gemeen, ik dacht dat kerst ook iets weg had van saamhorigheid, maar blijkbaar heb ik me toch vergist in ieder geval wat collega's betreft. Ik ga er morgen zeker wat van proberen te zeggen (als er nog aantal zijn, want denk dat de helft morgen al vakantie heeft).

@ Lily en Rush Nee, er gaan over zulke dingen geen mail rond, dat wordt mondeling zo medegedeeld. Eigenlijk zowel zakelijk als minder belangrijke dingen worden altijd mondeling besproken. Het is ook best gek, je zou toch zeggen dat als ze lootjes aan het trekken waren, er tenminste één iemand had gezegd van: "Goh, doet Annemoontje niet mee?" of dat er iemand aan me zo zou vragen: "Heey waarom doe je niet mee met lootjes?"

@ Jasmine Dank je wel! Krijg nu weer de tranen in mijn ogen.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Rush wo 19 dec 2012 - 2:47

Hmm, dat is het wel erg zuur inderdaad. Vreemd ook dat je er in al die tijd nooit iets over gehoord hebt. Doet best pijn..UPDATE 878948377 Ik vind het wel heel sneu en ook best hard dan idd.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 2:53

Ik kan me dat heel erg goed voorstellen, vooral als het zo voor je neus gebeurd allemaal. Ik zou er toch nog wel wat van zeggen, terloops, dat je het jammer vindt, want dat is ook gewoon zo toch?

Wat ik bij mij op het werk jammer vind, is dat ik bij een bedrijf werk, wat ingehuurd is door het hotel. Ik word wel uitgenodigd voor bv. de kerstborrel, waar iedereen zijn cadeautje krijgt, maar op zo'n moment krijgen wij dan niks (3 personen). Dat vind ik dan toch wel heel erg jammer eigenlijk.. Maar bv. met Sinterklaas horen we wél weer bij het hotel personeel qua chocoladeletters.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 3:10

Jeetje, dat lijkt me ook niet leuk zeg. Ik zou er wel even naar vragen, gewoon bij een collega waarbij je je op je gemak voelt, waarom je niet uitgenodigd bent mee te doen smile.

Ook stom Pippa! Ik werk ook via een ander bedrijf op dit kantoor (nog 1 maand en dan wordt ik gewoon hier in dienst genomen) maar ik word gewoon hetzelfde behandeld. Het bedrijf waar ik écht in dienst bent doet dan weer helemaal niks voor mij, terwijl ik toch echt een hoop geld voor ze in het laatje breng elke maand. Dat vind ik wel stom nu ik er over na denk :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Paper Crown wo 19 dec 2012 - 3:11

Wat lullig. Ik word er ook een beetje verdrietig van als ze je bewust niet gevraagd hebben. Toch denk ik dat het een misverstand is. Als ze lootjes hebben getrokken dan kan het zo zijn dat jouw lootje ontbrak? Ik zou hier gewoon om vragen. Als mensen hun kado onder de boom zetten, dan kon je ze toch even aanschieten van: 'He?! Wat zijn jullie aan het doen?' Ga er toch maar om vragen morgen. En als ze het bewust hebben gedaan, mogen ze jou eens vertellen waarom jij niet mocht meedoen. Laat hen zich dan maar diep schamen!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 3:12

Ja, ik vind het ook stom! En dat je misschien niet het gehele team mee laat doen (30 man), maar je nodigt wel het leidingteam van 3 mensen uit, maar vervolgens krijgen ze niks. Ik vind dat een beetje flauw!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Starla wo 19 dec 2012 - 3:20

Ik zou ook doen wat PC zegt, dan weet je a zeker hoe het komt en b mochten ze het wel expres hebben gedaan (wat ik me haast niet kan voorstellen want dat zou wel erg gemeen zijn) kun je er wat van zeggen.
Dat van jouw werk is ook raar pippa. Stom dat ze onderscheid maken daar in!
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Annemoontje do 20 dec 2012 - 3:26

Heb vandaag een mannelijke collega aangesproken waarmee ik het goed kan vinden. Is maar goed dat ik dat gedaan heb, er is veel opgehelderd.

Het blijkt dat één afdeling daar (van de drie) had besloten die lootjes te doen en heeft dat georgansieerd. Vervolgens hebben ze aan iedereen gevraagd mee te doen. Mij dus niet. Ik zei dus dat ze mij niet hebben gevraagd en ik me nogal buitengesloten voelde. Die collega zei dat het dat hij dat heel goed begreep dat ik me rot onder voelde en hij vond het ook waardeloos dat ze mij niet gevraagd hebben, terwijl ik ook daar elke dag kom (die collega was zelfs heel verbaasd).
Bovendien bleek dat hijzelf en nog twee collega's ook niet hadden meegedaan aan die lootjes uit protest door de werksfeer op de vloer (o.a. dus dat blijkt dat er idd. niet iedereen overal bij betrokken wordt en de sfeer onderling niet helemaal oke blijkt te zijn tussen afdelingen/ collega's). Hiervan wist ik echter ook niets, tot vandaag dus. Die collega stelde voor een woordje te spreken met die afdeling dat ze me er niet in hadden betrokken, maar dat heb afgeslagen. Ik wil er dan liever zelf een keer wat van zeggen.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Sterre do 20 dec 2012 - 3:38

Het haalt je vervelende gevoel vast niet helemaal weg, maar het is wel fijn om te merken dat het meer mensen in het verkeerde keelgat schiet lijkt me! Fijn dat die collega je goed begrijpt smile

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doet best pijn..UPDATE Empty Re: Doet best pijn..UPDATE

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum