Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hele dikke kuiten, tips?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Hele dikke kuiten, tips? Empty Hele dikke kuiten, tips?

Bericht  Omafiets ma 29 nov 2010 - 9:48

Ik heb al jaren hele dikke kuiten. Naast dat het nogal lastig is met laarzen kopen, is het vinden van paardrijlaarzen helemaal een drama. Er bestaan wel laarzen met een extra brede schacht, maar die zijn altijd nog te smal. Vorig jaar heb ik lederen rijlaarzen gekocht, maar ik kan ze nog steeds niet aan. Het komt er eigenlijk op neer dat er niets te koop is in die maat, maar dat rijlaarzen natuurlijk wel horen bij een paardrijoutfit.

Een half jaar geleden ben ik begonnen met spinning, in de hoop dat mijn kuiten hier wat smaller van zouden worden. Het is nu een paar maanden terug dat ik paard heb gereden, maar nu ik mijn laarzen weer eens aantrek (ga van de week weer voor het eerst paardrijden) zitten ze nog steeds erg strak. Mijn benen zijn wel gespierder geworden i.p.v. vet.

Nu vroeg ik mij af: zijn er hier meer mensen met zulke brede kuiten? Tips om kuiten minder dik te krijgen / what to wear met paardrijden?
Omafiets
Omafiets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 25
Punten : 28
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zeeland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hele dikke kuiten, tips? Empty Re: Hele dikke kuiten, tips?

Bericht  Phileine ma 29 nov 2010 - 9:58

Heb je weleens chaps (ik weet niet of je het zo schrijft) geprobeerd? Je combineert dan stevige schoenen met chaps, een soort suede lappen die onder je schoen met een elastiek vastzitten. Je slaat ze om je benen en dan kun je ze vastritsen dacht ik. Ik heb ook altijd brede kuiten gehad en paardrijlaarzen zaten vroeger nooit echt fijn. Ik vond die chaps echt ideaal, omdat je dan je benen beter voelt tijdens het rijden. Met laarzen had ik altijd zo'n 'massief' gevoel. Voor mij was dat echt een uitkomst, misschien is het ook iets voor jou.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Hele dikke kuiten, tips? Empty Re: Hele dikke kuiten, tips?

Bericht  Omafiets ma 29 nov 2010 - 10:03

Ik heb ze rond mijn twaalfde gehad, van die suede met klittenband aan de zijkant. Ik kreeg ze alleen nooit helemaal dicht, het klittenband bleef zichtbaar + allemaal rommel erin na verloop van tijd.

Had jij van die suede of gladleren chaps? En met een rits of klittenband?
Omafiets
Omafiets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 25
Punten : 28
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zeeland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hele dikke kuiten, tips? Empty Re: Hele dikke kuiten, tips?

Bericht  Phileine ma 29 nov 2010 - 10:06

Ik had suede en ik dénk met een rits, maar dat weet ik niet zeker.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Hele dikke kuiten, tips? Empty Re: Hele dikke kuiten, tips?

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 10:55

Ik herken het probleem. Ik heb me dit jaar suf gezocht naar laarzen met hak die ik tot bovenaan dicht kon ritsen maar zelfs de laarzen met brede schacht waren te smal voor me. Sowieso had ik nooit het idee dat ik 'dikke kuiten' had en iedereen aan wie ik het verhaal vertelde, geloofde me niet eens. Heel irritant. Uiteindelijk ben ik geslaagd voor een laars met een iets lagere hak die over de knie valt. Hoger dus dan ik wilde maar goed, het is een laars... Ik hou je topic dus in de gaten smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hele dikke kuiten, tips? Empty Re: Hele dikke kuiten, tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum