Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

+15
shadow
Livine
vliegeraar
Jerry
Zora
Caramba
June
Marsy28
Printje
Poubelle
Raindrop
Jazzlyn
Minx
Linnie1985
Caribbeanlover
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Caribbeanlover do 6 dec 2012 - 21:56

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! 198_biorb



Zoals de meeste wel weten is vissen in een kom houden wreed, cru etc. Wij kopen al jaren in dezelfde zaak ons hondenvoer en daar zag ik laatst een vissenkom. Ik heb eindelijk een mail gestuurdt dat ik het niet vind kunnen. Als reactie kreeg ik terug dat ze die al jaren niet verkopen waarop ik zei dat wij al 9 jr daar kopen en dat in die tijd ze zeker weten heb gezien bij hun.

Er werdt gezegdt dat ze dus bovenstaande verkopen waarop ik reageerde dat het om de ronde vorm gaat en dat hun beter zouden moeten weten.

Het zijn maar vissen denken veel mensen, maar ik vind dit niet kunnen!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:02

'Zoals de meesten wel weten' is niet waar, ik weet het ook pas dankzij jou. Helaas geldt dat ook voor personeel van een dierenzaak, die zijn ook niet in alle zaken even kundig.
Maar als ze hem al 9 jaar verkopen volgens jou, waarom dan niet eerder mailen? En waarom mailen ipv gewoon tegen de verkoper zeggen? Was je bang dat ze ter plekke je hondenbrokken met 10 euro gingen verhogen? Wink

Je had trouwens gewoon een opmerking kunnen mailen ipv een klacht. "Ik zag dat jullie een ronde vissenkom verkopen, weten jullie dat dat heel slecht is voor vissen?" Klinkt al een stukje vriendelijker dan een klacht smile


Laatst aangepast door Lennox op do 6 dec 2012 - 22:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:02

waarom start je geen petitie tegen de ronde vissenkom?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:07

mijn man werkt trouwens in een tuincentrum op de vijverafdeling. Hun verkopen ook gewoon ronde vissenkommen, dit omdat de klanten hier gewoon naar vragen en er genoeg mensen zijn met een ronde vissenkom en die vissen leven al jaren.
Hij zegt wel tegen de klanten dat een aquaruim met filter beter is maar als de klanten vervolgend toch die ronde vissenkom willen wie is hij dan om te zeggen nee die mogen jullie niet kopen? Het is crisis en met elke klant moet je blij zijn.
Hij zegt al wel dat een aantal leveranciers deze niet meer verkopen maar daar heb je niks aan omdat de andere helft ze nog wel gewoon levert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:09

Maar een vierkante bak (zonder filter) is wel goed?
Of waarom is een ronde kom niet goed precies?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:10

_Jackie schreef:Maar een vierkante bak (zonder filter) is wel goed?
Of waarom is een ronde kom niet goed precies?

In een ronde kom krijgen de vissen niet genoeg zuurstof en een vierkante bak is wel goed hoor als je er genoeg zuurstofplanten in doet Wink Mocht dat niet genoeg zijn heb je ook kleine filters.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:15

Omdat een ronde kom aan de bovenkant smal toe loopt ofzo?

Ik had er vaag wel eens wat van gehoord hoor, maar dacht dat alle kommen zonder filtertje niet goed waren!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:17

Lily schreef:
_Jackie schreef:Maar een vierkante bak (zonder filter) is wel goed?
Of waarom is een ronde kom niet goed precies?

In een ronde kom krijgen de vissen niet genoeg zuurstof en een vierkante bak is wel goed hoor als je er genoeg zuurstofplanten in doet Wink Mocht dat niet genoeg zijn heb je ook kleine filters.
maar in een ronde bak kun je ook zuurtofplanten doen, die heb je sowieso nodig, lijkt mij, ongeacht waar je de vis in doet.

Overigens zijn dierenwinkels vrij om ronde vissenkommen te verkopen. De Partij voor de Dieren heeft een tijdje terug een verzoek tot verbod ingediend, maar de minister schijnt dat afgewezen te hebben. Want bij een verbod op vissenkommen in de dierenwinkel gaan mensen toch wel naar de blokker ofzo, om dáár dan een grote glazen bokaal/vaas te kopen. Dan kun je het beter in een dierenwinkel kopen, waar je nog advies kunt krijgen en waarbij de verkoper inderdaad kan aangeven dat een ronde kom slecht is, en waarom dan. Ik vind het dus eigenlijk alleen maar positief dat er geen verbod op is, juist vanwege de welzijn van de vissen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:25

zuurstofplanten moeten zoiezo Wink maar een vierkante bak kan evt ook zonder fiter maar dan moet je er voldoende planten indoen. Of iets minder planten en een filtertje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Linnie1985 do 6 dec 2012 - 22:30

Een tante van mij heeft jaren vissen in een ronde kom gehad, en dat ging altijd en heel lang goed!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Caribbeanlover do 6 dec 2012 - 23:19

Lily schreef:mijn man werkt trouwens in een tuincentrum op de vijverafdeling. Hun verkopen ook gewoon ronde vissenkommen, dit omdat de klanten hier gewoon naar vragen en er genoeg mensen zijn met een ronde vissenkom en die vissen leven al jaren.
Hij zegt wel tegen de klanten dat een aquaruim met filter beter is maar als de klanten vervolgend toch die ronde vissenkom willen wie is hij dan om te zeggen nee die mogen jullie niet kopen? Het is crisis en met elke klant moet je blij zijn.
Hij zegt al wel dat een aantal leveranciers deze niet meer verkopen maar daar heb je niks aan omdat de andere helft ze nog wel gewoon levert.

Klanten kunnen er wel naar vragen, maar zolang de winkel besluit ze niet (meer) te verkopen heeft de klant pech, de winkel beslist. Om het te voorkomen zouden ze ze eruit kunnen halen op je mans werk. Snap ook niet waarom mensen perse een kom willen, omdat het zeker zo ''leuk'' staat. Er zijn zat andere opties en die tenminste diervriendelijk zijn.

Dat vissen op deze manier lang kunnen leven dat kan,maar dat het goed is is een ander verhaal.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Caribbeanlover do 6 dec 2012 - 23:28

Lennox schreef:'Zoals de meesten wel weten' is niet waar, ik weet het ook pas dankzij jou. Helaas geldt dat ook voor personeel van een dierenzaak, die zijn ook niet in alle zaken even kundig.
Maar als ze hem al 9 jaar verkopen volgens jou, waarom dan niet eerder mailen? En waarom mailen ipv gewoon tegen de verkoper zeggen? Was je bang dat ze ter plekke je hondenbrokken met 10 euro gingen verhogen? Wink

Je had trouwens gewoon een opmerking kunnen mailen ipv een klacht. "Ik zag dat jullie een ronde vissenkom verkopen, weten jullie dat dat heel slecht is voor vissen?" Klinkt al een stukje vriendelijker dan een klacht Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! 561177

Omdat ik nog niet zolang weet dat het slecht is vandaar.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 23:30

als het niet goed is zouden de vissen niet lang leven he Wink aangezien de reden is dat ze slecht zijn is omdat er niet veel zuurstof in het water kan.

En als ze het daar niet verkopen dan gaat de klant wel ergens anders heen waar het wel verkocht wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 23:37

Waar is die kom op de foto van? Die vind ik leuk <3

(en relax CBL, dan doe ik er kaarsen en/ of een plantje in, mijn man vermoord me als ik vissen koop laughcry )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Minx do 6 dec 2012 - 23:49

Stofzuiger schreef:Waar is die kom op de foto van? Die vind ik leuk <3

(en relax CBL, dan doe ik er kaarsen en/ of een plantje in, mijn man vermoord me als ik vissen koop laughcry )

http://www.diebo.nl/categorie%EBn/aquarium/
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast vr 7 dec 2012 - 0:00

Waarom is een kom slecht dan?
Wij hebben sinds gisteren een goudvis in een ronde vaas... silent

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast vr 7 dec 2012 - 0:01

Minx schreef:
Stofzuiger schreef:Waar is die kom op de foto van? Die vind ik leuk <3

(en relax CBL, dan doe ik er kaarsen en/ of een plantje in, mijn man vermoord me als ik vissen koop laughcry )

http://www.diebo.nl/categorie%EBn/aquarium/
Ahum, met die prijs erbij vind ik m opeens veeeeel minder leuk laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Minx vr 7 dec 2012 - 0:04

wel grappig dat cbl nu juist een voorbeeld van een kom plaatst met filter er in....
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Linnie1985 vr 7 dec 2012 - 0:06

Minx schreef:wel grappig dat cbl nu juist een voorbeeld van een kom plaatst met filter er in....

Haha ja ik zie het nu ook!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Jazzlyn vr 7 dec 2012 - 0:52

Lily schreef:
_Jackie schreef:Maar een vierkante bak (zonder filter) is wel goed?
Of waarom is een ronde kom niet goed precies?

In een ronde kom krijgen de vissen niet genoeg zuurstof en een vierkante bak is wel goed hoor als je er genoeg zuurstofplanten in doet Wink Mocht dat niet genoeg zijn heb je ook kleine filters.



Wauw ik doe het dus goed? 4 vissen, vierkante bak met een zuurstofpomp YIEEEEAAAAH!Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! 281626781
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast vr 7 dec 2012 - 1:18

Siep schreef:Waarom is een kom slecht dan?
Wij hebben sinds gisteren een goudvis in een ronde vaas... silent
Dat staat op de vorige pagina smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Livine vr 7 dec 2012 - 1:22

Onze vissen zitten in een vierkante bak. Echter, ze zaten er op gegeven moment met z'n 5en in. Én ze waren allemaal redelijk aan de maat. Ben ik dan een slechte vissenhoudster? Wink
Ik heb toen op gegeven moment er wel twee uit gehaald. Onze vissen worden gemiddeld zo'n 5 jaar! Dan zijn ze wel tevreden toch? Ookal is de bak soms zo groen dat ze niks meer zien :p
Livine
Livine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 183
Punten : 206
Registratiedatum : 03-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast vr 7 dec 2012 - 1:26

_Jackie schreef:
Siep schreef:Waarom is een kom slecht dan?
Wij hebben sinds gisteren een goudvis in een ronde vaas... silent
Dat staat op de vorige pagina smile

Ja zie het, hahaha! Spuit 11 hoor...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gast vr 7 dec 2012 - 1:28

Onze vis zit dus in een lange hoge smalle vaas... Er gaat wel veel water in, ongeveer vijf liter, er zitten ook wat waterplantjes in.. Krijgt zowat dagelijks een schone vaas..

Is dit echt zo zielig? Ook zielig als hij alleen is?

Hmm en anders moeten we van t weekend misschien maar om een vierkanten bak en nog een vis laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Tania vr 7 dec 2012 - 1:34

Siep schreef:Onze vis zit dus in een lange hoge smalle vaas... Er gaat wel veel water in, ongeveer vijf liter, er zitten ook wat waterplantjes in.. Krijgt zowat dagelijks een schone vaas..

Is dit echt zo zielig? Ook zielig als hij alleen is?

Hmm en anders moeten we van t weekend misschien maar om een vierkanten bak en nog een vis laughcry

Dan moet er ook een pompje in want het is echt onzin dat een vierkante bak met planten zonder filter wel goed zou zijn. Elke dag al het water verschonen is ook niet echt goed voor vissen trouwens.

Deze discussie is pas geleden ook nog gevoerd en is echt zinloos, sommige mensen vinden dat vissen net zo goed verzorgd moeten worden als andere dieren en andere mensen vinden het niet zo boeiend. Dat een beest iets overleefd wil natuurlijk niet zeggen dat er goed voor gezorgd wordt. Als we een hond in een hokje stoppen dat iets groter is dan de hond zelf en eten geven overleeft hij dat vast ook een hele tijd maar dan wordt er nogsteeds niet goed voor gezorgd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom! Empty Re: Klacht gemaild ivm verkoop vissenkom!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum