Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

+4
JD
bo
Arwyn
Filoria
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  Filoria di 8 feb 2011 - 3:03

Wie werkt er in een verzorgingshuis en kan mij helpen?

In mijn middelbare schooltijd deden vriendinnen van mij vaak werk in een verzorgingshuis als bijbaantje. Nu wil ik ook zulk werk gaan doen (gastvrouw heet het geloof ik, koffie en thee inschenken enzo), maar ik zie op websites van verzorgingshuizen alleen vacatures voor gediplomeerden.

Is het tegenwoordig nog mogelijk om zonder diploma betaald aan de slag te gaan in een verzorgingshuis? Is het de moeite waard om open sollicitaties te versturen?

Alvast bedankt Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Re: Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 3:12

In het verzorgingshuis waar ik werk zijn dat vrijwilligers, de gastvrouwen. Onbetaald werk dus.
Wel zijn er weekendbaantjes, zoals in de linnenkamer, keuken, schoonmaak enz.

Verder zijn er zover ik weet geen ongeschoolde banen bij ons, maar misschien is dat overal wel anders?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Re: Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  Arwyn di 8 feb 2011 - 3:15

Bij ons wordt de koffie-theedienst gedaan door vrouwen die er al heel lang werken.. Wat voor vacature dat zou zijn, zou ik echt niet weten!
Bij ons zijn echter ook geen externe vacatures meer, alles wordt intern opgelost ivm een soort uitzendbureau. Mensen die daarin zitten, zitten niet bij een vestiging, maar kunnen ook naar andere worden gestuurd. Daar heb jij helaas niet zoveel aan, maar het zou kunnen dat meer verzorgingshuizen dit doen en je daarom geen vacatures kunt vinden.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Re: Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 4:02

_MamaRosa_ schreef:In het verzorgingshuis waar ik werk zijn dat vrijwilligers, de gastvrouwen. Onbetaald werk dus.
Wel zijn er weekendbaantjes, zoals in de linnenkamer, keuken, schoonmaak enz.

Verder zijn er zover ik weet geen ongeschoolde banen bij ons, maar misschien is dat overal wel anders?
Wij hebben ook vrijwilligers in de grote zaal waar mensen heen kunnen voor koffie en thee.. We schenken ook koffie en thee zelf op de kamers voor de mensen die niet naar de grote zaal gaan.

Huishouding en linnendiensten worden wel betaald zonder diploma volgens mij..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Re: Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 4:09

Dolcis_ schreef:
_MamaRosa_ schreef:In het verzorgingshuis waar ik werk zijn dat vrijwilligers, de gastvrouwen. Onbetaald werk dus.
Wel zijn er weekendbaantjes, zoals in de linnenkamer, keuken, schoonmaak enz.

Verder zijn er zover ik weet geen ongeschoolde banen bij ons, maar misschien is dat overal wel anders?
Huishouding en linnendiensten worden wel betaald zonder diploma volgens mij..

Is bij ons ook zo, alleen zijn dat dus geen bijbaantjes, maar gewoon fulltime, of in ieder geval redelijk wat uren per week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Re: Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  bo di 8 feb 2011 - 4:30


ik werkte hiervoor in een verzorgingshuis, tegenwoordig zijn we verpleeghuis en kleinschalig.
maar bij ons was het of de verzorging of de vrijwilliger die het doet/deed.
ondertussen doen wij het nu enkel maar, maar het is ook een normaal huishouden wat we moeten draaien nu.
dus ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat er nog is of niet.

trouwens de huishouding is bij ons ook met diploma.
geloof dat je daar het diplima zorghulp voor nodig hebt.

bo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 88
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Re: Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 4:33

Ik werk dan nu niet meer in een verzorgingshuis, maar daar waar ik gewerkt heb waren dat vrijwilligsters.
In de weekenden waren dat vaak wel scholieren en dan was dat hen bijbaantje, alleen waren het wel scholiren die iets met zorg deden qua opleiding.
Wij brachten zelf ook, vooral door de week, koffie en thee bij de bewoners op appartement. Ook linnen brachten we door de week op de appartementen. In het weekend deden dat de scholieren.
Mensen die in de linnenkamer werkten waren helpenden en dus met diploma.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Re: Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  JD di 8 feb 2011 - 4:50

ik ben zelf zo begonnen in een verzorgingshuis. toen ik 15 was ben ik er begonnen met 's avonds thee en koffierondbrengen, dat was maar van 18.30 tot 20.30. ook draaide ik s middags dienstjesvan 2 uur waarbij ik broodjes smeerde enzo. uiteindelijk ben ik er zo ingerold, en al snel werkte ik gewoon in de verzorging.

Die baantjes waarbij je met de verzorgende kant te maken krijgt, die geven ze nu niet meer aan 16 jarige meisjes, omdat het gewoon te zwaar en risicovol is, en er veel meer gelet wordt op diploma's enzo.
De thee en koffieronden worden veel door vrijwilligers gedaan, en hier wordt er zelfs zo op bezuinigd dat de verzorgenden dit tussendoor zelf moeten doen...

het enife aarvoor hier wel eens scholieren gevraagd worden is het werk in de recreatiezaal, om daar koffie en thee te schenken en maaltijden rond te delen, of in de keuken, om aan de lopende band maaltijden op te scheppen.

maar moet zeggen dat er door flinke bezuinigingen hier al maanden een personeelsstop is, maar weetniet hoe dat in de rest vh land is...

je zou ook eens kunnen kijken op de website van een zorg-uitzendbureau. hier heb je er ook een (www.sensia.nl), daar kun je dan aangeven bij welke huizen in de buurt je wilt werken, wat voor werk je wilt doen, waneer je beschiikbaar bent etc...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Re: Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  Angela_1986 di 8 feb 2011 - 5:14

Ik werk ook in een verzorgingshuis en bij ons is de functie van gastvrouw een betaalde functie. In hoeverre deze 2 dames gediplomeerd zijn weet ik niet maar ze moeten in ieder geval wel een aantal cursussen volgen m.b.t. hygiene (Haccp bv.). Dit is één functie, vervuld door 2 dames die dus beide part-time werken.

Daarnaast hebben wij 'medewerkers voeding' die het ontbijt + warme maaltijd (wordt door een andere zorginstelling bereidt) voor de bewoners serveren. Er zitten 'n paar studenten in onze 'invalspoule' die o.a. hiervoor ingezet kunnen worden, in geval van nood kunnen zij ook als gastvrouw ingezet worden maar dat gebeurd maar héél zelden.

Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Re: Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  Filoria di 8 feb 2011 - 5:30

supersupersuperbedankt voor al jullie uitgebreide reacties, ik heb hier echt heel veel aan!!!

jullie zijn lief Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Re: Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  Minx di 8 feb 2011 - 6:40

Ik werk ook als gastvrouw in een verpleeghuis. Ik ben op mijn 15e begonnen met schoonmaken en bedden opmaken. Toen we in 2007 verhuisd zijn is die functie verdwenen en ben ik gastvrouw geworden. Was 18 toen ik daarmee begon (ook in het oude huis al gedaan).

Bij ons is het op het moment zo dat wij nog enkele gastvrouwen in dienst hebben die dit als hoofdbaan hebben. Daarnaast zijn er nog 3 oproepers in dienst met een "vast" contract en nog 4 met een jaar contract. Alleen verdwijnen de gastvrouwen langzamerhand. De grote groep die er mee begonnen is is voor het grootste deel inmiddels omgeschoold tot helpende. Bij ons gaat deze specifieke functie dus verdwijnen. Ze nemen ook geen ongeschoolde mensen hiervoor meer aan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Re: Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  Bruintje Beer di 8 feb 2011 - 6:49

bo schreef:
ik werkte hiervoor in een verzorgingshuis, tegenwoordig zijn we verpleeghuis en kleinschalig.
maar bij ons was het of de verzorging of de vrijwilliger die het doet/deed.
ondertussen doen wij het nu enkel maar, maar het is ook een normaal huishouden wat we moeten draaien nu.
dus ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat er nog is of niet.

trouwens de huishouding is bij ons ook met diploma.
geloof dat je daar het diplima zorghulp voor nodig hebt.

Dit is bij mij ook het geval!!
De omloop bij ons hebben geen diploma's nodig(tenminste die werken al heel lang bij ons in eerst in de huishouding in het verzorgingshuis en nu als omloop dus bij kleinschal;ig wonen) Maar weet niet als er nu een vacature hiervoor komt of je er een diploma voor nodig hebt. Denkt het wel en dan voor zorghulp. De omloop werkt van 9u t/m 13u en van 17u t/m 20u. hunbieden ondersteuning bij de huishouding en het koken s'avonds
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Re: Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  Blond di 8 feb 2011 - 8:17

In het bejaardentehuis waar ik werkte had je als ongeschoold werk de keuken. Maar daar waren zelden vacatures voor, omdat iedereen lekker op zn plek bleef. En huishoudelijk werk, maar ook daar waren geen vacatures te vinden.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie werkt er hier in een verzorgingshuis? Empty Re: Wie werkt er hier in een verzorgingshuis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum