Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

+22
mzcharlotte
Zininzon
Burn
Bazinga
Ilovethe90s
Clapperdie
patjuhhh
Rush
Arwyn
Antibes
Melis_je
Alex
Caribbeanlover
sanne-84
Coco
Discordia
Susan
Bluestar
Laced
Funk
Elliot
silly-one
26 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Funk zo 4 nov 2012 - 21:40

Ik vind het ongelooflijk dat dit soort dingen nog gebeuren. Geen woorden voor.
https://twitter.com/roelzweersimpr/status/265350501489594371/photo/1
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  silly-one zo 4 nov 2012 - 21:42

Ik kan hier ook slecht tegen. Zo jammer dat pesten dit tot mensen goed. Plus dat er dan ook niemand is, blijkbaar, die zo iemand wilt helpen.
Vooral met internet gebeurd tegenwoordig een hoop achter het scherm, waar niemand bij kan helpen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Elliot zo 4 nov 2012 - 21:43

Vreselijk!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Funk zo 4 nov 2012 - 21:45

Ik was vroeger heel onzeker en probeerde altijd wel op te komen voor mensen die gepest werden. Of probeerde juist wel contact met hen te zoeken. Ik voel me nog wel eens schuldig voor de keren dat ik dat niet gedaan heb. Ik weet nu dat als je niks doet eigenlijk net zo hard mee doet. Je ziet wel eens verhalen voorbij komen wat voor dagelijkse invloed het nog op sommige mensen heeft. Zo naar..
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Laced zo 4 nov 2012 - 21:47

Wat verschrikkelijk..

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Bluestar zo 4 nov 2012 - 21:58

Heftig zeg! Hoe oud was die jongen?
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Antibes zo 4 nov 2012 - 22:00

mvk89 schreef:Heftig zeg! Hoe oud was die jongen?

Twintig staat er.. Krijg hier ook tranen van in mijn ogen, kan zo boos worden. Zie het nu ook nog steeds om me heen, jongvolwassenen die zo gemeen kunnen zijn tegen anderen. Misschien ben ik een beetje te lief voor deze wereld, is ook mede oorzaak van mijn depressie geweest.. Maar toch raakt het me keer op keer weer om te zien hoe naar veel mensen zijn.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Discordia zo 4 nov 2012 - 22:05

Het is toch niet zo gek dat dit nog steeds gebeurt? Het doet me verder weinig om eerlijk te zijn. Het blijft toch wel gebeuren. Is het niet door pesterijen dan wel door misbruik, te laag zelfbeeld, psychische stoornissen, drugs- alcoholmisbruik, waaghalsgedrag. Sommige mensen zijn niet zo geschikt voor het leven als anderen. Een deel van die mensen kunnen we "redden" een ander deel ontglipt ons.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Susan zo 4 nov 2012 - 22:10

Maar ja, ergens is het wel erg krom om te stellen dat omdat anderen je het leven zuur maken, jij niet geschikt zou zijn voor het leven.

Ik kan me voorstellen dat als je structureel doodongelukkig bent en dat zit echt in jezelf, dat het dan anders is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Discordia zo 4 nov 2012 - 22:18

Susan schreef:Maar ja, ergens is het wel erg krom om te stellen dat omdat anderen je het leven zuur maken, jij niet geschikt zou zijn voor het leven.

Ik kan me voorstellen dat als je structureel doodongelukkig bent en dat zit echt in jezelf, dat het dan anders is.

Dat doe ik ook niet. Het leven slaat terug in verschillende vormen. Je kunt ziek worden en het niet overleven, gepest worden en er zelf een eind aan willen maken, vermoord worden, mishandeld worden, misbruikt worden. Het overkomt je en hoe je er zelf mee omgaat, zegt veel over wie je bent. Pesters dwingen niet tot zelfmoord, vaak mankeren zij ook vanalles waardoor ze pesten. De jongen is nu dood, de ouders hebben hun zoon verloren, maar die pestkoppen hebben ook de les van hun leven geleerd, ook al is het misschien oud zeer wat deze jongen tot zelfmoord dreef, ze zullen hier nog regelmatig aan denken en wie zegt dat zij er niet heel veel ellende aan overhouden?

Het hele leven is een vicieuze cirkel. Een leedloze wereld gaan we toch niet krijgen. Mensen ondersteunen waar nodig is en hen helpen met je talent zodat je hen weerbaar maakt, dat kunnen we wel.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Coco zo 4 nov 2012 - 22:20

Wat een onzin zeg. Sommige mensen zijn niet zo geschikt voor het leven misschien, die zijn van nature gewoon niet gelukkig. Maar wanneer deze jongens niet structueel gepest werd, was zijn leven heel anders geweest.

Wat mij betreft mogen scholen en ouders heel wat strenger toezien en aanpakken bij pesters. Mijn kinderen zullen er iig niet mee weg komen als we erachter komen dat ze aan zulke dingen meedoen. Daar zal ik heel streng in zijn.

Verschrikkelijk voor die jongen en zijn nabestaanden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Discordia zo 4 nov 2012 - 22:22

Coco schreef:Wat een onzin zeg. Sommige mensen zijn niet zo geschikt voor het leven misschien, die zijn van nature gewoon niet gelukkig. Maar wanneer deze jongens niet structueel gepest werd, was zijn leven heel anders geweest.

Wat mij betreft mogen scholen en ouders heel wat strenger toezien en aanpakken bij pesters. Mijn kinderen zullen er iig niet mee weg komen als we erachter komen dat ze aan zulke dingen meedoen. Daar zal ik heel streng in zijn.

Verschrikkelijk voor die jongen en zijn nabestaanden.

Dat zwartgedrukte, weet je dat zeker?

Wie zegt dat deze school en deze ouders niet gedaan hebben wat ze konden? Ik denk dat je als ouder meer mist dan meekrijgt. Zeker in het tijdperk van mobiel internet.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Gast zo 4 nov 2012 - 22:25

Ik kan er heel slecht tegen wanneer mensen zeggen dat wanneer mensen gepest worden de schuld hiervoor bij henzelf ligt.

Natuurlijk heeft de manier waarop iemand reageert weerslag op de mensen die pesten.

Maar dat rechtvaardigt bij lange na niet het feit dat mensen die pesten niet goed bezig zijn en geen respect hebben voor een ander persoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Gast zo 4 nov 2012 - 22:26

Ik vind het echt verschrikkelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Coco zo 4 nov 2012 - 22:28

Natuurlijk was zijn leven dan heel anders geweest. Zelfs de meest gelukkige personen laat het niet koud als ze structueel gepest zullen gaan worden.

Uiteraard kun je als ouders niet alles mee krijgen, zeker niet met de vele social media van tegenwoordig, maar als je het wel mee krijgt, dan moet je dat ook aanpakken. Ik ken genoeg ouders die ze enkel toespraken niet te pesten en er verder niet veel aandacht aan gaven. Bij mij destijds op school stond er ook geen straf tegenover als een leraar het hoorde gebeuren. Een meisje uit mijn klas werd gewoon elke les weer in het bijzijn van de leraar gepest, maar vaak werd er niet meer gedaan dan de naam van de pestende persoon duidelijk te noemen. Ik zeg niet dat dat overal zo gaat of tegenwoordig nog gaat. Maar het zal zeker nog voorkomen anders werd er niet zoveel gepest.

Gepest worden, jarenlang, is denk ik toch wel 1 van de ergste dingen die je als kind en puber kunnen gebeuren. De jaren waarin je zorgeloos zou moeten zijn, ga je met angst en lood in je schoenen naar school, elke dag weer.


Laatst aangepast door Coco op zo 4 nov 2012 - 22:38; in totaal 1 keer bewerkt
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  sanne-84 zo 4 nov 2012 - 22:29

Ik zei t laatst nog tegen iemand; lijkt me zo erg als je kind gepest wordt (vooral zo erg) doet me pijn aan het hart!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Discordia zo 4 nov 2012 - 22:30

Charlie schreef:Ik kan er heel slecht tegen wanneer mensen zeggen dat wanneer mensen gepest worden de schuld hiervoor bij henzelf ligt.

Natuurlijk heeft de manier waarop iemand reageert weerslag op de mensen die pesten.

Maar dat rechtvaardigt bij lange na niet het feit dat mensen die pesten niet goed bezig zijn en geen respect hebben voor een ander persoon.

Mensen zijn nu eenmaal van nature erg gericht op zichzelf. Ik kan me inmiddels wel voorstellen waarom ik van groep 3 basisschool tot eind middelbare school het mikpunt was van pesterijen. Ik was gewoon heel erg mezelf met mijn eigen muziek, eigen kledingstijl, eigen alles. Hoe kwetsbaar en tot zelfmoord gedreven iemand dat maakt ligt veel dieper dan pesterijen.

Kritiek geven is gemakkelijk, maar bedenk altijd wat die kritiek met jou zou doen. Dat geldt niet alleen voor volwassenen, maar zeker voor kinderen.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Melis_je zo 4 nov 2012 - 22:31

Discordia schreef:

Dat zwartgedrukte, weet je dat zeker?


Juist pesten kan ervoor zorgen dat je sociale vaardigheden zich minder ontwikkelen, zeker op jonge leeftijd, waar je heel ongelukkig van kan worden. Ik denk dat als je minder kan terugvallen op vrienden of onzeker bent over je contact met leeftijdsgenoten, het een stuk moeilijker is om jezelf gelukkig te maken. Pesten beïnvloedt je karakter. Misschien was het toeval dat hij gepest is, misschien had hij al iets 'afwijkends', maar het pesten zal het er zeker niet beter op gemaakt hebben.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Discordia zo 4 nov 2012 - 22:32

Coco schreef:Natuurlijk was zijn leven dan heel anders geweest. Zelfs de meest gelukkige personen laat het niet koud als ze structueel gepest zullen gaan worden.

Ik weet niet hoe ik was geweest als mijn leven over rozen ging. Ik vind mezelf eigenlijk een heel erg leuk mens en ik weet niet of ik al die dingen uit het verleden zou willen missen als ik zou weten dat ik nu een stuk vlakker zou zijn.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Gast zo 4 nov 2012 - 22:33

Ik kan uit dat twitterbericht niet echt opmaken wat er aan de hand is.

Daarbij ben ik altijd verbaasd als mensen verbaasd zijn over wat men elkaar aandoet. En dingen zegt als 'dat dit nog steeds gebeurt'. Dat gaat namelijk nooit over. Lees het topic over holocaust nog even, dan weet je toch tot wat voor gruwelen we allemaal in staat zijn? dat gaat écht niet over of beter worden ofzo. Erg inderdaad, maar de verbazing is niet helemaal op z'n plek.


Laatst aangepast door Eucalypta op zo 4 nov 2012 - 22:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Antibes zo 4 nov 2012 - 22:35

Eucalypta schreef:Ik kan uit dat twitterbericht gevecht opmaken wat er aan de hand is.

Daarbij ben ik altijd verbaasd als mensen verbaasd zijn over wat men elkaar aandoet. En dingen zegt als 'dat dit nog steeds gebeurt'. Dat gaat namelijk nooit over. Lees het topic over holocaust nog even, dan weet je toch tot wat voor gruwelen we allemaal in staat zijn? dat gaat écht niet over of beter worden ofzo. Erg inderdaad, maar de verbazing is niet helemaal op z'n plek.

Verbazing vind ik ook vreemd inderdaad, maar niet ongeplaatst, hooguit een beetje naief.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Gast zo 4 nov 2012 - 22:38

Oh ik typte dit terwijl alleen de eerste drie reacties er stonden. Discussie met discordia lees ik nu pas. Wel mee eens dus. Dit is helaas hoe mensen werken. Ik ben ook behoorlijk gepest. Ik snap dat achteraf wel. Ik paste er gewoon niet tussen, niet omdat er iets mis met mij was, niet omdat er iets mis met hen was, maar gewoon omdat ik anders was. Dat zie ik zelf ook wel. En dan is pesten het gevolg. Dat ga je niet wegkrijgen, zo werken mensen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Gast zo 4 nov 2012 - 22:40

Melis_je schreef:
Discordia schreef:

Dat zwartgedrukte, weet je dat zeker?


Juist pesten kan ervoor zorgen dat je sociale vaardigheden zich minder ontwikkelen, zeker op jonge leeftijd, waar je heel ongelukkig van kan worden. Ik denk dat als je minder kan terugvallen op vrienden of onzeker bent over je contact met leeftijdsgenoten, het een stuk moeilijker is om jezelf gelukkig te maken. Pesten beïnvloedt je karakter. Misschien was het toeval dat hij gepest is, misschien had hij al iets 'afwijkends', maar het pesten zal het er zeker niet beter op gemaakt hebben.
dat klopt denk ik. Je valt ergens buiten, dus wordt je gepest. Dus val je er nog meer buiten. Enz.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Melis_je zo 4 nov 2012 - 22:43

Eucalypta schreef:dat klopt denk ik. Je valt ergens buiten, dus wordt je gepest. Dus val je er nog meer buiten. Enz.


Dat probeerde ik inderdaad met veel woorden te zeggen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Gast zo 4 nov 2012 - 22:45

Discordia schreef:
Charlie schreef:Ik kan er heel slecht tegen wanneer mensen zeggen dat wanneer mensen gepest worden de schuld hiervoor bij henzelf ligt.

Natuurlijk heeft de manier waarop iemand reageert weerslag op de mensen die pesten.

Maar dat rechtvaardigt bij lange na niet het feit dat mensen die pesten niet goed bezig zijn en geen respect hebben voor een ander persoon.

Mensen zijn nu eenmaal van nature erg gericht op zichzelf. Ik kan me inmiddels wel voorstellen waarom ik van groep 3 basisschool tot eind middelbare school het mikpunt was van pesterijen. Ik was gewoon heel erg mezelf met mijn eigen muziek, eigen kledingstijl, eigen alles. Hoe kwetsbaar en tot zelfmoord gedreven iemand dat maakt ligt veel dieper dan pesterijen.

Kritiek geven is gemakkelijk, maar bedenk altijd wat die kritiek met jou zou doen. Dat geldt niet alleen voor volwassenen, maar zeker voor kinderen.

Ik vind 'we zijn nou eenmaal zo' wel een heel makkelijke verklaring voor alles. Je kan bepaalde gewoonten aanvaarden maar je kan hier ook aan werken en een beter mens worden. Bij kinderen ligt dit natuurlijk anders, die overzien daden nog niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie) Empty Re: Hier word ik gewoon misselijk van (rouwadvertentie)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum