Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

+9
mzcharlotte
Siamsa
bolus26
iloverocknroll1984
Inge
TukTuk
Kiara
Penny Blossom
Sterre
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Marin di 23 okt 2012 - 21:56

Wie heeft dit wel eens gedaan? Via een reisorganisatie een verre reis geboekt (denk aan Azie, of Latijns Amerika, Australie, Amerika of waar dan ook, buiten Europa iig), met een vastgelegd programma door die reisorganisatie, maar dat je wel individueel en privé die reis maakte (in je eentje of met z'n tweetjes ofzo), niet met een groep mensen die je niet kent. Dus privé, maar wel van te voren helemaal geboekt via een reisorganisatie?

Ik ben zo benieuwd naar hoe dat bevallen is, wat allemaal geregeld was, in hoeverre dingen echt vast lagen en hoeveel speling je had. En hoe je tot de keuze van een bepaalde organisatie bent gekomen. Deed je dingen met een gids? Hoe was 't vervoer geregeld? Wat was allemaal van te voren geregeld? Had je ook wel vrije keuze in dingen? Dat soort vragen Wink

Wij willen graag naar Myanmar en daar kan je waarschijnlijk niet goed anders reizen dan met een vastgestelde reis door reisorganisatie. Op de bonnefooi is daar niet echt een optie. Dus ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 22:54

Mijn zus heeft voor een kleine organisatie (toen 2 medewerkers, nu 3 geloof ik) gewerkt die zulke reizen maakt voor mensen en ze is daar zelf ook mee op studiereis geweest. Zij bieden trouwens alleen Zuid- en midden-Amerika aan.

Bij hun kun je zelf kiezen hoe je dingen geregeld wilt hebben. Mijn zus is een keer met een huurauto geweest, maar je kunt ook een auto met chauffeur huren of met het openbaar vervoer gaan. Dat wordt dan wel helemaal voor je uitgezocht, dus hoef je zelf ter plaatse niet achteraan. De overnachtingen lagen wel allemaal vast. Dus als je bijvoorbeeld een huurauto hebt weet je waar je die dag heen moet rijden en je krijgt een plattegrond enzo, maar je kunt op je eigen tempo rijden.

Bij die organisatie waar mn zus werkte kon de klant alles bepalen, met heel veel tips van de organisatie (bijvoorbeeld over lokale marktjes, overnachtingen, etc). Je legt wel alle overnachtingen en grote activiteiten vast, maar je kan als klant alles zelf kiezen van te voren. Zij hadden ook wel activiteiten met een gids (bijvoorbeeld een wandeling door een nationaal park), maar ook dingen alleen doen. Die gids was dan door de organisatie geregeld.

Die organisatie was wel vrij duur, juist omdat je een intake-gesprek hebt (op kantoor, maar kan ook bij je thuis) en daarna wordt alles op maat gemaakt en kun je nog dingen aanpassen. Zij waren ook 24/7 telefonisch bereikbaar voor klanten die op reis waren, zodat alle problemen gelijk opgelost konden worden. Dat maakt het wel duurder natuurlijk, maar daarvoor heb je dan wel een reis die helemaal aan je wensen voldoet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Sterre di 23 okt 2012 - 22:54

We hebben nooit een hele vakantie op die manier vastgelegd, maar wel delen van een reis die je minder gemakkelijk zelf kunt afleggen. In Indonesie hebben we 6 dagen/5 nachten vervoer en excursies laten vastleggen bij footprint travel. Dat is heel erg goed bevallen! Je moet wel van A naar B en er staan natuurlijk dingen vast, maar je kunt met je chauffeurs en gidsen gemakkelijk afspraken maken over wanneer en waar je stopt, hoe lang je ergens wilt zijn en wat je wel en niet wilt zien. Nog best flexibel dus!

We gaan in de winter naar Thailand, en ook daar hebben we twee keer een paar dagen wat geregeld. Wel weer met een lokaal opererend bureau met toevallig een Nederlandse eigenaar. Dat is vaak goedkoper dan bijvoorbeeld boeken met Riksja, al hebben die wel altijd mooie bouwstenen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Penny Blossom di 23 okt 2012 - 23:10

Wij hebben dit nu gedaan. Een 18-daagse reis naar Cuba. Via Arke.

Alles is vastgelegd betreft hotels en huurauto. Maar we kunnen zelf overal heenrijden en reizen dus niet met een groep mee. Dezelfde reis wordt ook voor een groep aangeboden, maar wij hebben dus gekozen voor de individuele variant.

We vertrekken in maart.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Kiara di 23 okt 2012 - 23:36

Toevalig ben ik afgelopen zomer naar Myanmar geweest op de manier die jij beschrijft. Wij hadden geboekt bij een reisorganisatie uit Myanmar. Wij verplaatsten ons binnen Myanmar per vliegtuig en werden steeds in de volgende plaats opgehaald door een privébusje met privégids die dan in die plaats bij ons bleef en ons overal mee naartoe nam. Wij waren met z'n zessen. Ik denk dat heel veel mensen het zo deden, want op de vliegveldjes stonden steeds allerlei gidsen met bordjes in hun hand en busjes op het parkeerterrein.

Vooraf hadden wij samen met de reisorganisatie het programma opgesteld. Ons programma was best vol, maar dat lag aan ons, omdat wij niet meer tijd beschikbaar hadden. Wij zijn in de ochtend van de zevende dag weer weggegaan uit Myanmar. Wij hebben 'alles' gezien en gedaan wat er te zien is (en dat is voor zo'n groot land eigenlijk niet echt veel, maar de rest van het land is praktisch en/of vanwege de regering onbereikbaar), maar waren dan wel vanaf 's morgens vroeg (4 uur, 5 uur opstaan was geen uitzondering vanwege vliegtijden) in touw. Wat veel andere mensen deden, was ook vroeg opstaan, maar dan in de middag wat relaxen bij het hotelzwembad ofzo. Uiteindelijk hebben die mensen waarschijnlijk hetzelfde gedaan als wij, alleen in 3 of 4 dagen meer. Dat komt eigenlijk ook wel overeen met de groepsreizen die op internet worden aangeboden.

Als wij 's morgens vroeg in een nieuwe plaats aankwamen en werden opgehaald, gingen we meestal eerst wat doen/bekijken en dan in de loop van de dag eventjes 2 uurtjes naar het hotel om in te checken en kort wat rust te pakken, waarna we 's middag weer verder gingen. We lagen wel altijd rond 22 uur zeker in bed.

Ik vond Myanmar echt helemaal geweldig en heel bijzonder, terwijl ik toch al best veel mooie en speciale dingen op reis heb meegemaakt/gezien. Echt een aanrader, maar je moet er wel het type voor zijn. Als je wil kan ik je nog veel meer vertellen.
Kiara
Kiara
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Marin di 23 okt 2012 - 23:45

Jaaa Kiara, wat ben ik blij met jouw antwoord! Zo veel mensen zijn er niet naar Myanmar geweest natuurlijk. M'n schoonouders zijn er geweest en vonden het echt heel erg indrukwekkend en ook zij hebben al veel van de wereld gezien. Voor mij wordt t de eerste keer Azie (en dan wel heel bijzonder op die manier) en m'n vriend is al in veel Aziatische landen geweest.

Was dat veilig/vertrouwd om via een reisorganisatie daar te boeken? Hoe heb je dat gedaan? En waarom heb je daarvoor gekozen ipv een Nederlandse/Europese organisatie? Volgens mij is het daar inderdaad heel gebruikelijk om met chauffeur/gids te reizen.

Waar ben je allemaal geweest?

Ik ben me al aan het inlezen en wil sowieso natuurlijk naar Bagan, en Yangon, Mandalay en Inle Lake. Het lijkt mij zelf heerlijk om aan het einde een paar dagen aan Ngapali Beach te zitten in een resort, om nog even echt tot rust te komen.

Wat vond je van de kosten verder trouwens? Van de een hoor ik dat het echt spotgoedkoop is, van de ander hoor ik dat het zoveel duurder is geworden recentelijk en dat je nog best veel kwijt bent in vergelijking met omringende landen.

En wat bedoel je met 'het type er voor zijn?', wat voor type doel je dan?

Ik hoor graag meer van je!

Germini, leuk dat jullie ook zo'n reis gaan doen. Cuba lijkt me echt prachtig. Ook lekker dat je echt zelf kan rijden met huurauto. Dan ben je nog vrijer. Ben benieuwd hoe het bevalt.

Sterre, die bouwstenen lees ik ook veel over. Zoiets zou ook nog een optie kunnen zijn, evt combineren met Thailand. Alleen moet je volgens mij Myanmar verplicht in vliegen met toeristenvisum, je mag niet met de auto de grens vanaf Thailand over. Hoe vind je die lokale organisaties? Riksja kende ik niet, maar ze bieden ook geen Myanmar aan.

Jente, jij ook bedankt voor je antwoord. Wat leuk dat je zus voor zo'n organisatie heeft gewerkt. Wat vind jij duur? Omdat je zegt dat het wel duur is, die organisatie. De reizen die ik met name vind zijn ook rond de 2000 euro per persoon. Wordt sowieso dure reis dus.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  TukTuk di 23 okt 2012 - 23:51

Volgens mij is het wel mogelijk om in Myanmar te backpacken en zelfstandig te reizen? Je kan er iig genoeg over op internet vinden smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Marin di 23 okt 2012 - 23:55

AngelNyn schreef:Volgens mij is het wel mogelijk om in Myanmar te backpacken en zelfstandig te reizen? Je kan er iig genoeg over op internet vinden smile

Het wordt wel heel erg afgeraden lees ik overal. Infrastructuur schijnt erg slecht te zijn op sommige plekken en omdat het een dictatuur is, kan je op sommige plekken makkelijk worden aangehouden en ondervraagd worden wat je komt doen (ook al heb je gewoon visum) en dat lijkt me heel eng. Maar backpacken is sowieso niets voor ons.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Kiara wo 24 okt 2012 - 0:01

Marin, eigenlijk was ik aan het SOG'en door 'even' op het forum te kijken. Door te reageren op jouw bericht, duurt dat al langer dan ik wil. En het antwoord op jouw reactie zal waarschijnlijk lang worden, dus ik zal af en toe een stukje schrijven en dan reageer ik een dezer dagen weer als mijn reactie af is. Ik moet deze week namelijk een paper inleveren en ben daar nog druk mee bezig...
Kiara
Kiara
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Marin wo 24 okt 2012 - 0:02

Is goed hoor! Pas maar op dat je niet te lang blijft hangen nee. Die reis zal toch pas over een jaar ongeveer plaatsvinden, gezien het dan geen regenseizoen is, dus je mag me ook gerust een pm sturen wanneer het je schikt. Maar ben wel erg benieuwd naar je antwoorden en verhaal! Succes met je paper!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Sterre wo 24 okt 2012 - 0:41

Marin schreef:
Sterre, die bouwstenen lees ik ook veel over. Zoiets zou ook nog een optie kunnen zijn, evt combineren met Thailand. Alleen moet je volgens mij Myanmar verplicht in vliegen met toeristenvisum, je mag niet met de auto de grens vanaf Thailand over. Hoe vind je die lokale organisaties? Riksja kende ik niet, maar ze bieden ook geen Myanmar aan.

Via fora of tripadvisor.com. Ik weet niet meer hoe we toen aan footprint travel kwamen, maar het bureautje waar we nu wat dingen bij hebben geboekt (thailand treks) heb ik via een forum gevonden.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Inge wo 24 okt 2012 - 1:19

Wij hebben dit gedaan toen we naar Tanzania + Zanzibar gingen en toen we naar Kenia gingen.
Beide keren geregeld via een Nederlandse vrouw die met haar Afrikaanse man in Tanzania woont. (www.brendafrica.nl) Hebben haar gemaild wat we wilde en zij gaf daar haar visie op (haalbaar etc) en stelde een programma op + wat de kosten zouden worden. Daar zijn wij mee akkoord gegaan en zodoende heeft zij de hele reis uitgestippeld. Met zijn 2en hadden we een chauffeur + jeep en zodoende de plekken aan gedaan die in het reisprogramma stonden
Het programma stond vast en kon verder ook niet van afgeweken worden volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, Verder hoefde we zelf niks meer te regelen behalve de tickets
Maar goed dit was in Afrika dus weet niet hoe het is waar jullie heen willen :-)

Verder hebben we altijd, alle andere vakanties, los geboekt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  iloverocknroll1984 wo 24 okt 2012 - 8:39

Een vriendin van mij heeft ongeorganiseerd door Myanmar getrokken met haar vriend en dat was prima te regelen zei ze. Tuurlijk is het niet zo luxe en georganiseerd als hier in Nederland, maar er waren behoorlijk luxe nachtbussen en prima slaapplekken te vinden, dus als je het wilt zou ik het gewoon doen!

Edit: ik probeer hiermee te zeggen dat als het ongeorganiseed kan, het zeker ook kan als je het wel (deels) laat organiseren :-)

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  bolus26 wo 24 okt 2012 - 9:54

riskjaonline! verschillende landen en combi´´s mogelijk!

mijn moeder word al zenuwachtig als ze met de trein naar a´´dam moet en die heeft via hen,samen met haar vriend een rondreis door indonesie gedaan
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Verde wo 24 okt 2012 - 21:52

Ik heb geen ervaring met dit soort reizen, maar ik lees dat je naar Myanmar wil en daar is mijn zusje nu toevallig. Zij is met haar reisgenoot naar Bangkok gevlogen en daar hebben ze hun visum voor Myanmar geregeld. Vervolgens zijn ze gevlogen naar Yangon en willen ze verschillende regio's aandoen de komende twee weken, op eigen gelegenheid.
Je bent je al aan het inlezen zei je, heb je de Lonely Planet toevallig? Want mijn zusje heeft mij een aantal hoofdstukken daaruit gemaild als pdf, o.a. van de regio rondom Yangon en Bagan. Mocht je daarin geïnteresseerd zijn moet je het maar even laten weten, stuur ik ze graag door.
Oh en als ze terug is zal ik haar vragen naar hoe het bevallen is om op eigen gelegenheid in dat land te reizen. Al reizen zij heel licht bepakt en simpel, wat misschien anders is dan jullie in gedachten hebben.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Marin wo 24 okt 2012 - 21:59

Oh wat leuk om te lezen Sabgirl! Je hoort het steeds meer dat mensen daar heen gaan, het wordt steeds toeristischer. Het lijkt me zo'n mooi land qua natuur en cultuur. Ik ben echt verliefd op Bagan:

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Bagan-myanmar-burma-buddhism-ballooning-David-Haberlah1


Wij willen ook zo'n luchtballonvaart daar maken 's ochtends vroeg.

Maarre, de Lonely Planet heb ik nog niet. M'n schoonouders hebben twee reisgidsen, maar ik denk ik dat ik voor kerst de Lonely Planet ga vragen. Je mag de hoofdstukken gerust doorsturen, echt super lief van je, maar uiteindelijk wil ik de hele reisgids toch hebben ook om mee te nemen, dus dan kan ik net zo goed eigenlijk wachten tot ik 'm zelf heb. Maar erg lief van je aangeboden!

En als ze terug is hoor ik heel graag haar ervaring en tips!

Ik denk dat, zelfs al kan je toch prima zelfstandig reizen, wij het liefst iets meer georganiseerd reizen. Vind ik zelf best een prettig idee omdat ik nog nooit in Azie ben geweest. M'n vriend wel, maar ook altijd georganiseerd. Ik ben bang dat ik best wel zenuwachtig word van alles daar pas regelen. Alles echt superdeluxe hoeft nou ook weer niet, maar geen hostels, wel hotels met eigen kamer en sanitair. En een keertje een resort lijkt me ook wel heel prettig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  TukTuk wo 24 okt 2012 - 22:06

Dit is misschien wel iets om rekening mee te houden:

Belangrijk om te weten!

Helaas heeft dit prachtige land ook een donkere kant en is Myanmar als reisbestemming omstreden. Het land wordt geleid door een gewelddadig militair regime en veel mensenrechten worden geschonden. Reizigers vormen geen doelwit en worden door de regering verwelkomd. Maar realiseer je dat infrastructurele en toeristische voorzieningen (vliegvelden, wegen, hotels, attracties, etc.) veelal via de overheid met dwangarbeid zijn aangelegd.

Reis je naar Myanmar, probeer deze voorzieningen te vermijden en zoveel mogelijk gebruik te maken van lokale tours, hotels en restaurants. Koop niet al je spullen in één winkel, maar verspreid je aankopen. Hiermee ondersteun je de bevolking zelf die het toerisme hard nodig hebben. Vermijd diensten die door de overheid worden aangestuurd, zoals Myanmar Travel en Tours (MTT), Myanmar Airways en de IWT ferries.

http://zuidoostazie.nl/informatie/1166/praktische_info_myanmar/
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Marin wo 24 okt 2012 - 22:10

Ja dat weet ik. Daarom lijkt het me ook prettig om dingen van te voren goed geregeld te hebben door een reisorganisatie die hier veel vanaf weet. Ik heb inderdaad dingen gelezen over dat als je zelf reist, je vaak ondervraagd wordt door militairen en al je reisgegevens moet laten zien, voordat je verder mag. Dat lijkt me heel eng.
Ik denk dat je niet helemaal kan voorkomen dat je de regering steunt (veel hotels zijn van de overheid), maar wel zo veel mogelijk kunt proberen.

Of je er uberhaupt heen moet gaan, blijft een controversieel onderwerp natuurlijk, maar je mág er wel heen tegenwoordig.

Ik ga die link even bekijken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  TukTuk wo 24 okt 2012 - 22:16

Marin schreef:Ja dat weet ik. Daarom lijkt het me ook prettig om dingen van te voren goed geregeld te hebben door een reisorganisatie die hier veel vanaf weet. Ik heb inderdaad dingen gelezen over dat als je zelf reist, je vaak ondervraagd wordt door militairen en al je reisgegevens moet laten zien, voordat je verder mag. Dat lijkt me heel eng.
Ik denk dat je niet helemaal kan voorkomen dat je de regering steunt (veel hotels zijn van de overheid), maar wel zo veel mogelijk kunt proberen.

Of je er uberhaupt heen moet gaan, blijft een controversieel onderwerp natuurlijk, maar je mág er wel heen tegenwoordig.

Ik ga die link even bekijken.

Ik denk juist dat het een land is waar je wel heen zou "moeten" gaan, mits je zoveel mogelijk om alle staats hotels etc te vermijden. De bevolking heeft het toerisme juist ook nodig. Ik zou er ook graag nog eens heen willen, toen wij in Azië zaten was het nog niet zo gemakkelijk om daar binnen te komen en we hadden helaas ook te weinig tijd Sad Mocht ik volgend jaar terug kunnen gaan naar Thailand voor mijn stage dan wil ik er ook zeker een paar weken door Myanmar gaan rondreizen.

Maar omdat je het graag georganiseerd wilde gaan doen, dacht ik, ik post even dat stukje zodat je in ieder geval weet welke organisaties je het beste kan proberen te vermijden smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Marin wo 24 okt 2012 - 22:18

Ja dank je, dat is nuttig! Goed om te weten welke organisaties je NIET moet gebruiken inderdaad. En opletten waar de binnenlandse vluchten mee geboekt worden enzo.

En ja, daar heb je ook een goed punt, dat je juist wél er heen zou moeten, mits je de lokale bevolking steunt. Het lijkt mij wel heel moeilijk, als je daar bent, en je steeds twijfelt of je nou goed doet aan je aankopen/uitgaven of niet.

Wat gaaf dat je misschien stage gaat lopen in Thailand!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Pompoen do 25 okt 2012 - 0:00

Ik heb dat gedaan in Bolivia met Hosteling International, dus niet helemaal wat jij bedoeld. Maar het was écht heel fijn! De hostels waren allemaal voor ons gereserveerd en elke keer lagen de buskaartjes voor de volgende bestemming klaar en verder zaten er nog wat dingen in als in één stadje een rondleiding van de eigenaar van het hostel, een tour over de zoutvlakten van 4 dagen, wat musea en wat tours in de verschillende plaatsen. Sommige hebben we gewoon overgeslagen omdat we wel weer even genoeg gezien hadden of geen zin hadden in een bepaald museum. Maar er zat bijvoorbeeld ook tripje naar de mijnen van Potosi bij. Het was gewoon ontzettend leuk en fijn. Het fijne vond ik dat het de sfeer van backpacken had (in dit geval dan) maar niet het gedoe van het zoeken naar betaalbare slaapplaatsen, dat we overal in ieder geval de allerbelangrijkste dingen zagen en dat de bustickets allemaal al voor ons klaar lagen. Je kunt gewoon meer genieten van de reis en van wat je ziet omdat je je niet druk hoeft te maken om die regeldingen.

Verder hebben wij via de treinreiswinkel een georganiseerde reis gemaakt door Zuid-Oost Europa, daarbij waren ook alle hotels en treintickets en vervoer geregeld en de rest mochten wij helemaal zelf invullen. Of nou ja eigenlijk hebben we de reis ook zelf ingevuld want van een reis van 2 weken hebben wij een reis van 4 weken gemaakt en we zijn op plaatsen langer gebleven en ook op plaatsen gebleven waar je normaal maar een halve dag had. Stoppen op andere plaatsen langs de route was ook een mogelijkheid geweest.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Marin do 25 okt 2012 - 0:06

Oh dat klinkt inderdaad prettig, Pompoen, dat je je ook niet hoefde te bekommeren om regeldingen op reis!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Pompoen do 25 okt 2012 - 0:08

Marin schreef:Oh dat klinkt inderdaad prettig, Pompoen, dat je je ook niet hoefde te bekommeren om regeldingen op reis!

Ja, dat heb ik vaak genoeg wel gedaan, gewoon backpacken, maar oh dat gezeul met je rugzak. Nu kan ik dat sowieso niet meer. Maar ik vond het dus ook superfijn om de reis naar Zuid-Oost Europa van te voren uit te stippelen en vast te leggen. Daardoor hebben we hoewel we ontiegelijk veel gezien hebben in een maand, wel een hele relaxte vakantie gehad. Dus alleen al om die reden zou ik het graag weer zo doen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Siamsa do 25 okt 2012 - 0:13

Marin, mijn ouders hadden onze USA-reis in 2005 geboekt bij een organisatie (Jan Doets). De tickets, autohuur en hotels waren voor ons geregeld en dat was helemaal goed gegaan! Ook zat er een route bijgeleverd, met de afstanden en geschatte tijd. Heel handig, want op die manier konden we goed zien hoelang we ergens konden blijven voordat we verder gingen naar de volgende locatie.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Marin do 25 okt 2012 - 0:17

Siamsa, oh ja dat is ook zo. In een land als Amerika zou ik 't zelf niet zo snel doen, omdat ik 't gewoon heel goed ken en weet hoe je makkelijk zelf dingen kan regelen (kijk maar naar ons, dat ging ons ook prima af, hoewel we wel natuurlijk hotelletjes van te voren hadden geboekt). Maar op zich dingen laten regelen lijkt me wel heel fijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie Empty Re: Verre reis, privé maar wel met reisorganisatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum