Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Forum vs Facebook

+42
xxjojootjexx
Linda
liesje
Pompoen
Annie24
Ellebel
Steep
studiebol
CCC
Highway
PapillonRose
L!ND@
Stuiterbal
Pien
Liadan
joyce0606
Amber-
sanne-84
Sam
Flower_L
Kat1980
LDJ
Clapperdie
RYW
Lejow
Luthien
Urban Naked
maiadebij
Viva
Printje
Parel
Jasmine
PiP
Susan
Happydobby
Marin
Jade
Tsjip
Parisienne
Muppetje
Rush
Snoes
46 plaatsers

Pagina 1 van 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Forum vs Facebook

Bericht  Snoes do 18 okt 2012 - 21:16

Naar aanleiding van een topic wat ik hier gisteren las ben ik benieuwd hoe jullie hier tegenover staan.

Ik zou het zelf absoluut niét kunnen waarderen als iemand van hier informatie die ik op facebook zet, hier neerzet. Dan doel ik nu voornamelijk op bevallingen. Zelf zou ik het echt niet kunnen appreciëren dat als ik op facebook zet dat ik bevallen ben, dat dan een forumster die ik op facebook heb dat hier zou neerzetten. Ik heb zelf iemand 'gekozen' die het voor mij op het forum mag zetten wanneer ik zelf kies dat het hier bekend mag zijn.

Evengoed andersom overigens. Als mijn vriendin hier zou zetten dat ik bevallen ben, zou ik het ook niet fijn vinden als mensen op mijn prikbord dan felicitaties gaan neerzetten. Natuurlijk mag dat wel, maar niet als je ziet dat er nog niemand mij gefeliciteerd heeft (en alle familie, vrienden en kennissen dus misschien nog niet op de hoogte zijn). Ik wil gewoon zelf op mijn facebook zetten dat ik bevallen ben en niet dat andere mensen erachter moeten komen omdat iemand mij feliciteert. Forum vs Facebook 561177

Misschien ben ik daar wel heel precies in en vinden sommigen mijn idee maar raar, maar dat is mijn gevoel smile.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Rush do 18 okt 2012 - 21:18

Dat eerste ben ik met je eens.

Dat tweede is denk ik niet altijd te voorkomen. Ik wacht zelf altijd netjes tot de eerste reacties erop staan, maar ik merk dat er bijna altijd wel mensen eerder feliciteren dan dat de kersverse ouders het bericht op FB hebben staan.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 21:21

Ik schrijf hier anders nooit mee, maar vind dat je helemaal niet raar denkt. Juist meer dan logisch. Ik zou heel kwaad zijn geworden als iemand de info van FB haalt en het hier post, zonder mijn medeweten.
Dat tweede is inderdaad lastig, maar dan moet het nieuws zo snel gaan (en dus dat de familie het nog niet weet) dat me dat niet snel voor lijkt te komen.

Wij hebben van mijn schoonzus regels opgelegd gekregen wat betreft FB gebruik over de geboorte. We mogen dan ook helemaal niks op FB zetten als het geboren is.. Ook niet in de trant van 'We zijn weer oom & tante geworden'. Ook niet een aantal dagen erna... Forum vs Facebook 1270000679

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Rush do 18 okt 2012 - 21:22

Fruity schreef:

Wij hebben van mijn schoonzus regels opgelegd gekregen wat betreft FB gebruik over de geboorte. We mogen dan ook helemaal niks op FB zetten als het geboren is.. Ook niet in de trant van 'We zijn weer oom & tante geworden'. Ook niet een aantal dagen erna... Forum vs Facebook 1270000679
Forum vs Facebook 1270000679
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Muppetje do 18 okt 2012 - 21:22

Helemaal mee eens! Het stond eerder hier dan op Facebook. Ik had met Amber afgesproken dat zij het hier zou melden, en tsja, zij had heel snel n bericht dat ie er was (kon de steeds wanhopiger wordende wa berichtjes over waar ik was moeilijk negeren Wink ). Ik had het inderdaad écht niet kunnen waarderen als iemand van hier me op facebook had gefeliciteerd voor ik het zelf wereldkundig had gemaakt. En het duurde even voordat ik het daar had gezet, wilde eerst mijn werk en zus in Amerika zelf bereiken...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 21:24

Rush schreef:
Fruity schreef:

Wij hebben van mijn schoonzus regels opgelegd gekregen wat betreft FB gebruik over de geboorte. We mogen dan ook helemaal niks op FB zetten als het geboren is.. Ook niet in de trant van 'We zijn weer oom & tante geworden'. Ook niet een aantal dagen erna... Forum vs Facebook 1270000679
Forum vs Facebook 1270000679

Dat poppetje verwoord zo goed mijn gevoel er over :P Ach.. ze doet sowieso heel raar wat betreft haar zwangerschap dat ik hier ook niet meer zo van op keek..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Rush do 18 okt 2012 - 21:25

Ik zou dat ook heel jammer vinden Fruity!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Snoes do 18 okt 2012 - 21:26

Mijn zus mag wel op facebook zetten dat ze tante is geworden en mijn mama ook dat ze oma is geworden, maar wel liever pas nadat ik zelf op facebook heb gezet dat we ouders zijn geworden. Dit gewoon omdat we heel veel dezelfde vrienden op facebook hebben en ik dus ook niet zou willen dat ze het via de facebook van mijn zus te weten komen. Maar goed, ik wacht dan ook geen dagen voordat ik het erop ga zetten, wellicht gewoon dezelfde dag nog. smile

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 21:27

Rush schreef:Ik zou dat ook heel jammer vinden Fruity!

Ze heeft zelfs mijn schoonmoeder aan jankens toe gekregen omdat ze zo vreemd doet, dusse.. dan kan je wel een beetje nagaan wat voor type het is :P (Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Parisienne do 18 okt 2012 - 21:28

Ik zou het ook fijn vinden als inderdaad een 'aangewezen' persoon van het forum het geboortebericht hier neerzet. Je kan dan ook van tevoren laten weten wat ze er wel en niet in mag zetten (naam, tijdstip, gewicht, etc.).

Wat betreft het Facebook: ik zou ook afwachten tot de eerste felicitaties geweest zijn en daarna zelf nog reageren.

Toen mijn dochter geboren was (om 23.10 uur), heeft mijn vader 's nachts na zijn bezoek aan ons in het ziekenhuis op Facebook gezet dat 'ie opa was geworden (mét eerste foto van N.). Hij was zelf zo ontzettend blij en enthousiast dat het hem helemaal ontschoten was dat wij er nog niks opgezet hadden. Toen ik het de volgende ochtend op Facebook wilde zetten waren de eerste felicitaties al binnen. Ik vond het jammer, maar snap ook dat mijn vader hier totaal niet aan gedacht had. Een volgende keer zeg ik het wel even van tevoren, maar echt een heel groot probleem vond ik het niet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Tsjip do 18 okt 2012 - 21:29

Ik ben het ook met je eens Snoes! Ik heb weinig forumsters op Facebook en ik ben niet zwanger dus hier is het niet van toepassing maar toch! Mocht het hier ooit zover zijn dan bepaal ik wel wie het hier mag plaatsen.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 21:29

Ik ben het met beide situaties wel met je eens. En de tweede situatie heb ik zelf meegemaakt; mijn vriendin had ons al gefeliciteerd op facebook, terwijl mijn schoonouders het nog niet wisten (we kregen ze niet te pakken). Toen bleek dat mijn schoonzus het ook al in haar status had gezet, hebben we het maar openbaar gemaakt, schoonouders kregen we pas einde van de middag te pakken en wisten het dus al.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Jade do 18 okt 2012 - 21:32

Ik ga ook aan mijn ouders vragen of ze willen wachten met het facebook-bericht totdat wij het er zelf op hebben gezet. Ik verwacht echter dat het lastig wordt, om het tegen te gaan.

zo'n bericht gaat als een lopend vuurtje en komt al snel bij mensen die ons dan toch op facebook zullen feliciteren.

Ik vertel het eerst aan alle directe familie en daarna komt het pas op het forum. Ik ben er ook nog niet uit welke gegevens ik wel/niet op het forum wil hebben.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Marin do 18 okt 2012 - 21:33

Facebook is gewoon zo'n beetje het nieuwe snelle geboortekaartje, dus ik kan me héél goed voorstellen dat je dat als eerste wilt vertellen. Het is toch het allereerste moment dat je aan iedereen die je kent bekend kan maken dat je bevallen bent, hoe het ging, hoe het kindje heet en evt een fotootje. Ik zou dat ook heel erg als 'stealing my thunder' vinden als iemand die 'eer' wegkaapt. Hallo, jij (en je vriend/man) hebt de bevalling gehad Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 21:34

Fruity schreef:
Rush schreef:Ik zou dat ook heel jammer vinden Fruity!

Ze heeft zelfs mijn schoonmoeder aan jankens toe gekregen omdat ze zo vreemd doet, dusse.. dan kan je wel een beetje nagaan wat voor type het is Forum vs Facebook 253468018 (Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken)

Rare zwangerschapshormonen Forum vs Facebook 1270000679...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 21:38

Shoesdontlie schreef:
Fruity schreef:
Rush schreef:Ik zou dat ook heel jammer vinden Fruity!

Ze heeft zelfs mijn schoonmoeder aan jankens toe gekregen omdat ze zo vreemd doet, dusse.. dan kan je wel een beetje nagaan wat voor type het is Forum vs Facebook 253468018 (Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken)

Rare zwangerschapshormonen Forum vs Facebook 1270000679...

Nou, waren het die alleen maar... Ze is altijd al een beetje apart :P Maar 't slaat nu wel door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Happydobby do 18 okt 2012 - 21:56

De geboorte van M is via mijn hyves ook hier beland. Eerlijk gezegd vond ik dat prima. Wel heeft niemand van onze familie iets op FB gezet voordat we dat zelf gedaan hadden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 22:06

Dit had ik dus dinsdag. Ik moest nog bevallen of de aller 1e felicitatie stond al op FB. Daar lig je dan met 7cm ontsluiting.
En toen stond het nog geen 2 tellen op FB of en hup het stond ook gelijk hier.

Degene die een topic zou openen wist het eigenlijk nog geen eens! Erg fijn NOT.

En mede daardoor heb ik gewoon mijn hele FB opgeschoont, was en ben er klaar mee, baby'tje kijken doe je maar ergens anders, ook al ben je verder niet oprecht in mij / ons geinteresseerd.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 22:09

Anniej, was jij niet een forummer die heel veel over haar zwangerschap poste op FB dan?

Mij boeit het eigenlijk niet zo. Ik zou toch pas mensen inlichten als ik zou willen dat andere het weten dus dan mag de rest van de wereld het ook weten. Het is toch geen geheim?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Rush do 18 okt 2012 - 22:10

Anniej_S schreef:

En mede daardoor heb ik gewoon mijn hele FB opgeschoont, was en ben er klaar mee, baby'tje kijken doe je maar ergens anders, ook al ben je verder niet oprecht in mij / ons geinteresseerd.


Je had moeten zien wie allemaal FB vrienden wilden worden toen ik in het ziekenhuis lag. Forum vs Facebook 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Susan do 18 okt 2012 - 22:15

Misschien ben ik daar dan heel uniek in, maar als ik in een bepaald iemand niet geïnteresseerd ben dan ben ik ook niet heel erg geïnteresseerd in foto's van de baby, dat hangt bij mij wel een beetje samen. Anders kan ik net zo goed naar foto's van willekeurige wildvreemde baby's op internet gaan kijken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  PiP do 18 okt 2012 - 22:17

Bij de geboorte van S ging het ook even fout Forum vs Facebook 394967, was eerst even een heel vreemd topic toen alles weer snel verwijderd was, haha.Forum vs Facebook 561177
Kan me er verder niet boos om maken ofzo, je kan het een beetje verwachten als je iets op Facebook zet, al was dit op een privefacebook.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 22:20

Susan schreef:Misschien ben ik daar dan heel uniek in, maar als ik in een bepaald iemand niet geïnteresseerd ben dan ben ik ook niet heel erg geïnteresseerd in foto's van de baby, dat hangt bij mij wel een beetje samen. Anders kan ik net zo goed naar foto's van willekeurige wildvreemde baby's op internet gaan kijken.

Nee, dat vind ik ook niet boeiend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Jasmine do 18 okt 2012 - 22:24

Ik ben het in beide gevallen met je eens, alhoewel ik het minder erg zou vinden dat iets wat ik op facebook zet hier beland dan andersom. Mijn diepste geheimen deel ik niet op facebook en dat zal ik nooit doen ook. En ik zou het ook erg jammer vinden als een eventuele bevalling van facebook geplukt wordt en hier gedeeld wordt. Anderzijds, als ik bij een eventuele volgende bevalling net zo'n bevalling heb als bij J. is er best kans dat ik hier af en toe een postje doe, zeker in de beginfase. Maar om dat nu op mijn facebook terug te lezen, nee dank je. Hoef niet de hele tijd berichtjes en belletjes te krijgen hoe ver ik ben.

Ik vind het erg prettig om hier mijn hart te luchten over de miskramen en wat me te wachten staat. Daar ben ik hier ook best open over. Ook al ben ik al lang niet meer volledig anoniem en voor meelezers herkenbaar, niet mijn hele facebooklijst hoeft dat soort dingen te weten. Ik wil zelf bepalen met wie ik wat deel. Een zeer naast familielid weet bijvoorbeeld de helft niet van mijn verhaal omtrent de miskramen. Dat hoeft ze ook niet te weten, want ergens normaal op reageren is niet aan haar besteed.

Ik wil gewoon zelf in de hand kunnen houden met wie ik wat deel en op de manier die jij beschrijft gaat dat niet.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 22:25

Ben eigenlijk te weinig op het forum om daar 'bang' voor te zijn,, echter ging er gisteren wel wat mis! Pip stuurde me een berichtje via facebook dat er een topic was voor de geboorte van de dochter van mijn beste vriendin (die niet op het forum zit hehe) Forum vs Facebook 827601



Verder wacht ik altijd met wat plaatsten op facebook totdat ik weet dat iemand het oke vind (oftewel, er zelf wat op plaatst) omdat wij laatst al lazen dat vrienden hun zoon was geboren terwijl wij nog niet eens een sms o.i.d. hadden gekregen! Kreeg daar serieus een naar gevoel bij.. dat was familie die niet wist dat het nog niet 'openbaar' was gemaakt! Wij hadden hun gesmst met de geboorte van hun zoon en ze waren verbaasd hoe wij het wisten; check je facebook aldus mijn man Cool

Hier heeft bij beide geboortes niemand iets geplaatst todat wij zelf op facebook bekend maakte dat onze kinderen geboren waren (wel 2 makkelijke bevallingen gehad dus stond er ook al snel op)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Forum vs Facebook Empty Re: Forum vs Facebook

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum