Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

+3
vlinder-19
Novalee
Floor
7 plaatsers

Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 22:56

Ons zoontje krijgt sinds gisteren Nutramigen i.v.m. een vermoeden van koemelkeiwitallergie.

Ik wil niet te vroeg hopen, maar ik heb het idee dat ik nu al verbetering merk, hij drinkt sinds gisteren 4 uur de nieuwe melk (ruikt goor overigens!). Maar ik ben bang dat ik me dat verbeeld, zo snel kan dat nog niet toch?

Heeft iemand ervaring met een kind met KMA en Nutramigen en wil mij er iets over vertellen?

J. heeft erg last van krijsbuien, overstrekken, spugen en vooral een vreselijk borrelend buikje. Je ziet echt aan hem dat hij pijn heeft en is moeilijk te troosten, helemaal overstuur. Zo zielig bij zo'n klein hummeltje (nog maar 2700 gram).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  Floor wo 12 sep 2012 - 22:59

Wat zielig dat J er zo'n last van heeft. Hopelijk ga je snel verbetering merken.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  Novalee wo 12 sep 2012 - 23:15

Wat sneu voor J. dat hij zoveel last ervan heeft. Inderdaad heel rot om te zien! Gelukkig groeien de meeste kindjes er overheen. Ik geloof 80% in het eerste jaar, 90% in het tweede jaar en uiteindelijk blijft er geloof ik maar 2% over die er last van blijft houden.

N. heeft ook KMA en krijgt ook Nutramigen. Ik had zelf al vrij snel een vermoeden dat ze dat had, maar door mijn omgeving werd dat niet echt bevestigd waardoor ik zelf het idee had een overbezorgde moeder te zijn. Ja, ze had krampjes maar dat is normaal de eerste weken. Ja, ze zit in de risicogroep (haar vader heeft veel allergieën en als kind eczeem gehad), maar ze krijgt BV dus de kans dat ze dan reageert is erg klein, enzovoort. N. had ook al vrijwel vanaf het begin last van eczeem. De HA had op het CB al vettende crème voorgeschreven, maar dat hielp niks. Ik ben toen bij hem langsgeweest en kreeg een hormoonzalf voorgeschreven en we moesten Nutramigen gaan geven. Ik was op dat moment de BV al aan het afbouwen en ik kolfde fulltime dus ben ook meteen over gegaan. Ik weet niet meer precies hoe snel maar we merkten in elk geval al heel gauw verschil. Geen krijsbuien meer, minder winden laten, en haar huidje knapte zichtbaar op. Eerder sliep ze hooguit 2x 45 minuten op een dag en werd dan heel hard huilend wakker. Sinds de Nutramigen sliep ze ineens 2x 2 uur op een dag, ik wist niet wat me overkwam Very Happy

Na een maand moesten we terugkomen bij de HA. Omdat haar klachten vrijwel verdwenen waren was volgens hem de KMA bewezen en hoefden we gelukkig niet eerst weer te gaan provoceren. Hij heeft een verklaring afgegeven waardoor we de voeding gratis krijgen. N. drinkt nog steeds Nutramigen. Met één jaar mag je eigenlijk weer dingen uitproberen maar daar wil N. niks van weten. Ze reageert in elk geval ook nog steeds op soja, dus we vermoeden dat ze er nog niet overheen gegroeid is.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  Novalee wo 12 sep 2012 - 23:17

Oh, en het is inderdaad verschrikkelijk smerig spul! Hoe ze het weg krijgt is me nog steeds een raadsel scratch
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  vlinder-19 do 13 sep 2012 - 0:41

Hier heeft F.ay ook een hele tijd natramigen gehad. Ze spuugde in het begin alleen maar en viel ernorm veel af. Drinken ging erg moeizaam en wat erin ging kwam er direct weer uit. Naar een paar dagen overgestapt op nutramigen en toen ging het langzaamaan de goede kant op. Uiteindelijk een provocatie gedaan en daar kwam uit dat ze geen kma heeft ( hoewel ze tijdens de provocatie wel enorm moest spugen, maar kwam volgens mij meer omdat ze toen overvoerd werd )

De voeding stinkt idd enorm, maar was hier wel de oplossing!
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  superwoman do 13 sep 2012 - 0:53

Hoi Charlie,
Ik reageer niet zo vaak maar nu wil ik dat toch wel even doen.

Mijn zoontje(overigens nu 5 jaar) had ook koemelkallergie. Ik ben begonnen met borstvoeding en na 4 maanden dan overgestapt op fles.
Uiteraard wist ik toen nog niet dat hij een koemelkallergie had. Mijn zoontje krijste dan niet zo erg of spuugde niet (extreem )veel maar zat wel al snel onder van top tot teen onder de eczeem.....ook had hij naarmate hij ouder werd te vaak last van zn luchtwegen,astmatische aanvallen ed...dit is vaak een combinatie,kindjes met allergie hebben/krijgen vaak ook astma(tische) klachten,huiduitslag noem maar op...
Er is toen een test gedaan en daar kwam idd koemelk allergie uit. Vanaf toen ben ik Pepti gaan geven. Ook zo verschrikkelijk smerig haha...maar goed hij dronk het...

Het heeft echt een behoorlijke tijd geduurd voordat ie erover heen is gekomen. Ik heb uiteraard zo lang mogelijk producten zonder koemelk erin gegeven en uiteindelijk ben ik het weer eens gaan proberen. En dan geen gewone melk maar producten waar het in zat. Ik merkte het gelijk wanneer hij teveel melkproducten binnen had gekregen,dan krijgt ie last van zijn luchtwegen....

Hij is nu 5 en ik kan wel zeggen dat ie er goed overheen gegroeid is hoor, hij vind melk niet lekker maar dat hoeft ook niet. Maar op zich kan hij nu wel alles eten en drinken waar melk in zit zonder dat ie last krijgt van uitslag en/of zijn luchtwegen.

Maar man, wat was dat zielig zeg....als ik nu foto's terug kijk kan ik soms echt wel janken, hij zag er niet uit,opgezwollen,onder het eczeem en dichte oogjes.... Cry
De aankomende spruit gaat gelijk over op andere voeding.....
Succes het is heel vervelend...

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 3:11

Ik en mijn broers en zus hebben ook koemelkallergie. Nu we ouder zijn kunnen we er beter tegen, maar nog altijd zijn we daar gevoelig voor.

Toen ik jouw verhaal over J. las, moest ik denken aan wat mijn moeder zei over mijn broer. Dan had ze hem gevoed met de fles, maar binnen de kortste keren kwam het er weer uit. En niet een beetje sijpelend, nee, hij kon liggend op de bank zo hard spugen dat het op het behang zat. Ook was hij erg mager. Eczeem hebben we ook allemaal gehad.

Mijn moeder is al snel overgegaan op sojamelk, en ze heeft veel aan de tips van dr. A. Vogel gehad. Het medicijn dat jij noemt was er toen nog niet, denk ik. Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat we medicijnen hebben gehad.

Succes, ik hoop dat het al snel een stuk minder wordt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  Novalee do 13 sep 2012 - 3:29

Rood, Nutramigen is geen medicijn maar flesvoeding waarin de melkeiwitten heel erg voorbehandeld zijn waardoor kindjes met een allergie het wel kunnen verdragen. Sojamelk wordt afgeraden omdat veel baby's met koemelkallergie ook gevoelig zijn voor een soja-allergie. Hetzelfde geldt overigens voor geitenmelk (dat lees je ook vaak als tip).
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  Océane do 13 sep 2012 - 3:59

V. krijgt nu ook nutramigen, zelfde verhaal als bij jóu Charlie. Buikje borrelde alsof we hem spa rood hadden gegeven. Helaas gaat het hier nog steeds niet goed. Buik borrelt wel iets minder en hij poept regelmatiger, maar huilen en overstrekken doet hij nog steeds. We lopen nu bij een osteopaat met hem.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 4:37

Hij ligt nu helaas boven weer te gillen en net is het er met een enorme straal weer uitgekomen Cry . Misschien is het nog te vroeg om resultaat te zien of toch wat anders...afwachten maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 6:38

Over het algemeen merk je met Nuramigen wel snel verandering.
Tevens is Nutramigen veel dunner dan bijvoorbeeld Nutrilon, dus dit zal ook (nog) makkelijker naar boven komen.

Als hij zo blijft spugen zou je de melk in kunnen dikken met JBPM (Nutriton, bij de drogist te halen).
Let wel op dat je stapje voor stapje daar mee begint, sommige baby's krijgen daar moeilijkere ontlasting door.


Arm ventje. Hopelijk heeft hij snel minder last.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  meisjesmama do 13 sep 2012 - 6:56

Hier heb ik 2 meiden gehad met kma... Alle symptomen die je neerzet zijn heel herkenbaar!
Wel hadden beide meiden reflux (de ene reflux, de andere verborgen reflux). De reflux is vaak verbonden aan kma dus ik zou dat toch even in de gaten houden.. desnoods hem wat schuin in bed en in de box leggen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 8:11

Thanx voor de tips.

Zijn matrasje ligt al schuin en JBPM kreeg hij door zijn oude voeding en daar ga ik maar weer mee beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  Linda do 13 sep 2012 - 8:16

Hier een dochter met een melk, ei en soja allergie. De klachten die je beschrijft waren hier precies hetzelfde. En wat kon ze spugen! Hele golven kwamen er uit, zo sneu!
Ik heb verder geen tips wat betreft voeding. Ik gaf bv en ben anderhalf jaar streng op dieet geweest. Gelukkig reageerde ze daarna niet meer op wat ik at/dronk. Helaas heeft zij er nog steeds wel last van.

Ik hoop dat de voeding snel aanslaat! Want als het eenmaal werkt, dan zul je echt een ander kind hebben (als het echt KMA is natuurlijk).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  Gast do 13 sep 2012 - 8:23

C.iske en J.anneman hadden het ook.
C.iske huilde tijdens de fles, overstrekte, gaf vaak voeding terug en had wisselende, stinkende ontlasting. En hele rode wangen.
Op een gegeven moment weigerde hij de fles en is hij opgenomen geweest. Toen was ik met in overleg met de ha overgestapt op Pepti en ging het gelukkig snel beter.

Bij J.anneman herkende ik het eerder. Begon ook te huilen tijdens de fles en had die vieze ontlasting. Ook bij hem ging het snel beter.

Je moet het geloof ik wel 4 weken de tijd geven voor je kan zien wat de uiteindelijke werking van voeding is. Maar je kunt na een paar voedingen al verschil merken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkeiwitallergie...ervaringen. Empty Re: Koemelkeiwitallergie...ervaringen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum