Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

+3
RYW
PiP
Bloempjuh23
7 plaatsers

Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  Bloempjuh23 za 25 aug 2012 - 20:11

Maar als ik haar goed in de gaten hou gaat ze om het uur zo'n beetje naar de wc en doet dan echt een grote plas. Gister dus de hele dag droog geweest..
Vandaag dus ook weer zonder luier. Hoe kan ik dat nou het beste aanpakken?
Al een aantal keer uitgelegd dat ze het moet zeggen als ze moet plassen maar de boodschap komt niet aan.

Ik vind dit al erg knap hoor. Het begin is er in ieder geval.
Ze vindt zichzelf ook erg stoer en vertelt tegen iedereen dat ze geen luier aan heeft.

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 20:12

Zindelijk worden of zindelijk máken? Wink
Waarschijnlijk is je dochtertje er dan nog niet helemaal aan toe. Ze worden zindelijk als ze daar zelf achter staan, niet wanneer jij het graag ziet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  Bloempjuh23 za 25 aug 2012 - 20:15

Allebei! Wink

Poepen vindt ze heel vies en dat zegt ze al zeker een half jaar dat ze moet.
Dat gaat dus wel al tijden goed op de wc. Ik vind t zelf nu wel tijd om ook te plassen op de wc.


Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 20:18

Tja, je kunt ze niet dwingen.

Hier heeft ze een hele tijd op het potje geplast toen het net warm begon te worden. Toen werd het weer slechter en wilde ze ook niet meer op het potje. Tot een week of 2/3 geleden. Ineens ging de knop om en is vrijwel ook elke nacht droog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 20:32

Ik zou dan het poepen op de wc stimuleren en het plassen nog even laten voor wat het is, dat komt vanzelf wel. Voor ze 18 is is ze vast zindelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  Bloempjuh23 za 25 aug 2012 - 20:40

Voordat haar zusje werd geboren wilde ze continu op de wc.
Ook om te plassen. Maar zusje kwam en naar de wc gaan om te plassen dan was ze bang iets te 'missen' dus hebben het zo gelaten. Poepen bleef ze wel zeggen dus dat hebben natuurlijk gestimuleerd maar dat plassen is nog zo'n ding.
Als ik vraag of ze naar de wc om te plassen huppelt ze al voor me uit en is dan enorm trots als ze dan ook heeft geplast. Maar vroeg me dus af hoe je kunt stimuleren dat ze het zelf gaat zeggen.
Het zal uiteindelijk uit haar zelf moeten komen inderdaad.
Xxx

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  PiP za 25 aug 2012 - 20:48

Ik zou het ook nog even laten voor wat het is, gewoon steeds vragen of ze nog moet plassen.
Zou haar een easy up luier omdoen. Deze heeft ze bij ons ook om gehad tot de een paar dagen droog was. Denk dat als ze nu een paar keer in de luier plast ze het wel redelijk snel door zal hebben.
Aan de andere kant, elk uur op de wc vind ik best veel, zo voorkom je meer dat ze niet weer binnen een uur een plasje doet ipv dat ze het echt ophoudt. Onze dochter deed ook al een poos voor ze zindelijk werd een plasje op het potje als we haar erop zette.
Je dochter is nog helemaal niet laat met zindelijk worden, zou het nog even aankijken.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 20:51

PiP schreef:Ik zou het ook nog even laten voor wat het is, gewoon steeds vragen of ze nog moet plassen.
Zou haar een easy up luier omdoen. Deze heeft ze bij ons ook om gehad tot de een paar dagen droog was. Denk dat als ze nu een paar in de luier plast ze het wel redelijk snel door zal hebben.
Aan de andere kant, elk uur op de wc vind ik best veel, zo voorkom je meer dat ze niet weer binnen een uur een plasje doet ipv dat ze het echt ophoudt. Onze dochter deed ook al een poos voor ze zindelijk werd een plasje op het potje als we haar erop zette.
Je dochter is nog helemaal niet laat met zindelijk worden, zou het nog even aankijken.
Plus als je dat doet, dan maak je je kindje klokzindelijk. En klokzindelijk is eigenlijk helemaal niet zindelijk, want ze doet immers niks zelf, jij zet d'r op de wc. En als ze elk uur op de wc gezet wordt zal ze ooit nooit een plasaandrang voelen, en dus ook nooit herkennen bij welk gevoel ze moet aangeven dat ze moet plassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  PiP za 25 aug 2012 - 20:55

Heb geen idee hoe je dat moet stimuleren, het is een gevoel dat ze moeten hebben dat ze naar de wc moeten. Ja je zegt natuurlijk, als je moet plassen moet je naar de wc. Maar wanneer weet een kind dat ze moet plassen? Dat zullen ze echt moeten ervaren. Denk ook door ongelukjes te hebben en niet door ze steeds voor te zijn. Zo zal ze niet voelen dat haar blaas vol is.
Ik was hier trouwens ook bang voor een terugval bij de geboorte, gelukkig viel dat mee.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  RYW za 25 aug 2012 - 20:57

Eens met Maple, ik zou het ook meer uit haarzelf laten komen in plaats van het te willen sturen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  PiP za 25 aug 2012 - 20:57

Maple schreef:
PiP schreef:Ik zou het ook nog even laten voor wat het is, gewoon steeds vragen of ze nog moet plassen.
Zou haar een easy up luier omdoen. Deze heeft ze bij ons ook om gehad tot de een paar dagen droog was. Denk dat als ze nu een paar in de luier plast ze het wel redelijk snel door zal hebben.
Aan de andere kant, elk uur op de wc vind ik best veel, zo voorkom je meer dat ze niet weer binnen een uur een plasje doet ipv dat ze het echt ophoudt. Onze dochter deed ook al een poos voor ze zindelijk werd een plasje op het potje als we haar erop zette.
Je dochter is nog helemaal niet laat met zindelijk worden, zou het nog even aankijken.
Plus als je dat doet, dan maak je je kindje klokzindelijk. En klokzindelijk is eigenlijk helemaal niet zindelijk, want ze doet immers niks zelf, jij zet d'r op de wc. En als ze elk uur op de wc gezet wordt zal ze ooit nooit een plasaandrang voelen, en dus ook nooit herkennen bij welk gevoel ze moet aangeven dat ze moet plassen.
Dat dus, ik typ niet zo snel op mijn mobiel, haha.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  Gast za 25 aug 2012 - 20:58

Ze is er nog niet aan toe als je het mij vraagt. Zo ging dat bij mijn zoon ook eerst. Toen weer gewoon zijn luier aan gedaan en een paar maand erna weer gekeken. En toen gaf hij het wel zelf aan (net 3 jaar toen).Was toen ook binnen een week dag en nacht zindelijk. Je kunt ze niet dwingen, echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  moepie za 25 aug 2012 - 21:02

Eens met wat hier gezegd wordt!

Tuurlijk kun je het wel stimuleren, door haar af en toe eens op de wc te zetten (bijv. als je een luier verschoont, even proberen ofzo) maar uiteindelijk moet het uit haar zelf komen.

Onze dochter wordt volgende maand 3 en draagt ook nog een luier, nu heeft ze net 2 dagen zonder luier gelopen en zegt ze het zelf! Maar ze wil net zo graag weer een luier om en plast op sommige momenten gewoon van zich af! We kijken het aan, maar gaan niet pushen. Ze zal vast een keer zindelijk worden smile
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  loesje zo 26 aug 2012 - 3:01

hier is het net anders om a zegt vaak dat hij naar de wc moet maar doet vervolgens niks op de wc. ik zie het meer als een begin maar niet dat hij al echt zindelijk aan het worden is.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  Annemie zo 26 aug 2012 - 3:11

loesje schreef:hier is het net anders om a zegt vaak dat hij naar de wc moet maar doet vervolgens niks op de wc. ik zie het meer als een begin maar niet dat hij al echt zindelijk aan het worden is.

Hier precies zo.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  Bruintje Beer zo 26 aug 2012 - 3:22

Ik zou haar niet om het uur naar de wc brengen. Als ze het nog niet zelf kan aangeven dan is ze er nog niet aan toe. Onze dochter had het gelijk door maar niet ieder kind is hetzelfde en ik zou ze zeker niet dwingen!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen.. Empty Re: Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum