Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

+9
litllejoy
*Lookie*
Marin
SarahKey
Bazinga
Lejow
Pien
_Nina
Snoes
13 plaatsers

Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Snoes za 18 aug 2012 - 4:47

Wie heeft er een leuk/lekker aardappelgerechtje?

Ik heb hier nog héél veel aardappelen liggen en zou deze graag op gaan werken. We wilden er eerst zelf frietjes van maken, maar het zijn echt hele kleine aardappelen waardoor die optie wegvalt.

Maakt niet uit of het warme of koude gerechtjes zijn, zolang ik er maar (veel) aardappelen in kan verwerken. Iemand tips?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  _Nina za 18 aug 2012 - 4:53

Mijn ouders maakten vroeger nog wel eens aardappel-kaasstamppot, maar dat is wel mega-machtig, haha.
Verder: Aardappelpartjes in de schil uit de oven met knoflook, rozemarijn en zeezout, aardappelschijfjes frituren, zelfgemaakte huzarensalade...
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Gast za 18 aug 2012 - 5:31

Aardappelsalade I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Pien za 18 aug 2012 - 7:05

Je kunt toch van kleine aardappels ook frietjes maken... Dan worden ze alleen wat kleiner...

Verder stampotten maken, aardappelsalade, aardappel-bieten salade, aardappelpurree, ovenschotel met aardappelschijfjes, aardappelpartjes met rozemarijn of andere lekkere kruiden...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Gast za 18 aug 2012 - 7:17

Snoes, ik had gisteren (voor bij de bbq) een aardappelsalade gemaakt.
Aardappels in kleine stukjes gekookt, met schil en al. Een paar teentjes knoflook en een uitje fijngesneden en even gefruit in een pan. Daarna kwark en cremefraice met een beetje peper, zout en honing door elkaar gedaan en daar de afgekoelde aardappeltjes bij gegooid. Was super lekker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Gast za 18 aug 2012 - 10:24

Aardappels eerst even koken, daarna in partjes/schijfjes snijden.

Uitje, knoflook, paprika, gehakt bakken en dan de aardappelschijfjes/partjes erbij mee bakken.
Simpel maar wel lekker.

Evt nog een lekkere salade erbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Lejow za 18 aug 2012 - 21:43

Prei kerrie ovenschotel
Bloemkool ovenschotel
(beide met aardappelschijfjes)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Bazinga za 18 aug 2012 - 21:52

Raspen! Met evt een uitje erdoor of knoflook, kruiden naar smaak en dan bergjes afbakken in beetje olie; Rösti Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  SarahKey za 18 aug 2012 - 22:50

aardappeltjes uit de oven. Schillen en in blokjes/stukjes snijden. In een bak doen. Zeezout, wat olie, rozemarijn en thijm er door heen husselen. Ik laat het meestal een paar uur intrekken maar hoeft niet. In een ovenschaal doen en in de oven zetten, heerlijk!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Marin za 18 aug 2012 - 23:36

Aardappelsalade met wat Griekse yoghurt, knoflook, peper, zout en bieslook. Simpel en verfrissend.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Snoes zo 19 aug 2012 - 3:11

Dankjewel dames, hier kan ik al wel wat mee! Ik kwam ook nog de aardappelgratin tegen, dat is ook superlekker dus dat ga ik deze week ook klaarmaken.

Pien, het zijn echt héle kleine aardappelen, echt geen frietjes van te schillen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  *Lookie* zo 19 aug 2012 - 7:16

Of een fritatta:

aardappels schillen en in dunne schijfjes snijden, 1 ui in schijfjes snijden. Deze in aparte pannen allebei even aanbakken. 3 tot 4 eieren kloppen met peper en zout, de aardappels en uien in 1 pan doen en het eimengsel erbij gieten en dit bakken. Keren met een bord, dan hou je de fritatta heel. Op het laatste even wat geraspte kaas erover.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  litllejoy zo 19 aug 2012 - 19:51

Aardappelgratin
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Snoes zo 19 aug 2012 - 22:02

Lookie, dat klinkt ook lekker! Had er nog nooit van gehoord.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Jasmina wo 22 aug 2012 - 17:31

Rostï's met bijvoorbeeld ui, rode peper, verse kruiden erdoor en natuurlijk peper en zout.

Of in partjes snijden en in de oven met grove paprikapoeder, peper, zout en als het bijna klaar is kan je er nog verse kruiden doorheen scheppen. Superlekkerrr! Oh ja, wel met schil.

Jasmina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Snoes wo 22 aug 2012 - 20:54

Klinkt ook lekker Jasmina!

Ik heb eergisteren de aardappelgratin gemaakt, die was alvast heerlijk! Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Zonnetje do 23 aug 2012 - 5:13

Snoes schreef:Klinkt ook lekker Jasmina!

Ik heb eergisteren de aardappelgratin gemaakt, die was alvast heerlijk! Very Happy

Dat vond ik ook!
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  silly-one do 23 aug 2012 - 5:39

Aardappels uit de oven.
Aardappels schillen deze, in plakjes, onder een aluminium folie 20 minuten voorgaren in de oven op 180 graden, daarna nog op 20 minuten zonder folie.
In de schaal doe ik wat olie en de kruiden varieer ik in wat. De ene keer is het knoflook met rozemarijn en andere keer provinciaalse kruiden.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Snoes do 23 aug 2012 - 6:39

Zonnetje schreef:
Snoes schreef:Klinkt ook lekker Jasmina!

Ik heb eergisteren de aardappelgratin gemaakt, die was alvast heerlijk! Very Happy

Dat vond ik ook!
Haha, dankjewel!

Silly-One, dat klinkt ook wel goed! Koop je die kruiden in pakjes of mix je zelf?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 6:56

http://www.domestifluff.com/2009/07/rosemary-thyme-oven-fries/

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Rosemary-thyme-oven-fries

http://www.seasaltwithfood.com/2009/05/hasselback-potatoes.html

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes IMG_0048

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  silly-one vr 24 aug 2012 - 12:29

Snoes schreef:
Zonnetje schreef:
Snoes schreef:Klinkt ook lekker Jasmina!

Ik heb eergisteren de aardappelgratin gemaakt, die was alvast heerlijk! Very Happy

Dat vond ik ook!
Haha, dankjewel!

Silly-One, dat klinkt ook wel goed! Koop je die kruiden in pakjes of mix je zelf?

De Provençaalse heb ik in de kast staan. Knoflook en rozemarijn is zelf samen voegen, vaak gebruik ik ook verse knoflook.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Highway za 25 aug 2012 - 8:20

misschien is een spaanse tortilla nog een idee?
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/591782/aardappeltortilla-met-chorizo
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes Empty Re: Lekkere (simpele) aardappelgerechtjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum