Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen ziektewetuitkering?

Ga naar beneden

Ervaringen ziektewetuitkering? Empty Ervaringen ziektewetuitkering?

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 23:32

Sinds begin Mei zit ik thuis door een schouderblessure, eind Juni ben ik hier aan geopereerd. Eind Augustus verloopt mijn jaarcontract en zit ik dus zonder werk, het duurt namelijk nog zeker 3 maanden voordat ik enigzins mijn werk (ik ben kok) weer uit kan gaan voeren.
Nu kreeg ik vorige week een telefoontje van de arbo-arts dat om dan niet de WW in ga maar de ziektewet. Volgende week heb ik hier met hem een gesprek over, maar ik ben nu al nieuwschierig hoe zoiets nou werkt.
Wat ik heb gevonden is dat ik ook gewoon 70% van mijn laatst verdiende loon zal krijgen, en dat als ik op vakantie zou willen ik hiervoor toestemming moet vragen bij het UWV. Maar meer weet ik eigenlijk niet.

Wie heeft er hier wel eens een ziektewetuitkering ontvangen en kan mij er wat meer over vertellen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ziektewetuitkering? Empty Re: Ervaringen ziektewetuitkering?

Bericht  Caulfield ma 6 aug 2012 - 0:51

Op dit moment betaalt je werkgever je salaris. Als je contract van rechtswege eindigt, doen zij dat niet meer. Wat je arbo-arts voorstelt is dat er een Ziektewet-utkering van het UWV voor jou wordt aangevraagd. Staat allemaal uitgelegd op de site van het UWV: http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_ziek/ik_ben_ziek_en_heb_een_werkgever/ik_ben_ziek_en_heb_een_werkgever/index.aspx
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ziektewetuitkering? Empty Re: Ervaringen ziektewetuitkering?

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 1:55

Klopt, dit had ik allemaal al gelezen en ben benieuwd naar ervaringen van anderen over hoe dit allemaal gaat. Vooral hoe het weer beginnen met werken gaat eigenlijk.
Ik wil dolgraag weer aan het werk maar stiekem vind ik dit best spannend omdat het aangepast zal moeten zijn in het begin en dat dan dus bij een nieuwe werkgever..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ziektewetuitkering? Empty Re: Ervaringen ziektewetuitkering?

Bericht  Caulfield ma 6 aug 2012 - 2:18

Ja, ik kan me voorstellen dat dat spannend is. Is het de bedoeling dat je volledig reintegreert en dan hetzelfde werk gaat doen, of zoek je een andere baan?
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ziektewetuitkering? Empty Re: Ervaringen ziektewetuitkering?

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 3:12

Ja dat is inderdaad de bedoeling!
Na de herstelperiode moet mijn schouder 100% zijn, en aangezien mijn schouder dat nooit was kan het alleen maar beter worden smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen ziektewetuitkering? Empty Re: Ervaringen ziektewetuitkering?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum