Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

+4
LMCurious
Snoopy
Printje
Mizzie
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Mizzie di 29 mei 2012 - 3:24

Hoi,

Even een korte geschiedenis: Onze dochter zat eerder dan dat ze kroop. Ook rolde re weinig. Op het CB werd ons aangeraden om haar weer vaker neer te gaan leggen omdat het toch wel belangrijk is dat ze ook nog ging kruipen. Thuis hebben we een dik dekmatras neergelegd zodat ze een lekkere oppervlakte heeft om zacht te rollen, te zitten en om te kruipen. Nu zijn we een paar weken verder en ze kruipt inderdaad alle kanten op :cheering:

Maaaar ze gaat het matrasje niet af, ook als we haar op de vloer zetten weigert ze zich te verplaatsen :nopompom: Op de bank, haar ledikant of ons bed is het geen enkel probleem, maar de vloer is een no-go.

Wat hebben we geprobeerd:

Ergens in de kamer zetten en aanmoedigen
Ergens in de kamer zetten en negeren
'Lokken' met een speeltje/flesje drinken
Een speelgoedje steeds iets verder neerzetten

Heel soms heeft het effect, dus ze kan het gewoon wel! maar meestal is het niets en gaat ze heeeeeel hard huilen.

Wie weet nog een goede manier om haar te laten kruipen of moet ik het gewoon laten gaan en ze komt het matras wel af als ze dat wilt?


Alvast bedankt voor het meedenken!

Mizzie
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Printje di 29 mei 2012 - 3:29

haha wat grappig eigenlijk, ik heb niet echt tips helaas. Wij lokten hem in het begin met onze mobiele telefoon hahahha en dan werd hij razendsnel. Misschien vindt ze het niet fijn voelen. Kun je geen stukje kussen ofzo onder dr knietjes vastmaken?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Snoopy di 29 mei 2012 - 3:31

Heb je al een dunner matras geprobeerd? Ik denk dat het door de harde ondergrond komt. Als je het zachte steeds minder zacht maakt, is de overgang makkelijker. Of eerst bijvoorbeeld een dun kleed op het matras leggen en later het dunne kleed op de grond. Hopelijk is het dunne kleed dan vertrouwd en wil ze er wel op en went ze aan de harde ondergrond.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  LMCurious di 29 mei 2012 - 3:36

Ik weet niet hoeveel ruimte ze nu heeft, maar als het een redelijk groot kleed is is het toch prima zo? lijkt me ook wel handig dat ze niet overal aan zit.maar ze kan kruipen, dus prima toch? Ik weet niet wat voor vloer je hebt, misschien is het koud, tegels? voelt het gek, grind? ik noem maar even iets. Hoe gaat het als ze ergens anders is? Bij familie/vrienden/ kdv?

Als ze het kan, maar het niet doet zal ze er de noodzaak niet van inzien denk ik. Maar ik denk dat het ook vanzelf goed komt. Wellicht pas als ze gaat lopen, maar toch. Zo wilde Joris nooit buiten kruipen, dan werden zijn handen vies, hahaha. Maar toen ie ging lopen kwam hij buiten wel van het kleed af.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Mizzie di 29 mei 2012 - 3:38

Die moet ook nog bij al geprobeerd Snoopy!

- slaapzak als ondergrond
- boxkleed als ondergrond

Printje: het is echt het moment vanuit zit dat ze haar handjes op de vloer zet. Vreemd hè?

Lmc: andere vloeren weigert ze ook!


Laatst aangepast door Mizzie op di 29 mei 2012 - 4:01; in totaal 1 keer bewerkt
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Jade di 29 mei 2012 - 3:43

Handschoentjes aan?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Mizzie di 29 mei 2012 - 6:38

Jade schreef:Handschoentjes aan?

Meen je dat of is dat een grapje? In iedergeval denk ik dat het niet gaat werken voor mijn dochter? Sokken blijven niet aan om maar niet te beginnen over een hoedje op haar hoofd Laughing
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Darius di 29 mei 2012 - 6:40

Hoe oud is je dochter? Tijgert ze wel?

Zowel Pepijn als Laurens konden hier eerder zelf gaan zitten dan kruipen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 6:42

waarom moet ze perse op de vloer kruipen dan? Als ze zich verder vermaakt op het kleed en ze loopt niet achter ofzo, dan is dat toch prima?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Tania di 29 mei 2012 - 7:15

Is de vloer niet te glad waardoor het niet zo makkelijk lukt?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Mizzie di 29 mei 2012 - 7:29

Darius schreef:Hoe oud is je dochter? Tijgert ze wel?

Zowel Pepijn als Laurens konden hier eerder zelf gaan zitten dan kruipen.


Ze is nu bijna 11 maanden! Tijgeren doet ze niet, nooit gedaan. Kruipen wel



Tania schreef:Is de vloer niet te glad waardoor het niet zo makkelijk lukt?

Ik denk het niet, want soms doet ze het dus wel? Alsof ze er dan niet bewust van is dat ze het doet.


Rejoy. schreef:waarom moet ze perse op de vloer kruipen dan? Als ze zich verder vermaakt op het kleed en ze loopt niet achter ofzo, dan is dat toch prima?

Dat hoeft ook niet, dat vraag ik mezelf ook af in de beginpost, misschien had ik die gerusstelling even nodig!


Bedankt!
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Darius di 29 mei 2012 - 7:34

Ze is 11 maanden, dan zou ik echt acuut stoppen om me druk te maken over het feit of ze wel of niet kruipt op een gladde vloer. Kijk het eens over een half jaar aan, als ze dan nog niet van die mat af is, zou ik maatregelen gaan nemen.

En waarom vind het CB het belangrijk dat ze toch nog wel gaat tijgeren of kruipen? Ik ben heel erg benieuwd naar deze redenatie.

Komt allemaal vanzelf goed hoor!Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Discordia di 29 mei 2012 - 7:36

Groot kleed over het matras zodat ze niet ziet waar het matras begint en waar het eindigt?
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 7:36

joh, volgens mij hebben alle kinderen wel zo z'n eigenaardigheden. Ik zou het lekker laten wezen en me er niet druk om maken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 7:45

En een vloer-/speelkleed dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee? Empty Re: Wel kruipen, maar niet op de vloer...wie denkt mee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum