Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inbakeren, welke methode?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Inbakeren, welke methode?

Bericht  Sanne vr 25 mei 2012 - 3:00

De afgelopen weken gaat het slapen overdag steeds moeilijker. H. slaapt soms slechts 2 of 3 uurtjes overdag. En dan pas 's avonds weer rond half 12. Ritme is ver te zoeken. Nu wil ik toch wat meer regelmaat aanbrengen, ook omdat ik denk dat H. veel te weinig slaap krijgt. Ze komt echter moeilijk in slaap, ze maait erg met haar armpjes. Soms zit ik naast haar en hou ik haar armpjes heel stijf vast, zodat ze zich niet kan bewegen. Daar wordt ze rustig van en dan valt ze in slaap. Ik denk daarom dat ze wel baat zou kunnen hebben bij inbakeren. Ik heb het CB daarover gesproken en ook de verpleegkundige daar dacht dat het wel goed voor H. zou zijn. Welke inbakerdoek ik zou gebruiken, mocht ik zelf weten.

Nou zit ik wat rond te kijken, maar ik heb eigenlijk geen idee welke ik nou moet kiezen. Moet ik echt voor ouderwetse doeken gaan, of toch voor een Puckababy, een Swaddle me, een Pacco?

Wie heeft er ervaring met inbakeren en wat heb je daarvoor gebruikt?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 3:02

Ik heb 'ouderwetse' inbakerdoeken gebruikt. Het nadeel daarvan met dit weer is dat het flanellen doeken zijn en het heel warm wordt, maar verder vond ik de gewone doeken wel het best werken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 3:03

Ik heb bij de oudste de Puckababy gebruikt en de jongste ligt er nu ook in te slapen. Heb er goede ervaringen mee, vooral bij de oudste was het echt een wondermiddel, die kwam helemaal tot rust in de Puckababy. Hij sliep daarmee ook zelf in. We hebben m gebruikt vanaf 2 maanden. De jongse ligt er nu dus in en hij heeft wat hulp nodig met inslapen maar als hij slaapt, blijft hij ook wel even slapen. Vandaag heeft hij er in gelegen van half 10 tot 11, van half 12 tot 13 en nu ligt hij er sinds 14u in en slaapt dus nog. Hij slaat zich ook wakker met zijn handjes en hoewel het lang niet zo dramatisch was als bij de oudste vind ik het wel fijn dat ik de Puckababy in huis heb en kon proberen! Onze dochter vond de Puckababy trouwens niks, zij werd helemaal woedend ervan. Dus dat kun je ook nog hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Mamsie vr 25 mei 2012 - 3:07

Ik heb de pacco gebruikt en een tijdje de snug and tug.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Mamsie vr 25 mei 2012 - 3:10

Misschien kan je hier even kijken. Staan verschillende op en sommige zijn een stuk goedkoper.

http://www.ikbenmama.nl/kantenklare-doeken-alles-zien-c-129_261_716.html
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Sanne vr 25 mei 2012 - 3:23

Wat fijn dat er al wat reacties zijn, ik wil het liefst vanavond iets kopen, zodat we morgen gelijk aan de slag kunnen. Vandaag de eerste prikjes gekregen, dus vandaag beginnen kan nog niet.

Arden, kunnen de kindjes in de Puckababy de armpjes nog veel bewegen? Ik heb op de website van puckababy een filmpje gezien en het lijkt dat de armpjes in de slaapzak nog wel wat bewegingsvrijheid hebben. Dat vind ik op zich niet erg, maar het moet niet te veel zijn denk ik.

Mamsie, ik zit ook wat meer naar de Pacco te kijken, omdat die echt strak zit. Is de Pacco makkelijk aan te doen?

En voor Arden en Mamsie, hoe dik is het materiaal? Is het een beetje te doen met warmer weer?

Ik denk dat echte inbakerdoeken toch niet zo handig zijn. Over een paar weken moet ik weer werken en ik vind het ook fijn als de dames van het KDV en mijn vriend op zijn vrije dag makkelijk met het inbakeren overweg kunnen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Mamsie vr 25 mei 2012 - 3:25

Een pacco is echt te warm voor dit weer. Maar dat is bijna elka inbakerdoek wel. Op die site die ik gaf staan ook wel katoenen doeken.
Ik vond de pacco wel makkelijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Mamsie vr 25 mei 2012 - 3:26

Een pacco is echt te warm voor dit weer. Maar dat is bijna elke inbakerdoek wel met dit weer. Op die site die ik gaf staan ook wel katoenen doeken.
Ik vond de pacco wel makkelijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 3:51

De Swaddle me is heel erg dun.
Die hebben wij gebruikt en zou voor nu, met een rompertje eronder prima kunnen.

Ik heb evt een licht blauwe die je over kunt nemen, als je zou willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Sanne vr 25 mei 2012 - 4:15

TBIB schreef:De Swaddle me is heel erg dun.
Die hebben wij gebruikt en zou voor nu, met een rompertje eronder prima kunnen.

Ik heb evt een licht blauwe die je over kunt nemen, als je zou willen.

Heb jij de versie van katoen? En welke maat heb je? En wat zou je ervoor willen hebben? En past het door de brievenbus?
Wat een vragen, hè?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 4:44

De puckababy kan nu nog wel met dit weer, hier althans, maar ons huis wordt niet zo warm. Ik leg hem er nu in in zijn romper. De bewegingsvrijheid valt mee, hij kan het inderdaad nog bewegen maar waar hij hier wakker van wordt is dat zijn armen echt de lucht in schieten en dat kan niet meer. Ook kunnen ze niet met de armen langs het gezicht gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Annie24 vr 25 mei 2012 - 5:06

Hier de pacco gebruikt. De rest was allemaal te los. Y. probeerde dan zijn armpjes door de nekopening te krijgen, kwam klem te zitten en raakte dan nog meer overstuur.

We gebruikten de pacco ook gewoon in de zomer vorig jaar en Y. trapte de zak zekf open zodat zijn beentjes bloot lagen. De warmte was voor hem in de pacco dus goed te doen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Annemie vr 25 mei 2012 - 5:57

Hier hadden we de puckababy gebruikt,ik vond het echt een wondermiddel,hij sliep ineens veel langer en beter. Ik had ze van MP.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 6:30

Sanne schreef:

Arden, kunnen de kindjes in de Puckababy de armpjes nog veel bewegen? Ik heb op de website van puckababy een filmpje gezien en het lijkt dat de armpjes in de slaapzak nog wel wat bewegingsvrijheid hebben. Dat vind ik op zich niet erg, maar het moet niet te veel zijn denk ik.

Dit is de reden dat de puckababy hier niet hielp. Het bewegen daarin was voor ons zoontje nog te veel...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Tiara vr 25 mei 2012 - 7:16

Wij hebben een tijd de swaddle me gebruikt, beviel erg goed hier. En niet duur vond ik.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inbakeren, welke methode? Empty Re: Inbakeren, welke methode?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum