Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peuterspeelzaal

+7
Parisienne
maiadebij
holaagirl
Coco
duckie
M@niek
Linda
11 plaatsers

Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Peuterspeelzaal

Bericht  Linda do 24 mei 2012 - 11:16

Wie heeft er ervaring met een peuterspeelzaal?
Ik zou mijn dochter vanaf nu in mogen schrijven en dan zou ze er met 2 jaar terecht kunnen, als er tenminste plek is.

Ik werk zelf 3 dagen in de week. Op 2 dagen gaat ze naar mijn schoonmoeder, mijn derde werkdag is man met haar samen. Ze komt dus niet op een kdv.
Ik heb ook geen kinderen van haar leeftijd in mijn omgeving waar ze mee zou kunnen spelen, terwijl ik het idee heb dat ze wel graag in contact komt met andere kinderen (op de kinderboerderij).

Mede door dit bovenstaande leek me een peuterspeelzaal een goed idee.

Wat waren jullie redenen om wel of niet voor een psz te kiezen?
En als je kind er wel heen gaat, hoe is je ervaring?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  M@niek do 24 mei 2012 - 11:33

F.elice gaan vanaf augustus naar de psz. Ze is nu op een leeftijd waar ze andere kindjes heel leuk en interessant vind. Voor mij echt wel een reden om haar lekker een paar ochtenden te laten spelen met leeftijdgenootjes. En volgens mij leren zo ook wel wat op de psz. Voorbereiding van het basisonderwijs (?).

En het is bij mij aan de overkant, kan er gewoon op kijken Peuterspeelzaal 281626781
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  duckie do 24 mei 2012 - 18:27

ik lees even mee....

A. Gaat wel 1 dag in de week naar het kdv en vind het daar erg leuk om met andere kindjes ed te spelen. Maar nu hoorde ik dat de psz dit jaar gaat verhuizen en dan gaan ze helemaal naar de andere kant van het dorp Sad terwijl ze nu binnen 500m zitten...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Coco do 24 mei 2012 - 18:30

Ze mogen hier vanaf 2 jaar en met 22 maanden inschrijven, maar er is een lange wachtlijst Mad
Ik wil ze graag twee ochtenden laten gaan aankomend jaar en het jaar erop 3 ochtenden om vast te wennen voor de basisschool. Heb nu dus nog geen ervaring. Maar aangezien ik niet werk en fulltime thuis ben gaan ze dus naar een peuterspeelzaal ipv kdv.

Ze zitten hier ook om de hoek, maar er zijn er ook nog 3 op loopafstand om eventueel naar uit te wijken als de wachtlijst echt te lang is.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  holaagirl do 24 mei 2012 - 18:35

Lees even mee. Die van mij gaat 2 dagen naar het kdv en vind dat geweldig!
1 dag gaat hij naar opa en oma! zal ik hem dan ook nog naar psz doen ? Dan krijgt hij het wel heel druk! En ik zie hem bijna niet meer ! Bek benieuwd naar jullie ervaringen, keuzes en verhalen!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  maiadebij do 24 mei 2012 - 18:48

N gaat 3 dagendelen naar de psz en vind het ontzettend leuk! Hij ging vanaf 2 jaar en 4 maanden. Ik heb ervoor gekozen omdat we verder wienig kinderen in de familie hebben (alleen bij mijn schoonfamilie maar daar komen we niet heel vaak) en hij niet naar een kdv gaat. Zo leerde hij toch het even van huis zijn zonder papa mama of oma (oppas).

Ik heb J ook ingeschreven, zij zal vanaf 2,5 jaar gaan. Het mag vanaf 2 jaar maar dan vind ik haar nog zo klein.... Al is ze natuurlijk al wel aardig gewend doordat ze altijd mee is N brengen en halen. Maar als ik daadwerkelijk weg ga zal het nog wel anders voor haar zijn.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Parisienne do 24 mei 2012 - 18:59

N. gaat ook niet naar een KDV en ik heb het idee dat ze het omgaan met kinderen wel mist. Mijn moeder en stiefmoeder passen nu beiden een dag op in de week. Ze heeft het heel leuk met hen, maar ze is daarnaast echt dol op kinderen. Ik zou haar dus ook heel graag op een peuterspeelzaal doen. Het probleem hier is alleen dat de peuterspeelzaal hier alleen 4 dagdelen per week doet. Minder kan niet. 4 dagdelen vind ik teveel, ik vind 2 ochtenden naar een peuterspeelzaal genoeg voor haar. Dus ik ga nu kijken of ze 2 ochtend naar een KDV kan ofzo.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 18:59

Hier mogen ze vanaf 2,5 jaar een ochtend en middag per week.

Ik had de oudste met 2,5 jaar al willen brengen, maar dat was echt drama. Toen heb ik bewust een jaar gewacht, en met 3,5 is ze weer gestart. Opzich had ze wel veel contacten met andere kinderen, maar ik vond het toch wel een goede voorbereiding op de basisschool.

Mijn zoontje gaat na de zomer ook voor aan half jaar. Hij wordt in februari 4, en gaat dus daarna naar groep 1, dan kan hij ook nog mooi een half jaartje wennen.

Het is mij prima bevallen, op onze psz doen ze echt veel leuke dingen, werkjes maken, lekker spelen, uitjes naar het bos enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 19:41

Mijn zoontje gaat er na de zomervakantie ook heen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Susan do 24 mei 2012 - 20:21

Ezra is naar de peuterspeelzaal gegaan tot juli 2011, Yrsa gaat er sinds september 2011 naartoe. Ik ben er erg tevreden over, Ezra had het er soms wel moeilijk, maar heeft er wel veel geleerd en ging er toch ook wel met plezier naartoe, Yrsa vindt het vooral heel erg leuk en doet het er ook heel goed. Het is bij ons wel vrij prijzig, maar de organisatie is ook wel heel erg goed, ze zijn erg flexibel en bereid om mee te denken, zo had Ezra een hele periode lang een ochtend in de week een op een begeleiding van een ambulant medewerker, die vrouw was zelfs psychologe, dat vond ik echt klasse dat ze dat deden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  sheila123 do 24 mei 2012 - 20:55

J. Gaat sinds ze 2 jaar is ook naar de psz. Dit omdat ik denk dat het o.a een goede voorbereiding is op de basisschool en gewoon omdat het me leuk leek voor haar! Ze heeft heel erg moeten wennen en tot 6 weken geleden was et nog wel elke keer huilen bij het wegbrengen maar was gelukkig zo over altijd volgens de juf (mijn dochter is erg prikkelbaar en bang voor veranderingen maar nu gaat het echt super!!! Ze begint als ze net thuis is van schooltje al te vragen wanneer ze weer mag en is ontzettend gek op haar juffies! In J. Haar geval had ik denk ik pas met 2,5 jaar moeten doen achteraf maar ben nu blij dat ik heb doorgezet. Jongste dochter gaat volgend jaar ook. Ik ben heel tevreden over de psz,ze leren hier al een beetje volgens een programma; Bas dat vind ik ook heel fijn en leerzaam voor ze.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Susan do 24 mei 2012 - 21:07

Parisienne schreef:N. gaat ook niet naar een KDV en ik heb het idee dat ze het omgaan met kinderen wel mist. Mijn moeder en stiefmoeder passen nu beiden een dag op in de week. Ze heeft het heel leuk met hen, maar ze is daarnaast echt dol op kinderen. Ik zou haar dus ook heel graag op een peuterspeelzaal doen. Het probleem hier is alleen dat de peuterspeelzaal hier alleen 4 dagdelen per week doet. Minder kan niet. 4 dagdelen vind ik teveel, ik vind 2 ochtenden naar een peuterspeelzaal genoeg voor haar. Dus ik ga nu kijken of ze 2 ochtend naar een KDV kan ofzo.

Ik zou dan toch echt liever kiezen voor vier dagdelen peuterspeelzaal, ik denk zelf dat het voor het groepsgebeuren juist wel prettig is als ze op dezelfde manier en in hetzelfde ritme meedraait als de rest van de groep en ik denk dat je dat mist als je kiest voor twee ochtenden kinderdagverblijf, omdat de andere kinderen dan een hele dag komen en daar een heel ander ritme hebben. Op de peuterspeelzaal is het ritme erop gericht dat kinderen een paar uur komen spelen en die paar uur worden dan ook optimaal benut, op een kinderdagverblijf is dat anders, daar is het ritme in principe toch meer dat je de hele dag blijft en worden de activiteiten dus ook niet per se 's morgens gepland. Ik snap best dat je vier dagdelen peuterspeelzaal veel vindt, maar ik denk wel dat zeker N daar meer van profiteert.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Linda do 24 mei 2012 - 22:31

Leuk om jullie ervaringen te lezen!
Ik denk ook echt dat mijn dochter het leuk zal vinden. Vanmorgen zijn we wezen zwemmen en ze zit dan zo leuk en aandachtig naar al die kindjes te kijken.

Ik zag de prijzen en toen dacht ik dat ik haar misschien ook beter naar een kdv kan brengen. Maar wat Susan zegt klinkt inderdaad ook wel logisch.

Wij gaan dan €93,- per maand betalen voor 1 ochtend (3 uur) en 1 middag (2 uur). Ik heb geen idee of dat veel is vergeleken met anderen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  M@niek do 24 mei 2012 - 22:33

Wij betalen rond de 40 euro voor 2 ochtenden (2,5 uur).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Coco do 24 mei 2012 - 22:53

Wow wat goedkoop Moniek!
Hier betaal je, ik geloof, 52 euro per dagdeel.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  M@niek do 24 mei 2012 - 23:15

Ja het was rond de 43 euro voor 2 dagdelen en is sinds februari naar 48 euro gegaan. 1 dagdeel kost rond de 24 euro. 3 dagdelen is 72 euro en 4 dagdelen 96 euro.

Wat een verschillen dan.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Knillis do 24 mei 2012 - 23:34

Mijn zoontje gaat sinds hij 2,5 is naar de peuterspeelzaal (hier is het vanaf 2,5 jaar ipv 2 jaar). Hij vindt het er echt geweldig!

Ik werk zelf 20 uur in de week, mijn zoontje gaat 1,5 dag in de week naar opa en oma en 1 dag in de week naar een goede vriendin van mij. Zij heeft zelf 4 kinderen dus hij is wel wat gewend qua kinderen, maar ik vind het wel belangrijk dat hij dingen leert als in de kring zitten etc., ik zie het wel echt als een voorbereiding op school ook. Mijn vriendin is op haar oppasdag druk zat met 6 kinderen en heeft ook weer niet zoveel tijd om te knutselen, zingen etc.

Mijn zoontje is nu een aantal keer geweest (zaten een paar vakantiedagen etc. tussen) en zit op een groep met 11 kinderen. Tot nu toe gaat hij met veel plezier, de eerste 3 keer moest hij wel een beetje wennen zei de juf maar hij heeft nooit hoeven huilen bij het afscheid nemen. Nu kan je aan hem merken dat het wat meer bekend wordt, hij heeft hele verhalen over de andere kindjes, zingt liedjes thuis en ook als we gaan eten moeten we een liedje zingen met z'n allen. Hij wordt ineens ontzettend groot en wijs! *slik*

Hij gaat 2 ochtenden in de week, dit kan ook niet anders omdat ik in zo'n klein gehucht woon dat alleen deze 2 ochtenden de peuterspeelzaal open is. Hier is het alleen wel duur, je betaald naar je inkomen maar aangezien wij in de hoogste schaal zitten qua inkomen betalen wij de volle pond (ik dacht iets van 75 euro voor 2 ochtenden). Maar goed, dat is het echt wel waard als ik zijn gezicht zie als hij 's ochtends hoort dat hij naar school gaat, hij staat dan echt te springen in de woonkamer Laughing
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 0:14

Hier is het voor een ochtend (2,5 uur) en middag (2 uur) elke week, 30 euro per maand, daar zit sinds kort ook eten en drinken bij in. (fruit) Daarvoor was het 28 euro, dus eigenlijk spotgoedkoop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Coco vr 25 mei 2012 - 0:21

Wow nog goedkoper!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 1:17

Mijn zoontje gaat sinds april twee ochtenden in de week, meer is de psz ook niet open, ik woon maar ik een klein dorp.
Ik vond t belangrijk dat hij met andere kindjes leerde spelen enz.
Hij vind het geweldig en als ik hem kom halen wil hij dan ook nooit mee naar huis!

Wij betalen bijna 60 euro in de maand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Susan vr 25 mei 2012 - 1:30

Even uit mijn hoofd, volgens mij betalen wij rond de 130 euro per maand voor drie dagdelen van drie uur per week. Bij ons gaat het ook op inkomen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 3:30

Linda schreef:
Ik heb ook geen kinderen van haar leeftijd in mijn omgeving waar ze mee zou kunnen spelen, terwijl ik het idee heb dat ze wel graag in contact komt met andere kinderen (op de kinderboerderij).

Precies deze reden is er 1 waarom M. op de peuterspeelzaal zit smile hij vindt het super leuk en het is een goede voorbereiding op de basisschool.
M. is heel erg met taal vooruit gegaan sinds hij op de peuterspeelzaal zit, hij vindt het geweldig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 3:31

Wij betalen 17 euro voor 2 dagdelen maar we gaan nog wel meer betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  PapillonRose vr 25 mei 2012 - 6:30

Ik wil A. ook naar de psz doen, want ze is gek op kindjes en het lijkt me een goede voorbereiding op de basisschool. Ze gaat nu 1 dag in de week naar het kdv, maar vanaf oktober / november waarschijnlijk niet meer. De psz waar ik haar op wil doen is voor kindjes vanaf 2,5 jaar. Maar ik weet nog niet of we die ook echt gaan kiezen, want het is daar heel erg duur. Voor 2 ochtenden zou ik 140 euro in de maand gaan betalen.. Vind ik toch aardig wat! Het kan ook goedkoper hier in de omgeving, maar ik ben er nog niet uit. In elk geval kan ze toch pas over een paar maanden ingeschreven worden heb ik begrepen, dus ik denk de komende maanden goed na over wat het gaat worden.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 7:12

Wij weten nog niet wat we gaan doen. In ieder geval niet zodra ze mag (2 jaar hier). In die periode krijgt ze net een broertje of zusje en een paar maanden daarna gaan we verhuizen. Even afwachten hoe ze rond de 3 jaar is, als ze er dan aan toe is, dan gaat ze waarschijnlijk nog een jaartje, maar dus niet al vanaf haar tweede jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Peuterspeelzaal Empty Re: Peuterspeelzaal

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum