Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog niet omrollen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Nog niet omrollen Empty Nog niet omrollen

Bericht  Star007 wo 23 mei 2012 - 10:02

D. is nu 7 maanden en doet geen enkele poging tot omrollen. Ze kan het wel als ik haar help, maar lijkt het zelf wel prima te vinden, om op haar rug te liggen. Als ik haar op haar buik leg gaat ze al snel overgeven of huilen ( ze heeft een reflux, dus dat kan er mee te maken hebben).

Op het cb vertelde ze dat pas met 9 maanden zelfstandig 'moeten' kunnen rollen. Aangezien ik mijn omgeving geen enkele baby ken, die dit pas met 9 maanden deed, vraag ik me af of ze hier niet erg laat mee is. Kan het ook zijn dat ze dit overslaat? Staan vind ze wel erg leuk. Ik zet haar wel eens aan de tafel en die blijft ze dan zelf vasthouden en kan ze goed een paar minuten blijven staan.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet omrollen Empty Re: Nog niet omrollen

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 10:05

Mijn zoontje is bijna 10 maanden en die rolt ook nog niet. Als ik hem een klein handje help dan kan hij het wel, maar uit zichzelf doet hij het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet omrollen Empty Re: Nog niet omrollen

Bericht  Twellie wo 23 mei 2012 - 10:15

Rolt ze wel op haar zij? Dat deden hier beide kinderen eerst een tijdje voordat ze echt door rolden. Geen idee verder wat de normale leeftijd is wanneer kinderen dat kunnen, weet je waarom het CB aangeeft dat ze dat met negen maanden 'moeten' kunnen?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet omrollen Empty Re: Nog niet omrollen

Bericht  liesje wo 23 mei 2012 - 10:44

Hoi star,



op ons cb heb ik het ook gevraagd hoe dit zat en daar zeiden ze vanaf 6 maanden dat kindjes het gaan doen. hier ook een eigenwijs manneke wat af en toe wat op zijn zij draait maar niet verder rolt maar hij is wel bezig met te willen zitten
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet omrollen Empty Re: Nog niet omrollen

Bericht  Star007 wo 23 mei 2012 - 10:45

Tuinstoel schreef:Rolt ze wel op haar zij? Dat deden hier beide kinderen eerst een tijdje voordat ze echt door rolden. Geen idee verder wat de normale leeftijd is wanneer kinderen dat kunnen, weet je waarom het CB aangeeft dat ze dat met negen maanden 'moeten' kunnen?

Nee, dat doet ze ook niet. Als ze iets wil zien ofzo, dan draait ze met haar hoofd. De CB arts liet mij een ontwikkelingsschema zien. Daar stond bij 9 maanden dus het omrollen. Waarom dat zo is, dat heeft ze er niet bij verteld en heb ik eigenlijk ook niet gevraagd.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet omrollen Empty Re: Nog niet omrollen

Bericht  Star007 wo 23 mei 2012 - 10:47

liesje schreef:Hoi star,



op ons cb heb ik het ook gevraagd hoe dit zat en daar zeiden ze vanaf 6 maanden dat kindjes het gaan doen. hier ook een eigenwijs manneke wat af en toe wat op zijn zij draait maar niet verder rolt maar hij is wel bezig met te willen zitten

Ja dat 'willen zitten' doet ze al wel een hele tijd. Als ze bijvoorbeeld in de schommelstoel of wipper zit, komt ze met haar bovenlichaam helemaal naar voren, zodat ze alles om zich heen kan zien. Zitten kan ze ook al redelijk, alleen heeft ze nog een beetje ondersteuning nodig in haar rug.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet omrollen Empty Re: Nog niet omrollen

Bericht  koNijntje wo 23 mei 2012 - 10:52

ik weet dat mijn zoontje het kan, maar hij doet het vrijwel nooit (behalve in bed).
als hij wakker is wil hij sowieso niet liggen, een schone luier kan al drama's veroorzaken Wink

hij wilde nooit op zijn buik liggen en dat gaat wel beter, hij begint ook wat te schuiven in de achteruit, maar ik moet hem wel op de buik leggen, dit zal hij (nog) niet zelf gaan doen..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet omrollen Empty Re: Nog niet omrollen

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 23:38

onze dochter heeft nauwelijks gerold, het leek wel of zij de noodzaak er niet van in zag en niet door had dat dit een mogelijkheid was. Pas toen ze ook ging kruipen, ging ze meer rollen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet omrollen Empty Re: Nog niet omrollen

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 0:22

Mijn oudste was ook ruim 7 maanden, de 2e was ruim 4 maanden, en de jongste 2 waren 11 maanden voor ze het echt doorhadden. Die kregen uiteindelijk er wel fysio voor, maar ik geloof dat ze zonder fysio ook wel zover waren gekomen. De fysio deed eigenlijk niks, ja, tips geven die ik zelf ook wel doorhad, en een beetje kijken wat ze elke keer deden.

Ze zijn nu ruim 13 maanden en hebben in 2 maanden tijd een enorme sprong gemaakt. Van praktisch niks kunnen, ineens draaien, zelf gaan zitten en nu staan en langs lopen. Er was ook geen lichamelijke oorzaak hier, ze waren gewoon traag.

Zolang er geen lichamelijke oorzaak is, zou ik me geen zorgen maken, maar goed, dat moet je dan wel eerst zeker weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog niet omrollen Empty Re: Nog niet omrollen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum