Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 kinderen naar bed

+4
Bruintje Beer
Tania
Liadan
Darius
8 plaatsers

Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty 2 kinderen naar bed

Bericht  Darius wo 23 mei 2012 - 8:33

Hoe doen jullie dat eigenlijk, als je twee kinderen hebt, en je bent alleen thuis. Leg je ze tegelijk in bed?

Ik ben deze week alleen, en het verhaaltje bij Pepijn voorlezen schiet er deze week echt bij in. Normaal gesproken doen we allebei ieders 1 kind tegelijk naar bed. Nu doe ik ze allebei in bad, en mag Laurens nog even in bad spelen (met de deur open) en ondertussen leg ik Pepijn in bed. Maar dat gaat echt even haasje-repje. Daarna Laurens afdrogen en dan lees ik hem voor en leg ik hem in bed.

Dus, gewoon even nieuwsgierig hoe jullie het bedgebeuren regelen in je eentje.

Daarbij nog een vraag aan de mama's die twee kinderen op dezelfde kamer hebben liggen: leggen jullie de kids tegelijk in bed? Lezen jullie twee aparte verhaaltjes voor of 1x hetzelfde verhaal aan twee kinderen?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty Re: 2 kinderen naar bed

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 8:38

Darius schreef:Hoe doen jullie dat eigenlijk, als je twee kinderen hebt, en je bent alleen thuis. Leg je ze tegelijk in bed?

Ik ben deze week alleen, en het verhaaltje bij Pepijn voorlezen schiet er deze week echt bij in. Normaal gesproken doen we allebei ieders 1 kind tegelijk naar bed. Nu doe ik ze allebei in bad, en mag Laurens nog even in bad spelen (met de deur open) en ondertussen leg ik Pepijn in bed. Maar dat gaat echt even haasje-repje. Daarna Laurens afdrogen en dan lees ik hem voor en leg ik hem in bed.

Dus, gewoon even nieuwsgierig hoe jullie het bedgebeuren regelen in je eentje.

Daarbij nog een vraag aan de mama's die twee kinderen op dezelfde kamer hebben liggen: leggen jullie de kids tegelijk in bed? Lezen jullie twee aparte verhaaltjes voor of 1x hetzelfde verhaal aan twee kinderen?



De oudste 2 liggen op 1 kamer (de jongste 2 trouwens ook) en die gaan tegelijk naar bed. Ik ben eigenlijk altijd alleen met het naar bed brengen, en om 19.00 wil ik ze er in hebben. Ook omdat de oudste weer naar school moet. Ik lees dan gewoon 1 verhaal voor.

De jongste 2 lees ik nog niet voor, dat is nog niet echt te doen in mn eentje, dat komt nog wel. Zij gaan dus ook tegelijk naar bed, meestal rond 18.30-18.45

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty Re: 2 kinderen naar bed

Bericht  Liadan wo 23 mei 2012 - 8:40

Als mijn vriend late dienst heeft, leg ik de kinderen ook alleen in bed. Vaak zet ik dan voor Yara beneden een filmpje op en leg ik Kian eerst in bed. Als hij op bed ligt, dan heb ik de tijd voor Yara.
Of ik neem ze allebei mee naar boven, we stoeien eerst wat op bed, dan pyama's aan en tanden poetsen, verhaaltje voorlezen aan allebei. Dan eerst Yara naar bed en dan Kian.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty Re: 2 kinderen naar bed

Bericht  Tania wo 23 mei 2012 - 8:44

Als ik alleen ben laat ik M. even beneden in de box en breng J. naar bed. Als M. eerder moe is laat ik J. helpen haar naar bed brengen of hij gaat even spelen in z'n bedje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty Re: 2 kinderen naar bed

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 8:46

Ik breng ze eigenlijk ook altijd zelf naar bed. L.ynn gaat ongeveer kwart voor 7 naar bed en dan gaat D.ylan of mee of hij blijft even beneden (wordt na de zomer 5 dus kan prima even beneden zijn). En D.ylan volgt een kwartiertje later. (L.ynn zingt nogal namelijk dus gaat meneer iets later omdat hij anders gaat mopperen op haar nerd )

Het ritueel hier begint beneden namelijk pyama's aan, tandenpoetsen en een verhaaltje lezen samen. Op de slaapkamer houden we het rustig en leg ik ze op bed, geef een kus en een knuffel en dan is het klaar. D.ylan werd altijd onrustig van het verhaaltjes lezen ect. terwijl hij daarna gelijk moest slapen dus hebben wij zijn kamer echt als rustkamer ingericht en houden we het prikkel vrij wat dat betreft. En aangezien we in dat systeem zitten gaan L.ynn daarin mee smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty Re: 2 kinderen naar bed

Bericht  Bruintje Beer wo 23 mei 2012 - 8:46

Ik breng gemiddeld 2/3x in de week de kids alleen naar bed. Nu doe ik ze samen in bad of onder de douche. Als eerste doe ik D. helpen. Leg hem in bed. Geef hem zijn fles en zingt 'ik ga slapen ik ben moe'. Geef hem een kusje.
Dan is S. aan de beurt om uit bad te komen. Bespreek met haar de dag door en verzamel al haar poppen die ze in bed wil hebben. Dan gaat ze zelf het liedje zingen die ik ook bij D. zingt. Geef haar een kusje.
Meestal gaan ze gelijk slapen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty Re: 2 kinderen naar bed

Bericht  Twellie wo 23 mei 2012 - 9:36

Wisselt nogal eens, maar op dit moment:

Ik breng de oudste naar boven: tanden poetsen, pyama aan en in bed leggen. Dan wordt de jongste wakker, ik geef de oudste een boekje om te bekijken in bed en ik geef de jongste de fles. Die leg ik er na een kwartiertje weer in en dan ga ik weer naar de kamer van mijn oudste dochter. Die 'leest' mij dan het boekje voor (de omgekeerde wereld Very Happy ) en dan lees ik nog Dikkie Dik voor.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty Re: 2 kinderen naar bed

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 9:41

Ik breng eerst de jongste naar bed en daarna de oudste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty Re: 2 kinderen naar bed

Bericht  Roodkapje wo 23 mei 2012 - 16:48

Ik ben bijna altijd de kinderen alleen naar bed, papa is max 1-2 avonden thuis in de week als het bedtijd is.

Ze gaan douchen met zn 3tjes. Omstebeurt moeten ze er als eerste onder vandaan... de meiden kunnen zichzelf afdrogen, O. natuurlijk nog niet. Ik doe ze hun pyamaatjes aan en poets de tandjes. De meiden proberen dit eerst zelf en ik poets na. Dan plasje doen en naar zolder. Ik til O. mee naar boven daar gaan we zitten op het grote kleed tussen de meiden hun bedjes. Ze mogen beide een boekje uitzoeken maar meestal kiezen ze hetzelfde en die lees ik dan meestal ook uit. Bij 2 verhaaltjes krijgen ze uit beide boeken een stukje te horen. Ik leg de meiden in bed en geef ze een dikke kus. O. zwaait naar ze en we gaan weer een trapje omlaag.

Slaapzak aan bij O. Dikke kus, muzieknijntje aan, knuffeltje bij zn arm leggen en ook hij is er klaar voor. Ik heb er bewust voor gekozen O. mee te laten doen aan het voorleesritueel zodat ik daar niet nog eens ga voorlezen en hij het ontzettend leuk vindt erbij te horen bij zijn zussen en lekker mee te doen. Ik vind zelf de aandacht die ik hem erna nog even apart kan geven ook heel fijn.

Dat is een beetje het bedritueel hier...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty Re: 2 kinderen naar bed

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 19:21

Ik voed eerst de jongste en die breng ik dan als eerste naar bed, de oudste gaat dan al wel mee naar boven, maar speelt nog even op zijn kamer. Als de jongste in bad moet, helpt hij met wassen en spelen met de eendjes. Daarna tandjes poetsen, douchen en een verhaaltje voorlezen en dan gaat de oudste ook naar bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty Re: 2 kinderen naar bed

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 5:55

Hier gaan ze beide rond 19u naar bed.
Ik leg eerst A. op bed, samen met H.
Daarna was ik H. en poets haar tanden, verhaaltje voorlezen en rond 19.45 ben ik beneden.
A. slaapt vrijwel meteen als ik hem dan op bed leg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty Re: 2 kinderen naar bed

Bericht  yes1984 do 24 mei 2012 - 7:22

Ik heb geen ervaring met 2 kindjes. Maar mijn collega leest haar beide zonen iedere avond voor vanuit het "grote bed". En stopt ze daarom om de beurt in bed. Zo hebben ze toch beide een verhaaltje gehad.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty Re: 2 kinderen naar bed

Bericht  sheila123 do 24 mei 2012 - 7:51

Ik doe het heel vaak alleen..net nog haha! Ze zijn net eerst samen in bad geweest en dan mogen ze nog ff naar beneden daar poets ik J. Haar tandjes en F.krijgt dan nog een flesje en zoals je weet liggen ze bij elkaar op de kamer en lees 1 verhaaltje voor dan bidden en dan slapen. Ze gaan rond 19:00 uur.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen naar bed Empty Re: 2 kinderen naar bed

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum