Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

flesvoeding/nachtvoeding vraagje

+7
Star007
Twellie
Aimee
Ayla
sheila123
Tania
Floor
11 plaatsers

Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Floor wo 23 mei 2012 - 7:05

Ben ik nou echt de enige met een kindje wat altijd elke 3 a 4 uur een fles wel, dag en nacht?
Ik weet dat borstvoedingkindjes vaak nog 's nachts komen maar ik lees hier allemaal verhalen van kindjes die vroeg in de avond een papfles krijgen en dan gaan slapen.
Ik heb echt het idee dat ik wat fout doe. Hij krijgt in de ochtend fruithapje (100-200gram) in de middag krijgt hij een boterham met boter (hij eet bijna een hele boterham op) en dan richting het avondeten krijgt hij wat groenten (hij wil tot nu toe geen andere groenten dan broccoli dus soms krijgt hij dan nog wat brood/fruit). En voor de rest krijgt hij dus de hele dag door flesvoeding.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 7:07

nee hoor, die van ons heeft tot na het eerste jaar nog twee flessen gehad 's nachts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Floor wo 23 mei 2012 - 7:09

ow echt? Ik ken dus alleen maar mensen om me heen en hier lees ik het ook vaak van kindjes die dus een laatste fles hebben ergens tussen 19/20 u 's avonds en dan gaan slapen (soms wel wakker worden voor een tutje ofzo maar onze zoon wil dus echt een fles, ik krijg hem met geen mogelijkheid stil)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Tania wo 23 mei 2012 - 7:15

Mijn zoontje niet altijd maar wel heel vaak tot hij ongeveer een jaar was. De ene nacht kon hij prima zonder de andere nacht kreeg hij twee flessen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 7:20

Floor schreef:ow echt? Ik ken dus alleen maar mensen om me heen en hier lees ik het ook vaak van kindjes die dus een laatste fles hebben ergens tussen 19/20 u 's avonds en dan gaan slapen (soms wel wakker worden voor een tutje ofzo maar onze zoon wil dus echt een fles, ik krijg hem met geen mogelijkheid stil)

hier precies hetzelfde, wakker worden en dan niks anders accepteren dan een flesje drinken. Nu wordt ze 's ochtends tussen 5 en 6 nog steeds altijd wakker voor wat drinken. Inmiddels krijgt ze alleen nog wat lauw water in een flesje en dat vindt ze prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  sheila123 wo 23 mei 2012 - 7:25

Herkenbaar hoor! Mijn jongste dochtertje krijgt ook nog 1 a 2 flesjes in de nacht,anders gaat ze niet verder slapen. Je bent dus niet de enige Wink
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Floor wo 23 mei 2012 - 9:19

Ben ik in elk geval niet de enige. Ik krijg van allerlei kanten ongevraagd advies. Zelfs op het cb vonden ze het niet goed dat hij 's nachts nog voeding krijgt, maargoed ik zit er dan mee te kijken, midden in de nacht met een krijsende baby die honger heeft, een andere oplossing dan eten geven heb ik dan ook niet.
Ik kreeg echt het idee dat ik het niet goed doe (en hem vet zit te mesten om het maar even lomp te zeggen).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Ayla wo 23 mei 2012 - 9:21

Je zou het niet goed doen als je hem géén flesje zou geven Floor. Blijkbaar heeft hij gewoon veel honger, en dat de meeste kindjes met 6 maanden doorslapen wil niet zeggen dat alle kindjes dat doen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Aimee wo 23 mei 2012 - 9:23

Floor schreef:Ben ik in elk geval niet de enige. Ik krijg van allerlei kanten ongevraagd advies. Zelfs op het cb vonden ze het niet goed dat hij 's nachts nog voeding krijgt, maargoed ik zit er dan mee te kijken, midden in de nacht met een krijsende baby die honger heeft, een andere oplossing dan eten geven heb ik dan ook niet.
Ik kreeg echt het idee dat ik het niet goed doe (en hem vet zit te mesten om het maar even lomp te zeggen).

ik denk dat je het juist goed doet door je zoontje een fles te geven als hij honger/dorst heeft. Alle lijntjes en boekjes kunnen wel wat anders zeggen, maar je kan hem moeilijk de rest van de nacht laten huilen omdat zij vinden dat hij pas weer de volgende dag mag eten.
Laat je niet gek maken hug
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Twellie wo 23 mei 2012 - 9:24

Mijn oudste sliep binnen een aantal weken hele nachten door, dus ik vond het ook wel even wennen dat mijn jongste dochter 's nachts nog voor een voeding komt. Ze heeft al een tijdje doorgeslapen toen ze een aantal weken oud was, maar nu komt ze altijd nog voor een voeding. Ze heeft dan ook echt dorst (fles van 240 forte is zo op). Drinkt jouw zoon dan ook gewone flessen?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Star007 wo 23 mei 2012 - 9:26

Je kunt misschien ook eens proberen wat water aan te bieden, als hij s' nachts komt. Misschien is hij daar ook tevreden mee?

D. komt de laatste tijd soms rond 5.00 met honger. Water helpt hier dan niet..dus dan maar een klein flesje.


Laatst aangepast door Star007 op wo 23 mei 2012 - 9:29; in totaal 1 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 9:27

Als hij het nodig heeft, dan zou ik het ook gewoon lekker geven. Al kan ik me voor jezelf ook voorstellen dat het wel lekker zou zijn als hij doorslaapt. Maar ja ieder kind is weer anders toch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Floor wo 23 mei 2012 - 18:14

Gewoon water heb ik geprobeerd, hij drinkt het op (zo 30/40cc naar binnen) maar gaat dan raar zitten kijken en haalt het dan op en spuugt het allemaal terug uit. Met als gevolg dat hij nog meer overstuur is. Dus ik bied hem maar een fles aan.
Hij krijgt overigens al bijna heel z'n leventje voeding voor hongerige baby's dus daar kan ik niet meer op overstappen.

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  SparklingEyes wo 23 mei 2012 - 18:53

Ik heb dat met t de eerste maande gehad. Hij slaapt nu sinds een week door.. (4,5 maand...)

Sommige kinderen hebben het nodig. Mijn cb gaf aan dat we het ' cold turkey' konden proberen, maar dat wilde ik niet. Dan is het dus na de laatste fles (22u) laten huilen als hij wakker werd. Na een paar dagen zou het beter moeten gaan. Maar ik wilde hem zelf in hey ritme laten komen en dat is gelukkig gelukt...

Het komt voor dat ze lang een nachtfles krijgen.. Kun je weinig aan doen denkik ..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Floor wo 23 mei 2012 - 20:45

cold turkey wil ik het niet doen. hij krijst overigens zo hard dat mijn man en ik elkaar niet meer kunnen verstaan en hij krijst zo hoog dat onze oren piepen zodra hij eindelijk stil is.
Overdag doe ik altijd een schone luier voordat hij de fles krijgt maar dat kan 's nachts zelfs niet eens, hij is dan zo erg overstuur en aan het krijsen dat ik hem eerst maar de fles geef, als die bijna op is een schone luier en daarna de rest van de fles.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 21:25

Dat cold turkey gewoon niet meer geven vind ik ook gewoon gemeen. Je laat een kind tich niet hullen als hij honger heeft? Stom advies van het CB. Maar daar zijn ze wel vaker goed in...


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Floor wo 23 mei 2012 - 21:29

Vind ik inderdaad ook gemeen, als je zelf honger hebt wil je toch ook eten.
Ik weet nu in elk geval dat ik niet de enige ben met een kindje wat niet door slaapt en nog flessen wil 's nachts. Voelde me echt een doos bij het CB toen ze me ging vertellen dat het niet normaal was en dat het met meer voeding (vast voedsel) overdag ineens opgelost zou zijn.

Bedankt voor jullie reacties! ik ben weer gerust gesteld dat ik het niet fout doe en dat onze super actieve rondkruipende zoon gewoon honger heeft en dat dat heel normaal is.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Novalee wo 23 mei 2012 - 22:07

N. heeft 2 maanden geen late of nachtvoeding gehad, toen ze zo'n 6 maanden was. Maar toen begon ze heel erg te spoken 's nachts en sindsdien krijgt ze regelmatig een fles 's nachts. Ondanks dat het wel vermoeiend is, heb ik er geen problemen mee. Als ze honger heeft dan mag ze eten. Qua gewicht mag ze het ook zeker hebben. Die fles gaat er vanzelf wel weer een keer af, ik neem aan dat ze op haar 16e niet 's nachts wakker zal worden en de koelkast gaat plunderen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Happydobby do 24 mei 2012 - 0:39

Mijn zoon heeft nauwelijks nachtvoedingen gehad, sliep vanaf nacht 2 al door. Heel af en toe heeft hij snacht's honger en hij krijgt dan gewoon een fles melk. (tot 8 maanden was dat borst)

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  sheila123 do 24 mei 2012 - 8:26

Gewoon lekker blijven geven hoor en op de leeftijd vind ik het niet meer als normaal maar dat komt omdat mijn kids ook nachtdrinkers zijn. Bij de oudste is dat vanzelf over gegaan en dat gaat ook vanzelf wel weer over bij de jongste.. Als je dorst hebt,heb je dorst... Van dat laten huilen moet ik niks weten. F.slaapt weer lekker verder na een flesje en anders huilt ze de rest van de nacht.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  _Lana_ do 24 mei 2012 - 8:47

Jeetje wat vervelend zeg, ik kan me heel goed voorstellen dat jij ook wel eens een nachtje door wilt slapen.
Breng je hem wel eens weg te logeren? Bij opa en oma ofzo? Zodat je zelf ook eens een keer lekker door kunt slapen? Ja het is geen oplossing natuurlijk, maar wel eens een momentje voor jezelf, dat kun je misschien wel even gebruiken.
Verder heb ik niet echt advies, omdat ik toevallig wel 2 doorslapertjes heb. Maar het lijkt me in ieder geval fijn om te weten dat je niet de enige bent.
En zeker niet twijfelen aan jezelf, want je doet altijd het beste voor je kind.

Heb je er trouwens overdag wel regelmaat in?
En is het bij hem ook echt honger = meteen eten?
Ik ben zeker geen voorstander van laten huilen, zeker niet als het zo hartverscheurend is. Tenzij het jammeren is, dan zou ik proberen het patroon te doorbreken. Maar in jouw geval is dat niet van toepassing denk ik.

Succes!! En ook dit gaat weer over....
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Floor do 24 mei 2012 - 18:38

Novalee, die fles zal er inderdaad wel een keer vanaf gaan. Hij zal echt niet tot z’n 16e mij nodig hebben als hij honger heeft midden in de nacht.

Sheila, over het algemeen ging hij altijd weer slapen na de fles, ik denk alleen dat ik vanmorgen bedacht heb waarom nu niet meer (in combinatie met de warmte) het is tegen 5/6uur natuurlijk al licht en het is dan op zijn kamer bijna net zo licht als gewoon buiten, tja dan slaap je niet meer lekker in. Dus ik heb net zijn ramen afgeplakt met vuilniszakken en hopelijk slaapt hij dan morgenochtend wel weer in na de fles van 5/6 uur.
(in de zomer staat de zon wat hoger/meer gedraaid en dan schijnt die dus ‘smorgens vroeg op zijn raam). Ach de nachtvoedingen zullen nu niet ineens over zijn, ik hoop alleen wel dat hij wat beter slaapt/langer slaapt als het donkerder is.

Lana, hij gaat niet uit logeren. Binnenkort wel 1 nachtje omdat we zelf naar een bruiloft gaan.
Overdag zit er best een regelmaat in, hij krijgt rond dezelfde tijden eten/fles, rond dezelfde tijden gaan we van huis af, zijn slaapjes vallen meestal rond dezelfde tijden (behalve met dit warme weer).
Het is echt honger, hij schrokt de fles echt naar binnen in de nacht. Jammer is het niet meer in de nacht, dat doet hij overdag wel eens maar ’s nachts niet dan is het echt ronduit krijsen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding/nachtvoeding vraagje Empty Re: flesvoeding/nachtvoeding vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum