Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voedingen

+2
Tania
_Lana_
6 plaatsers

Ga naar beneden

Voedingen Empty Voedingen

Bericht  _Lana_ wo 23 mei 2012 - 0:34

Hi,

Ja het is een beetje een mutserig vraagje, want het gaat eigenlijk altijd prima.
Maar ik vraag me toch een beetje af hoe jullie dit doen/deden.

Onze kleintjes krijgen sinds een weekje volledige flesvoeding ( eerder BV ).
Eigenlijk sinds de geboorte hebben ze al een heel mooi 'schema'.

Hun 'schema' is als volgt:


7.00 - 11.00 - 15.00 - 18.00 - 22.30

We moeten ze 's ochtends echt wakker maken voor de eerste voeding, daarna 'spelen' en knuffelen we nog wat op het grote bed en daarna gaan ze weer slapen en worden rond half 11/11 uur wakker. Dan krijgen ze een flesje en daarna weer hetzelfde ritueel, maar dan zijn ze altijd langer wakker, zeg zo'n 1,5 uur rond de voeding. We hanteren de regel, bij moeheidsignalen, meteen naar bed, dus dit varieert.
Daarna gaan ze weer slapen.

Meestal gaat het zo echt prima, maar er is ook wel eens een periode dat ze eerder wakker worden, bijvoorbeeld al om kwart voor 10. We zitten nu op 5 voedingen en dat gaat zo wel prima eigenlijk. Maar ze zeggen dat je het beste de voeding kunt geven, vlak nadat ze wakker zijn. Maar goed, dat zou soms betekenen dat ik weer iedere 2,5 á 3 uur kan gaan voeden, terwijl ze niet eens wakker worden van de honger. Want in de box zijn ze heel gezellig.
Vanochtend had ik ze in de box gedaan en geprobeerd wat te 'rekken', wat dus betekende dat mijn dochter te moe was om te drinken. Ik heb haar ook gebadderd, dus daar komt het ook door hoor, dus dit is een incidenteel iets.
Na de fles van 15.00 uur hebben ze een wakker momentje en dan gieren ze van de honger om 5 uur. Daar geef ik dan meestal wel aan toe ( om half 6 dan ).

Oja en ik ben niet heel erg strikt hoor een half uur eerder of later is ook prima, ik hou me natuurlijk niet precies aan het schema altijd.

Maar goed, ik vraag me dus af: Hoe doen jullie dat?
Is het na het wakker worden meteen voeden? En komen jullie dan niet in de knoop met de voedingen?
Rekken jullie wel eens tot de volgende voeding?
Of denk ik gewoon te moeilijk?
Kijk, ik heb 2 kinderen, dus het voeden op ieders verzoek, werkt niet.

Nu hoor ik trouwens mijn dochter wakker worden en jengelen, maar ze drinken normaal pas om 15.00 uur. Wat zouden jullie dan doen?


Alvast bedankt voor het meedenken.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  Tania wo 23 mei 2012 - 0:43

Mijn dochter krijgt om 8.30/12.00/16.00/19.30 en 23.00 de fles (en dan nog in de nacht wanneer ze wakker wordt, meestal rond 4.00).
Heeft ze eerder honger krijgt ze eerder. Voor de fles van 16.00 maak ik haar meestal wakker omdat ze dan al lang ligt te slapen. Voor de rest is ze meestal wel wakker. Ik hou er geen rekening mee dat ze net wakker is als ze de fles krijgt. Rekken doe ik ook niet, als ze honger heeft krijgt ze gewoon een fles. Als ze eerder komt voor een fles laat ze meestal langer tussen de volgende fles en dan klopt het schemea wel weer aardig. Heel soms klopt er niks meer van haar schema, nou ja dan niet volgende dag weer een kans.

Ik zie nu je laatste vraag pas. Ik zou je dochter een fles geven als ze honger heeft en anders gewoon wachten tot 15.00.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 1:16

Hier kreeg/krijgt hij zijn fles als hij honger heeft.
Dat hield in dat hij de eerste 7 weken elke 2/3 uur een fles kreeg...
Toen probeerde we wel vaak te rekken omdat hij met 4 weken al op 170cc zat en anders echt véél teveel kreeg.

Nu gaat het eigenlijk altijd wel goed.
Toen hij ongeveer net zo oud was als jouw kindjes was hij vaak 30 min voor en na de voeding wakker.
Zodra hij aangaf honger te hebben kreeg hij de fles, maar niet meteen na het slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  Printje wo 23 mei 2012 - 2:04

Ik rekte wel altijd als hij echt te vroeg was. Een half uur eerder niet .aar anders ging ik wandelen oid.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  Twellie wo 23 mei 2012 - 2:11

Ik voed altijd op verzoek en onder 'verzoek' versta ik wakker worden. Dat komt hier momenteel uit op zes voedingen per dag, maar ook als ze om vier voedingen of tien voedingen zou vragen, zou ik dat gewoon geven.

Inderdaad is het dan soms zo dat ik in drie uur tijd twee keer voed, maar clusteren is heel normaal bij baby's, vooral 's avonds.

Ze drinkt trouwens ook hele wisselend, soms maar 50ml en soms 240ml, aan het eind van de dag heeft ze altijd een liter gedronken. Het regelt zichzelf allemaal.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  Jazzlyn wo 23 mei 2012 - 2:15

ik probeer wel te rekken, maar dat is bij A. ook niet moeilijk. Lekker bij je pakken en dan is het goed. Voedingen 561177 vaak valt hij dan gelijk weer in slaap, dus of het dan echt honger is geweest?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  _Lana_ wo 23 mei 2012 - 2:26

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ze worden meestal niet wakker van de honger. Want als ze echt honger zouden hebben, dan geef ik ze wel drinken.

TBIB: Goed om te weten dat jouw zoontje een half uur voor de voeding ook wakker werd.
Ik gaf tot voor kort borstvoeding en toen deed ik het ook op verzoek. Toen maakte het ook niet uit of dat nu 5 of 7 voedingen waren, omdat ze van BV niet teveel kunnen krijgen. Als ik mijn zoontje nu 6 of 7x een fles geef, dan krijgt hij teveel. Met dit weer let ik daar niet zo erg op hoor.
Ze geven het meestal zelf wel een beetje aan.
Maar goed, ze worden dus ook niet wakker van de honger, dus ze willen niet meer voedingen.
Ik ben alleen bang dat ze op een gegeven moment te moe zijn om te drinken en mijn dochter is al zo'n slechte drinker.

Tania: Ah jouw dochter herstelt zichzelf weer dus. Nouja hier zit verder weinig rek meer in, want ze krijgen ongeveer 1,5 á 2 uur na de 3e voeding alweer zo'n honger, dus dan heb ik weinig speling meer.

Printje: Gelukkig, nog eentje die 'rekt' haha. Kwam het bij jou vaak voor? Kijk als een 3 kwartier voor de voeding wakker worden, dan ga ik rustig aan luiertjes verschonen, flesjes klaarmaken enz. en als ik klaar ben is het weer een kwartiertje verder ofzo en een half uur speling is helemaal prima. Ze krijgen dan ook rond half3/3 uur.
Ik ben dus ook een rondje wezen wandelen, ze hebben nog even geslapen in de kinderwagen.

Tuinstoel: Nou ja hier geven ze het eigenlijk ook zelf aan en het komt meestal gewoon op de 4 uur uit. Maar goed, ik heb ook 2 kindjes en die kan ik niet allebei helemaal op verzoek gaan voeden, want dan ben ik de hele dag bezig. Er moet hier gewoon wel een beetje structuur inzitten. En natuurlijk ga ik hier wel flexibel mee om.
En hoeveel bied je dan aan standaard?
Want als ik meer voedingen ga geven, dan krijgt mijn zoontje gewoon teveel.
En over het algemeen regelen ze zich hier ook helemaal zelf hoor.
Dit gebeurt niet zo vaak, maar als het gebeurt, vraag ik me af hoe jullie hiermee om zouden gaan
.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  _Lana_ wo 23 mei 2012 - 2:28

Jazzlyn schreef:ik probeer wel te rekken, maar dat is bij A. ook niet moeilijk. Lekker bij je pakken en dan is het goed. Voedingen 561177 vaak valt hij dan gelijk weer in slaap, dus of het dan echt honger is geweest?

Heerlijk, jullie maken er een lekker knuffelmomentje van Very Happy . Dat doe ik ook wel hoor als 1 van de 2 eerder wakker is. Dan profiteer ik er even van Wink .
En ze hebben hier ook geen honger dan, meer het gezellig erbij willen zijn, denk ik.
En het rekken lukt opzich heel goed hoor, maar als het te lang duurt, zijn ze gewoon te moe om te drinken.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  Supertalentje wo 23 mei 2012 - 2:51

Ik heb hier ook mee zitten dubben... In het begin was het makkelijk, toen werd hij alleen maar wakker als het etenstijd was ;-) Toen hij ouder werd ben ik vanaf een maand of 3 niet meer op verzoek maar op tijd gaan voeden, hij was zo vaak wakker. Ik ben niet heel strikt, maar ik probeer er wel minimaal 3 uur tussen te laten zitten, anders kom ik niet uit qua tijd en drinkt hij zn fles ook niet goed. Wakker worden na een slaapje is hier gewoon niet meer 'honger'. Na anderhalf uur spelen drinkt hij zn fles nog wel, dus dat is hier geen probleem. Ik ga meestal vlak na een voeding wandelen, dan kijkt hij eerst een uur rond en valt daarna in slaap. Tegen de tijd dat ik thuis ben is het alweer tijd voor zijn volgende voeding Laughing Ik hoef hier niet zo vaak te rekken, maar als ik zelf echt even wat moet doen en hij mekkert dan zet ik hem een kwartiertje voor de tv in zn schommelstoel, anders ga ik met hem spelen en is het ook al gauw goed.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  _Lana_ wo 23 mei 2012 - 3:00

Hier hetzelfde, ze sliepen zoveel, ze werden alleen wakker om te eten, nu moet ik helemaal nadenken, haha.
Het komt hier gelukkig ook niet zo heel vaak voor, maar toevallig vanochtend en vanmiddag. Ik denk dat het ook door het weer komt.
Ik laat er meestal 3,5 uur minimaal tussen en tussen de 3e en de 4e voeding 2,5 uur. Dan willen ze gewoon echt eten. En allebei tegelijk, zo bijzonder.

Ik blijf het ook gewoon 'op tijd' doen, ik hou wel van een beetje structuur en 9 van de 10x gaat het ook helemaal prima. En ze mopperen ook helemaal niet als ik ze naar beneden haal gelukkig.
Als ik zie dat ze wat meer moe worden, dan geef ik de voeding gewoon.

En misschien moet ik het gewoon nemen hoe het op dat moment komt en niet zoveel nadenken, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  Supertalentje wo 23 mei 2012 - 3:11

Lijkt me heel bijzonder dat ze tegelijkertijd willen! En misschien wel lastig soms als ze niet tegelijkertijd vragen, allebei een eigen ritme lijkt me praktisch onmogelijk.

Ik denk dat het goed is erbij stil te staan dat wakker na een slaapje niet per definitie meer eten is en je mag natuurlijk niet teveel of te weinig flesvoeding geven. Als hij hier wat sneller kwam na een volgende voeding en niet alles op dronk dan liet ik er de volgende voeding wat langer tussen zitten als hij dat pikte en gaf ik hem wat meer. Maar ze moeten ook niet te weinig binnen krijgen. Als hij de laatste voeding de helft liet staan en om 5.00 uur 's ochtends begon te huilen dan gaf ik hem gelijk een fles. Maargoed, ik heb er maar eentje en ben fulltime thuis dus dan kan ik er ook wat meer mee schuiven Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  _Lana_ wo 23 mei 2012 - 3:21

Ja heel bijzonder inderdaad. En allebei een eigen ritme werkt echt niet. Ze zijn trouwens nu zo gewend aan dit ritme, dat het bij hun allebei in het systeem zit.
En ze gaan eigenlijk wel gelijk op.
Qua voedingen komt het ook helemaal goed uit hoor. Als ze wat overlaten, geef ik de volgende keer iets meer enz. Ze bepalen eigenlijk heel goed zelf hoeveel ze willen.
Zoals gisteren werd mijn zoontje een uur na de voeding van 18.00 krijsend wakker, van de honger dus en dan geven we daar wel aan toe. Zolang het niet te vaak gebeurt natuurlijk.

Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt. Ze zijn nu op een leeftijd dat ze ook wel eens gezellig wakker zijn zonder dat ze honger hebben.
Daar moet ik even aan wennen Wink .
Ze zijn ook binnen hele korte tijd enorm gaan ontwikkelen.
Haha en ik zit ook nog fulltime thuis hoor Very Happy .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  Tania wo 23 mei 2012 - 4:31

Maar als jullie rekken tot het tijd is voor de volgende voeding laten jullie je kindje dan huilen of zijn ze nog wel stil te krijgen? Hier is honger echt honger en stopt het huilen pas als er een fles in de mond zit. Dat was bij J. ook zo trouwens.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  Printje wo 23 mei 2012 - 4:33

Ik kreeg hem dan wel stil.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  _Lana_ wo 23 mei 2012 - 4:52

Tania schreef:Maar als jullie rekken tot het tijd is voor de volgende voeding laten jullie je kindje dan huilen of zijn ze nog wel stil te krijgen? Hier is honger echt honger en stopt het huilen pas als er een fles in de mond zit. Dat was bij J. ook zo trouwens.

Dat 'rekken' kan alleen als ze niet wakker worden van de honger. Als ik ze in de box neerleg, huilen ze dus niet meer.
Want honger is hier ook HONGER, haha.
Voorheen ( dus ook rond de leeftijd van jouw jongste ) was wakker worden trouwens ook altijd HONGER.
Vandaar dat ik er even aan moet wennen Wink .
Ze worden steeds groter en geduldiger.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  _Lana_ wo 23 mei 2012 - 4:55

Net werden ze trouwens weer om kwart voor 5 wakker en ik dacht dan ga ik nog even een rondje lopen en toen gaf dochter ook heeeeel goed aan dat ze toch echt heel veel honger had Laughing , toen heb ik haar al de fles gegeven.
Ze had ook nog wat in te halen, ze heeft vandaag behoorlijk wat laten staan.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen Empty Re: Voedingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum