Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Extra drinken aanbieden met deze warmte?

+8
Supertalentje
Jazzlyn
_Lana_
Parisienne
Happydobby
Tania
Chelle
studiebol
12 plaatsers

Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  studiebol di 22 mei 2012 - 23:20

De meiden krijgen hier altijd 4 flessen van 180.. maar nu het zo warm ik vraag ik me af of ik ze meer drinken aan moet bieden. Ben al een poosje bezig met diksap maar dat vinden ze nog niet echt wat, dus daar komt amper iets van binnen en ook water drinken ze niet echt.

Zou ik ze met dit weer meer moeten aanbieden? doen jullie dat? En wat geven jullie dan?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Chelle di 22 mei 2012 - 23:29

Nu geef ik mijn dochter drinken uit een rietjesbeker maar dat is pas voor kindjes vanaf 1 jaar.
Ze vind het helemaal interessant en drinkt erg goed gelukkig!
Toen ze nog ongeveer 7 maanden was gaf ik water uit een antilekbeker van avent. Ik weet niet of je drinken alleen uit een fles geeft maar een tuitbeker komt meer en sneller drinken uit. Is makkelikker.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Tania di 22 mei 2012 - 23:40

Ik gebruikte de rietjesbeker al met 7 maanden dus dat kan prima.

Je kan wel extra aanbieden, als ze dorst hebben drinken ze vast wel. En anders wat extra fruit daar zit ook veel vocht in.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Happydobby di 22 mei 2012 - 23:48

Ik gebruik ook een rietjesbeker sinds kort, tuit ging ook pas goed vanaf 7 maanden, je kan het ook gewoon met de fles geven als je je zorgen maakt.

Hier heeft M vandaag aan vocht tot nu toe.
2 x melk 200 + 150 op
en 2 bekers roosvicee van 200 cc.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  studiebol di 22 mei 2012 - 23:50

Ik heb ook een rietjesbeker gekocht, ik wil graag dat ze daar uit leren drinken dus ik bied ze dat wel aan en dan zijn ze er mee aan het klieren maar heb ik niet het idee dat ze echt wat binnen krijgen.

Ik heb dus net wat diksap in de fles gedaan, zeker V dronk ineens super veel.. die had er blijkbaar zin in. L niet echt, maar goed ik bied het gewoon regelmatig aan dan krijgen ze toch iets meer vocht binnen.

Tania, fruit is ook een slim idee, thanks! Dat gaat er vaak goed in hier.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Happydobby di 22 mei 2012 - 23:51

Fruit en yoghurt is ook vocht.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 0:02

Y. drinkt ook 1 stuk goed gelukkig, en vorig jaar deed ik het ook met de warmte wel meer aan bieden in de vorm van yogurt, vla, fruit & evt roosvicee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Parisienne wo 23 mei 2012 - 0:07

Als N. echt even wat vocht naar binnen moet krijgen krijgt ze hier van mij ook nog een fles. Ze is niet zo gek op drinken helaas, behalve op melk, maar dat krijgt ze maar twee keer per dag van me. Ze drinkt dus als het aan haar ligt veel te weinig. Af en toe doe ik wat diksap in een fles, dat drinkt ze vaak dan wel in een keer leeg. Zeker met dit weer is het belangrijk dat ze genoeg binnenkrijgen, dus dan maar even op deze manier.

Je kan evt. iets van een andere beker proberen, maar gewoon wat sap uit een fles kan ook prima. Al zijn het maar een paar slokken.. elk beetje extra vocht is goed. En heb je al eens thee geprobeerd?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  _Lana_ wo 23 mei 2012 - 0:20

Mijn dochter is 4 maanden ( bijna ) en drinkt juist minder met dit weer.
Normaal krijgt ze 150+5 en 165+5,5 om en om, maar om 11 uur heeft ze maar ongeveer 100 ml gedronken. Zou dit kwaad kunnen? Ze drinkt gewoon echt niet meer. Vanochtend heeft ze wel de fles van 165+5,5 leeggedronken.
Ik wil haar geen water geven tussendoor, want dan ben ik bang dat ze haar fles helemaal niet meer leegdrinkt.

Sorry Studiebol, dat ik jou topic even gebruik Wink .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  studiebol wo 23 mei 2012 - 0:29

Lana groot gelijk dat je het vraagt! ik weet niet of het kwaad kan, als ik naar mezelf kijk heb ik ook minder honger met dit weer. En melk vult voor hun natuurlijk wel behoorlijk. Misschien kan je haar wat water proberen te geven met de fles? Wel vocht maar niet super vullend zo als de melk?

Parisienne, Thee ook nog niet aan gedacht, goede tip! Thanks.

Happydobby, yoghurt hebben ze hier nog nooit gehad eigenlijk. Mogen ze dat al wel? Heb het ook niet in huis, maar ozu het mrogen met boodschappen doen mee kunnen nemen. Maar geef je dan gewoon magere yoghurt, of iets als een danootje ofzo?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Jazzlyn wo 23 mei 2012 - 0:44

Lana, hier drinkt hij ook moeilijker hoor! En dat deed mijn oudste zoontje ook. Ik heb met dit weer ook geen honger. Zolang ze maar minimaal halve flessen blijven drinken geen zorgen maken!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Happydobby wo 23 mei 2012 - 1:15

studiebol schreef:

Happydobby, yoghurt hebben ze hier nog nooit gehad eigenlijk. Mogen ze dat al wel? Heb het ook niet in huis, maar ozu het mrogen met boodschappen doen mee kunnen nemen. Maar geef je dan gewoon magere yoghurt, of iets als een danootje ofzo?

Ik gaf het vanaf 7 maanden maar vlgs het cb zou het vanaf 6 ook mogen.
Ik geef magere kwark van de zaanse hoeve van AH. Kwark is dikker dan yoghurt en lepelt makkelijker weg. Danoontjes geef ik niet vind ik voor nu nog te zoet. Ik vind kwark ook minder zuur dan yoghurt en ik voeg er niks aan toe.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  _Lana_ wo 23 mei 2012 - 2:40

@ Studiebol: Gelukkig Laughing , dat is waar, ik heb ook veel minder trek als het zo warm is. Het water tussendoor doe ik voor de zekerheid maar niet, want dan ben ik bang dat ze straks weer te vol is daarvan. Ze heeft wel goede plasluiers, dus het zal vast wel goedkomen, denk ik dan.

@ Jazzlyn: Dank je. Gelukkig is ze niet de enige Wink , niet dat ik dat had verwacht hoor, haha. Maar ze drinkt inderdaad de helft. Net ook weer. Nou ja ik zie wel hoe het verder gaat. Ze drinkt in ieder geval wel.


En het komt echt door de warmte, want voor de rest gaat het prima met haar.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Supertalentje wo 23 mei 2012 - 2:53

In plaats van 180 ml water met 6 scheppen geef ik 190 ml water met 6 scheppen. En koud water in een flesje mogen ze tussendoor ook.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  studiebol wo 23 mei 2012 - 4:00

Happydobby schreef:
studiebol schreef:

Happydobby, yoghurt hebben ze hier nog nooit gehad eigenlijk. Mogen ze dat al wel? Heb het ook niet in huis, maar ozu het mrogen met boodschappen doen mee kunnen nemen. Maar geef je dan gewoon magere yoghurt, of iets als een danootje ofzo?

Ik gaf het vanaf 7 maanden maar vlgs het cb zou het vanaf 6 ook mogen.
Ik geef magere kwark van de zaanse hoeve van AH. Kwark is dikker dan yoghurt en lepelt makkelijker weg. Danoontjes geef ik niet vind ik voor nu nog te zoet. Ik vind kwark ook minder zuur dan yoghurt en ik voeg er niks aan toe.

Thanks voor je antwoord, ik ga het morgen gewoon is meenemen en dan kijk ik wel wat ze er van vinden!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Clapperdie wo 23 mei 2012 - 5:09

Hoeveel extra water mag je ongeveer geven per dag? Ik heb T. naast zijn 5x 180 cc voeding ook nog 30 cc water gegeven. Of zit er geen max aan?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  studiebol wo 23 mei 2012 - 5:23

Water zal toch geen max aan zitten? Dat kan toch geen kwaad?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Tania wo 23 mei 2012 - 7:33

Ik zou geen liter water extra geven, maar gewoon steeds tussendoor een paar slokjes kan geen kwaad. Zolang ze ook hun flessen goed blijven drinken zou ik me geen zorgen maken.

M. drinkt haar flessen de laatste 1,5 week al slecht (ze drinkt maar 6x125 ml. ongeveer) dus ik geef haar geen water tussendoor dan drinkt ze waarschijnlijk nog minder.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Schism wo 23 mei 2012 - 7:43

Hier lebbert die kleine echt 3 kleine flesjes water of diksap per dag weg :O
Vraag me soms wel eens af of het niet erg is als ze teveel vocht binnen krijgen, maar dat zal toch wel niet?
Hij heeft ook een helmpje waardoor hij veel zweet, dus eigenlijk ben ik er alleen maar blij mee. Zelf heb ik ook altijd dorst en drink ik heel veel.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  *Lookie* wo 23 mei 2012 - 8:49

Ik bied wel extra water aan maar hij wil dit niet altijd. Op het kinderdagverblijf deden ze een beetje water door het fruit, dat vond ik ook wel een goede tip. Het is toch weer wat extra vocht en bij die kleintjes lukt het nog niet altijd op een andere manier.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Twellie wo 23 mei 2012 - 9:30

Ze drinkt sowieso al een liter, dat moet genoeg zijn Very Happy .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Extra drinken aanbieden met deze warmte? Empty Re: Extra drinken aanbieden met deze warmte?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum