Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

verjaardag van onze dochter.

+12
L!ND@
kwak
Annie24
Beachgirl
M@niek
PiP
Fiwen
Floor
Roodkapje
Parisienne
Darius
Aimee
16 plaatsers

Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty verjaardag van onze dochter.

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 8:18

onze dochter is op 18 augustus jarig, ze wordt dan twee. Nu ben ik er alleen de dag ervoor, op 17 augustus uitgerekend. De kans dat ik dan net bevallen ben, of heel erg hoogzwanger ben en een kinderverjaardag niet echt in de planning past is behoorlijk groot. Nu vind ik het ook sneu om haar verjaardag nauwelijks te vieren. Ook al wordt ze nog maar twee en heeft het hele besef van 'jarig zijn' nog niet, een verjaardag overslaan vind ik niet leuk. Ik denk dat ze alle aandacht en cadeautjes ook heel erg leuk zou vinden.

Nu had ik het idee om het gewoon een maand eerder te vieren, rond 18 juli. Dan ben ik 36 weken en past een verjaardag wat beter binnen de planning waarschijnlijk. Hoe zouden jullie dit oplossen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Aimee di 22 mei 2012 - 8:20

Ik denk dat dat een prima oplossing is. Nu ze zelf nog geen besef heeft van dagen, kan je dat nog maken Wink
En waarschijnlijk komen de opa's en oma's ook nog wel op kraambezoek dan rond haar verjaardag zelf?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 8:21

Aimee schreef:Ik denk dat dat een prima oplossing is. Nu ze zelf nog geen besef heeft van dagen, kan je dat nog maken Wink
En waarschijnlijk komen de opa's en oma's ook nog wel op kraambezoek dan rond haar verjaardag zelf?

die zullen rond die tijd inderdaad voor kraambezoek komen, maar juist dat vind ik niet leuk, dan komen ze eigenlijk voor de baby en wordt haar verjaardag mee genomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Darius di 22 mei 2012 - 8:22

Ik zou het ook gewoon eerder vieren, het hoeft natuurlijk niet per se op 18 juli. Dikke kans dat er dan ook veel mensen op vakantie zijn trouwens.

En oja, twee kinderverjaardagen binnen korte tijd is eigenlijk best vervelend hoor, dan weet je dat alvast voor volgend jaar!verjaardag van onze dochter. 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Parisienne di 22 mei 2012 - 8:23

Ja, ik zou het dan ook naar voren plaatsen. Zo heeft ze, voordat de 'drukte' van de nieuwe baby, het kraambezoek en alles eromheen begint nog even een speciale dag voor haar alleen. Straks wordt het druk genoeg en komen er veel mensen voor de baby. Ondanks dat Y. vast niet vergeten gaat worden, is het toch leuk om nog even een dag met alle aandacht voor haar te organiseren.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Roodkapje di 22 mei 2012 - 8:23

Rejoy: onze oudste dochter is 9 aug jarig en wordt dan 6. Ze weet heel goed dat ze dan jarig is, maar ook wij gaan het eerder vieren. Ik ben dan 38 weken zwanger en zie een verjaardag niet zitten. Wij gaan het eind juli vieren. Ze wil een trampoline dus dan kan ze er ook al wat eerder mee spelen, dus zo erg zal ze het niet vinden !

Op haar verjaardag zelf gaan we haar als gezin dan wel in het zonnetje zetten...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 8:24

Darius schreef:Ik zou het ook gewoon eerder vieren, het hoeft natuurlijk niet per se op 18 juli. Dikke kans dat er dan ook veel mensen op vakantie zijn trouwens.

En oja, twee kinderverjaardagen binnen korte tijd is eigenlijk best vervelend hoor, dan weet je dat alvast voor volgend jaar!verjaardag van onze dochter. 561177

misschien zijn ze straks wel op dezelfde dag jarig, ben ik alsnog in één keer klaar lol!

18 juli is ook op een woensdag (tevens mijn laatste werkdag), dus dan wordt het sowieso een weekend in die buurt. We zitten dan inderdaad wel met vakanties, maar daar zullen we in augustus ook mee zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Floor di 22 mei 2012 - 8:24

Dat is toch een prima oplossing. Dat hebben mijn buren ook wel eens zo gedaan (ze hebben 4 kinderen), we kregen ruim op tijd een berichtje wanneer de verjaardag gevierd zou worden, het kindje zelf weet toch niet wanneer het jarig is en zo was er alle aandacht voor het kindje (haar zusje werd toen 3 dagen voor haar verjaardag geboren).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Fiwen di 22 mei 2012 - 8:26

Ik vind een maand eerder vieren een goede oplossing. Zeker omdat ze het nu nog niet echt beseft en anders valt haar verjaardag waarschijnlijk weg in het kraambezoek. En voor jou ook fijn als je nog wat beter uit de voeten kunt op haar feestje. Ik zou er in ieder geval niet op zitten te wachten om J.uuls verjaardag te vieren met het idee dat ik 's nachts/de volgende dag kan bevallen of zo.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  PiP di 22 mei 2012 - 8:29

In eerste instantie zou ik dat niet doen, maar als ik je argumenten weer lees wel...

Ik zou het ook niet leuk vinden als de kraamvisite haar verjaardag er maar bij zouden meenemen.


Ik ben zelf 27 juli jarig en ben de 11e uitgerekend, ben benieuwd!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  M@niek di 22 mei 2012 - 8:31

Gewoon doen! Ze vindt waarschijnlijk toch alleen de kadoos en aandacht het leukst en dan maak het echt niet uit of je dat op een andere dag viert.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Beachgirl di 22 mei 2012 - 8:34

Je kunt ook tegen die tijd kijken hoe en wat. Als je met 38 weken al loopt te puffen en te steunen en het idee hebt dat het kindje wel eens snel zou kunnen komen, kan je het eventueel ook een maand later vieren. Gaat het nog prima dan kun je het bijv. ook 2 weken eerder vieren.

Wie weet beval je een maand te vroeg... je weet t nooit van tevoren!

Was je bij je eerste kindje precies op tijd? Of juist te vroeg/te laat?


Laatst aangepast door Beachgirl_24 op di 22 mei 2012 - 8:36; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Annie24 di 22 mei 2012 - 8:35

Parisienne schreef:Ja, ik zou het dan ook naar voren plaatsen. Zo heeft ze, voordat de 'drukte' van de nieuwe baby, het kraambezoek en alles eromheen begint nog even een speciale dag voor haar alleen. Straks wordt het druk genoeg en komen er veel mensen voor de baby. Ondanks dat Y. vast niet vergeten gaat worden, is het toch leuk om nog even een dag met alle aandacht voor haar te organiseren.

+1
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 8:38

@ PiP: voor mijn eigen verjaardag had ik het ook niet verzet hoor, maar voor mijn dochter voelt toch anders. Ik gun haar die verjaardag en voor mezelf maakt het me niet zoveel uit als het een jaar overgeslagen wordt.

@ Beachgirl: later vieren wil ik juist niet, dan gaan mensen toch kraambezoek met haar verjaardag combineren en voor een verjaardag wil ik dat alle aandacht naar haar gaat en dat alleen zíj een cadeautje krijgt. Bij de eerste ben ik precies op de uitgerekende datum bevallen. De kans is dus groot dat dit kindje ook rond de uitgerekende datum komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 8:45

Wij zitten straks met het zelfde probleem in Nov. Maar..in mijn voordeel als ik weer ziek word ben ik mooi een maand eerder bevallen...hihi maargoed..we zullen het zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  kwak di 22 mei 2012 - 8:49

Als je haar verjaardag toch wil vieren zou ik het eerder doen.
maar niet in het weekend na 18 juli want dan kunnen we niet lol!
Y. zou niet het besef hebben dat ze dan eigenlijk niet jarig is. Dus ik zeg doen Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  L!ND@ di 22 mei 2012 - 8:54

Ik zou het inderdaad naar voren halen. Als je je dan ook nog steeds goed voelt. Anders kijk je het tegen die tijd toch even aan?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Sanne di 22 mei 2012 - 8:54

Volgens mij heb je er hartstikke goed over nagedacht. Vooral het punt dat eventuele kraamvisite ook haar even gauw een kadootje geeft en vervolgens weer boven de wieg gebogen staat, zou voor mij zwaar wegen. Het is voor je dochter natuurlijk leuk om nog even de onverdeelde aandacht te krijgen.

Ik zou zeker niet afwachten tot haar verjaardag zelf. Het is voor haar niet leuk als ze naar haar verjaardag toeleeft en dat het dan misschien niet eens door kan gaan mocht je op dezelfde dag bevallen.

Kortom, ik zou het een maandje eerder vieren.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Supertalentje di 22 mei 2012 - 8:59

Eens met Parisienne; ik zou het ook eerder vieren.

Ik weet niet zo goed hoe dat gaat, maar ik ben gewend ook een kadootje mee te nemen voor een grote broer/zus ipv alleen voor de nieuwe baby. Ik kan me voorstellen dat mensen dat 'vergeten' omdat ze vlak daarvoor dan al kadootjes gehad heeft. Misschien iets om bij stil te staan met kadootjes vragen of om zelf wat kleine dingen in te slaan?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Pien di 22 mei 2012 - 9:02

Anniej_S schreef:Wij zitten straks met het zelfde probleem in Nov. Maar..in mijn voordeel als ik weer ziek word ben ik mooi een maand eerder bevallen...hihi
verjaardag van onze dochter. 878948377

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Steep di 22 mei 2012 - 10:45

Pien schreef:
Anniej_S schreef:Wij zitten straks met het zelfde probleem in Nov. Maar..in mijn voordeel als ik weer ziek word ben ik mooi een maand eerder bevallen...hihi
verjaardag van onze dochter. 878948377

Of ik vergis me gigantisch, of Annie heeft een ziekte gehad waarbij ze extreme jeuk had en is ze ingeleidt..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 16:33

Hier zaten wij met t zelfde dilemma.. Ik was nu vijf dagen eerder uitgerekend dan de verjaardag van mijn zoontje, bij hem ging ik 10 dagen overtijd dus had ook een kans dat t ok dezelfde dag of heel dicht er op geboren zou kunnen worden.
Wij hadden zo iets van we zien wel!

Uiteindelijk kwam onze dochter 10 dagen eerder dan uitgerekend en zit er nu twee weken tussen de verjaardagen, wij hebben toen de 2e verjaardag van onze zoon toch nog op de dag zelf kunnen vieren

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 21:48

Ik ben op 1 april bevallen en 13 april was onze zoon jarig. Wij hebben het zaterdag 14 april klein gevierd met alleen broer/zussen en opa's en oma's. We deden t van 10 tot 13 en dat was lang zat.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 3:09

Steep schreef:
Pien schreef:
Anniej_S schreef:Wij zitten straks met het zelfde probleem in Nov. Maar..in mijn voordeel als ik weer ziek word ben ik mooi een maand eerder bevallen...hihi
verjaardag van onze dochter. 878948377

Of ik vergis me gigantisch, of Annie heeft een ziekte gehad waarbij ze extreme jeuk had en is ze ingeleidt..

Klopt als een bus Steep. Kans is nu 70% aanwezig dat het terug komt en nog extreme uitspattingen met oa gele ogen en een gele huid, mijn lever werkt op een gegeven moment bijna niet meer. En dit komt alleen door de hormonen vd zwangerschap, dus wij wouden nog een 3e maar dan word het nog evt gevaarlijker, het houd op. Het blijft hier bij 2. Het is alleen de vraag wanneer het zich gaat uiten, of weer bij ongeveer 24weken of later, maar het kan ook nog zo zijn dat het stiekem wel weg blijft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verjaardag van onze dochter. Empty Re: verjaardag van onze dochter.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum