Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

+15
Puggle
Aagje!
flower
Parisienne
Zonnetje
Snoes
Linda
litllejoy
Lavendel
Rush
Rovine
GeKKiE
Zwerver
Atelier Madame
Sarah1985
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 9:58

Ik werk sinds kort fulltime. Nou hou ik niet echt bij hoeveel ik uitgeef en vandaag schrok ik eigenlijk toch wel. Nu ik fulltime werk geef ik toch meer geld uit dan ik dacht.
Ik heb een overzicht gemaakt wat ik ongeveer uitgeef per maand. Ook hoeveel ik spaar. Ik vroeg me af hoeveel jullie uitgeven. Ik woon alleen in een appartement.

+ 1500 euro salaris

-
550 huur
40 internet/telefoon
30 verzekering
60 bus
400 spaarrekening

Ik hou dus per maand 420 euro over. Hiervan doe ik me boodschappen en leuke dingen/kleding/uitgaan. Vinden jullie dit veel of weinig?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 10:01

In mijn beleving hou je wel meer over. Want je spaart.

Mijn vaste lasten zijn momenteel bijna 1200 euro. Ik spaar niets. En ik hou ongeveer 200 euro over voor boodschappen en andere zaken. Ik vind boodschappen niet passen onder 'vaste lasten', omdat ik het als een voorrecht beschouw dat je elke week kan halen wat je wilt. Een soort extraatje. Weet niet waarom ik dit vind. Maar ooit heb ik dit zo gevonden en het vastgehouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 10:02

Hebben we nu een Kenzaa en Kenza? Of zit ik fout?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 10:02

Voor mijn idee hou je dan 820 over, en dat vind ik heel erg veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Sarah1985 wo 9 mei 2012 - 10:07

Je hebt wel weinig vaste lasten. Je moet toch ook g/w/l en zorgverzekering?

Wij sparen ongeveer 100 per week
Vaste lasten zijn geen idee momenteel doordat er dingen veranderd zijn
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Atelier Madame wo 9 mei 2012 - 10:09

Vergeet je toeslagen niet aan te passen!!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 10:09

Sarah1985 schreef:Je hebt wel weinig vaste lasten. Je moet toch ook g/w/l en zorgverzekering?

Wij sparen ongeveer 100 per week
Vaste lasten zijn geen idee momenteel doordat er dingen veranderd zijn

Ja ik betaal 30 zorgverzekering doordat ik zorgtoeslag krijg. En me huur is inclusief g/w/l en belastingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Zwerver wo 9 mei 2012 - 10:09

Ik heb net 500 euro over kunnen maken naar mijn spaarrekening! Helemaal blij! :cheering:

Sinds ik weer thuis woon kan ik aardig sparen haha.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  GeKKiE wo 9 mei 2012 - 10:11

Wij betalen € 1400 aan vaste lasten per maand.
We sparen gezamenlijk € 400 per maand voor onze Amerika reis.

GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 18:00

Ik zit aan 1000 aan vaste lasten.

Ik vind jouw vaste lasten dan ook laag. Boodschappen en sparen zie ik niet als vaste lasten trouwens.

Wat ik verder verdien en overhoud vind ik niet iets om te delen verder.

Wat AM ook zegt, let er wel op dat je de Belastingdienst je nieuwe salaris doorgeeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Rovine wo 9 mei 2012 - 18:27

Heb je geen energierekening of zorgverzekering? Vaste lasten zijn best laag, gaat prima zo, denk ik.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 19:53

Ik heb 1/4 sparen, 1/4 leuke dingen en 2/4 vaste lasten (inclusief boodschappen en benzine).

Ik vind dat je in je handjes mag knijpen als je €820 over hebt voor sparen, boodschappen en leuke dingen etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 20:09

wij sparen wat we overhouden. De ene maand is dat 750 euro, de andere maand niks. Nu moet er een rekening van 650 euro voor mijn school en een paar toeslagen van de BD (terug) betaald worden, dus deze maand sparen we niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 20:13

wc-eend schreef:Ik heb net 500 euro over kunnen maken naar mijn spaarrekening! Helemaal blij! :cheering:

Sinds ik weer thuis woon kan ik aardig sparen haha.

Misschien spuit 11, maar woon je weer thuis joh? Samen met je vriend of is je relatie over? Sorry voor de nieuwsgierigheid!

Ik vind het heel erg veel mocht wensen dat we dat hadden!
Wij sparen elke maand 50 euro voor ons en 20 euro voor haar. Er komt een dag dat we meer gaan verdienen en sparen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Lavendel wo 9 mei 2012 - 20:47

Wij verdienen samen ongeveer 3300 euro netto, onze vaste lasten (vanaf zaterdag dan gaan we samenwonen Very Happy) zijn ongeveer 1400 (huur, gwl, gem. belastingen, internet en tv, 2 zorgverzekeringen+ 2 telefoonrekeningen). Dan hebben we nog 1900 over. We hebben echt nog geeeeen idee wat je met zn 2en kwijt bent aan boodschappen. Denk iets van 600 400 euro pm. Dan hebben we nog 1300 1500 over, hiervan spullen we sparen,leuke dingen doen en heel veel studieschuld af te betalen.


Laatst aangepast door Lavendel op wo 9 mei 2012 - 20:55; in totaal 1 keer bewerkt
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 20:49

Wauw 600€ per maand boodschappen. Eet je iedere dag zalm en kaviaar? Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  GeKKiE wo 9 mei 2012 - 20:51

Lavendel schreef:Wij verdienen samen ongeveer 3300 euro netto, onze vaste lasten (vanaf zaterdag dan gaan we samenwonen Very Happy) zijn ongeveer 1400 (huur, gwl, gem. belastingen, internet en tv, 2 zorgverzekeringen+ 2 telefoonrekeningen). Dan hebben we nog 1900 over. We hebben echt nog geeeeen idee wat je met zn 2en kwijt bent aan boodschappen. Denk iets van 600 euro pm. Dan hebben we nog 1300 over, hiervan spullen we sparen,leuke dingen doen en heel veel studieschuld af te betalen.
Wij geven per maand € 400 uit aan boodschappen en vaak ook dingetjes voor in huis of verzorgingsproducten.
€ 600 is ruim....
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  litllejoy wo 9 mei 2012 - 20:53

Ik heb ongeveer 1000 euro vaste lasten (huur, g/w/l, zorgverzekering, andere verzekeringen, telefoon/ internet, aflossing ouders).
Hier boven op reken ik dan nog 200 euro boodschappen per maand (al is dit meestal wat meer), 100 euro benzinegeld en 200 sparen.
Dan heb ik nog ongeveer 150 euro per maand over, waar ik de 'leuke' dingen van doe.
Van september ben ik klaar met het aflossen bij mijn ouders dus dan heb ik wat meer op te besteden. ik denk dat ik dit deels ga sparen en deels ga gebruiken voor leuke dingen.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Lavendel wo 9 mei 2012 - 20:54

mmm ja ik zat net de denken dat is wel heel erg ruim.. Maar ik hou wel van heel veel groente/fruit lekker brood en gerechten met veel lekkere dingen als noten/kaasjes/ pitjes/zaden/ kruiden. Geef zo rustig 15 euro per maaltijd uit.. Okee laat ik het bedrag maar minderen haha want fris etc drinken we niet en vlees kan al de helft minder omdat ik het bijna niet eet. Oke 400 dan, dan hebben we 1500 over. (Dat klinkt nog beter ook haha)
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Rush wo 9 mei 2012 - 20:55

Haha Lavendel, het is alleen maar positief zo. Ik denk dat je met €400 met je noten en kaasjes inderdaad wel een heel eind kan komen! Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Linda wo 9 mei 2012 - 22:23

Onze vaste lasten zijn bij elkaar ruim €2000,-.
We houden €1000,- over om van te leven en te sparen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 4:02

Onze vaste laten zijn 1800 euro zonder boodschappen en benzine en sparen.

Ons vaste inkomen samen is incl voorlopige teruggaaf 3282 euro maar meestal wel wat meer.

we sparen er 500 euro van en storten per maand ieder 200 naar onze rekening gewoon om op te maken zonder overleg en ik reken ongeveer 350 aan boodschappen en 60 aan bezine.

We hebben dus een rest van 230 om leuke dingen van te doen. Is dat veel of heel weinig?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:08

Kenza schreef:
Sarah1985 schreef:Je hebt wel weinig vaste lasten. Je moet toch ook g/w/l en zorgverzekering?

Wij sparen ongeveer 100 per week
Vaste lasten zijn geen idee momenteel doordat er dingen veranderd zijn

Ja ik betaal 30 zorgverzekering doordat ik zorgtoeslag krijg. En me huur is inclusief g/w/l en belastingen.


Dan moet je je zorgtoeslag ook even aanpassen, want zoveel zorgtoeslag met een inkomen van 1500 euro is onmogelijk. (Ik verdien hetzelfde ongeveer en krijg €40 per maand zorgtoeslag..) Ik spaar trouwens niks, helaas Sad


Laatst aangepast door Amazzonia op do 10 mei 2012 - 5:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 5:10

Hailey_ schreef:

We hebben dus een rest van 230 om leuke dingen van te doen. Is dat veel of heel weinig?

Dat is toch hartstikke ruim? Want jullie hebben beide al 200 euro om los te besteden, aan kleding e.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Snoes do 10 mei 2012 - 7:15

Wij verdienen samen (inclusief overuren van mijn vriend) +/- 4000 euro per maand (soms iets minder, ligt er maar net aan hoeveel overuren mijn vriend heeft gemaakt)

Daarvan hebben we in totaal zo'n 1500 euro aan vaste lasten, daarnaast nog een kleine 200 euro aan boodschappen en 100 euro aan benzine. Wij sparen maandelijks tussen de 1000 en de 1500 euro, maar dat kunnen we momenteel heel goed gebruiken voor onze verbouwingen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten? Empty Re: Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum