Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie topic

+77
Elliot
Leine
ForeverLove
PrimaBella
MissD
Pommes
Cow
Punk'd
Evalynn
love
Taeda
Parel
M_as
Rapunzel
Lot
chipa
Snirp
Green_Pepper
Carra
Mystique
Verona
nijntje4
Tullow
ixis
Bluestar
Rouxxxe
Rose
mezzoforte
Burn
Kaboutertje
Chocolate Cookie
Arwyn
loura
Atelier Madame
Oasis
GreenGrass
Jeanette
RYW
Mari
Kerel
Snoes
JD
Isis
Ibbeltje
ladycat
Raindrop
Ringling
Lousanne
ellibre
Reeza
luisa
SleepingBeauty
Summerlovin
Alex
Lavendel
Liz
Monnie
Shopelle
Penny Blossom
Krullebol
Sushi
silly-one
Joontjuh
Marin
Tamago
Sweety
Flippin' Bitch
Mermaid
Minx
Kaat
Niki
Blond
xxDila
Monte
Cheesegirl
M@niek
Bay
81 plaatsers

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Sollicitatie topic

Bericht  Bay za 21 apr 2012 - 22:16

Een nieuw sollicitatie topic!
Op welke site's kijk jij? En alles wat met solliciteren te maken heeft.

Mijn contract loopt af dus vandaar. Dinsdag hebik mijn 1e gesprek.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 2:37

Ik heb nu zelf binnenkort 2 gesprekken, en die heb ik gevonden door op sites van die instellingen te kijken naar vacatures. Ik heb (nog) geen speciale sites waar ik op kijk.

Succes op je gesprek dinsdag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  M@niek zo 22 apr 2012 - 12:22

Ik werk nu maar 8 uur in de week de rest krijg ik nog aangevuld van het uwv. Helaas heb ik al tig brieven gestuurd maar de concurrentie is op het moment moordend.

Ik ben nu bezig met een leer/werk plek in het ziekenhuis.

Succes met je gesprek!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Cheesegirl zo 22 apr 2012 - 23:25

Ik kijk vaak direct op sites van instelling en heel af en toe bezoek ik eens een site van het uitzendbureau. Op dit moment erg in dubio over een vacature (zie topic dilemma).
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 0:21

Ik kijk trouwens ook wel eens op de site van het uitzendbureau, zo ben ik aan de baan gekomen die ik nu heb maar waarbij ik tijdelijk in de ziektewet zit, hoop volgende week weer dagdelen te kunnen werken. Al die tijd wel door blijven solliciteren omdat ik liever niet via uitzendbureau wilde blijven werken en nu eindelijk krijg ik wat positieve reacties.

In een ander topic heb ik trouwens een lijstje van sites zien staan waar je kan zoeken, zal eens kijken of ik dat kan vinden.

Edit; lijstje kwam van Monte af;

vk banen
goede doelen(op de sites zelf)
ggd(op de sites zelf)
monsterboard
werk.nl
jump2jobs.nl

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Monte di 24 apr 2012 - 7:58

Jaya schreef:

Edit; lijstje kwam van Monte af;

vk banen
goede doelen(op de sites zelf)
ggd(op de sites zelf)
monsterboard
werk.nl
jump2jobs.nl
Dit lijstje gebruik ik inderdaad. Het meeste kijk ik op sites van bedrijven en instellingen zelf en verder deze hierboven en nog uitzendbureaus (tempo team en randstad). Maar het meeste ''succes'' (waar ik de meeste vacatures vind) is bij organisaties zelf dus.

Hoe gaat het bij iedereen, is er nog nieuws? Ik heb zelf nog van 3 dingen niet gehoord, maar ben alweer bezig met het schrijven van brieven. Wil er toch minimaal 3 brieven per week versturen(liefst meer natuurlijk). Tot nu toch nog niets, helaas.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 8:49

Ik heb volgende week 2 gesprekken, had daar al een ander topic over geopend omdat ik zo blij was haha. Dinsdag een meeloopdag waarvan ik hoop dat het wat wordt, en woensdag een sollicitatiegesprek in een heel ander werkgebied, maar ook wel leuk. En ik kreeg gister een mail van een organisatie dat ze binnenkort contact met me opnemen. Maar dat kan dus alle kanten nog op.

Monte, ik probeer hetzelfde als wat jij doet, 2 à 3 brieven per week de deur uit te doen. Heb jij het ook dat je soms gewoon helemaal geen antwoord krijgt, dus dat je helemaal niks hoort?

En succes Monte en alle anderen, hopelijk lukt het ons om binnenkort een leuke baan te vinden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Monte di 24 apr 2012 - 8:56

Jaya: ik heb tot nu toe maar van 1 bedrijf ooit niets gehoord en daar wilde ik ook eigenlijk niet werken, heb het dus laten zitten. Maar van allemaal krijg ik een bevestiging en dan vaak na een tijd een afwijzing(helaas). Heb vanaf september 4 sollicitatiegesprekken gehad(waarbij ik bij 1 een 2e keer mocht), maar helaas nog geen baan.

Ik hoop voor je dat volgende week succesvol wordt en daar een baan uit mag komen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 9:01

Ik vind het dan toch netjes (en normaal) dat ze je in ieder geval iets laten weten. Dan weet je ook gewoon waar je aan toe bent. In welke richting ben je op zoek? Of maakt het je op het moment vrij weinig uit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Monte di 24 apr 2012 - 9:36

Jaya schreef:Ik vind het dan toch netjes (en normaal) dat ze je in ieder geval iets laten weten. Dan weet je ook gewoon waar je aan toe bent. In welke richting ben je op zoek? Of maakt het je op het moment vrij weinig uit?
Ja ik vind het ook normaal als ze iets laten weten. Vaak is het toch zo'n standaard mail, maar dan weet je inderdaad wel waar je aan toe bent. Ik zoek iets in een sociale sector(onderwijs, gezondheidszorg, goede doelen, natuur), maar ik solliciteer ook op andere dingen. Alles is meegenomen. Maar met mijn achtergrond als docent biologie is het niet makkelijk om iets anders te doen dan lesgeven(en dat wil ik niet meer).

Waar ben jij naar op zoek?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Cheesegirl di 24 apr 2012 - 9:49

Ik hoop van 1 nog iets te horen. Zou binnen 2 weken reactie krijgen en vrijdag is dat 'termijn verstreken'. Vandaag ook nog een brief op de bus gedaan, lekker ouderwets! Kon niet via email haha.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  M@niek di 24 apr 2012 - 12:25

Iedereen heel veel succes met de gesprekken.

@monte, kun je opzich wel ´verder´ met je diploma, dus in de zin van ander soort werk zoeken maar wel met dat diploma?

@carola, haha lekker ouderwets. Ik solliciteer eigenlijk alleen nog maar via mail, maar ja als ze daar specifiek om vragen!

@Jaya, ook jij veel succes!

Ik ben echt zo ongeduldig, pas maandag was de sluitingsdatum van de vacature van leer/werkplek maar ben zo benieuwd of ik wat ga horen!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Bay di 24 apr 2012 - 20:24

Gister mijn gesprek gehad en weet het niet. Ze vroegen niet echt door en ook niet per wanneer ik eventueel zou kunnen beginnen. Deze week hoor ik of ik door ga naar de volgende ronde. Ben niet heel enthousiast dus wacht af hoe het verder gaat.

@ Monte, jij bent al lang bezig! Krijg je een uitkering oid? Ik wil ook wat anders doen dan waarvoor ik ben opgeleid. Met mijn studie zou ik op een commerciele functie's moeten solliciteren maar dat is helemaal niet wat bij mij past. Eerder iets ondersteunends.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 22:20

Monte schreef:
Jaya schreef:Ik vind het dan toch netjes (en normaal) dat ze je in ieder geval iets laten weten. Dan weet je ook gewoon waar je aan toe bent. In welke richting ben je op zoek? Of maakt het je op het moment vrij weinig uit?
Ja ik vind het ook normaal als ze iets laten weten. Vaak is het toch zo'n standaard mail, maar dan weet je inderdaad wel waar je aan toe bent. Ik zoek iets in een sociale sector(onderwijs, gezondheidszorg, goede doelen, natuur), maar ik solliciteer ook op andere dingen. Alles is meegenomen. Maar met mijn achtergrond als docent biologie is het niet makkelijk om iets anders te doen dan lesgeven(en dat wil ik niet meer).

Waar ben jij naar op zoek?

Ik wil het liefst de kinderopvang terug in, daar ligt echt mijn hart. Gelukkig heb ik daar dinsdag een meeloopdag, ga dus mijn stinkende best doen. Ga een dezer dagen ook beginnen met een cursus kinderpsychologie, als aanvulling op de SPW.
Maar ik solliciteer ook vrijwel overal op hoor. Heb zelfs bij een hoop winkels gesolliciteerd, waarbij ik een dag na mijn meeloopdag bij éen op gesprek mag komen. Dus ik hoop dat er bij een van de twee wat uitkomt.

Ik weet niet of ik het er met jou toen over heb gehad, over Medisch secretaresse? Daar ben ik ook achteraan gegaan, maar ze hebben maar heel zelden stageplaatsen, en dan alleen voor de BOL opleiding en dat wil ik niet meer.

Is een cursus oid ook niet iets voor jou?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 22:25

M@niek, wachten duurt dan lang he. Ik hoop voor je dat je in ieder geval iets gaat horen!

Zilver, wat jammer dat je niet heel enthousiast bent over je gesprek en dat het gesprek ook niet zo heel soepel verliep. Zou je eventueel wel naar de volgende ronde willen als je daarvoor uitgenodigd wordt?

Carola, solliciteren via de post, dat is inderdaad lekker ouderwets haha. Ik doe ook echt alles via mail, fijn dat dat ook kan. Dan weet ik van mezelf ook dat ik het sneller doe dan wanneer ik het op moet sturen via de post. Maar nog even 2 dagen afwachten van je ene sollicitatie dan, spannend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Bay di 24 apr 2012 - 22:41

Jaya, als ik uitgenodigd word voor een 2e gesprek ga ik daar zeker heen. Na een evt 2e gesprek zou er ook nog een meeloopdag zijn. Pas daarna kan ik echt een beslissing nemen vind ik zelf.


Laatst aangepast door Zilver* op di 24 apr 2012 - 23:27; in totaal 1 keer bewerkt
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 23:04

Ik zou hetzelfde doen inderdaad. Succes in ieder geval!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 23:32

Ik klets ook even mee! Ik heb in de afgelopen maand 10 sollicitatiebrieven verstuurd. Hierop heb ik 5 afwijzingen gekregen. Op de overige vijf brieven heb ik van slechts twee bedrijven een bevestiging van ontvangst gehad, van de andere drie heb ik niks gehoord. Eén brief heb ik pas vanmorgen gestuurd dus dan is het wel logisch dat ik nog niks heb gehoord, maar die andere twee heb ik al eind maart/begin april verstuurd. Die kan ik dus denk ik wel afschrijven.

Ik sta ingeschreven op:

- Jobbird

- Werkeninhetwesten.nl

- Monsterboard

- Nationalevacaturebank.nl

- Werkenbijdeoverheid.nl

- Werkenvoornederland.nl

- www.jbb.nl

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Monte di 24 apr 2012 - 23:51

Carola: spannend hoor, ik hoop dat je snel iets hoort. Heb je verder nog dingen op het oog?

M@niek: ik zou dus graag iets in het onderwijs doen, maar dan de organisatie of begeleidingskant. Daar staan wel vacatures in maar helaas niet veel en dan krijg ik heel vaak te horen dat ik geen ervaring heb. Ik zit nu ook weer te kijken naar(parttime) vacatures voor de klas, maar eigenlijk wil ik dat niet.

Ik ben ook altijd zo ongeduldig na de sluitingsdatum, dan wil ik binnen een paar dagen wat horen. Al weet ik nu ook dat het soms wel een paar weken kan duren, helaas. Wat voor soort leerplek heb je op gesolliciteerd?

Zilver: oh moeilijk zeg dat het niet echt duidelijk is. Heb je nog wel even de tijd om iets nieuws te vinden?
Ik heb helaas geen uitkering maar woon nog wel bij mijn ouders. Eerst dacht ik wat vervelend om nog bij mijn ouders te wonen, maar nu ik geen geld meer binnenkrijg is dat wel en voordeel. Al wil ik wel zo snel mogelijk een eigen plekje dus die baan mag nu wel komen Wink

Kun jij wel makkelijk een andere richting opgaan of is dat ook moeilijk met jouw diploma?

Jaya: ja wij hebben het geloof ik wel over medisch secretaresse gehad, maar daar staan inderdaad weinig vacatures. En daarbij vind ik het eigenlijk zonde om mijn hbo weg te gooien en mbo te gaan doen(zeker ook qua salaris en doorgroeimogelijkheden). Een cursus of opleiding zou wel iets zijn maar ik weet totaal niet wat ik dan zou moeten doen. En daarbij wil ik nu ook niet onnodig geld uitgeven, dan moet er wel de garantie zijn dat ik daarmee ook betere kansen heb en dat vind ik moeilijk te bepalen.

Maar wat leuk de kinderopvang en dat je een meeloopdag hebt. Hopelijk hebben ze een baan voor je!

Zoey: soms duurt het heel lang voordat je iets hoort. Ik had ook eens gesolliciteerd en na 3 weken nog niets gehoord. En toen ben ik wel even gaan bellen en bleek het nog langer te duren. Uiteindelijk wel een afwijzing gehad. Maar goed als jij die banen echt leuk vindt zou ik toch even bellen en vragen of er al iets bekend is. Helaas weet ik uit ervaring dat je echt veel brieven moet schrijven wil je eens uitgenodigd worden. Dus gewoon proberen een aantal brieven per week te versturen. In welk werkveld zoek jij een baan? En staan daar veel vacatures in?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 0:01

Ik ben op zoek naar een juridische baan. Er zijn vrij veel vacatures in, maar het is ook een opleiding die veel mensen doen dus er zijn denk ik ook veel afgestudeerden die op dit moment op zoek zijn naar iets..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 2:05

Monte, ik wist niet dat je HBO had, maar dan snap ik inderdaad heel goed dat je liever geen MBO wil gaan doen, zeker omdat je meer kan (en wil waarschijnlijk). Ze hebben op NHA en NTI wel een hoop cursussen, echt van alles, weet niet of je al gekeken hebt maar wie weet zit er iets voor je bij? Iets in de richting misschien waarin je hoopt te kunnen werken? Maar het is wel lastig allemaal, je wil zo graag, maar het zit gewoon allemaal niet mee.

Ik hoop ook dat het iets wordt. Komende dagen maar eens goed de organisatie beter 'leren kennen' voordat ik erheen ga en laten zien wat ik kan. En dan maar afwachten.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Bay wo 25 apr 2012 - 22:09

Chance: Fijn dat je nog thuis woont je je minder zorgen hoeft te maken over je financien.

Ik heb tot eind mei de tijd om wat anders te vinden dus ben druk bezig. Mijn opleiding is heel breed kan ik heel veel kanten mee op. Dit is een voor en een nadeel.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 0:02

Ik heb net weer eventjes een brief (of eigenlijk een mail) weggestuurd. Er werd om een aantal jaar ervaring gevraagd en dat heb ik niet echt (op bijbaan in de sector van mijn opleiding na), dus ik denk niet echt dat het iets wordt, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik vind dat afwachten zo naar, ik hoor steeds maar niets van m'n sollicitaties! bah!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Monte do 26 apr 2012 - 0:35

Jaya: dank je voor de tip, ik zal daar eens kijken voor cursussen.

Zilver: dan moet er in een maand wel iets te vinden zijn, toch? Wel fijn dat je heel veel kanten op kan.

Zoey: ik reageer ook vaak op dingen waar een aantal jaar ervaring wordt gevraagd, ze zullen je maar net goed vinden om op gesprek uit te nodigen. En ja het afwachten vind ik niet leuk, ik heb nu ook wat dingen waar ik maar niet van hoor. Hopelijk komt er snel duidelijkheid.

All: Ik heb weer wat vacatures gevonden dus daar ga ik zo weer wat brieven voor tikken. Gister heb ik 1 hele leuke verstuurd, dus hoop daar snel iets van te horen. Ik heb nu nog van 4 geen antwoord(incl. die van gister). Eentje is al een tijd geleden, maar wel netjes een brief gehad ter bevestiging, de ander is pas een functie vanaf half juni, dus die nemen denk ik de tijd. En een dus gister + nog eentje in de ict sector(totaal niet mijn ding, maar aan de eisen voldoe ik) en daar zou ik binnen 5 dagen iets horen, maar dat is al meer dan een week gelden. Morgen maar even bellen denk ik.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 2:57

Zilver: Ik hoop dat het je gaat lukken om binnen een maand een andere baan te vinden. Inderdaad fijn dat je veel kanten op kan. Succes!

Zoey: Dat afwachten is inderdaad niet leuk, maar hoort er helaas bij. En net wat je zegt, niet geschoten is altijd mis. Dus als je een leuke vacature ziet zou ik altijd het advies geven om te solliciteren.

Monte: Graag gedaan. Misschien zit er niks voor je bij, maar wie weet kan je er je kennis wat mee uitbreiden. Ik vind het wel echt knap dat je zoveel blijft solliciteren, ik dacht dat ik dat al veel deed. Wel goed natuurlijk, want het komt niet vanzelf uit de lucht vallen.

Ik heb besloten om een cursus te gaan doen en heb die vandaag binnen gekregen, dus heb ik ook wat om handen terwijl ik wacht op reacties van mijn vacatures Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie topic Empty Re: Sollicitatie topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum