Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ook een vraag oplevering huurwoning

5 plaatsers

Ga naar beneden

Ook een vraag oplevering huurwoning Empty Ook een vraag oplevering huurwoning

Bericht  Zwerver do 19 apr 2012 - 4:00

Ik wil graag mijn huis in Zwolle op zeggen. Mijn vriend woont er momenteel nog in maar daar heb ik even geen boodschap aan.

Wat gebeurd er als ik het huis opzeg en hij blijft zitten? Weet iemand dat? Krijg ik daar problemen mee? Of hij? Het huis staat op mijn naam.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook een vraag oplevering huurwoning Empty Re: Ook een vraag oplevering huurwoning

Bericht  Atelier Madame do 19 apr 2012 - 4:14

Staat zijn naam ook op het huurcontract of is het echt jouw huis?

Bij het eerste moet het huurcontract worden overgezet op zijn naam en schrijf jij je uit in het huis. Dan wordt het zeg maar zijn huis.

Bij het tweede heeft hij geen recht op het huis en moet hij binnen een bepaalde periode (die de woningbouw vaakt stelt, bijv half jaar) uit de woning.

Je moet maar even zoeken hoe de woningbouwvereniging 'medehuurderschap' beoordeeld.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook een vraag oplevering huurwoning Empty Re: Ook een vraag oplevering huurwoning

Bericht  Zwerver do 19 apr 2012 - 4:19

Het is echt mijn huis. Hij heeft niks getekend. Hij mag het ook niet op zijn naam krijgen om dat we minimaal 2 jaar in dat huis moesten samen wonen. Hij had al gebeld of het niet mogelijk was, maar dat mocht echt niet. Dus hij moet er sowieso uit, maar of hij gaat....

Hij zegt namelijk tegen mij dat hij er gewoon stug blijft zitten. Maar ben ik dan de pineut ? Of hij ? Ben echt bang dat ik daardoor problemen ga krijgen. Straks heb ik de opzeggen en dan zit hij daar nog nerd
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook een vraag oplevering huurwoning Empty Re: Ook een vraag oplevering huurwoning

Bericht  Atelier Madame do 19 apr 2012 - 4:27

Jij bent verantwoordelijk ook voor de huurbetaling dan? Ik zou me als eerste dan daar zorgen over maken :P. Maar goed zolang hij dat netjes betaald..

heb jij je trouwens bij je moeder ingeschreven? Sowieso komt de gemeente op een gegeven moment er ook wel mee dat hij er nog alleen woont.

Zou nu eventjes zwart op wit een mail of brief naar de woningbouw sturen met de opzegging van de huur. Als het goed is krijg jij dan een brief om de oplevering te laten plaatsvinden en komt de woning op internet / krantje te staan. Je draagt dan de sleutel over naar de woningbouw. Zou proberen nogmaals met je exvriend te praten dat hij vervangende woonruimte moet regelen want denk niet dat de woningbouw er veel boodschap aan heeft.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook een vraag oplevering huurwoning Empty Re: Ook een vraag oplevering huurwoning

Bericht  Highway do 19 apr 2012 - 6:07

Ik zou gewoon even bellen met de woningvereniging en de situatie vertellen en de huur opzeggen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook een vraag oplevering huurwoning Empty Re: Ook een vraag oplevering huurwoning

Bericht  Jade do 19 apr 2012 - 21:13

Jeetje wat vervelend meid!

Gewoon even de woningbouw opbellen wat je nu moet doen!

Sterkte!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook een vraag oplevering huurwoning Empty Re: Ook een vraag oplevering huurwoning

Bericht  Paper Crown do 19 apr 2012 - 21:51

Zijn jullie nog vrienden? Kan het op een 'nette manier' denk je? Is hij in staat gaten in de muur te slaan etc? Want dit moet gerepareerd worden als je inspectie krijgt. *wat altijd zo is bij een huurwoning*vraag wanneer de inspectie is en per wanneer je opzegt.

Dan zou hem schriftelijk op de hoogte brengen dat je het op hebt gezegd
en dan per wanneer,verzoek hem het huis voor de datum van inspectie te verlaten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook een vraag oplevering huurwoning Empty Re: Ook een vraag oplevering huurwoning

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum