Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

+7
Ella
Pinklady
Caroow
Shisha
teletascha
Floor
rapa nui
11 plaatsers

Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 23:50

Wij hebben bij ons huis een vrij kleine tuin (ongeveer 30m2 denk ik). Omdat het als het goed is binnenkort mooi weer wordt willen mijn vriend en ik op zoek gaan naar een tuinset. We hebben er echter een beetje discussie over. Mijn vriend wil graag een lekkere loungeset. Ik wil dat op zich ook wel, maar ik wil in onze tuin straks ook lekker bbqen. Dus eigenlijk stem ik dan voor een tafel met stoelen zodat we lekker buiten kunnen eten. Maar aan de andere kant; het is wel heerlijk om van de zomer met een boekje op de loungebank te kunnen liggen...

Er is helaas geen ruimte voor beide. Wat zouden jullie kiezen? En waarom?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  rapa nui di 17 apr 2012 - 23:57

Ik zou bij een kleine tuin een hoge tafel doen met van die stoelen waar je de achterleuning van kunt verzetten. Ik vind het zelf altijd best wel lekker zetten met 2 van die stoelen tegenover elkaar, op de ene je voeten zodat je ook bijna ligt en lekker kunt lezen. Ik vind eten op een loungeset niet zo lekker zitten. Ik heb zelf nog zo'n inklapbaar ligbed waarop ik heerlijk kan zonnen, liggen en lezen en dat neemt best wel weinig ruimte in in het schuurtje als ik het niet gebruik.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Floor wo 18 apr 2012 - 1:14

Wij hebben beide maar we zitten altijd op de gewone stoelen, aan tafel. inderdaad ook lekker makkelijk met bbq.
we hebben wel stoelen genomen die de rugleuning kan verstellen en 1 voetenbank/krukje zodat ik toch nog lekker met m'n benen omhoog kan.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 2:48

ik denk dat ik dan voor een compacte tuinset zou kiezen en geen loungeset, die nemen volgens mij al snel meer ruimte in beslag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  teletascha wo 18 apr 2012 - 5:02

Absolutt gewone stoelen. ZO'n loungeset ziet er beter uit dan dat ie zit.

WIj hhebben gewoon lekker makkelijke stoelen gekocht met verstelbare rugleuning en dikke kussens. Zit heerlijk als je hem platlegt. En je kunt gewoon lekker BBQ-en of eten. Echt geen moment spijt van gehad.

Bovendien halen wij inde winnter de spullen naar binnen, maar zou geen idee hebben waar ik een loungeset zou moeten zetten,
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Shisha wo 18 apr 2012 - 5:08

Ligt er aan. Willen jullie ook buiten gaan eten met mooi weer of gaat het vooral om relaxen?
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Caroow wo 18 apr 2012 - 5:20

Shisha schreef:Ligt er aan. Willen jullie ook buiten gaan eten met mooi weer of gaat het vooral om relaxen?

Als je meer buiten wil doen dan af ent toe een kopje koffie zou ik absoluut voor een tafel met stoelen gaan. Gezelliger en makkelijker met eten en het zit een stuk beter dan de meeste lounge-sets.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 21:49

Shisha schreef:Ligt er aan. Willen jullie ook buiten gaan eten met mooi weer of gaat het vooral om relaxen?

We willen ook wel buiten gaan eten, maar eerlijk gezegd eten wij nu ook altijd op de bank met z'n tweetjes. Als er iemand mee eet eten we wel aan tafel, maar dat gebeurd niet heel vaak. Ik denk zelf dus dat we meer aan een loungeset hebben omdat we nu ook echt wonen op de bank. Ik zit eigenlijk nooit aan tafel.. Maar bij een bbq is een tafel wel een vereiste. Misschien dat ik een inklapbare tafel met klapstoeltjes koop voor als we gaan bbqen en de loungeset gewoon in de tuin zet! Idea

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Pinklady wo 18 apr 2012 - 21:57

Ik zou voor een tafel met stoelen gaan! Je kan er altijd een paar voetenbankjes bij nemen, zodat je lekker languit kan liggen! Ik heb zelf een loungeset, maar dat zit echt niet lekker meer als je er een paar uur op zit.
Pinklady
Pinklady
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 47
Registratiedatum : 17-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Ella wo 18 apr 2012 - 22:08

Zoey schreef:
Shisha schreef:Ligt er aan. Willen jullie ook buiten gaan eten met mooi weer of gaat het vooral om relaxen?

We willen ook wel buiten gaan eten, maar eerlijk gezegd eten wij nu ook altijd op de bank met z'n tweetjes. Als er iemand mee eet eten we wel aan tafel, maar dat gebeurd niet heel vaak. Ik denk zelf dus dat we meer aan een loungeset hebben omdat we nu ook echt wonen op de bank. Ik zit eigenlijk nooit aan tafel.. Maar bij een bbq is een tafel wel een vereiste. Misschien dat ik een inklapbare tafel met klapstoeltjes koop voor als we gaan bbqen en de loungeset gewoon in de tuin zet! Idea

Ik heb ook een tafel met stoelen maar als ik ga bbqen is dat altijd met veel mensen en moet er dus ook nog tafels en stoelen geregeld worden. Dus in jullie situatie zou ik dan kiezen voor bank.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Paper Crown wo 18 apr 2012 - 22:52

Ik heb altijd gezegd wel een tuinset zonder loungeset maar nooit een loungeset zonder tuinset. Een loungeset is heerlijk als je op ligt en een boek leest of even een hapje en drankje doet maar echt eten erop vind ik maar lastig.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  SarahKey wo 18 apr 2012 - 23:28

Maar zij heeft de ruimte niet voor beiden.

Ik zou kiezen voor een tuinset. Ik persoonlijk vind een loungeset echt niet fijn zitten. Ik vind het ideaal dat je normale stoelen overkunt kunt neerzetten waar je maar wilt. Leuning naar achteren, krukje erbij en liggen maar Cool Word het te heet, nou dan ga ik verhuizen met mijn stoel.
Ook vind ik ee loungeset veel te duur, wil je een beetje goede kwaliteit hebben wat jaren goed blijft en meegaat mag je heel wat euro's ervoor betalen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Paper Crown do 19 apr 2012 - 0:05

SarahKey schreef:Maar zij heeft de ruimte niet voor beiden.

Ik zou kiezen voor een tuinset. Ik persoonlijk vind een loungeset echt niet fijn zitten. Ik vind het ideaal dat je normale stoelen overkunt kunt neerzetten waar je maar wilt. Leuning naar achteren, krukje erbij en liggen maar Cool Word het te heet, nou dan ga ik verhuizen met mijn stoel.
Ook vind ik ee loungeset veel te duur, wil je een beetje goede kwaliteit hebben wat jaren goed blijft en meegaat mag je heel wat euro's ervoor betalen.
Doel jij op mij?
Ik wilde namelijk duidelijk maken dat ze beter voor een tuinset kan gaan.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 0:57

Ik zou in geval van een kleine tuin voor een tuinset gaan. Een loungeset zit wel fijn, maar prettig eten is het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  SarahKey do 19 apr 2012 - 8:09

2CKC2 schreef:
SarahKey schreef:Maar zij heeft de ruimte niet voor beiden.

Ik zou kiezen voor een tuinset. Ik persoonlijk vind een loungeset echt niet fijn zitten. Ik vind het ideaal dat je normale stoelen overkunt kunt neerzetten waar je maar wilt. Leuning naar achteren, krukje erbij en liggen maar Cool Word het te heet, nou dan ga ik verhuizen met mijn stoel.
Ook vind ik ee loungeset veel te duur, wil je een beetje goede kwaliteit hebben wat jaren goed blijft en meegaat mag je heel wat euro's ervoor betalen.
Doel jij op mij?
Ik wilde namelijk duidelijk maken dat ze beter voor een tuinset kan gaan.

Ik doelde meer op je zin van wel een loungeset met een tuinset smile Maar dat zag ik niet voor me in een kleine tuin smile
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Rebecca do 19 apr 2012 - 8:56

Onze tuin is ook ongeveer zo groot, we hebben nu alleen een tuinset maar achterin komt nog een loungebank(je), niet al te groot, voor 2 personen, zodat ik wel lekker kan relaxen. Moet wel zeggen dat we maar 3m2 echt 'tuin' hebben en de rest terras is, dus we hebben er wel de ruimte voor.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Davinia do 19 apr 2012 - 19:44

Heel herkenbaar, dit dilemma. Inmiddels hebben wij gekozen voor een loungeset. Maar dit komt voornamelijk doordat ik niet werk en hele dagen thuis zit en dan echt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de tuin zit en dan heerlijk wilt loungen. Ben benieuwd of ik aan het einde van de zomer nog steeds tevreden ben met deze keuze Wink

We willen nog wel op zoek naar een klein tafeltje met 2 stoeltjes, zoiets als een bistrosetje, maar dan steviger, voor het geval dat we toch niet willen eten op de loungeset.
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset? Empty Re: Kleine tuin; tafel met stoelen of loungeset?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum