Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tips west australie gezocht

4 plaatsers

Ga naar beneden

tips west australie gezocht Empty tips west australie gezocht

Bericht  Bacio ma 9 apr 2012 - 1:09

Wat zijn de echte must do's in West Australie? We " moeten" daarna naar Melbourne en mn vriend wil dit gaan rijden. :shock: Volgens hem is dat " maar" een paar dagen. Dat lijkt mij een wat minder plan.

Hoor graag jullie ervaringen en tips!

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

tips west australie gezocht Empty Re: tips west australie gezocht

Bericht  nina ma 9 apr 2012 - 1:36

Het is inderdaad niet echt een interessant stuk om te rijden.
Wel een enorme ervaring.
Bedenk wel dat het 3500 km is.
Dat is hemelsbreed van Amsterdam naar Caïro, en dan heb je nog afwisseling in landschap. Dat is in de woestijn van Australië minimaal en je moet een goed uitgeruste auto hebben en op veel zaken voorbereid zijn (pech, genoeg water, enz.)

Je kunt ook gewoon het vliegtuig pakken. Idea
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

tips west australie gezocht Empty Re: tips west australie gezocht

Bericht  GreenGrass ma 9 apr 2012 - 5:19

Volgens mij kan je over deze afstanden beter vliegen en is dit in verhouding zowat goedkoper!
Met Jetstar (kindje van Qantas) vlieg je voor ongeveer 100 euro al van Perth naar Melbourne, hier kan je met de auto denk ik niet tegenop!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

tips west australie gezocht Empty Re: tips west australie gezocht

Bericht  Bacio do 12 apr 2012 - 5:54

Het gaat hem ook niet om het geld, maar inderdaad om de ervaring. Onderweg zijn er een paar dorpen waar vrienden/familie woont (3) maar het lijkt me voor alsnog niet echt fantastisch.
Wat is wel leuk om te doen in West Australie? Mij leek t leuk om langs de kust een stuk rond te trekken.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

tips west australie gezocht Empty Re: tips west australie gezocht

Bericht  GreenGrass do 12 apr 2012 - 6:13

Is het geen optie dan om een deel te rijden en een deel te vliegen? Op die manier heeft hij een stuk zijn zin, en dan kan je meerdere dingen nog in Melbourne (en omgeving) doen qua tijd die je overhoudt.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

tips west australie gezocht Empty Re: tips west australie gezocht

Bericht  Bacio do 12 apr 2012 - 6:23

We hebben beiden een lange tijd in Melbourne en Sydney gewoond. We gaan daar dus puur heen voor familie/vrienden. We hebben alles daar en er omheen al uitvoerig meerdere malen gezien.

Een gedeelte rijden kan helaas niet, er zijn geen vliegvelden in de wijde omtrek van de dorpen waar hij door wilt rijden. Ik ben dus op zoek naar tips om hem over te halen iets anders in WA te gaan bezoeken. Bijv een mooie rit / tocht/ route/ eilanden die we moeten bezoeken etc.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

tips west australie gezocht Empty Re: tips west australie gezocht

Bericht  Snoopy za 14 apr 2012 - 22:23

Tja er is zoveel mooi daar! Ligt er aan wat voor afstanden je af wilt leggen. Als je van duiken houdt dan zou ik zeker aanraden om naar Exmouth te gaan. Ook Broome vond ik leuk, maar dat is wel een eind bij Perth vandaan.
Vanaf Perth naar beneden is ook leuk. Tussen Bunbury en Augusta heb je veel met wilde dolfijnen en walvissen wat zeker aan te raden is!

Misschien handig ook ook eens te kijken naar de Indian Pacific. Dat is de trein die van Perth naar Sydney gaat. Ik heb deze vanaf Adelaide genomen naar Perth. Zo leg je toch die afstand af, maar op een veiligere manier en onderweg kan je er bij verschillende dorpjes uit. Weet niet waar jullie vrienden/familie wonen, maar allicht komt de trein daar langs.

Verder heb ik in het westen gereisd met Easy Riders. Als je op hun website kijkt, kun je wat tips op doen van wat er te zien is.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips west australie gezocht Empty Re: tips west australie gezocht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum