Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Madrid

3 plaatsers

Ga naar beneden

Madrid Empty Madrid

Bericht  afrika1987 za 7 apr 2012 - 5:48

Hoi,
Ik ga volgende week 4 dagen naar madrid.
Hebben jullie nog tips/ideeen.Wat is een aanrader om heen te gaan?
En zijn er nog restaurantjes waar ik echt heen moet?

Alvast bedankt voor de tips/ideeen.

afrika1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 11
Punten : 31
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Kaat za 7 apr 2012 - 6:13

Ik vind Madrid echt een geweldige stad! Heb mij daar zo prima vermaakt met gewoon lekker rond lopen en kijken! Elke keer als ik de metro uitstapte en boven de grond kwam, was ik altijd benieuwd wat ik tegen zou komen.

De standaard dingen zoals de Gran Via, Plaza de la Independencia (vind je de Puerta de Alcala), Plaza de Cibeles (vind je het Palacio de Buenavista), Plaza Mayor, Puerta del Sol, Plaza de Espana.

De dierentuin vond ik ook erg leuk (ze hebben daar panda's en koala's), maar als je er vanaf de metro heen loopt moet je er wel rekening mee houden dat langs dat pad een homo ontmoetingsplek is. Ik heb daar dingen gezien die ik echt NIET had willen zien.

Het paleis van justitie vond ik ook erg mooi, maar ligt wel een beetje uit de richting van alle andere bezienswaardigheden. Maar met de metro ben je er zo. Ik vond de wijk bij de metro halte Anton Martin erg leuk om door heen te lopen.

Bij het treinstation Atocha vind je het monument voor de aanslagen en hebben ze een botanische tuin waar heeeeel veel schildpadden zitten. Arco de la Victoria vond ik ook leuk om te bekijken, maar volgens mij is dat ook niet echt iets wat op de standaard toeristen lijstjes staat.

De metro is echt goed te doen en zo'n toeristen kaart is best handig. Het ziet er netjes uit, rijdt goed en je kan er overal in de stad komen. Al is het meeste ook goed lopend te doen. In de stad zijn er wel veel zwervers en mensen die op straat hun geld verdienen met allerlei optreden enzo. Let goed op voor zakkenrollers en vooral niet vergeten te genieten!
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  GeKKiE za 7 apr 2012 - 7:48

GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 20:22

Ik ben net terug uit Madrid. Ik ben 5 dagen geweest samen met mijn vriend. We verbleven in een pension aan de Calle Fuencarral, midden in de stad, vlakbij de Gran Via.

Ik vind Madrid een prachtige stad! Ik heb nu al weer heimwee.. Wat ik je aan kan raden zijn de wijken onder Plaza Mayor en Puerto del Sol, dat is echt het oude Madrid met smalle straatjes en leuke pleintjes. Sol en Mayor, en de grote winkelstraten zoals Calle Arenal zijn ook leuk, je kijkt er je ogen uit, maar die zijn wat massaler.

Parque El Buen Retiro is ook een aanrader. Het is een prachtig stadspark met mooie brede lanen, maar ook smalle paadjes met overal leuke plantsoentjes en pleintjes waar je kunt zitten. Er is ook een groot waterbassin/vijver waar je een bootje kunt huren en kunt gaan roeien (hebben wij niet gedaan).

De Gran Via is ook erg mooi, met grote imposante gebouwen. Maar het is wel een drukke verkeersweg, dus niet echt prettig om langs te wandelen.

Het gebied rond het koninklijk paleis is ook mooi om te bekijken, Je hebt het palacio, de kathedraal en de basilica San Francisco is ook een bezoek waard. Bij het paleis is ook een mooie tuin, waar je doorheen kunt wandelen en daar vlakbij is ook nog een stadspark.

In de oude stationshal van Atocha is een tropische tuin en een vijver met allemaal schildpadden. Wel leuk om even doorheen te wandelen. Ook is inderdaad het monument van de aanslagen een bezoek waard.

Madrid heeft een uitgebreid metronetwerk, het is erg overzichtelijk en makkelijk. Dus als je iets (te) ver bent afgedwaald en geen zin hebt terug te wandelen, dan kun je makkelijk de metro pakken.

Als je wat langer in Madrid bent, is het ook leuk een uitstapje naar Segovia te maken, dat hebben wij nl. gedaan. We zijn er met de trein naartoe gegaan. Er gaan 2 soorten treinen naartoe, de Media Distancia (die doet er bijna 2 uren over) en de Avant (dan ben je er in een half uurtje), je moet dan wel de bus pakken naar Segovia zelf, want dat station ligt in the middle of nowhere. Maar Segovia is zeker de moeite waard met zijn oude aquaduct en de historische stad, die nog volledig ommuurd is en er zit een kasteel (alcazar) bij dat er om te beginnen prachtig uitziet en waar je ook in kunt. Je moet wel van tevoren kaartjes voor de trein kopen, het kan nl. zijn dat er al treinen vol zitten (je krijgt stoelnummers toegewezen voor een bepaalde trein).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 1:50

Afrika, hoe was het in Madrid? Ik ben erg benieuwd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Madrid Empty Re: Madrid

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum