Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Houten treinbaan

+11
Parisienne
mickey
Cato
Coccinelle
Liadan
SparklingEyes
Printje
Susan
Juutjepetuutje
FruttiTutti
TukTuk
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Houten treinbaan

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 23:21

Ik ben op zoek naar een houten treinbaan, waar je ook uitbreiding bij kunt krijgen. Bij de intertoys hebben ze wel een houten treinbaan, maar geen uitbreidingssets. We zouden het wel leuk vinden al ze zelf wat meer uitbreiding kan sparen, zodat ze op den duur meer kan bouwen. Iemand enig idee waar je bijvoorbeeld losse rails, bruggen e.d. kunt krijgen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  TukTuk di 3 apr 2012 - 23:30

Volgens mij zijn die houten treinen vrij universeel altijd, dus zou je altijd ergens anders kunnen kijken voor uitbreidingen, maar op deze sites heb je bijv. genoeg keus:

http://www.bodowoodentoys.nl/product/index.php?page=main&category=21267&next=1

http://www.tojs.nl/bigjigs-houten-treinen-c-47.html

En dit lees ik op internet:

Verschillende merken houten treinbanen

Houten treinbanen zijn te koop in verschillende merken. De bekendste zijn Brio en Eichhorn,
die ook verreweg het grootste assortiment aan banen, treintjes en
accessoires hebben (Brio nog wat meer dan Eichhorn). Het Zweedse merk
Brio introduceerde de houten treinbaan in 1958 in Europa als speelgoed.
Eichhorn (Duitsland) volgde vier jaar later.
Maar ook Ikea, Hema, Mentari (Indonesië), Heros, Plan Toys (Thailand), Wibra, Aldi en Lidl verkopen houten treinbanen.


Alle merken passen onderling op elkaar. Rails van Brio laten zich dus probleemloos combineren met rails van Ikea en treintjes van Eichhorn. Het is oppassen met de treintjes en rails van Thomas de Trein, omdat Thomas ook producten heeft voor plastic of stalen treinbanen. De houten Thomas-spullen passen echter prima op de andere merken.


En op een andere site:

De
treintjes, rails en alle andere gebouwen uit het BigJigs houten trein
programma zijn uitwisselbaar met bijna alle houten treinen systemen
zoals: BRIO, Heros, Eichhorn, IKEA, Thomas Wooden Rail, enz..


Laatst aangepast door AngelNyn op di 3 apr 2012 - 23:35; in totaal 3 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  FruttiTutti di 3 apr 2012 - 23:30

Rejoy. schreef:Ik ben op zoek naar een houten treinbaan, waar je ook uitbreiding bij kunt krijgen. Bij de intertoys hebben ze wel een houten treinbaan, maar geen uitbreidingssets. We zouden het wel leuk vinden al ze zelf wat meer uitbreiding kan sparen, zodat ze op den duur meer kan bouwen. Iemand enig idee waar je bijvoorbeeld losse rails, bruggen e.d. kunt krijgen?



Ikea heeft leuke!
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Juutjepetuutje di 3 apr 2012 - 23:32

Hema heeft ook een basisset en allemaal losse uitbreidingspakketjes, bochten, rechte stukken, wissels, bruggen etc! en niet al te duur!
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Susan di 3 apr 2012 - 23:34

Die van Brio, Thomas, Eichhorn, Ikea en Hema passen allemaal op elkaar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 23:37

bedankt voor alle berichtjes. Ik meen te herinneren dat een kennis van ons zat te mopperen dat de uitbreidingsset niet op de treinbaan van hun paste, dus vandaar dat ik op zoek was naar een winkel die gewoon een complete set heeft met daarbij uitbreidingsmogelijkheden. Hema heeft in ieder geval wel een basisset met verschillende uitbreidingsmogelijkheden. Binnenkort maar eens kijken hoe die eruit ziet.

Nu weet ik in ieder geval wel waar ik losse onderdelen kan krijgen (opa's en oma's zijn niet zo digitaal dat ze op internet wat gaan bestellen en de dichtsbijzijnde ikea is 40 minuten rijden met de auto)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Susan di 3 apr 2012 - 23:38

Brio is denk ik wel het meest compleet, maar ook wel heel erg duur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  TukTuk di 3 apr 2012 - 23:46

Rejoy. schreef:bedankt voor alle berichtjes. Ik meen te herinneren dat een kennis van ons zat te mopperen dat de uitbreidingsset niet op de treinbaan van hun paste, dus vandaar dat ik op zoek was naar een winkel die gewoon een complete set heeft met daarbij uitbreidingsmogelijkheden. Hema heeft in ieder geval wel een basisset met verschillende uitbreidingsmogelijkheden. Binnenkort maar eens kijken hoe die eruit ziet.

Nu weet ik in ieder geval wel waar ik losse onderdelen kan krijgen (opa's en oma's zijn niet zo digitaal dat ze op internet wat gaan bestellen en de dichtsbijzijnde ikea is 40 minuten rijden met de auto)

Ja het zou zonde zijn als het niet goed past, je weet nu de merken die op elkaar passen, dat scheelt een hoop!
Ik zou persoonlijk kijken voor een goedkope uitgebreide basisset waarvan je weet dat er alles op past, want volgens mij is de kwaliteit van de rails toch wel vergelijkbaar en betaal je gewoon veel voor een merk, en dan kan je altijd leuke uitbreidingssets kopen, die zijn vaak in verhouding wel duurder geloof ik, maar duurdere merken hebben idd wel meer keuze, zoals Susan ook al zei.

Wel enorm leuk een houten trein, vroeger als kind heb ik me daar uren mee vermaakt!

Vriendin van me had laatst trouwens heel goedkoop een starterset bij ik geloof de Karwei vandaan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 23:48

Wij hebben de basisset van de hema, en die bevalt hier prima! Zoon speelt er erg veel mee. We willen 'm nog wel uitbreiden met meer rails enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Printje wo 4 apr 2012 - 0:25

Die vd Ikea is inderdaad erg leuk en die baan is universeel, je kunt alle andere banen er gewoon op aansluiten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  SparklingEyes wo 4 apr 2012 - 0:29

Wij hebben ook de treinbaan van ikea, daar zijn we erg blij mee! Je kunt het gewoon blijven uitbreiden! Ik vind het ook erg degelijk!

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 0:31

Zie ik het goed dat bij de treinbaan van de Ikea plastic haakjes zitten waarmee je de spoordelen aan elkaar vast maakt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Printje wo 4 apr 2012 - 0:33

Rejoy. schreef:Zie ik het goed dat bij de treinbaan van de Ikea plastic haakjes zitten waarmee je de spoordelen aan elkaar vast maakt?

Klopt maar dat krijg je met geen mogelijkheid los hoor!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 0:34

ik vind het niet zo mooi eigenlijk, vind ik ook zonde als er hema-delen bij komen, die zijn wel helemaal van hout. De uitbreidingssets zijn daar wel goedkoop trouwens, goedkoper als bij de hema en je hebt daar ook meer bruggen e.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 0:35

Rejoy. schreef:Zie ik het goed dat bij de treinbaan van de Ikea plastic haakjes zitten waarmee je de spoordelen aan elkaar vast maakt?



Dat heeft deze idd. Ik vind dat minder mooi.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Liadan wo 4 apr 2012 - 0:35

Onze dochter speelt met onze oude houten treinbaan van vroeger en wij hebben die uitgebreid met de houten rails van Ikea, past gelukkig ook op elkaar. En ik vind de uitbreidingssets van Ikea er leuk bij.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Printje wo 4 apr 2012 - 0:38

Rejoy. schreef:ik vind het niet zo mooi eigenlijk, vind ik ook zonde als er hema-delen bij komen, die zijn wel helemaal van hout. De uitbreidingssets zijn daar wel goedkoop trouwens, goedkoper als bij de hema en je hebt daar ook meer bruggen e.d.


hahaha ieder zijn ding, mij interesseert dat niet, het is een treinbaan die hoeft niet mooi te zijn voor mij. Bovendien is hij echt goedkoop en toch van goede kwaliteit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 0:39

mijn ouders willen hun houten treinbaan niet afstaan (en gelijk hebben ze :p )

Ik denk nu dat we voor de basisset van de intertoys gaan en er dan houten delen van de hema bij vragen. Kunnen we misschien zelf op internet nog wel één of twee bruggen erbij kopen (aangezien ik dat zelf het leukst vond, weggetjes onder bruggen doormaken)

@ Printje: wat dat betreft ben ik echt een miepdoos, ik wil dat alles bij elkaar past Houten treinbaan 827601

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Printje wo 4 apr 2012 - 0:40

hahaha Rejoy ieder zijn ding toch. Ik heb alleen maar vd Ikea dus dan valt het niet op dat er zo;n soort plastic verbindingsstukje in zit.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Coccinelle wo 4 apr 2012 - 1:18

Mijn neefje heeft een treinbaan van Brio, erg mooi spul. Ik heb eigenlijk geen idee of dit bij de speelgoedwinkel te koop is, wel hebben ze af en toe bij de Lidl een actie met een uitbreidingsset.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Cato wo 4 apr 2012 - 1:32

Bij lobbes.nl hebben ze hele leuke treinbanen ook heel veel uitbreidingsets erbij.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 1:36

Coccinelle schreef:Mijn neefje heeft een treinbaan van Brio, erg mooi spul. Ik heb eigenlijk geen idee of dit bij de speelgoedwinkel te koop is, wel hebben ze af en toe bij de Lidl een actie met een uitbreidingsset.

Bij de Lidl is nét een houten treinset geweest vorige week. Daar heb ik het idee ook van, maar helaas was de actie alweer voorbij toen we besloten hadden dat we dit wilden.

En lobbes heeft inderdaad mooi spul, maar ze zijn wel duur hoor Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 5:30

Wij hebben de houten van de Ikea. Bevalt hier goed smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  mickey wo 4 apr 2012 - 6:02

Ik zie hier lobbes voorbij komen en wil toch ff reageren.

Toen ik nog op het KDV werkte, was er een meisje jarig. Van haar moeder kregen we toen de catalogus van lobbes, daar mochten we dan een groepscadeautje uit kiezen. Erg leuk natuurlijk. Helaas was alles binnen een maand al stuk... Vind het dus geen goede kwaliteit.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Susan wo 4 apr 2012 - 6:04

Maar is er dan een Lobbes huismerk of zo? Want voor zover ik weet is Lobbes gewoon een webshop waar ze allerlei merken speelgoed verkopen, het lijkt me dan niet iets te maken hebben met de kwaliteit van Lobbes in het algemeen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houten treinbaan Empty Re: Houten treinbaan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum