Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips om gezond kilo's aan te komen.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 20:55

Ik lees veel topic's over afvallen maar bijna geen topic's over aankomen. Niet dat dit erg is maar misschien zijn er meiden die dit probleem ook hebben?

Ik ben zelf iemand die snel gewicht verliest, helemaal omdat ik nu aan de medicatie zit. Ik ben 6 kilo afgevallen en het moet niet meer worden want anders zit ik aan mijn ondergewicht Embarassed Ik ben 173m en weeg nu 56 kilo, mijn BMI is 19 en buik omvang 65cm, heupen 85cm. Het kan nog net maar als ik mijzelf in de spiegel kijk schrik ik wel een beetje, mijn bovenlijf is altijd pezig geweest met weinig vet, mijn benen vallen mee. Ik begin het ook aan mijn lichaam te merken mijn spieren en pezen zijn gevoelig/pijnlijk omdat ik graag sport en ook vanwege mijn werk. Ik sporte vroeger 4x in de week nu 1 a 2 keer. Ik wil graag blijven sporten maar niet meer afvallen.

Zijn er meiden die dit probleem ook hebben en hebben mensen tips om gezond een paar kilo aan te komen? (Punk't misschien) Kan wel chips en koekjes eten maar gezond is het niet. Een dietist hoef voor mij nu ook weer niet want wil het eerst zelf proberen voordat ik echt hulp ga zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 21:14

Als je gezond aan wilt komen is het dus belangrijk dat je gezonde vetten en koolhydraten binnen krijgt. Denk ik.. Ik heb nog nooit aan willen komen dus ik heb me er niet zo goed in ingelezen. Maar ik denk dan aan: noten, avocado, volkoren/speltpasta, zilvervliesrijst etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 21:17

Ik ben juist van de koolhydraten. Brood, pasta, rijst etc, hou alleen niet van noten. Qua koolydraten kom ik niks te kort. Alleen het vet anzich eet ik weinig omdat mijn darmen gevoellig zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 21:26

Zijn je darmen ook gevoelig voor avocado? En misschien van die proteine shakes die sporters nemen om aan te komen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  minoessepoes ma 2 apr 2012 - 21:27

Het is nu absoluut niet meer nodig Tips om gezond kilo's aan te komen. 394967

Maar ik kreeg toen der tijd van een dieetist de tip om meer eetmomenten te hebben, dus beginnen met een goed ontbijt, om 10.00 uur niet alleen wat fruit maar en fruit en een boterham, elke keer boter op mijn brood te doen, terwijl ik dat normaal nooit doe bijvoorbeeld, elke dag een dessert, om een uur of 4 geen kopje cup a soup maar een goed gevulde soep met pasta erin bijvoorbeeld, of een lekkere aardappelsoep.

En inderdaad niet opeens alleen nog maar roomboter, slagroom en chips, want dat is gewoon heel ongezond en zelfs met ondergewicht kan je daar wel een te hoog cholesterol van krijgen (heb ik me laten vertellen), dan kan je beter voor de gezonde vetten kiezen die PB ook al noemt, die zitten bijvoorbeeld ook nog in vette vis.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 23:04

Ontbijten is gewoon heel belangrijk.

Verder kun je ook havermout of brinta eten als ontbijt. In combinatie met sport zorgt dit ervoor dat je spieren goed onderhouden worden maar het levert wel een flinke bak Kcal. (niet op een slechte manier, het zijn namelijk goede koolhydraten!).

Je kunt die aanmaken met geitenmelk of sojamelk. (als je geen koemelk wilt/mag o.i.d.).

Verder echt gezonde/goede vetten eten. Noten zijn er echt in allerlei soorten. Pinda's, Paranoten, Macademia's (die hebben wel een hoger vetgehalte).. maar er is echt genoeg en het smaakt allemaal anders.

Verder vette vis zoals zalm. Wat je ook kunt doen is 's middags een momentje inlassen om extra te eten. Bij je lunch bijv een bakje rijst met kip en een sausje eten. (hoeft niet perse warm te zijn, of misschien kun je het opwarmen op je werk ofzo).

Maar koolhydraten echt flink ophogen zorgt bij de meeste vrouwen wel voor gewichtstoename. (nu heb ik het echt over meer dan 200 gr. koolhydraten per dag). Dus minimaal 3 grote momenten (ontbijt/lunch/diner) waarin je goede koolhydraten eet.



Opzich is aankomen echt even moeilijk als afvallen. Mensen die afvallen eten ook wel eens dingen die ze liever niet eten of niet echt lekker zijn. Met aankomen is het hetzelfde. Gezonde producten die je lichaamsgewicht stabiel maken (of dat nu omhoog of omlaag is) zijn vaak niet zo lekker als we zouden willen. (en nu maak ik de vergelijking met snoepjes/koekjes/chips haha) Want een gezonde maaltijd kun je met kruiden etc. altijd een eigen draai geven en lekkerder maken Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Annie24 di 3 apr 2012 - 2:02

Het klinkt misschien stom, maar een dietiste is echt wel aan te raden. Ik ben daar ook geweest om aan te komen en heb er écht veel aan gehad. Er zijn behoorlijk wat kleine dingetjes waar je zelf niet zo snel erg in hebt die zij net wel weten.

Het aankomen ging bij mij niet snel, maar het kwam er wel aan en ik was blij met elke 100gram die er weer aanzat.

Inmiddels zit ik weer met hetzelfde probleem als toen (dat was vóór mijn zwangerschap) Helaas gaat het nu nog moeilijker omdat mijn dagelijkse schema nu met een kindje gewoon heel anders is dan daarvoor. Zo eet ik bv pas rond 19.30 uur 's avonds als mijn zoontje op bed ligt en dat helpt bv ook niet echt mee. Het meeste gaat nu snel, snel, tussendoor en écht goed te tijd nemen om op mijn gemak te eten doe ik eigenlijk niet Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 3:44

Ik denk dat het probleem ook echt aan de medicatie ligt, het zorgt ervoor dat het honger gevoel een stuk minder wordt. Ontbijten doe ik altijd alleen voorheen kon ik 's ochtends 3 of 4 boterhammen eten, nu nog maar 1, het zelfde heb ik met de lunch en avondeten. Ik wil wel maar ik zit zo snel vol. Ik zit nu met moeite een kop erwtensoep op te eten Embarassed

Omdat ik 's ochtens erg vroeg opsta ontbijt ik altijd in de auto. Brinta is op zich een goed idee, maar kan ik dat beter in het weekend proberen omdat ik dan in alle rust kan eten.Tussendoortjes neem ik nooit. Ik eet standaard 3x per dag en normaal voelde mij daar prima bij alleen omdat de porties nu een stuk kleiner zijn val ik af. Hoe kan ik dan tussendoortjes eten als ik erg weinig honger heb?

Het is nu ook niet dat ik in de avond naar de chips en koekjes grijp. Maar ik wil een jojo gewicht voorkomen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  _Lacey_ di 3 apr 2012 - 5:24

Ik heb ook veel aan de diëtiste gehad. Ben in totaal 7 kilo aangekomen.
Helaas vlogen ze er op een gegeven moment om onverklaarbare wijze ook weer af (plus nog meer kilo's), maar inmiddels ben ik weer aan het aankomen.

Zelf eet ik ook veel koolhydraten en net als jij weinig vet, ook omdat mijn darmen daar niet goed tegen kunnen. Daarnaast gebruik ik poeders, Fontamalt en Protifar, voor extra eiwitten en calorieën. Ook eet ik bij het avondeten minstens 2 ons vlees.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 19:44

Hoe kwam het dan dat jij dan uiteindelijk opnieuw afviel, Lacey? Dat lijkt mij namelijk niet gezond als ze de reden niet weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  _Lacey_ wo 4 apr 2012 - 2:14

Cimic schreef:Hoe kwam het dan dat jij dan uiteindelijk opnieuw afviel, Lacey? Dat lijkt mij namelijk niet gezond als ze de reden niet weten.
Was niet te achterhalen. Ze hebben het op stress gegooid. Nou maakte ik me in die periode ook wel een beetje druk om bepaalde zaken, maar dat ik daardoor zoveel ben afgevallen?

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 2:33

minoessepoes schreef:Het is nu absoluut niet meer nodig Tips om gezond kilo's aan te komen. 394967

Maar ik kreeg toen der tijd van een dieetist de tip om meer eetmomenten te hebben, dus beginnen met een goed ontbijt, om 10.00 uur niet alleen wat fruit maar en fruit en een boterham, elke keer boter op mijn brood te doen, terwijl ik dat normaal nooit doe bijvoorbeeld, elke dag een dessert, om een uur of 4 geen kopje cup a soup maar een goed gevulde soep met pasta erin bijvoorbeeld, of een lekkere aardappelsoep.

En inderdaad niet opeens alleen nog maar roomboter, slagroom en chips, want dat is gewoon heel ongezond en zelfs met ondergewicht kan je daar wel een te hoog cholesterol van krijgen (heb ik me laten vertellen), dan kan je beter voor de gezonde vetten kiezen die PB ook al noemt, die zitten bijvoorbeeld ook nog in vette vis.

Ik zit met hetzelfde. Ik val niet heel snel af, maar aankomen doe ik ook niet en ik zou het best kunnen gebruiken. Normaal gesproken vreet ik letterlijk alles wat los en vast zit en dan vooral veel vette dingen en dingen met veel suiker, maar dat help inderdaad ook niet en is bovendien natuurlijk niet gezond. Wat nu voor het eerst wel lijkt te werken is bovenstaande.... Ik eet nu veel vaker dan alleen 3x op een dag. Vooral mijn 'broodmomenten' verspreid ik. 's Ochtends bij het ontbijt, rond 10 uur weer een boterham, 's middags bij de lunch natuurlijk en dan rond een uur of 4 (cup-a-soup-tijd zeg maar) ook weer brood. Op die manier lukt het me meer te eten en ik ben een kilo aangekomen zag ik pas!

Overigens zit het met de rest van mijn koolhydraten ook wel goed, we eten veel pasta's enzo. Maar dat helpt dus verder niet zoveel bij mij. Die eetmomenten verspreiden wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 7:15

Aankomen is zo veel moeilijker dan afvallen. Ik heb zelfs bij een dietiste gelopen vroeger maar daar viel ik toen vanaf en dat was nou juist niet de bedoeling... Ik kan je geen advies geven dus. Heb toen alles geprobeerd, uiteindelijk kwam het vanzelf (en te veel ook haha).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  TukTuk wo 4 apr 2012 - 7:18

Cimic schreef:Ik denk dat het probleem ook echt aan de medicatie ligt, het zorgt ervoor dat het honger gevoel een stuk minder wordt. Ontbijten doe ik altijd alleen voorheen kon ik 's ochtends 3 of 4 boterhammen eten, nu nog maar 1, het zelfde heb ik met de lunch en avondeten. Ik wil wel maar ik zit zo snel vol. Ik zit nu met moeite een kop erwtensoep op te eten Embarassed

Omdat ik 's ochtens erg vroeg opsta ontbijt ik altijd in de auto. Brinta is op zich een goed idee, maar kan ik dat beter in het weekend proberen omdat ik dan in alle rust kan eten.Tussendoortjes neem ik nooit. Ik eet standaard 3x per dag en normaal voelde mij daar prima bij alleen omdat de porties nu een stuk kleiner zijn val ik af. Hoe kan ik dan tussendoortjes eten als ik erg weinig honger heb?

Het is nu ook niet dat ik in de avond naar de chips en koekjes grijp. Maar ik wil een jojo gewicht voorkomen

Het is inderdaad een bijwerking van de medicatie. Naast het gebrek aan honger gevoel, wordt je stofwisseling ook versneld door de medicatie, volgens mijn psych. Heeft de psych geen tips voor je? Je zal vast niet de eerste zjn die teveel afvalt door die medicatie?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Rovine wo 4 apr 2012 - 7:27

Kun je je medicatie niet nemen nadat je je ontbijt op hebt?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  TukTuk wo 4 apr 2012 - 7:29

Rovine schreef:Kun je je medicatie niet nemen nadat je je ontbijt op hebt?

Maar dan zit je alsnog met lunch en avond eten.. Die medicijnen blijven de gehele dag werken namelijk.
Ik heb dagen gehad dat ik genoeg had aan 1 boterham per dag, dankzij die medicatie Tips om gezond kilo's aan te komen. 394967
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Rovine wo 4 apr 2012 - 7:35

Weet ik, ik slik ze ook. smile Ik krijg trouwens rond 12 uur berehonger, dan weet ik dat de eerste uitgewerkt is. Ik heb trouwens nergens last van, ik vreet me een ongeluk. Tips om gezond kilo's aan te komen. 394967
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  TukTuk wo 4 apr 2012 - 7:38

Rovine schreef:Weet ik, ik slik ze ook. Tips om gezond kilo's aan te komen. 561177 Ik krijg trouwens rond 12 uur berehonger, dan weet ik dat de eerste uitgewerkt is. Ik heb trouwens nergens last van, ik vreet me een ongeluk. Tips om gezond kilo's aan te komen. 394967

Oh sorry dat wist ik niet! Embarassed
Maar het is voornamelijk in het begin volgens mij, want ik merk dat ik nu ook wel meer/sneller honger heb dan weken geleden smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Rovine wo 4 apr 2012 - 7:40

Ik zit nu ook redelijk aan het begin (3 weken nu), maar ik heb gewoon normale eetlust. Heeft misschien ook met Weight Watchers te maken, eet vrij regelmatige kleine porties en om 2 de uur heb ik gewoon honger, dat was voorheen zo en nu ook.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  TukTuk wo 4 apr 2012 - 7:43

Rovine schreef:Ik zit nu ook redelijk aan het begin (3 weken nu), maar ik heb gewoon normale eetlust. Heeft misschien ook met Weight Watchers te maken, eet vrij regelmatige kleine porties en om 2 de uur heb ik gewoon honger, dat was voorheen zo en nu ook.

Dat is wel fijn!
Hoe fijn ik het ook vond om af te vallen, na een keer bijna flauw gevallen te zijn in de douche vond ik het toch iets minder prettig.. Gelukkig had ik dextro snoepjes bij de hand liggen waardoor het snel wat beter ging, was niet voor herhaling vatbaar :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 18:11

Rovine schreef:Kun je je medicatie niet nemen nadat je je ontbijt op hebt?
Dat doe ik al, ik merk wel dat ik avonds meer honger krijg. Maar dan is de medicatie ook lager. Maar ik ga soms snaaien, geen zakken maar her en der chocola of koekejes. Niet echt gezond, aankomen doe ik dan wel. laughcry hoorde ook dat het hongergevoel weer terug komt, maar merk er tot nu tot nog niet veel van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips om gezond kilo's aan te komen. Empty Re: Tips om gezond kilo's aan te komen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum