Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Douchecabine schoonmaken

+5
Jilke
Caroow
Mamsie
redd
Linda
9 plaatsers

Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Douchecabine schoonmaken

Bericht  Linda ma 2 apr 2012 - 2:25

Wie heeft er goede tips om de douchecabine schoon te maken?

Ik word helemaal simpel van de kalkaanslag. Droogtrekken met een trekker lukt niet, want het is een kwart ronde cabine.

Wij hebben geen douchebak, maar hij staat gewoon op de tegels. Nu zijn de rubbers onderin helemaal groen geworden, echt heel goor. Iemand een idee hoe ik die schoon kan maken? Of waar ik dat kan vervangen? Ik weet niet van welk merk die is, aangezien de badkamer al in dit huis zat toen we hier kwamen wonen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  redd ma 2 apr 2012 - 2:30

Hg bij de drogist werkt meestal wel!

redd
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 201
Punten : 222
Registratiedatum : 24-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 3:07

in onze oude woning hadden we ook een douchekabine daar gebruikten we altijd de badkamerreiniger van de AH. De kabine even volspuiten en met een sponsje verdelen dan in laten trekken en even later afspoelen en dan droogde ik de ramen af.

En kan je die rubbers er niet afhalen en die onderste rand dichtkitten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 4:17

Je kunt hem wel droogtrekken hoor, als je de trekker gewoon een kwartslag naar links draait, kun je met de bocht mee trekken. Zo doe ik het in ieder geval bij onze kwart ronde douche smile En gebruik badkamer reiniger van de Action, inspuiten, in laten trekken en met heel heet water afspoelen. Die rubbers zijn (bijna) niet schoon te krijgen, bij de bouwmarkt kun je die vaak wel nieuw krijgen hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  Mamsie ma 2 apr 2012 - 4:35

Plantenspuit kopen en daar schoonmaakazijn in doen met wat water. Erop spuiten, intrekken en daarna scrobben. Op de rubbers zou ik pure chloor een paar uur laten intrekken (wel ventileren). Heb ik ook gedaan met mijn beschimmelde voegen en het was weer spierwit.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 4:41

He, dat kan ik ook nog wel eens proberen, Chloor. Ik krijg ze ook niet goed schoon meer, maar had ook geen zin om er moeite voor te doen, omdat we een nieuwe douchecabine willen hebben bounce

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  Caroow ma 2 apr 2012 - 10:28

Inderdaad schoonmaken met hg of schoonmaakazijn. En als droog maken met een trekken niet lukt kun je het natuurlijk ook met een microvezeldoekje droog maken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  Mamsie ma 2 apr 2012 - 10:30

Pippa schreef:He, dat kan ik ook nog wel eens proberen, Chloor. Ik krijg ze ook niet goed schoon meer, maar had ook geen zin om er moeite voor te doen, omdat we een nieuwe douchecabine willen hebben bounce

Dat had ik ook niet haha ik heb er dus chloor op gespoten en na een paar uur was het vanzelf weggetrokken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  Jilke ma 2 apr 2012 - 18:44

Bij mij werden heel de rubbers oranje, ook erg ranzig! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het misschien had kunnen voorkomen door hem vaker schoon te maken (en hij was al 2e hands, en niet heel denderend meer).
Het glas zelf kreeg ik altijd een heel eind schoon door er met HG op te gaan, de kalkverwijdervariant. En dan niet de spuitflacon, maar die met draaidop. Die is erg sterk, en dat deed ik er altijd onverdund op met een doek. Wel handschoenen aan doen, deed ik de eerste keer niet en mijn hele handen beten uit en hadden open wondjes.

Daarna goed met een spons erover heen als het even ingetrokken heeft en goed naspoelen met de douchekop.

Dan was het wel een heel eind schoon Wink
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  kajaka88 za 7 apr 2012 - 7:05

Ik zal de rubbers er niet uit halen hoor! Of iig even van te voren nagaan wat het kost. Wij hebben namelijk net een huis gekocht en de rubbers van onze douche waren echt ranzig. Mijn vriend heeft ze er toen uit gehaald. En nu blijkt dat die rubbers samen 250 euro kosten :shock: . Daar heb je dus bijna een nieuwe complete douchecabine voor. Alleen dat past dan weer niet op de gaten die er nu in de muren zitten van de douchecabine. Dus hebben we die dure rubbers moeten bestellen Neutral
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  Sorella za 7 apr 2012 - 7:44

Dit klinkt heel raar maar het beste middel tegen kalkaanslag kan je bij de dierenspeciaalzaak kopen! Als je vraagt naar PH-minus voor in het aquarium heb je het beste middel te pakken! Dit is een vloeistof om (de naam zegt het al) de PH waarde in je aquarium te verlagen. Als je dit op een sponsje doet en over de kalkaanslag haalt verdwijnt het zoals je het in de reclame altijd ziet Wink Ik gebruik het ook voor in de badkamer en keuken!

Wel even oppassen voor je handen, het kan bijten vooral in wondjes!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  ExpressoB zo 8 apr 2012 - 7:39

Sorella schreef:Dit klinkt heel raar maar het beste middel tegen kalkaanslag kan je bij de dierenspeciaalzaak kopen! Als je vraagt naar PH-minus voor in het aquarium heb je het beste middel te pakken! Dit is een vloeistof om (de naam zegt het al) de PH waarde in je aquarium te verlagen. Als je dit op een sponsje doet en over de kalkaanslag haalt verdwijnt het zoals je het in de reclame altijd ziet Wink Ik gebruik het ook voor in de badkamer en keuken!

Wel even oppassen voor je handen, het kan bijten vooral in wondjes!

Wat kost dat? Krijg je daarmee oranje achtige voegen weer wit/schoon?!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  Sorella zo 8 apr 2012 - 7:44

ExpressoB schreef:
Sorella schreef:Dit klinkt heel raar maar het beste middel tegen kalkaanslag kan je bij de dierenspeciaalzaak kopen! Als je vraagt naar PH-minus voor in het aquarium heb je het beste middel te pakken! Dit is een vloeistof om (de naam zegt het al) de PH waarde in je aquarium te verlagen. Als je dit op een sponsje doet en over de kalkaanslag haalt verdwijnt het zoals je het in de reclame altijd ziet Wink Ik gebruik het ook voor in de badkamer en keuken!

Wel even oppassen voor je handen, het kan bijten vooral in wondjes!

Wat kost dat? Krijg je daarmee oranje achtige voegen weer wit/schoon?!

Hm, precies weet ik het niet. Ligt ook aan het merk. Volgens mij is het rond de tien euro. Ik weet zeker dat het tegen kalkaanslag helpt, maar niet of het goed is tegen de verkleuring. Het kan in ieder geval geen kwaad voor je kitranden want dat kan in het aquarium natuurlijk ook niet!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  Dennenappel zo 8 apr 2012 - 7:59

Sinds kort gebruik ik chloor in de badkamer. Ik spuit het op de tegels met een plantenspuit, even in laten trekken, schrobben en afspuiten. Werkt erg goed vind ik, de tegels worden goed schoon en blijven wit.

Ik vind chloor minder op mijn longen staan dan badkamerreiniger. Vooral de reiniger van de action sloeg erg op mijn longen. Ik had er dan echt een paar dagen last van, terwijl ik met een mondkapje op schoonmaak.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Douchecabine schoonmaken Empty Re: Douchecabine schoonmaken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum