Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Reis van 6 weken, waarheen?

+4
Blond
TukTuk
Polly
Marin
8 plaatsers

Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 9:25

Volgend jaar wil ik graag 6 weken weg maar ik twijfel waar ik heen wil. Eerst dacht ik aan Canada ofzo maar dat vind ik wel heel ver en heel duur. Ik weet ook niet zeker of ik het wel zolang trek in mijn uppie ondanks je mensen ontmoet. Nu heb ik bedacht dat ik 6 weken binnen Europa de trekpleisters wil bekijken.
Heeft iemand een idee wat een leuke en logische tocht is om in korte tijd toch de leukste dingen te zien? Leuke plekken zijn ook zeer welkom!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Marin ma 26 maa 2012 - 9:32

Wil je met de auto (eigen auto of huur) of met de trein?

In zes weken kan je heel wat van Europa zien natuurlijk!

Dit lijken mij leuke routes:

Nederland - Duitsland - Denemarken - Zweden - Noorwegen - Zweden - Finland - (met boot naar) Estland - Letland - Litouwen - Polen - Duitsland - Nederland. Eventueel met nog via St Petersburg ipv met boot naar Estland.

Nederland - Duitsland - Oostenrijk - Hongarije - Roemenie - Bulgarije - Servie - Kroatie - Slovenie - Oostenrijk - Duitsland - Nederland

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 9:41

Het ligt aan de route maar ik heb een auto die lange afstanden wel trekt. Je zit soms natuurlijk met een boot en dan is een eigen auto mee niet handig.
Heb jij een idee wat het gaat kosten? Een indicatie natuurlijk want ik kan het zo duur maken als ik wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Marin ma 26 maa 2012 - 9:46

Pff nou, ik heb geen idee wat benzine kost in het buitenland (niet eens in Nederland) omdat ik zelf niet auto rijd, dus daar heb ik geen verstand van. Maar dat zal wel aardig aantikken. Met een interrailkaart ben je wellicht goedkoper uit, maar het fijne van een auto is dat je veel flexibeler bent natuurlijk en je ook naar kleinere plaatsjes kunt rijden. Maar in je eentje is zes weken misschien wel zwaar, en saai. Maar met nachttreinen bespaar je ook weer overnachtingen, maar superduper slaap je niet. Met de meeste ferries (boten) gaan auto's prima mee overigens.

Qua overnachting zou je voor hostels kunnen gaan, als je mensen wilt ontmoeten en goedkoop wilt reizen. Dat is meestal tussen de 10 en 30 euro per nacht. En qua eten houd ik meestal aan: 5 euro ontbijt, 5 tot 10 euro lunch, 10 tot 20 euro diner. In oostbloklanden zal dit wat goedkoper zijn, in Scandinavie wellicht wat duurder. Zuid Europa zal zo ongeveer hetzelfde zijn als NL. Maar wederom het voordeel van een auto is dat je gewoon naar de supermarkt kunt en ook boodschappen kunt doen en evt zelfs een koelbox in de auto kunt zetten, dus daarmee spaar je lekker dure kosten uit.

Maar een echte inschatting kan ik niet goed geven, sorry.



Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 9:52

Bedankt voor de opties! Ik ga overal met de auto heen dus ik weet weer niets over treinen. Daar ga ik me even op inlezen. Ik denk dat treinen dan goedkoper is en ook leuker. Dat ga ik even uitzoeken als ik de landen weet waar ik heen wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Marin ma 26 maa 2012 - 9:54

Mocht je gaan treinen, weet Pompoen je waarschijnlijk ook wel 't een en ander te vertellen over treinreizen door Europa!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 10:34

Binnen europa kun je interrail kaartjes kopen, dat is 350 euro voor 3 weken onbeperkt treinen geloof ik (toen ik het voor het laatst checkte).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Polly ma 26 maa 2012 - 10:37

Goede opties Marin, naar die eerste heb ik zelf ook wel eens gekeken! Dat is best te doen met de auto, overtocht Frederikshavn - Göteborg en dan Stockholm - Tallinn. Via St. Petersburg is het een stuk lastiger qua visum, laat staan met de auto.
Als je alleen gaat zou ik zeker interrail doen, dat lijkt me echt super leuk.
Een rondje Zuid-Europa is ook altijd leuk. Er is zo veel te doen en zo veel te zien, de mogelijkheden zijn echt eindeloos.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 2:24

Je kunt ook met Ryanair allemaal enkeltjes boeken. Qua prijs scheelt dat vrij weinig van een retourtje maar als je goed zoekt betaal je sowieso niet erg veel bij Ryanair.

Ik ben zelf wel echt van de steden en het landschap in Spanje. Rondom Madrid is het echt prachtig.

Als ik zou mogen kiezen zou ik denk ik iets van

Nederland-Belgie-Frankrijk-Spanje (vliegen) Italie-Zwitserland-Luxemburg .. terug naar Nederland.

Dan zou ik naar Parijs willen, de Pyreeneeen(? haha weet even niet meer hoe je dat nou typt) via bilbao naar onder Madrid en omgeving (verder in spanje naar Sevilla/Salamanca?) Vliegen naar Rome, via toscane en milaan naar zwitserland.

Reis van 6 weken, waarheen? 5b9pnl

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 7:18

Het is dan niet Europa, maar ik zou naar Thailand gaan. Gegarandeerd mensen ontmoeten, de kosten daar zijn erg laag, heeeeel makkelijk bereisbaar. Alleen een vliegticket kan aantikken, mits je goed zoekt en op tijd boekt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  TukTuk di 27 maa 2012 - 7:23

Jip83 schreef:Het is dan niet Europa, maar ik zou naar Thailand gaan. Gegarandeerd mensen ontmoeten, de kosten daar zijn erg laag, heeeeel makkelijk bereisbaar. Alleen een vliegticket kan aantikken, mits je goed zoekt en op tijd boekt.

+1!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Marin di 27 maa 2012 - 7:40

AngelNyn schreef:
Jip83 schreef:Het is dan niet Europa, maar ik zou naar Thailand gaan. Gegarandeerd mensen ontmoeten, de kosten daar zijn erg laag, heeeeel makkelijk bereisbaar. Alleen een vliegticket kan aantikken, mits je goed zoekt en op tijd boekt.

+1!

Zonde! Vast ook heel erg mooi, maar in Europa is al zo veel dichterbij te ontdekken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Blond di 27 maa 2012 - 7:42

Ik zou dan gaan voor Nederland - Duitsland - Denemarken - Noorwegen - Zweden - Finland en weer terug. Die Scandinavische landen lijken me prachtig, de natuur en zo. Wel ontzettend duur (in Noorwegen betaal je volgens mij zo'n 8 euro voor een glas bier).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 7:42

Marin schreef:
AngelNyn schreef:
Jip83 schreef:Het is dan niet Europa, maar ik zou naar Thailand gaan. Gegarandeerd mensen ontmoeten, de kosten daar zijn erg laag, heeeeel makkelijk bereisbaar. Alleen een vliegticket kan aantikken, mits je goed zoekt en op tijd boekt.

+1!

Zonde! Vast ook heel erg mooi, maar in Europa is al zo veel dichterbij te ontdekken.

Heb je helemaal gelijk in. Jammer is Europa best duur in vergelijking met daar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  TukTuk di 27 maa 2012 - 7:43

Jip83 schreef:
Marin schreef:
AngelNyn schreef:
Jip83 schreef:Het is dan niet Europa, maar ik zou naar Thailand gaan. Gegarandeerd mensen ontmoeten, de kosten daar zijn erg laag, heeeeel makkelijk bereisbaar. Alleen een vliegticket kan aantikken, mits je goed zoekt en op tijd boekt.

+1!

Zonde! Vast ook heel erg mooi, maar in Europa is al zo veel dichterbij te ontdekken.

Heb je helemaal gelijk in. Jammer is Europa best duur in vergelijking met daar.

Inderdaad, 6 weken europa of 6 weken Thailand is een heel ander kostenplaatje.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Marin di 27 maa 2012 - 7:44

Jip83 schreef:
Marin schreef:
AngelNyn schreef:
Jip83 schreef:Het is dan niet Europa, maar ik zou naar Thailand gaan. Gegarandeerd mensen ontmoeten, de kosten daar zijn erg laag, heeeeel makkelijk bereisbaar. Alleen een vliegticket kan aantikken, mits je goed zoekt en op tijd boekt.

+1!

Zonde! Vast ook heel erg mooi, maar in Europa is al zo veel dichterbij te ontdekken.

Heb je helemaal gelijk in. Jammer is Europa best duur in vergelijking met daar.

Ja kan ik me ook voorstellen hoor. Maar ik vind Europa juist zo leuk met al die kleine verschillende landjes dicht bij elkaar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  litllejoy di 27 maa 2012 - 20:00

Heb toevallig laatst ook zelf gekeken voor een reis door Europa van 3 weken, dit was mijn plaatje:

Van Brussel op Dublin (Ierland) vliegen met Ryanair. Paar dagen in Dublin vertoeven en naar de Westkust van Ierland.
Vanuit Dublin naar Krakow (Polen) vliegen, ook met Ryanair. Daar 2 dagen blijven en gelijk Auswitz meenemen.
Vanuit Krakow met de trein naar Budapest (Hongarije), daar wou ik wat langer blijven, even relax en moet een hele mooie stad zijn.
Vanuit daar de trein naar Wenen (Oostenrijk), maar dat is meer omdat ik het 'Sisi' paleis graag wou zien. Wou daar ook niet zo lang blijven.
Vanuit Wenen zou ik dan de trein naar Praag (Tsjechie) nemen, de laatste stop van m'n reis.
Vanuit hier dan weer terug met de trein naar Nederland.

Toen ik hiermee bezig was, waren dit ongeveer de prijzen:
Brussel - Dublin (vliegen Ryanair): 33 euro
Dublin - Krakow (vliegen Ryanair): 50 euro
Krakow - Budapest (Trein): Prijs onbekend, kun je pas 3 maanden van te voren boeken en inzien
Budapest - Wenen (Trein): Prijs onbekend, kun je pas 3 maanden van te voren boeken en inzien
Wenen - Praag (Trein): Prijs onbekend, kun je pas 3 maanden van te voren boeken en inzien

Praag - Rotterdam (vliegen Transavia): 40 euro
Praag - Nederland (Trein): Prijs onbekend, kun je pas 3 maanden van te voren boeken en inzien

Hier komen de treinreizen, eten, drinken, excursies/ musea etc., hostels en wat je nog wilt kopen bij.

Al met al kwam ik duurder uit dan mijn reis naar Thailand incl. vliegticket van 3 weken. Uiteindelijk heb ik nu besloten om nog wel iets van deze reis te doen, maar niet alles. Dit ook omdat ik wat aan de tuin wil doen dit jaar. Anders had ik het waarschijnlijk wel gedaan.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  _Muppit zo 1 apr 2012 - 23:38

Wanneer je richting het oostblok gaat kun je er ook voor kiezen om te vliegen met WizzAir. Prima service, prima vliegtuigen en erg goedkoop!
_Muppit
_Muppit
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Mizz_S ma 2 apr 2012 - 1:15

Mocht je toch kiezen voor treinen, ik heb inmiddels bijna heel (Oost) Europa wel afgereisd met de trein, dus ik zou je wel wat tips kunnen geven als je wilt.
En tsja, wat is een leuke route? Ligt toch wel heel erg aan je eigen interesse natuurlijk, maar wat mij betreft zou op een lange reis door Europa Polen echt niet mogen ontbreken, echt mijn lievelingsland I love you Maar er is zoveel leuk en mooi in Europa!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Roodkapje wo 4 apr 2012 - 14:41

_Chance schreef:Ik zou dan gaan voor Nederland - Duitsland - Denemarken - Noorwegen - Zweden - Finland en weer terug. Die Scandinavische landen lijken me prachtig, de natuur en zo. Wel ontzettend duur (in Noorwegen betaal je volgens mij zo'n 8 euro voor een glas bier).



Scandinavie is prachtig, mijn lievelingsgebied in Europa.. maar 6 weken wel ontzettend lang... op een gegeven moment kan je geen bos en meren meer zien....

Ik zou dan wel doorreizen naar St Petersburg - Estland- Letland - Litouwen etc. Die landen hebben ook veel te bieden qua cultuur ( en St. Petersburg zou ik niet overslaan als je optijd je visum regelt!).

Qua brandstof is het even nagaan of de Ethanol in je auto kan, is dat zo dan kan je voor een prikkie rijden in Scandinavie ( vooral in Zweden volop verkrijgbaar). De dieselprijzen liggen hoger als hier en de benzine lager, maar de bio-ethanol is het goedkoopst ( ongeveer de prijs van de LPG brandstof hier per liter).

Qua drank: zolang je je drank in een stadswinkel koopt die daarvoor zijn kost een biertje je 1.50 - 2.00 euro per flesje/blikje. Ga je uit kan je zomaar 10-12 euro moeten neerleggen voor een biertje. In Noorwegen is drank gewoon te koop in de supermarkt, in tegenstelling tot Zweden.

Als je in de zomer gaat is een tentje meenemen een must! Er bestaat allemansrecht in Scandinavie en als je minimaal 100 meter van bewoond gebied ( huis, camping, winkel etc) af gaat staan kan je vrij kamperen. Wij hebben heel wat nachten zo doorgebracht en bevalt uitstekend ( schrik niet van de Elandgeluiden, die beesten maken herrie soms.. ). Er is zoveel natuur dat je echt heel makkelijk een slaapplaats vind.

We gingen ook af en toe cabins in, maar die kosten toch al snel zo'n 30-50 euro per nacht. Die kosten kan je dus ook gewoon besparen.

Whaaaa ik wil terug smile Volgend jaar willen wij met ons gezin er weer heen waarschijnlijk.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Reis van 6 weken, waarheen? Empty Re: Reis van 6 weken, waarheen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum