Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brazillie

4 plaatsers

Ga naar beneden

Brazillie Empty Brazillie

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 9:25

Zijn er wel eens forumsters in Brazillie geweest.


Hier zijn voor aankomende zomer echt al tientallen plaatsen voorbij gekomen (eerst roadtrippen aan de westkant van de US (te duur), rondreis Italie (te duur en teveel willen), Citytrip Rome (leuk, maar we willen langer weg), of iets anders in Italie (maar vergeleken met een reis die een stuk verder gaat vind ik het nog steeds prijzig. (Voor 300 euro meer kan ik naar het Carabisch gebied, Azie of dus Zuid Amerika) maar elke keer vind ik het toch net niet. Nu heb ik een vakantie op het oog, 2 weken in een heel schattig hotelletje in Pipa (Brazillie) en nog betaalbaar ook.

Bij Zoover heeft deze plaats een 8.4 en het hotelletje een 8.9! (En meerdere reacties).

Het moet bijna wel geweldig zijn haha.

Toch benieuwd naar ervaringen. Heb het nooit zo gezocht in Zuid Amerika. (Het gaat alleen door als ik het hotel voor 150 euro minder kan vinden. Dat is mijn vriend zijn budget en hij wilt daar hoogstens 50 euro overheen). Dus ik zoek me suf :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 10:43

Polly kan je een pm sturen, als ik het goed heb heeft zij daar een tijd gezeten voor stage(?)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Kerel ma 19 maa 2012 - 11:09

Pipa is een leuke strandplaats, met uitgaansleven. Niet het meest spetterende deel van Brazilie, maar wel leuk om gewoon een lekkere uitrust- en uitgaansvakantie te hebben.
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Caribbeanlover di 20 maa 2012 - 0:06

Net zoals Cuba trekt Brazilie mij niet, weet niet waarom kan het niet verklaren. Pipa oogt wel mooi, maar dat kan ook gefotoshopped zijn, want volgens mij is de zee niet zo helder blauw.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Kerel di 20 maa 2012 - 0:16

smile Ik heb in die zee gelegen, die is echt wel mooi helder blauw hoor. JE moet er van houden inderdaad, 't is geen bestemming waar cultuur hoogtij viert. Maar voor een strandvakantie zit je er prima.
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Caribbeanlover di 20 maa 2012 - 4:05

Maar het is niet overal helder, want ik heb ooit een foto gezien van iemand die hier kwam en dat was verre van helder.

Op de DR is het ook niet allemaal helder.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Blond di 20 maa 2012 - 6:43

Maar is het als je wilt gaan daar ook zomer? De ex van m'n beste vriendin ging een maand in juli en kwam niet echt gekleurd terug, omdat het daar toen helemaal niet warm was.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 11:38

Yeh, ik ben er zelfs geboren smile ik ben net weer 2,5 week terug van een vakantie in Brazilië.

Ik kan je niet echt veel plaatsen aanraden, ben er zelf maar in 2 geweest maar for the love of god; sla Rio de Janeiro niet over.
Meest fantastische stad ever!!!

In het noorden is het over het algemeen altijd warm, alleen als je in de zomer gaat kom je daar wel in de regentijd. Het zuiden (Rio) kent ook koelere dagen (graadje of 20)

Edit; lees dat je naar Pipa zit te kijken...

Ik kom zelf uit Recife, zit in de buurt, ontzettend gave stad maar voor geen drol toeristisch. Vrijwel niemand spreekt er engels. Pipa (bij Natal) zal dat wel iets meer zijn. Maar het ligt redelijk dicht bij elkaar en qua klimaat zul je altijd rond de 30 grade zitten. Stranden zijn er erg mooi in het noorden maar nogmaals, zomer hier is winter daar, dus zon is geen garantie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 21:50

Bedankt voor de reacties!

We hoeven niet perse helderblauwe zee, dus wat dat betreft maakt het mij niet heel veel uit.

We willen niet in een plaats met alleen maar megaresorts, 5 sterren/all in. Dat vinden we beide vreselijk. Verder willen we gewoon beetje gemoedelijk/gezellig. Beetje winkelen bij souverniersdingetjes. Eigenlijk gewoon beetje chillen.

Ik las dat in Pipa en Tibau du Sul er veel kleine resortjes staan met schattige huisjes en hangmatten voor de deur. (dat is zeg maar het stijltje wat ons aanspreekt, beetje alternatief maar wel netjes :P )


Ik las inderdaad dat juni en juli regenseizoen was. Maar dat het in augustus vaak weer mooi weer is (ook op fora). Maar dat is een gokje natuurlijk. Verder klinkt 28/30 graden mij prima in de oren.


Ik blijf gewoon mijn ogen openhouden en wie weet smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 22:49

Wat heerlijk! Wat ben jij nu dan ongeveer kwijt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Polly wo 21 maa 2012 - 8:54

Ik denk dat Pipa wel iets voor jullie is van hoe ik het begrijp, een rondreis door Brazilië moet je niet gaan doen als je een budget vakantie zoekt (het is niet het goedkoopste of makkelijkste land om te backpacken) maar een strandvakantie in die plaats is gewoon relaxt. Ik ben er zelf niet geweest, ben voornamelijk in het zuiden gebleven, maar hoor dat het een relaxte sfeer heeft en dat het een gezellige plaats is. Zeker geen 5-sterren megaresorts gedoe dus.
Wat betreft de zee, ja die is blauw, maar nee die is niet zo blauw als op sommige andere plaatsen in de Caribbean of Cook Islands Wink Maar als je daar niet voor gaat is dat dus geen probleem.
Het weer in onze zomer is inderdaad niet helemaal betrouwbaar, maar ik denk dat het op die hoogte nog wel meevalt. Rio in de zomer zou ik niet aanraden voor een strandvakantie, bijvoorbeeld.
Brazilië is een enorm, prachtig en divers land sunny
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 21:33

Powerbabe schreef:Wat heerlijk! Wat ben jij nu dan ongeveer kwijt?

Ligt een beetje aan de datum.

2 weken begin augustus €1200 p.p voor 16 dagen (inc ontbijt)
2 weken eind augustus €1050 p.p voor 16 dagen (inc ontbijt)


En het budget is echt maximaal €1050 :P Maar mijn herkansingsdata voor het afstuderen liggen in de laatste week van augustus, dus dat is wel een risicootje. Nu hopen we maar dat we een lastminute kunnen boeken in juli ofzo en dat het dan nog wat scheelt in prijs.


En anders zien we wel waar we terecht komen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 10:36

Ohja oke! Hoop dat het allemaal lukt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Caribbeanlover ma 26 maa 2012 - 23:11

Ik heb een Braziliaanse collega, ga misschien vragen of ze foto's wil meenemen zodat ik wellicht enthousiast word en er misschien ook wel eens heen wil.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 2:13

Powerbabe schreef:Ohja oke! Hoop dat het allemaal lukt!

Het is zo klote dat mijn vriend nog in de schoolvakanties moet. Als we 2 weken later zouden kunnen gaan (week van 26 augustus o.i.d.) scheelt het gewoon 400 euro!

Pff haha ik vind het zo zonde om voor die 2 weken eerder zoveel meer te moeten betalen. Dus hier nog steeds niets geboekt.. ik wacht het wel af.. zie het allemaal wel :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Gast di 27 maa 2012 - 3:02

Oh dat is inderdaad vervelend! Nouja nog even wachten en dan kun je ongeveer wanneer je wilt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Brazillie Empty Re: Brazillie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum