Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

+12
Happy
girli
loesje
Rumble
joyce0606
LMCurious
Phileine
Supertalentje
VeryCherry
Toet
Teddyaapje
RiLiJu
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  RiLiJu di 7 feb 2012 - 11:51

Onze dochter van 2,5 is de laatste tijd zo Rolling Eyes . Ze heeft uitspraken die ze thuis echt nooit hoort, ook uitspraken die ze wel thuis hoort, maar die alleen uit mijn mond horen te komen, haha.
Ze heeft (volgens mij) nog niet echt door dat ze sommige dingen gewoon niet tegen volwassenen kan zeggen. Ik wil er niet boos om worden, omdat ik denk dat ze nog niet bewust een grote mond geeft, maar als ik haar uitleg dat ik niet wil dat ze bepaalde dingen tegen mij, papa, oma of een man in de supermarkt :shock: zegt, begint ze zeer vermakelijk te lachen.

De volgende uitspraken zijn de afgelopen paar dagen al (meerdere keren) voorgekomen;
* ik; 'C.eline, wil je even van de tafel af gaan'
C.eline: 'mama, zeur niet zo'

* We gingen gisteren naar een vriendin van me, met een kindje van haar leeftijd.
ik: Ga je dan gezellig samen met .. spelen in het keukentje?
C.eline: Nee, ik wil niet lief spelen, ik wil slaan' Rolling Eyes

* C.eline: 'Ik wil drinken'
ik: 'Dan moet je even wachten, je hebt je drinken net op. Als papa thuis komt mag je weer nieuw drinken'
Ondertussen trekt ze de koelkast alvast open.
C.eline: 'Ik neem Dubbel fris, jij ben hier niet de baas'

* In de supermarkt staat C.eline bij de toetjes te kijken. Er komt een man naast haar staan die iets pakt.
C.eline kijkt hem aan en zegt heel boos; Ben jij helemaal gek worden, je ziet ik staat hier'
De man mompelt dan nog iets over de slechte opvoeding en wat er wel niet van 'dat kind' moet worden.

En dan tussendoor nog verschillende woorden die ik echt niet uit een tweejarige wil horen Evil or Very Mad

Daarbij bemoedert ze haar broertje de hele dag. De hele dag roept ze; 'Nee J.ulian, dat mag jij niet doen', 'J.ulian, blijf daar vanaf'.
Ik snap dat het lief bedoelt is, maar ik word er echt gek van. Ik blijf haar wel honderd keer per dag uitleggen dat zij dat niet hoeft te zeggen, dat papa en mama dat wel doen, maar het blijft absoluut niet hangen.

Hoe gaan jullie hiermee om? en iemand DE manier om bepaalde dingen uit te leggen, waardoor het wel blijft hangen?

Ik zie dit helemaal niet zo bij andere kinderen van haar leeftijd en als ik het erover heb met andere moeders, geven de meesten(oke, ik heb het er maar met twee moeders over gehad) aan dat zij het niet herkennen.

Sorry, moet even klagen en ben even bevestiging nodig, dat mijn dochter WEL normaal is en dit ook ergens anders wel voorkomt.
Dus nog iemand DE tip? of foute uitspraken, grote monden in de aanbieding?

RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 12:05

Heel herkenbaar. C.iske is laatst boos de kamer uitgelopen met de woorden; "Ik ben je spuugzat, met je gezeik"

Het enige wat ik doe is zeggen dat, dat niet zo aardig is en heel erg op mijn woorden letten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Teddyaapje di 7 feb 2012 - 12:20

Stiekem zit ik hier wel een beetje te lachen om de uitspraken van je dochtertje maar ik kan me voorstellen dat het echt niet grappig is voor jou. Misschien kun je zelf letten op wat je zegt en je omgeving vragen dit ook te doen (voor zover dat mogelijk is). Het is toch papegaaien gedrag wat ze vertoont.

Hopelijk is het een fase en gaat die snel voorbij!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Toet di 7 feb 2012 - 12:39

Let erg op je woorden waar ze bij is, dit is o.a. kopiërgedrag, kinderen pikken alles op (ook al snappen ze niet eens wat het betekent.) Verder blijven corrigeren en vooral heel erg consequent blijven. Het is waarschijnlijk een fase waar ze door heen gaat.

Ohja en om te bevestigen dat je dochter verder wel normaal is: Ze is écht niet de enige hoor. Het is maar wel hoe jij er mee om gaat, anders kan het steeds erger worden.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 12:53

Toen mijn zoontje als 4-jarige in groep 1 zat kwam zijn juf helemaal overstuur omdat hij 'stomme eikel' tegen haar had gezegd. Ik vond het absoluut niet leuk, maar niet zo wereldschokkend dat ze er overstuur van moest worden.
Nu zit hij op een andere school en van wat die kinderen daar allemaal zeggen klapperen mijn oren echt. Daar bij vergeleken is stomme eikel nog lief...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Supertalentje di 7 feb 2012 - 13:04

Sorry, ik moet ook echt lachen om de uitspraken van je dochter, maar kan me voorstellen dat jij het iets minder leuk vindt.

Ik heb geen idee wat je eraan kunt doen, maar kan me voorstellen dat het een fase is en weer overgaat... Het bemoederen herken ik overigens wel, ik doe het trouwens nog steeds als ik bij mijn moeder ben, haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Phileine di 7 feb 2012 - 21:14

Ik denk dat het ook met de leeftijd te maken heeft. Mijn nichtje is nu ruim 2 jaar en zij komt soms met dat soort uitspraken. Ze wil bijvoorbeeld geen dankjewel meer zeggen en reageert vaak met 'Dat weet ik toch niet'. Ik zou wel consequent blijven, want ondanks dat ze het misschien niet bewust doet, is het wel storend gedrag en ze moet wel begrijpen dat het niet gewenst is.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  LMCurious di 7 feb 2012 - 21:16

Joris heeft ook wel eens van dat soort uitspraken. Woorden als Sh*t of K*t weet hij helaas precies op het 'goede' moment op precies onze manieren te reproduceren. Dus ik ben mezelf al een hele tijd aan het aanleren om gewoon Ka te roepen op zo'n moment, maar vooral Dave heeft het daar lastiger mee. Wij besteden er overigens geen aandacht aan als Joris het zegt, want dan blijft hij het de rest van de dag vrolijk herhalen. Wel corrigeren we elkaar heel duidelijk, en daarin merk ik dat Joris het wel op pikt, nu ook meer Ka begint te zeggen en ook mee helpt ons te corrigeren, haha.

Met grote-mond-uitspraken kan ik alleen maar heel hard lachen. Omdat ze op deze leeftijd gewoon echt geen idee hebben waar ze het over hebben. Maar het vaak wel feilloos kunnen toepassen. Dus ik ben bang dat jij in haar ogen echt aan het zeuren was. Dan zou ik wel proberen je aanpak op dat moment even te veranderen. Was je steeds hetzelfde aan het vragen, vraag het dan op een andere manier bijv. Of leg haar op een andere manier uit wat er moet gebeuren.
In de supermarkt zou ik haar dus wel corrigeren. Ik weet niet of je begrijpt waar zij het vandaan haalt? Misschien kun je dat uitleggen. Ik zou mezelf excuseren tegenover die man, en aan C uitleggen dat die meneer ook gewoon boodschapjes haalt, en dat hij haar daar geen kwaad mee doet. Dus dat ze niet zoiets hoeft te zeggen.
Over het niet lief willen spelen maar willen slaan, daar zou ik een grap van maken. Zo van, ok, waar wil je dan op slaan, zullen we dan kijken of ze bij .... een trommel hebben? Misschien wil ... ook wel mee op de trommel slaan. Dat soort dingen werkt dan vaak beter bij ons dan erover doorgaan dat Joris lief moet zijn.

Gisteren ging Joris bij ons de discussie aan dat zijn bed verschoond moest worden. Hij had namelijk gespeeld dat zijn schaapje in bed had geplast. Als ik zijn bed verschoon dan zeg ik meestal dat er nieuw bedje op ligt voor hem. Dus toen hij gisteravond op zijn kamer kwam was hij helemaal verontwaardigd dat zijn bed niet verschoond was. Dus hij zei steeds dat er een nieuw bed op moest. Dave is er toen ook gewoon heel letterlijk mee omgegaan, van er past toch geen nieuw bed op je bed. Dan kun je er toch niet meer in. En daarmee was het goed.

Lastig is het soms he om te bedenken wat goed is. Je wilt het goed aanpakken, maar denk dat ook elk kind er weer anders op reageert. maar je bent zeker niet de enige hoor!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:21

Ik zou het ook blijven uitleggen, iets anders kun je denk ik niet doen op deze leeftijd. Je zou haar de excuses kunnen laten aanbieden als ze echt direct iets tegen iemand zegt wat niet netjes is.

Onze zoon heeft nu zo'n fase waarin hij continue fantasiedingen heeft, laatst zat er bijvoorbeeld een reus achter hem aan en toen er een mevrouw langskwam op de fiets riep hij tegen haar "Weg jij, ga weg!" want zij was de reus. Daar zit geen kwaad achter verder maar ik leg dan wel uit dat dat niet netjes is, en dat die vrouw niet snapt dat hij aan het spelen is. Onze dochter is nu qua brutaliteit een stuk rustiger dan een paar maanden geleden, toen was het met name erg tegenover andere kinderen. Samen spelen was er niet bij, ze kregen een snauw en als ze dan niet opzij gingen een duw (niet op het kdv trouwens, alleen bij onbekende kinderen). Dat is nu een stuk minder, ze is geduldiger en bij volwassenen doet ze dat soort dingen helemaal niet. Maar ik zou echt uitleggen, uitleggen, uitleggen. Echte scheldwoorden zou ik trouwens negeren. Onze dochter roept nu de hele dag 'kapotje' en dat is geen scheldwoord maar ook niet fijn als ze dat in de supermarkt roept (ze weet trouwens helemaal niet wat dat is hoor Wink) en dat negeren we ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:21

Weet je wat ik altijd zo 'naar' vind. Die kinderen kunnen de 'stoute' woorden vlekkeloos uitspreken. Andere woorden die ze wel mogen zeggen komen er nog schattig uit, maar woorden die niet kunnen gaan vlekkeloos haha.

Hier was Jens (3,5) laatst aan het spelen en het lukte niet wat hij wilde. Roept hij met een heel boos gezicht 'gottedomme'. Kei slecht natuurlijk maar stiekem moest ik zo hard lachen. Dit zag hij niet natuurlijk en ik heb wel gezegd dat ik dat niet meer wilde horen. Hier is het gewoon extra moeilijk aangezien broerlief met zijn 6 jaar nogal eens thuis komt van school met woorden waarvan ik denk oké dat kunnen we weer af gaan leren haha. Lang leve school en lang leve andere kinderen haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 21:27

Ik vind het zo erg wat kinderen allemaal op school horen. En zien trouwens. Mijn zoontje kwam vorig jaar *toen hij nog in zijn oude klas zat* regelmatig thuis met het verhaal dat die en die had gezegd dat hij mijn zoontje dood zou maken en dat hij dan met zijn vinger langs zijn keel ging :shock:
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  LMCurious di 7 feb 2012 - 21:28

ohw ja ik zat me net nog te bedenken dat Joris hier een hele poos van mij hoorde dat ik "Dave" zei of "Daveje". Als ie me niet direct hoort achter elkaar. Joris riep ons toen altijd nog als hij wakker was. En dan was het dus: "papaaaaa! Paaaaaaapaaaaaaa! Dave!!!!" Of bijv. "Daveje mag ik wat drinken?" Dan zei Dave altijd op een grappige toon terug: "Voor jou is het papa hoor!"

Joris heeft dan door dat hij ook met andere benamingen aangesproken word en ik vind het logisch dat hij het ook gaat gebruiken. Maar hij kreeg pas drinken als hij het aan papa gevraagd had. En daarmee heeft hij het vlug afgeleerd.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  joyce0606 di 7 feb 2012 - 21:29

Lijkt mij wel vervelend hoor! Ook al weten ze half niet wat ze zeggen (denk ik) in de trant hoe erg het os wat ze zeggen.

Mijn neefje is 3,5 en echt een vuilmond, wat daar allemaal niet uitkomt.....ik schaam me echt ervoor, maar bij mijn zus wordt er ook niet opgelet, daar vliegen de GVD"s om je horen, als je binnenkomt ben je een sukkel, en kut kut kut schijnt ook heel grappig te zijn Sad mijn zus lacht ook erom, en zegt al 1,5 jaar dat dit de leeftijd is...hij gaat naar een christelijke basisschool dus ik ben benieuwd...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 21:31

Mijn neefje noemde zijn moeder vroeger standaard kutwijf. Toen was hij een jochie van 4, intussen is hij 22.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Rumble di 7 feb 2012 - 21:31

VeryCherry schreef:Ik vind het zo erg wat kinderen allemaal op school horen. En zien trouwens. Mijn zoontje kwam vorig jaar *toen hij nog in zijn oude klas zat* regelmatig thuis met het verhaal dat die en die had gezegd dat hij mijn zoontje dood zou maken en dat hij dan met zijn vinger langs zijn keel ging :shock:

:shock: :shock:
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 21:34

Nucia schreef:
VeryCherry schreef:Ik vind het zo erg wat kinderen allemaal op school horen. En zien trouwens. Mijn zoontje kwam vorig jaar *toen hij nog in zijn oude klas zat* regelmatig thuis met het verhaal dat die en die had gezegd dat hij mijn zoontje dood zou maken en dat hij dan met zijn vinger langs zijn keel ging :shock:

:shock: :shock:

Gelukkig doet mijn zoontje groep 4 nog een keer over, dus al die kinderen zijn nu een groep verder en ziet hij ze amper. Ben ontelbare keren naar de juf gegaan en dan werd en weer een anti-pest lesje tegenaan gegooid, maar dat werkte allemaal niet. Ben ook een paar keer op de ouders afgestapt en die deden dan net of ze me niet verstonden en het enige wat ze zeiden is dat ik discrimineer. *zucht*
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:40

het vervelende vind ik vaak dat als er iets word gezegd door een kindje dat andere om je heen ook vaak moeten lachen.... waardoor het nog leuker word.

Ik stond laatst aan de kassa en I.ndy stond bij men moeder 1 rij langs mij. Zegt ze ineens godnondeju dat duurt hier lang.... iedereen om haar heen moest lachen dus I.ndy vond het ook enorm leuk.. heb haar een standje gegeven in de winkel, waardoor ik raar aangekeken werd in de winkel..

Helaas ken ik het ook dat ze dingen overnemen, ga niet heilig lopen doen aangezien ik ook wel eens kut eruit flap.. en godnondeju (maar dat was duidelijk)....
ik probeer erop te letten :-) Als ik het hier hoor, spreek ik ze erop aan... en geef aan dat ik het niet wil horen, nu word ook ik wel eens gecorrigeerd..:-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:40

VeryCherry schreef:Ik vind het zo erg wat kinderen allemaal op school horen. En zien trouwens. Mijn zoontje kwam vorig jaar *toen hij nog in zijn oude klas zat* regelmatig thuis met het verhaal dat die en die had gezegd dat hij mijn zoontje dood zou maken en dat hij dan met zijn vinger langs zijn keel ging :shock:
Jemig, dan was ik toch even langs school gegaan, wat erg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 21:41

Zelda schreef:
VeryCherry schreef:Ik vind het zo erg wat kinderen allemaal op school horen. En zien trouwens. Mijn zoontje kwam vorig jaar *toen hij nog in zijn oude klas zat* regelmatig thuis met het verhaal dat die en die had gezegd dat hij mijn zoontje dood zou maken en dat hij dan met zijn vinger langs zijn keel ging :shock:
Jemig, dan was ik toch even langs school gegaan, wat erg!

Werd amper wat aan gedaan...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Rumble di 7 feb 2012 - 21:44

VeryCherry schreef:
Nucia schreef:
VeryCherry schreef:Ik vind het zo erg wat kinderen allemaal op school horen. En zien trouwens. Mijn zoontje kwam vorig jaar *toen hij nog in zijn oude klas zat* regelmatig thuis met het verhaal dat die en die had gezegd dat hij mijn zoontje dood zou maken en dat hij dan met zijn vinger langs zijn keel ging :shock:

:shock: :shock:

Gelukkig doet mijn zoontje groep 4 nog een keer over, dus al die kinderen zijn nu een groep verder en ziet hij ze amper. Ben ontelbare keren naar de juf gegaan en dan werd en weer een anti-pest lesje tegenaan gegooid, maar dat werkte allemaal niet. Ben ook een paar keer op de ouders afgestapt en die deden dan net of ze me niet verstonden en het enige wat ze zeiden is dat ik discrimineer. *zucht*

Lekkere ouders zijn dat. Je wilt toch niet dat je kind zoiets zegt tegen een ander kind? Mijn zoontje had echt wel een flinke uitbrander gehad. En als de juf ziet dat die anti-pestlessen niet werken moet ze dus toch een ander middel vinden dat wel werkt en het er niet bij laten zitten.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:45

Mijn broer had dat ook met zijn kinderen. Die zijn dan wat ouder (5,7,9) maar die kwamen ook met de meest grove scheldwoorden thuis. Die waren het natuurlijk zat en hebben de wekker op 5 minuten gezet. In die 5 minuten mochten ze de meest smerige scheldwoorden zeggen die ze kenden, gewoon 5 minuten lang smerige woorden zeggen. In de eerste 2 minuten was dat natuurlijk lachen gieren brullen, maar na 5 minuten was de leukigheid er natuurlijk wel voort vanaf. Ze zeggen nu zelden vieze woorden. Het heeft dus wel geholpen. Vaak wil negeren ook wel werken, dus het vieze woord het effect gewoon totaal niet geven door geen reactie te geven. Dan is het vaak ook zo klaar, zo werkt dat tenminste hier vaak wel. Alleen komt dan tegenwoordig nummer 2 met die woorden en tja......

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:45

VeryCherry schreef:
Nucia schreef:
VeryCherry schreef:Ik vind het zo erg wat kinderen allemaal op school horen. En zien trouwens. Mijn zoontje kwam vorig jaar *toen hij nog in zijn oude klas zat* regelmatig thuis met het verhaal dat die en die had gezegd dat hij mijn zoontje dood zou maken en dat hij dan met zijn vinger langs zijn keel ging :shock:

:shock: :shock:

Gelukkig doet mijn zoontje groep 4 nog een keer over, dus al die kinderen zijn nu een groep verder en ziet hij ze amper. Ben ontelbare keren naar de juf gegaan en dan werd en weer een anti-pest lesje tegenaan gegooid, maar dat werkte allemaal niet. Ben ook een paar keer op de ouders afgestapt en die deden dan net of ze me niet verstonden en het enige wat ze zeiden is dat ik discrimineer. *zucht*
Ik heb meteen een beeld gevormt bij de ouders :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 21:46

Lieskuh schreef:Mijn broer had dat ook met zijn kinderen. Die zijn dan wat ouder (5,7,9) maar die kwamen ook met de meest grove scheldwoorden thuis. Die waren het natuurlijk zat en hebben de wekker op 5 minuten gezet. In die 5 minuten mochten ze de meest smerige scheldwoorden zeggen die ze kenden, gewoon 5 minuten lang smerige woorden zeggen. In de eerste 2 minuten was dat natuurlijk lachen gieren brullen, maar na 5 minuten was de leukigheid er natuurlijk wel voort vanaf. Ze zeggen nu zelden vieze woorden. Het heeft dus wel geholpen. Vaak wil negeren ook wel werken, dus het vieze woord het effect gewoon totaal niet geven door geen reactie te geven. Dan is het vaak ook zo klaar, zo werkt dat tenminste hier vaak wel. Alleen komt dan tegenwoordig nummer 2 met die woorden en tja......
Haha goeie tip. Net zoiets als je kind betrappen op roken en die dan het hele pakje sigaretten op laten roken Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  VeryCherry di 7 feb 2012 - 21:51

Mijn zoontje zit op een openbare school met ontzettend veel allochtone kinderen. Met de meeste kinderen is niks mis. Een deel is tuig, en dan heb je ook nog de meelopers. Het zijn veelal de ouders en/of veel oudere broers en zussen die het nog meer verzieken. Want als je er wat van zegt discrimineer je al.
Sinds september is er een nieuwe directeur en sindsdien gaat het al een stuk beter, hij let er ontzettend goed op en is ontzettend betrokken bij álle kinderen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  RiLiJu di 7 feb 2012 - 22:20

Het is inderdaad ook kopieëren wat ze doet. Ze hoort hier natuurlijk wel wat en op de PSZ krijgt ze denk ik ook zeker wat mee.
Toch nog maar wat beter opletten dan. En daarbij wat consequenter zijn in onze benadering van dit soort uitspraken en woorden. Nu wissel ik dat nog wel eens af, negeren, aanspreken, grapje van maken.

Maar er staat ons nog heel wat te wachten, zoals ik het hier lees.

Wat heftig zeg, VeryCherry. En wat naar voor je zoontje dat hij gepest werd. Zit hij nu helemaal lekker in de groep?

Beegee: om die van jou moet ik vanaf hier ook lachen.

Bij anderen vind ik de meeste uitspraken ook gewoon echt grappig, maar bij je eigen kind is het toch vaak wat minder leuk. Alhoewel ik mijn lachen soms ook echt in moet houden.

LMcurious: Dat is het ook, je wilt dat je kind normaal gedrag gaat ontwikkelen en ik wil haar op een goede manier begeleiden tot een stabiele volwassene, maar soms vind ik het gewoon echt lastig en weet ik echt niet waar ik goed aan doe.
Dan is het wel fijn om even te lezen hoe anderen dit aanpakken, zodat je weer even wat extra handvaten hebt.

RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt Empty Re: 'Grote monden' en uitspraken waar je niet vrolijk van wordt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum