Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet van een lepel willen eten

3 plaatsers

Ga naar beneden

Niet van een lepel willen eten Empty Niet van een lepel willen eten

Bericht  meisjesmama wo 24 nov 2010 - 6:53

Mijn jongste is ondertussen alweer 7 maanden en dus al even tijd voor een fruithap/groentehap of een papje.
Maar zodra ze een lepel ziet word ze gek. Begint ze met haar hoofd te schudden, doet haar lippen stijf op elkaar en als ik het er in krijgt haalt ze het er met haar handen weer uit en begint ze te kokhalzen.
Nou kan ze ook niet tegen alle producten ben ik wel achter gekomen want van de week had ik er 5 hapjes tarwepap in en was ze helemaal van de rel pijn in haar buik en veel huilen.
Ik heb speciaal (ivm allergie) brood voor haar maar als ik dat in haar mond stop begint de te kokhalzen.
Maar hoe pak ik dit nu aan? Ik moet 10 december weer naar de kinderarts maar misschien heeft er hier nog iemand tips?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet van een lepel willen eten Empty Re: Niet van een lepel willen eten

Bericht  Liadan wo 24 nov 2010 - 6:58

Misschien wil ze het wel in stukken? Dan heb je geen lepeltje nodig en kan ze zelf eten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet van een lepel willen eten Empty Re: Niet van een lepel willen eten

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 7:17

ik dacht inderdaad ook gewoon stukjes zodat ze zelf kan pakken...misschien als het fruit is in kleine stukjes aan een vorkje prikken? fruit was gemalen is in een beker geven?

Merle eet alles met haar handjes...soms een vorkje maar dan haalt ze het er alsnog af met haar handjes.

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet van een lepel willen eten Empty Re: Niet van een lepel willen eten

Bericht  meisjesmama wo 24 nov 2010 - 7:38

* Liadan dat dacht ik dus ook maar als ze van gepureerd al kokhalst lijkt het me niet dat ze stukken wil.

* Beegee Ik ga het vrijdag in een beker doen eens kijken wat ze dan doet.

Liefs
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet van een lepel willen eten Empty Re: Niet van een lepel willen eten

Bericht  Tazz wo 24 nov 2010 - 8:54

de reden waarom ze waarschijnlijk kokhalst van gepureerd voedsel is omdat jij het in haar mond stopt en het dan haar keel inglijdt, ze heeft hier dus totaal geen controle op en dan kan weerstand oproepen. Met brood precies zo, je zegt dat jij het in haar mond stopt, laat het haar zelf doen.

Als je haar wel stukken geeft bepaald ze zelf wanneer ze iets in haar mond stopt en glijdt het ook niet gelijk achter in haar keel. Zoek maar eens op de 'rapley-methode' zo ben ik begonnen en het was even wennen om te kauwen voor mijn dochtertje maar door gewoon door te zetten ging het uiteindelijk erg goed, ook met brood heeft ze nooit problemen gehad.

Liadan (wow wat moet ik wennen aan jouw nieuwe nick ;-) ) heeft volgens mij ook de rapley-methode toegepast bij haar dochtertje met succes.

veel succes ermee!
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet van een lepel willen eten Empty Re: Niet van een lepel willen eten

Bericht  meisjesmama wo 24 nov 2010 - 9:03

* Tazz ook dat heb ik al geprobeerd 1 week geleden met een stukje brood en daar kreeg ik hetzelfde effect mee. En het kokhalzen is als het nog in haar mondje zit nog niet eens in haar keel glijd naar mijn idee.
Mijn oudste heb ik namelijk met 9 maanden ook op die manier laten eten dus weet wat je bedoelt. En bij mijn oudste werkte dat dus ook super.

Dus ook dit is helaas is dit niet de oplossing. De arts van het consultatieburo had het over dat het kan zijn dat haar keelamandelen te groot zijn waardoor de kokhalst.

Liefs
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet van een lepel willen eten Empty Re: Niet van een lepel willen eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum