Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc.....

4 plaatsers

Ga naar beneden

Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc..... Empty Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc.....

Bericht  Mirror wo 24 nov 2010 - 1:56

Oze zoon (22 maanden) wil eigenlijk niet meer in de buggy. Hij wil heel graag zelf lopen. Ook als we boodschappen gaan doen blijft hij geen seconde in het winkelwagentje zitten. Hij mag best meelopen van mij, maar m'n hand vasthouden wil hij niet, of niet langer dan 5 minuten en hij rent opeens weg en denkt dan dat het grappig is dat ik hem 'kom pakken'. Al met al erg vermoeiend en gevaarlijk zo af en toe. Ik leg hem uit dat hij best mee mag lopen, maar mama's hand moet vasthouden. Waarom het gevaarlijk is als hij wegrent, maar hij is ook nog wel erg jong natuurlijk. Meehelpen in de supermarkt of spulletjes vasthouden wil hij wel, maar hij rent er net zo makkelijk de winkel mee uit. Hij is echt zo snel weg!
In de buggy weet hij zichzelf los te maken, draait zich voortdurend om en als ik hem weer recht zet is hij boos. Dat hij dan even boos is maakt me niet zoveel uit, maar na vijf minuten probeert hij het weer opnieuw.. en opnieuw.. etc. Heeft er iemand tips? Of de ervaring dat hij het op een gegeven moment echt wel leert en netjes bij mij blijft?
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc..... Empty Re: Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc.....

Bericht  Dolphinne wo 24 nov 2010 - 2:02

Vind hij het misschien niet leuk om ipv in het zitje van een winkelwagentje, in het wagentje zelf te zitten. Al heb je dan weer kans dat hij alle verpakkingen open gaat halen van de dingen die je net in het wagentje hebt gestopt.

Misschien dat hij wel zelf achter zo'n klein winkelkarretje wil lopen (al heb je die niet bij elke supermarkt, maar bijv. wel bij de AH). Hier hadden ze laatst bij de c1000 ook een racewagen-karretje. Mijn zoontje vond het super om daar in te zitten en mee te kunnen sturen met zijn eigen stuur. Maar dan moet zo'n karretje er wel toevallig zijn.

Hier werkt het ook dat hij de boodschappen die ik nodig heb in de kar mag leggen (terwijl hij in het zitje zit) Of hij houdt het boodschappenbriefje vast.

Verder zo even geen tips, maar weet wel dat het erg lastig kan zijn. Gelukkig vind mijn zoontje het over het algemeen nog goed om in het zitje van de kar te zitten.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc..... Empty Re: Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc.....

Bericht  Mirror wo 24 nov 2010 - 2:11

@Dolphinne, die kleine karretjes hebben ze hier niet. Dan zou ik eens naar een ander winkelcentrum moeten gaan, maar ik wil dat weleens proberen ja smile In het karretje zelf zitten vindt hij leuk, maar na 5 minuten klimt hij er gewoon uit! Spullen in het wagentje leggen.. zelfde verhaal. Ik kan hem hooguit 5 minuten boeien omdat hij zo graag zelf wil lopen. Probleem is gewoon dat hij snel wegrent omdat hij dan ineens iets heel boeiends ergens ziet, maar ook omdat hij een spelletje met me wil spelen. Pff.. lastig hoor. Maar thnx in ieder geval voor je antwoord Very Happy
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc..... Empty Re: Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc.....

Bericht  Lala wo 24 nov 2010 - 9:42

.


Laatst aangepast door Lala op wo 15 dec 2010 - 8:13; in totaal 1 keer bewerkt
Lala
Lala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 63
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc..... Empty Re: Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc.....

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 20:47

Heel herkenbaar helaas. Ik heb nu precies hetzelfde met ons zoontje. Mijn dochter deed dit nog vroeger, die wilde voor 1,5 al niet meer ergens vast inzitten, dus ik was blij dat we het bij hem konden rekken, maar helaas, die tijd is ook voorbij.
Ik heb mijn handen er dus echt vol aan als ik ze allebei laat lopen. Soms heb ik daar dus echt geen zin in, en moet hij maar gewoon in de buggy, onder krijsen, maar dat duurt gelukkig maar even. Eruit komen kan hij dan niet.
Bij een winkelkar is het een ander verhaal, dat is gewoon gevaarlijk, daar klimt hij ook zo uit. Meestal laat ik hem dan maar even lopen, en als het kan, neem ik idd even zo'n klein wagentje mee, maar dat is ook een gedoe, haha! Botst hij lekker overal tegenop omdat hij nog geen controle heeft.
Ik heb dus verder geen tips helaas. Gelukkig worden ze vanzelf ouder, en luisteren ze dan meestal iets beter, dat merk ik nu wel bij de oudste, al heeft die soms ook nog wel van die wegren-buien....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc..... Empty Re: Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc.....

Bericht  Mirror wo 24 nov 2010 - 21:30

@Lala, dat helpt ook wel ja, dingen die hij lekker vindt meenemen en laten vasthouden. Maar toch is hij ook zo weer afgeleid en gooit hij vervolgens z'n spullen op de grond om de buggy weer uit te klimmen. Hij probeert ook verpakkingen open te maken en dat lukt ook altijd.. techneutje :shock: Nog iets waar je dan op moet letten dus. Kom haast niet aan boodschappen doen zo haha

@Mamarosa.. pff vervelend he! Vermoeiend en irritant soms. En dan is het toch fijn dat je het nog even hebt kunnen rekken bij L, want met 1,5 lijkt me nog lastiger! Ik vraag me echt af hoe je dat straks moet doen met twee babies erbij. Hopelijk luistert L dan inmiddels ook wat beter. smile
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc..... Empty Re: Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc.....

Bericht  CareBear wo 24 nov 2010 - 23:56

Hier willen ze ook al even niet meer in het zitje van het winkelwagentje. Hier lopen ze dus gewoon rond. Als ze even weg lopen vind ik dat zelf niet zo'n probleem (is meestal een rij voor ons), ze komen vaak snel weer terug. Houdt wel contact met ze door ze te roepen en dingen te vragen. Oke, 1 keer heeft het een pot pindakaas gekost die viel, maar daar hebben ze ook van geleerd omdat ze geschrokken waren. Ze mogen van ons dingen pakken en dat vinden ze ook erg leuk. Vooral het zelf in het wagentje leggen/laten vallen (zijn een beetje te klein om het netjes neer te leggen).

CareBear
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 60
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc..... Empty Re: Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc.....

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 1:22

Mirror schreef:

@Mamarosa.. pff vervelend he! Vermoeiend en irritant soms. En dan is het toch fijn dat je het nog even hebt kunnen rekken bij L, want met 1,5 lijkt me nog lastiger! Ik vraag me echt af hoe je dat straks moet doen met twee babies erbij. Hopelijk luistert L dan inmiddels ook wat beter. smile
Ja, ik vraag me ook af hoe ik dat straks moet doen, haha! Dan gaat de oudste ook nog niet naar school, dus wordt lastig dan. Ik wil zoveel mogelijk lopend boodschappen doen, maar of dat te doen is met zo'n drukke peuter...Met de oudste ging dat opzich nog wel, maar dat is maar 1 kind, en ze blijft altijd redelijk in de buurt. Straks heb je dus 2 rennende peuters. En als de oudste weg loopt, loopt hij er achteraan.

Ik heb al gekeken voor een zitje voor op de tweelingwagen, maar daar kom je bijna niet aan. Of ik moet het via een site bestellen, maar dat vind ik ook weer best veel geld. Maarja, als ik niks 2e hands kan krijgen, doe ik dat maar. Dat is een systeem waarbij je een ouder kindje op een fietsstoeltje kunt zetten op de wagen, heel handig. Ik zie hem nl. straks ook nog niet zulke afstanden lopen. Daar heeft de oudste nu al niet altijd zin aan, en zij is nu 3. Hij is dan net 2. Oooow, dat wordt wat, haha!

Nu doe ik de verse boodschappen bijna elke dag, even lekker eruit. Maar dat moet ik dan maar niet meer doen. Moet ik maar voor meerdere dagen inslaan, jammer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc..... Empty Re: Zoontje wil niet in de buggy/winkelwagentje, etc.....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum