Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag over melding app!

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vraag over melding app! Empty Vraag over melding app!

Bericht  Caramba vr 6 jan 2012 - 14:32

Ik heb een vraag over een app.

Ik weet zo niet hoe de app heet, maar je kunt hiermee bij iemand anders in de telefoon komen.
Is mij vanavond gebeurt. Heb hier enorm om zitten flippen, werd mij zelfs letterlijk zwart voor de ogen omdat ik dit dus echt niet tolereer!
Vriend van mij en mijn vriend, heeft zonder dat ik het wist, mijn codes veranderd. Erg vervelend, want ik kon met geen mogelijkheid meer in mijn telefoon komen. Dit was als grapje bedoeld, maar is een beetje uit de hand gelopen.

Nu is mijn vraag, welke app is dit en kan ik hier ergens een melding van maken?
Ik vind het namelijk erg vervelend en kinderachtig dat dit kan.
Want je denkt dat je mobiel beveiligd is, omdat je er een code op hebt gezet. Maar nu blijkt een willekeurig iemand wel zomaar in je telefoon te kunnen komen. HELP!!!
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over melding app! Empty Re: Vraag over melding app!

Bericht  Ilargi vr 6 jan 2012 - 21:25

Dat klinkt heel naar idd :shock: Wist niet eens dat je zo een app hebt... Hoop dat iemand anders hier je ermee kan helpen!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over melding app! Empty Re: Vraag over melding app!

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 21:28

Huh nooit van gehoord joh! Bedoel je de code waarmee je de tel unlock? Nou lekkere vriend dan silent Geintje of niet! Is er geen applestore in de buurt waar je even kan vragen? Of misschien staat er iets op het i-net? Succes!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over melding app! Empty Re: Vraag over melding app!

Bericht  Curious vr 6 jan 2012 - 21:45

Belachelijk zeg! Dat is niet echt een grapje.

Je hebt verschillende van dat soort programma's. Een bekende ervan heet teamviewer.
Maar bij dat soort programma's moet je wel vaak toestemming geven... en die programma's staan volgens mij ook niet ' zomaar' op je telefoon.
Iemand moet ze er dus op gezet hebben en toestemming gegeven hebben...
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over melding app! Empty Re: Vraag over melding app!

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 22:15

Dat je dat nog een vriend noemt. Ik ken één die iets met teamview heet maar die is legaal (toestemming vragen, wat natuurlijk nooit iemand geeft). Kun je er niet op zoeken in de appstore? Ik weet dat het (natuurlijk) een app uit Amerika is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over melding app! Empty Re: Vraag over melding app!

Bericht  Curious vr 6 jan 2012 - 22:22

jawel, die toestemming geven mensen wel vaak. Want dit soort programma;s worden gebruikt om computerproblemen op afstand op te lossen.
En dan is zo'n programma weer heel nuttig.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over melding app! Empty Re: Vraag over melding app!

Bericht  ExpressoB vr 6 jan 2012 - 22:44

Succes ermee.

Zo ik zou ook echt gek worden!!! Dit doe je gewoon niet!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over melding app! Empty Re: Vraag over melding app!

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 23:15

Wat kan teamview dan eigenlijk? Behalve in je tel kijken, of is dat juist de bedoeling iemand onbewust controleren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over melding app! Empty Re: Vraag over melding app!

Bericht  Caramba vr 6 jan 2012 - 23:19

ExpressoB schreef:Succes ermee.

Zo ik zou ook echt gek worden!!! Dit doe je gewoon niet!


Dit is dus ook wat ik heb gezegd, zoiets flik je niet! Hij dacht dat ik er wel om kon lachen, nou dat was het tegen over gestelde! Hij was wel enorm van mijn reactie geschrokken, werd er stil van, niet alleen hij, maar iedereen! Waren namelijk op verjaardag. En mijn vriend begreep het allemaal niet, die zei dat ik mijn telefoon in mijn broekzak moest laten, wat ik dus ook had, alles was veranderd, zonder hier toestemming voor te hebben gegeven, want zoiets, als ze hadden gevraagd of het mocht, had ik nog nee gezegd! Met veel moeite weer mijn normale instellingen gekregen.
Ik wil er wel een melding van maken dat dit niet zomaar kan en mag gebeuren! Zal vandaag internet even doorzoeken.

Ben hier nog pissig en kwaad over, stelletje mierenneukers zijn het BAH!
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over melding app! Empty Re: Vraag over melding app!

Bericht  Curious vr 6 jan 2012 - 23:34

Cimic schreef:Wat kan teamview dan eigenlijk? Behalve in je tel kijken, of is dat juist de bedoeling iemand onbewust controleren?

nee de bedoeling van de app is eigenlijk om iemand op afstand te kunnen helpen. Bijv. als je een programma niet geinstalleerd krijgt of je een virus op je computer hebt die verwijderd moet worden.
Als je dan iemand toestemming geeft, dan kan diegene op jou computer alles doen. Je ziet dan ook precies in jou beeldscherm wat diegene aan het doen is en kan meekijken. je ziet hoe diegene de muis beweegt, welke programma's hij opent etc.
Zo kan ook op afstand iets geleerd worden aan iemand.
Maar natuurlijk is de keerkant van zulke programma's dat iemand er misbruik van kan maken, want eenmaal toestemming gegeven kan diegene niet tegenhouden wat de andere doet, of trouwens wel...
Want je kan de toestemming intrekken.

Maar in het geval van spetterdespat lijkt dit meer op het feit dat de telefoon gehackt is, en dat iemand dus een programma zonder toestemming gebruikt en dat noemen we dan gewoon 'inbreken'.
Daar kan je geloof ik aangifte van doen bij de politie, al wordt daar denk ik weinig mee gedaan.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over melding app! Empty Re: Vraag over melding app!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum