Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben best trots op mezelf

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ik ben best trots op mezelf Empty Ik ben best trots op mezelf

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 4:25

Voor jullie waarschijnlijk iets heel stoms, maar ik ben jaren niet naar de tandarts geweest. Was echt doodsbang en had liever kiespijn dan dat ik naar de tandarts ging. Totdat ik vorig jaar vond dat het zo niet langer kon, dan zou ik voor mijn 30e al een kunstgebit hebben. Ben toen naar een soort angsttandarts gegaan, moest inderdaad veel gebeuren (wat gaatjes, kiezen die opnieuw 'gemaakt' moesten worden, tandvlees was erg ontstoken) en nu, een jaar later, is het eindelijk allemaal goed en ben ik trots op mezelf dat ik toen die stap heb gezet. Very Happy

Jullie ergens trots op?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben best trots op mezelf Empty Re: Ik ben best trots op mezelf

Bericht  Travelgurly vr 6 jan 2012 - 4:27

wow heel knap van je!
goed dat je de stap gezet hebt!
ik vind de tandarts ook echt vreselijk dus snap je wel.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben best trots op mezelf Empty Re: Ik ben best trots op mezelf

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 4:31

Travelgurly schreef:wow heel knap van je!
goed dat je de stap gezet hebt!
ik vind de tandarts ook echt vreselijk dus snap je wel.

Ik vind het nog steeds niet leuk, maar ben inderdaad wel blij dat ik gegaan ben smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben best trots op mezelf Empty Re: Ik ben best trots op mezelf

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 4:32

Stoer van je en daar mag je zeker trots op zijn! Wat doet een angsttandarts dan precies?
Trots ben ik nog niet, maar misschien kan ik het wel over een tijdje zijn smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben best trots op mezelf Empty Re: Ik ben best trots op mezelf

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 4:33

Goed van je! En wat fijn dat het nu nog steeds goed is Very Happy

Ik had in mijn jeugd ook een enorme angst. Die man deed álles zonder verdoving en vertelde niet wat hij deed, dus vanaf mijn 12e vertikte ik het langer om elk jaar heen te gaan. Uiteindelijk toch de stap maar weer eens gezet en al snel kwam er toen een andere tandarts, die veel menselijker is.

Ik ben trots op dat ik zopas lekker met mijn paard het bos in ben gegaan, ondanks dat het hard waait en er regen dreigde. Het was een heerlijke rit I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben best trots op mezelf Empty Re: Ik ben best trots op mezelf

Bericht  TukTuk vr 6 jan 2012 - 4:37

Ik vind het ook heel knap! Ik herken je gevoel namelijk, en die stap zetten is zo moeilijk! Fijn gevoel he nu achteraf? Very Happy Hoe gaat zo'n angsttandarts eigenlijk te werk?

Ik ben 3 jaar niet bij een tandarts geweest, maar had dezelfde angst als jou.. Om binnen 10 jaar met uitvallende tanden te zitten. Het is niet zo dat je het echt zag aan mijn gebit, behalve bij 2 tanden zag je wel wat verkleuring van een oude vulling, maar het zat voornamelijk achterin bij mijn kiezen. Maar toch de angst om die kwijt te raken. En om mezelf te dwingen heb ik me afgelopen jaar voor 800 euro verzekerd, geintje kostte me 30 euro per maand bijna..

Uiteindelijk pas in augustus de stap durven zetten en toen is vanaf eind oktober in 6 weken tijd alles gedaan.. Had ook heel veel gaatjes, gelukkig geen wortelkanaalbehandelingen nodig, verstandskiezen boven getrokken. Ben niet naar eens speciale angst tandarts gegaan, maar ben wel maanden opzoek geweest naar een tandarts. Mijn vriend heeft hier al 3 tandartsen gehad die echt prutwerk leverden en botte eikels waren, en dat wilde ik echt niet. Van te voren aangegeven dat ik angst had, en de tandarts was echt super aardig. Hij zeurde ook niet van "ja je moet beter poetsen he!" wat tandartsen vaak op zo'n bijdehand toontje kunnen zeggen.. Nee gewoon rustig alles bekeken, foto's gemaakt, feiten op een rijtje gezet maar ook gelijk gezegd "het is nog lang niet verloren, en we kunnen er nu nog alles aan doen". Omdat ik zoveel angst had heeft hij heel veel gedaan per behandeling, was in 3 behandelingen klaar. Zijn ongeveer 12 gaatjes gevuld en 2 verstandskiezen er uit. Zodra hij zag dat ik nog pijn had, kreeg ik gewoon extra verdoving, hij legde uit wat hij ging doen, de assistente was heel aardig en stelde me gerust. Ben nu van de angst af, en ben blij dat ik bij een fijne tandarts zit!
Stom eigenlijk dat ik het zolang heb laten duren.. Maarja dat is achteraf:) Dat zal jij denk ik ook wel herkennen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben best trots op mezelf Empty Re: Ik ben best trots op mezelf

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 4:52

Cimic, wil je met ons delen waarom je binnenkort wel trots hoopt te zijn? smile

Youandi, lekker, even eruit geweest! Dit weer (als het droog is) lijkt me heerlijk om een ritje te maken met je paard.

AngelNyn, zeker een heel fijn gevoel! Very Happy Het was bij mij een beetje hetzelfde als bij jou, het waren vooral mijn kiezen waar het probleem zat, ook extra verzekerd en alles goed laten doen, alleen in iets meer dan 3 behandelingen. Vond het anders zo lang duren iedere keer.. Ben ook trots op jou dat je het gedaan hebt!

Ik heb nu alleen nog het 'probleem' dat ik een kies heb moeten laten trekken die vrij ver vooraan zit. Dus als ik nu lach zie je dat 'gat', ik zie dat zelf in ieder geval. Dus wat ik nu nog graag wil is een beugel aan de bovenkant, om het helemaal af te maken. Daar moet ik denk ik bij de tandarts een verwijzing voor vragen he, voor de orthodontist?

Het is niet echt een angsttandarts waar ik heen ga volgens mij, maar ze spelen daar wel op in zeg maar. Toen ik mijn eerste afspraak had heeft ze ook niks gedaan, maar alleen maar gepraat. Waarom ik zo bang was en waar ik zo bang voor was. Beetje de angst teruggehaald. Ook uitgelegd dat zij niks zou doen zonder dat ik ervan zou weten, dus álles wat ze ging doen vertelde ze. Van het verstellen van de stoel tot het vullen van een gaatje, en me ook alles laten zien (boortjes, alles wat er nog meer bij komt kijken). En blijven praten, 'gaat het nog steeds goed?' enz. Het stelt misschien niet veel voor, maar ik vond het heel erg fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben best trots op mezelf Empty Re: Ik ben best trots op mezelf

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 5:09

Super!

Ik ben trots, omdat ik al 11 van de 15 opdrachten af heb. Ik moet het woensdag inleveren, dus dat gaat lukken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben best trots op mezelf Empty Re: Ik ben best trots op mezelf

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 5:21

Jaya, weet je dat zeker? Dat lees je 3 pagina's hoor! Nee het gaat gewoon niet lekker alles is gewoon te veel, ben druk bezig met klimmen vandaar dat ik hoop in de toekomst trots te zijn. Ik vind het fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan, maar ik wil niet te opdringerig zijn want ben niet de enige die het moeilijk heeft. smile

A zo dat klinkt trouwens wel fijn z'n tandarts. Hopelijk lukt het om je beter te voelen en meer gerustgesteld te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben best trots op mezelf Empty Re: Ik ben best trots op mezelf

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 5:24

Liv, goed bezig! Dat gaat je inderdaad wel lukken voor woensdag!

Cimic, ik weet wel zeker dat jij in de toekomst trots kan zijn. Het zal misschien niet altijd even makkelijk gaan en misschien zal het even duren, maar dat die tijd er komt weet ik zeker. smile Zeker omdat je het zelf wil. Ik ben ervan overtuigd dat als je ergens echt een wil voor hebt het ook gaat lukken. Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben best trots op mezelf Empty Re: Ik ben best trots op mezelf

Bericht  FireButterfly vr 6 jan 2012 - 5:44

Ik ben trots op mezelf omdat ik eindelijk eerlijk tegen mezelf ben.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben best trots op mezelf Empty Re: Ik ben best trots op mezelf

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 5:49

Dank je Jaya! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben best trots op mezelf Empty Re: Ik ben best trots op mezelf

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum