Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Krabpaal

+2
Rovine
Stuiterbal
6 plaatsers

Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Krabpaal

Bericht  Stuiterbal do 5 jan 2012 - 21:21

Even een vraag voor de meiden met katten. Ik heb sinds twee dagen een kitten van 10 weken. Hij is flink op onderzoek uit en vind het prachtig heen en weer te springen op mijn stoelen. Maar naar de krabpaal heeft hij nog niet omgekeken. Wel even erop gezeten maar. Nog niet de functie ervan uitgeprobeerd. Daar gebruikt hij nu de stoelen voor.
Hoe maak ik de krabpaal interessant ? Ik heb hem al met zijn pootjes laten voelen maar dan kijkt hij me als een botsauto aan :-)
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  Rovine do 5 jan 2012 - 21:27

Hier zijn de deurmat en bank ook veel interessanter. :P Maar koop eens catnip-spray. Dat spuit ik er zo nu en dan op, ze willen dan die krabpaal zo'n beetje inkruipen. Zitten we een paar uur met 2 katten die helemaal high zijn en tegen die paal aangeplakt zitten. I love you
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 21:33

wij hebben het hier afgeleerd door zodra ze aan de stoelen o.i.d. krabte de plantenspuit erop te zetten. Gewoon een keer spuiten, water vindt ze hier niet leuk. En nu weet ze dat zodra die plantenspuit alleen al in het zicht komt dat ze iets fout doet.
Verder zou je inderdaad van die catnip erop kunnen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  Stuiterbal do 5 jan 2012 - 21:35

Oké thnx voor de tip. Zojuist is Doezel gaan verkennen en ontdekte het balletje eraan! En opeens ook even met de nagels langs de krabpaal. Volgens mij begint hij het te snappen smile ben weer te snel geweest haha
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  Lejow do 5 jan 2012 - 21:43

Hoe groot is de krabpaal? Katten houden er van om hun volle gewicht (en nu is dat voor zo'n kleintje nog niet zoveel) tegen aan te zetten en te kunnen krabbelen.
Je zou ook zelf een keer zijn pootjes langs de krabpaal kunnen halen om te laten zien wat de bedoeling is.
Verder is het denk ik kateigen.
Wij hebben hier een krabpaal tot aan het plafond, en de kat die ik vorig jaar heb moeten laten inslapen keek er niet naar op of om, gebruikte het om te slapen. Terwijl de andere 2 er echt aan krabbelen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  Stuiterbal do 5 jan 2012 - 22:14

Doezel kan met zijn volle gewicht tegen de krabpaal hij is 2 ettages hoog.
Hij springt er nu op dus misschien is de aandacht langzaam aan het komen ervoor.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  TukTuk do 5 jan 2012 - 22:19

Ik zette ze gewoon een paar keer op de krabpaal, en om echt te leren dat ze daar mogen krabben, zette ik ze er voor, pakte ik de voorpootjes vast en drukte zachtjes op de kussentjes van de pootjes zodat de nagels naar voren kwamen, en die haalde ik dan zachtjes langs de krabpaal. Ze hadden binnen notime door dat ze daar aan mochten krabben smile

Ik heb overigs deze krabpaal:
Krabpaal  Kb_miezhaus_3_1000x1000px_1


Had eerste zo'n soort voordat we die grotere kochten, maar die was en is nog steeds niet interessant:
Krabpaal  Kb_leda_pfoten_1
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  Stuiterbal vr 6 jan 2012 - 0:13

Mijn krabpaal lijkt op de onderste alleen met nog een verdieping erbij en een balletje eraan Very Happy

Doezel is snel en als ik hem wil pakken is hij binnen no time weg haha.
Maar ik blijf proberen :-)
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  Blond vr 6 jan 2012 - 0:18

Mijn kat snapte dat meteen Very Happy

Wel heb ik ook voor hem een kattenkrabplank gekocht, en daar zat spul bij, wat we erop moesten strooien. Hij werd er helemaal wild van, was niet meer van het ding af te slaan. Geen idee hoe dat heette, wij noemden het gewoon kattenwiet.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  Lejow vr 6 jan 2012 - 0:20

Dat is dus catnip :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  Blond vr 6 jan 2012 - 0:21

Weer iets geleerd! En omdat mijn kat de dure bank ook erg leuk vond, hebben we daar anti katten spul op gesprayd. Daar wil hij dus niet meer aankomen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 0:33

_Chance schreef:Weer iets geleerd! En omdat mijn kat de dure bank ook erg leuk vond, hebben we daar anti katten spul op gesprayd. Daar wil hij dus niet meer aankomen.
Heel simpel wat peper op je bank strooien werkt ook, zodra ze krabben moeten ze dan niesen omdat het is de neus komt, leren ze snel af!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  Sterre vr 6 jan 2012 - 0:44

Ik heb een simpele, maar hoge krabpaal voor onze kitten gekocht. Heb je toevallig zo'n speeltje aan een hengeltje voor doezel? Het hielp bij Ramses om dat ding tegen de krabpaal aan te houden of er op te leggen, toen klom 'ie er vanzelf in smile. Een speelmuisje er op leggen en daar mee bewegen deed het ook goed.

Nu gebruikt hij 'm om er op te klimmen, maar ik heb hem er ook al een paar keer zijn nagels aan zien scherpen. Nu nog afleren dat hij de bank daar niet OOK voor gebruikt.

Succes!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  Sterre vr 6 jan 2012 - 0:53

Trouwens, Ramses is nu ook 10 weken. In de eerste week dat we hem hadden was 'ie speels, ontdekkend, maar nog vrij hanteerbaar. Nu alleen niet meer Sad. Als we thuis komen na het werk krijgt hij altijd even veel aandacht, maar zodra je dan gaat koken gaat hij of mauwen of op slooptocht a.k.a. alles doen wat wij niet willen (op dennennaalden van de boom kauwen, in je been hangen, in de kussens op de bank bijten, in de theedoek hangen die op een haakje in de keuken hangt) zucht! De plantenspuit werkt wel een beetje, hij is er bang voor en vindt het niet leuk, maar een minuut later herhaalt hij gewoon weer waar 'ie mee bezig was.

Overdag zit hij nu nog in een kamer boven (met veel speeltjes, genoeg te ontdekken) omdat we echt denken dat hij beneden de boel sloopt. Natuurlijk willen we 'm zo snel mogelijk wel in het hele huis laten, maar hoe leer je zo'n beestje in godsnaam af om overal in te bijten/aan te krabben?

Iemand tips? Moet ik meer geduld hebben? Hem meer uitdagingen bieden? Aandacht krijgt hij in elk geval genoeg zodra we er zijn, maar het kan nou eenmaal niet elke minuut...

*sorry dat ik je topic even gebruik stella*

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krabpaal  Empty Re: Krabpaal

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum