Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog een kat of poes erbij....

3 plaatsers

Ga naar beneden

Nog een kat of poes erbij.... Empty Nog een kat of poes erbij....

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 7:27

..kan dat zomaar als je al 4 jaar een kat hebt?

Maakt het dan nog uit wat voor geslacht je neemt en kunnen ze samen op een kattenbak of moet er dan nog een bijkomen?

Ik had eerst helemaal niks met katten. Maar nu ik na 3 jaar eindelijk vriendjes ben geworden met onze poes, wil ik er eigenlijk nog wel een bij. En laat er nou net een prachtige kat zitten hier in het asiel....

Wil er eerst achterkomen of het verstandig is.... Misschien hebben jullie tips?


Laatst aangepast door Balloon op wo 4 jan 2012 - 7:42; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Woorden omgedraaid)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kat of poes erbij.... Empty Re: Nog een kat of poes erbij....

Bericht  Ilargi wo 4 jan 2012 - 7:30

Dat ligt natuurlijk aan hoe je kat is, en hoe de kat uit het asiel is? Heeft hij bij zijn vorige eigenaar ook met meerdere katten gezeten?
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kat of poes erbij.... Empty Re: Nog een kat of poes erbij....

Bericht  banjer49 wo 4 jan 2012 - 7:32

wij hadden een poes die was drie jaar toen namen we een kitten (kater) erbij dat ging dus totaal niet he, ze konden niet aan elkaar wennen, vorige jaar is de kater overleden nu hebben we een nieuwe kitten (poes) erbij en dat gaat veel beter.
zou wel twee kattenbakken nemen, is wel beter als je twee katten hebt, als het buitenkatten zijn is het niet echt nodig dan is één bak genoeg.
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kat of poes erbij.... Empty Re: Nog een kat of poes erbij....

Bericht  love wo 4 jan 2012 - 7:35

Leuk zeg!!
Wat voorn kat heb je op het oog dan smile

Op zich moet het geen probleem zijn.
Als ik jou was zou ik wel even informeren bij je dierenarts wat het beste bij jou poes past.
Bij sommige is de combinatie kater-kater gewenst ander, poes-kater of poes-poes. Het zit hem in het karakter zeg maar.
Wij hebben twee katers, 1 hadden we al jaar maar toen zijn broer overleed hebben we er een uit het asiel gehaald.
Ze hebben beiden aparte eten/drink bakjes aangezien dat niet samengaat. Bij ons gaan de katten ook naar buiten, en in geval van nood gaan ze op de kattenbak. Beiden gaan dan op dezelfde kattenbak.

Meeste asiels hebben wel een regeling om te kijken of het klikt met je andere kat, bij ons was het als het binnen een week niet klikt met andere kat mocht je hem evt kosteloos terug brengen naar het asiel, met 2 weken kreeg je de helft van het bedrag terug etc.
De eerste 2 dagen hebben ze wel ruzie gehad, vooral om aan elkaar te wennen.

love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kat of poes erbij.... Empty Re: Nog een kat of poes erbij....

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 7:36

Rose- schreef:Dat ligt natuurlijk aan hoe je kat is, en hoe de kat uit het asiel is? Heeft hij bij zijn vorige eigenaar ook met meerdere katten gezeten?

Er staat geen info bij de kat van het asiel, behalve dat hij van mei 2011 is.
Anders daar morgen eens over bellen.

Ik heb geen idee hoe onze eigen kat daarop gaat reageren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kat of poes erbij.... Empty Re: Nog een kat of poes erbij....

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 7:41

Love: ik heb deze kat op het oog, zo'n mooi en lief koppie I love you

http://www.dierenasielzwolle.nl/dieren/dier/isma/

Maar verder is het even aftasten dus. Mijn vriend heeft het liefst een binnenkat omdat hij bang is dat hij onder de auto komt. Maar wat mij betreft mogen ze wel naar buiten en helemaal als ze met z'n tweeën zijn lijkt me dat niet onverstandig.

In dit asiel hebben ze ook een regeling. Volgens mij mochten we destijds onze hond 3 weken 'op proef' en onze poes ook zoiets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een kat of poes erbij.... Empty Re: Nog een kat of poes erbij....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum